{"id":4230,"date":"2006-01-02T00:00:00","date_gmt":"2006-01-01T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/01\/02\/vor-a-jeghegyek-ellen-1-0\/"},"modified":"2017-08-01T23:42:42","modified_gmt":"2017-08-01T21:42:42","slug":"vor-a-jeghegyek-ellen-1-0","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/01\/02\/vor-a-jeghegyek-ellen-1-0\/","title":{"rendered":"VOR a j\u00e9ghegyek ellen: 1-0"},"content":{"rendered":"

\n Hamarosan, pontosan d\u00e9lben rajtol a h\u00e9t darab Volvo Open 70-es Fokv\u00e1rosb\u00f3l. A j\u00e9gel\u0151rejelz\u00e9s nem kecsegtet t\u00fal sok j\u00f3val, ez\u00e9rt a haj\u00f3kat nem engedik d\u00e9lre. Rem\u00e9lj\u00fck ez\u00fattal minden egys\u00e9g r\u00e9szt vesz a k\u00fczdelemben \u00e9s a haj\u00f3k nem rep\u00fcl\u0151vel \u00e9rkeznek meg, b\u00e1r a kik\u00f6t\u00e9sre \u00fatk\u00f6zben nem sok es\u00e9lye van a csapatoknak.\n<\/p>\n

\n
\n \"Badacsonyban
\n A legfrissebb j\u00e9g\u00a0el\u0151rejelz\u00e9s\u00a0nagyobbacska j\u00e9ghegyecsk\u00e9k koncentr\u00e1ci\u00f3j\u00e1r\u00f3l jelentett az Antarktiszi partvid\u00e9k k\u00f6zel\u00e9ben \u2013 egy ausztr\u00e1l jelent\u00e9s 24-14 kilom\u00e9teres darabokr\u00f3l is tesz eml\u00edt\u00e9st D\u00e9l-Afrika \u00e9s Ausztr\u00e1lia k\u00f6z\u00f6tt f\u00e9l\u00faton. A versenyrendez\u0151s\u00e9g a korm\u00e1nyosok \u00e9s navig\u00e1torok egyet\u00e9rt\u00e9s\u00e9vel k\u00e9t jeges szakaszpontot is megjel\u00f6lt, amely a haj\u00f3kat \u00e9szak fel\u00e9 k\u00e9nyszer\u00edti, \u00edgy sz\u00e1m\u0171zt\u00e9k \u0151ket a legvesz\u00e9lyesebb \u00f6vezetb\u0151l.
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Az els\u0151 jeges szakaszpont Illes Crozet k\u00f6rny\u00e9k\u00e9n egy 400 m\u00e9rf\u00f6ldes k\u00e9pzeletbeli vonal lesz, amelyet keresztezni\u00fck kell a versenyz\u0151knek, a m\u00e1sodik a Kergulen-szigetekn\u00e9l tal\u00e1lhat\u00f3 majd \u00e9s 500 m\u00e9rf\u00f6ldes.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A legkisebb j\u00e9gdarabok jelentik a legnagyobb vesz\u00e9lyt a haj\u00f3k sz\u00e1m\u00e1ra, mivel azokat nem mutatja ki a radar \u00e9s csup\u00e1n szabad szemmel l\u00e1that\u00f3. Ezek a kisebb j\u00e9gdarabok val\u00f3sz\u00edn\u0171leg komoly s\u00e9r\u00fcl\u00e9seket okozn\u00e1nak egy olyan gyors haj\u00f3ban, mint a VO70-esek is. A nagy hegyek viszont \u00e1ltal\u00e1ban j\u00f3l l\u00e1that\u00f3ak a radaron \u00e9s k\u00f6nnyed\u00e9n elker\u00fclhet\u0151ek.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Mike Sanderson, ABN AMRO ONE korm\u00e1nyosa: El\u00e9gedettek vagyunk a szakaszpontokkal. Egy dolog, ha valaki goly\u00f3\u00e1ll\u00f3 a kik\u00f6t\u0151ben, de ha le kell menni kiss\u00e9 d\u00e9lebbre, ahol j\u00e9ghegyekkel tal\u00e1lkozhat, melyeknek az \u00e1tlagos nagys\u00e1ga a Robben-sziget nagys\u00e1g\u00e1val vetekszik (kb. a Tihanyi-f\u00e9lsziget fele) akkor esz\u00e9be jut, mi a fen\u00e9re is gondolt hideg itala kortyolgat\u00e1sa k\u00f6zepette a kik\u00f6t\u0151ben.\u201d
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n \u00cdgy folytatta: \u201cEgy\u00fctt \u00e9rzek a sr\u00e1cokkal, akik az indul\u00e1sn\u00e1l visszaadj\u00e1k kicsinyeiket feles\u00e9geiknek \u00e9s b\u00facs\u00faznak anyjukt\u00f3l \u2013 igaz\u00e1n sz\u00edvszorongat\u00f3, amikor d\u00e9lnek veszem az ir\u00e1nyt az \u00f3ce\u00e1non \u00e9s korl\u00e1tozott l\u00e1t\u00e1si viszonyok k\u00f6zepette bec\u00e9lozzuk a j\u00e9ghegyeket 30 csom\u00f3s sebess\u00e9ggel; akkor eszembe jut, hogy \u00e9n vagyok \u00e9rt\u00fck a felel\u0151s.\u201d
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A pontot nem \u00e9r\u0151 j\u00e9gkapukon t\u00fal lesz a versenybe sz\u00e1m\u00edt\u00f3 csekkpont is, Ausztr\u00e1lia fel\u00e9 f\u00e9l\u00faton a Kergulen-szigetekn\u00e9l, majd az Eclipse-szigetn\u00e9l, a kontinens nyugati cs\u00fccsk\u00e9n\u00e9l. A befut\u00f3 ez\u00fattal Melbourne, a Hobson-\u00f6b\u00f6l.
\n <\/span>\n<\/p>\n

<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hamarosan, pontosan d\u00e9lben rajtol a h\u00e9t darab Volvo Open 70-es Fokv\u00e1rosb\u00f3l. A j\u00e9gel\u0151rejelz\u00e9s nem kecsegtet t\u00fal sok j\u00f3val, ez\u00e9rt a haj\u00f3kat nem engedik d\u00e9lre. Rem\u00e9lj\u00fck ez\u00fattal minden egys\u00e9g r\u00e9szt vesz a k\u00fczdelemben \u00e9s a haj\u00f3k nem rep\u00fcl\u0151vel \u00e9rkeznek meg, b\u00e1r a kik\u00f6t\u00e9sre \u00fatk\u00f6zben nem sok es\u00e9lye van a csapatoknak. A legfrissebb j\u00e9g\u00a0el\u0151rejelz\u00e9s\u00a0nagyobbacska j\u00e9ghegyecsk\u00e9k koncentr\u00e1ci\u00f3j\u00e1r\u00f3l jelentett […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4230"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4230"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4230\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4230"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4230"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4230"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}