{"id":4233,"date":"2005-12-27T00:00:00","date_gmt":"2005-12-26T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/12\/27\/fokvarosi-palyaverseny\/"},"modified":"2017-08-01T23:42:41","modified_gmt":"2017-08-01T21:42:41","slug":"fokvarosi-palyaverseny","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/12\/27\/fokvarosi-palyaverseny\/","title":{"rendered":"Fokv\u00e1rosi p\u00e1lyaverseny"},"content":{"rendered":"

\n Imm\u00e1r a m\u00e1sodik kik\u00f6t\u0151i versenyre ker\u00fclt sor december 26-\u00e1n a Volvo Ocean Race t\u00f6rt\u00e9net\u00e9ben. Ez\u00fattal mind a h\u00e9t haj\u00f3 rajthoz \u00e1llt \u00e9s ez\u00fattal a sz\u00e9l is f\u00fajt. M\u00e1r a rajtn\u00e1l is t\u00f6bb volt, mint 20 csom\u00f3.
\n \n<\/p>\n

\n \"Els\u0151
\n Mint eml\u00e9kezetes m\u00e9g Spanyolorsz\u00e1gban az els\u0151 kik\u00f6t\u0151i versenyen a holland haj\u00f3k nagyon leszerepeltek. Igaz ott gyenge sz\u00e9l volt \u00e9s a szak\u00e9rt\u0151k \u00fagy gondolt\u00e1k, hogy ez az oka a k\u00e9t ABN AMRO haj\u00f3 gyenge teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9nek. Igazuk is lehet, mert az els\u0151 szakaszon magasan vert\u00e9k a mez\u0151nyt, csak\u00fagy mint most a fokv\u00e1rosi kik\u00f6t\u0151i versenyen, ahol a sz\u00e9l 40 csom\u00f3ig is er\u0151s\u00f6d\u00f6tt. A k\u00e9t holland k\u00f6z\u00e9, csak a movistar tudott bef\u00e9rk\u0151zni.\n<\/p>\n

\n Mindegyik haj\u00f3 reffelve kezdte a versenyt, ahol Torben Grael \u00e9s a Brasil1 cs\u00edpte el a legjobb rajtot a lee b\u00f3j\u00e1n\u00e1l. M\u00edg a t\u00fals\u00f3 oldalon a Kal\u00f3zok j\u00f6ttek el, akik az ABN AMRO TWO-val a jobb oldat, m\u00edg a t\u00f6bbiek a bal oldalt v\u00e1lasztott\u00e1k. Az \u00faj nev\u0171 – jelenleg ING Real Estate Brunel – ausztr\u00e1l haj\u00f3 rajtol a m\u00e1sodik sorban.\n<\/p>\n

\n Az ABN egyes haj\u00f3ja hamarosan az \u00e9lre \u00e1llt, -k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en a j\u00f3l elv\u00e9gzett fejleszt\u00e9seiknek \u00e9s felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9snek- nagyon j\u00f3 sebes\u00e9ggel. Egy\u00e9rtelm\u0171en kider\u00fclt, hogy ilyen id\u0151j\u00e1r\u00e1sban a holland haj\u00f3k magasan a legjobbak.\n<\/p>\n

\n Az ausztr\u00e1lok (ING Real Estate Brunelt \u00edgy h\u00edvjuk a tov\u00e1bbiakban) nem mutatnak valami nagy teljes\u00edtm\u00e9nyt, m\u00e9g annak ellen\u00e9re sem, hogy az els\u0151 szakaszon volt egy olyan hat \u00f3r\u00e1s peri\u00f3dus, ahol mindenkin\u00e9l gyorsabbak voltak.\n<\/p>\n

\n
\n A kreuzb\u00f3j\u00e1n\u00e1l els\u0151 a k\u00e9t holland, majd a movistar, Pirates, Ericsson, Brasil1 \u00e9s az ausztr\u00e1lok. Mindenki egy percen bel\u00fcl.\n<\/p>\n

\n A k\u00f6vetkez\u0151 b\u00f3j\u00e1n\u00e1l a kal\u00f3zok felj\u00f6nnek a m\u00e1sodik helyre mik\u00f6zben az ABN egy k\u00ednl\u00f3dik egy kicsit a spinnaker\u00e9vel \u00e9s veszt az el\u0151ny\u00e9b\u0151l valamennyit. Az ABN kett\u0151nek gondjai vannak a vitorlav\u00e1laszt\u00e1ssal \u00e9s visszaesik j\u00f3 h\u00e1tra. A movistar lent felejti a rossz oldalon a t\u0151kes\u00faly\u00e1t. Ebb\u0151l n\u00e9mi gubanc kerekedik. A Kal\u00f3zok is hasonl\u00f3k\u00e9ppen j\u00e1rnak.\n<\/p>\n

\n A b\u0151szelek v\u00e9g\u00e9n a sorrend: ABN AMRO ONE, Kal\u00f3zok (kicsit v\u00edzben \u00e1ztatva a gennaker\u00fcket), ABN AMRO TWO, Ericcson, movistar, Brasil1 \u00e9s az ausztr\u00e1lok. A Kal\u00f3zokn\u00e1l nincs minden rendben, mert hirtelen sz\u00e9lbe\u00e1llnak \u00e9s ut\u00e1na \u00e9ppen el tudnak menni az ABN kett\u0151 el\u0151tt. Az ABN egy megfordul, de nem tudj\u00e1k elengedni a fokkot. Vissza kell lapozniuk. Shot vagy cs\u00f6rl\u0151 probl\u00e9ma. Nem nagy g\u00e1z, mert a teljes\u00edtm\u00e9ny\u00fck magasan a t\u00f6bbiek f\u00f6l\u00e9 emeli \u0151ket. R\u00e1ad\u00e1sul ebben a sz\u00e9lben a k\u00e9t korm\u00e1nylap\u00e1tos megold\u00e1st sok el\u0151nyt ny\u00fajt sz\u00e1mukra. M\u00edg a t\u00f6bbiek id\u00f6nk\u00e9nt lefetrengenek, addig a hollandok j\u00f3l k\u00e9zben tudj\u00e1k tartani a haj\u00f3t.\n<\/p>\n

\n \"Sok
\n A kreuzb\u00f3j\u00e1n\u00e1l a az ABN egy el\u0151nye m\u00e1r h\u00e1rom perc. A kal\u00f3zok j\u00f6nnek m\u00e1sodiknak, m\u00edg az ABN kett\u0151 a harmadiknak. Az ausztr\u00e1lok az utols\u00f3ak, de csak kilenc emberrel mennek. L\u00e1tsz\u00f3lag a Kal\u00f3zok haj\u00f3ja az egyetlen, amelyik tudja\u00a0a l\u00e9p\u00e9st tartani a k\u00e9t holland haj\u00f3val. Az Ericsson m\u00e1r megmutatta, hogy milyen gyors gyenge sz\u00e9lben, de ebben az er\u0151sben nem tudja a l\u00e9p\u00e9st tartani. Vajon mit\u0151l jobb a Kal\u00f3zok haj\u00f3ja, mint a designtestv\u00e9rei\u00e9?\n<\/p>\n

\n Az eg\u00e9sz b\u0151szeles szakaszt 10 percen bel\u00fcl teljes\u00edti az ABN AMRO ONE. Rettenetesen megy. Gyakorlatilag dupl\u00e1j\u00e1ra n\u00f6veli az el\u0151ny\u00e9t a t\u00f6bbiekkel szemben a k\u00f6vetkez\u0151 szakaszon. M\u00e9g a Kal\u00f3zok a m\u00e1sodikok, de a movistar felj\u00f6n harmadiknak, m\u00edg az ABN kett\u0151 a 4., Brasil1 az 5. Ericsson a 6. \u00e9s az Ausztr\u00e1lok, akik id\u0151nk\u00e9nt nem h\u00faznak spinnakert, az utols\u00f3k.\n<\/p>\n

\n \u00c9s term\u00e9szetesen ugyanott, ahol eddig a Kal\u00f3zok elesnek ism\u00e9t, a spinnaker\u00fck szanasz\u00e9t \u00e9s a rossz ir\u00e1nyban k\u00e9pesek csak \u00f6sszeszedni magukat. Az Ericsson m\u00e9g egyet lereffel, mert elt\u00f6rik valami a rendszerben. Mire a Kal\u00f3zok magukhoz t\u00e9rnek, addigra elmegy az ABN kett\u0151 \u00e9s a Brasil1 is. \u00cdgy csak \u00f6t\u00f6dikek.\n<\/p>\n

\n A rendez\u0151s\u00e9g r\u00f6vid\u00edt \u00e9s az ABN AMRO ONE (15:31:44) nyeri a futamot, hatalmas el\u0151nnyel. M\u00e1sodik a movistar (15:38:24). ABN AMRO TWO, Brasil1 (15:41:56), Pirates (15:42:49) harcolnak a harmadik hely\u00e9rt a befut\u00f3 el\u0151tt \u00e9s a befejez\u00e9s ebben a sorrendben is t\u00f6rt\u00e9nik. Hatodik a s\u00e9r\u00fclt Ericsson (15:54:32) \u00e9s hetedik a kilenc emberrel indul\u00f3 ING Real Estate Brunel (15:55:25)\n<\/p>\n

\n <\/p>\n\n\n

\n
\n \u00c1ll\u00e1s a m\u00e1sodik szakasz rajtja el\u00f6tt.
\n <\/strong>\n <\/p>\n

1<\/p>\n

ABN AMRO ONE<\/p>\n

15.0<\/p>\n

2<\/p>\n

Brasil 1<\/p>\n

12.5<\/p>\n

3<\/p>\n

ABN AMRO TWO<\/p>\n

12.0<\/p>\n

4<\/p>\n

Ericsson Racing Team<\/p>\n

11.5<\/p>\n

5<\/p>\n

movistar<\/p>\n

6.0<\/p>\n

6=<\/p>\n

ING Real Estate Brunel<\/p>\n

5.0<\/p>\n

6=<\/p>\n

Pirates of the Caribbean<\/p>\n

5.0
\n <\/tbody>\n<\/table>\n

<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Imm\u00e1r a m\u00e1sodik kik\u00f6t\u0151i versenyre ker\u00fclt sor december 26-\u00e1n a Volvo Ocean Race t\u00f6rt\u00e9net\u00e9ben. Ez\u00fattal mind a h\u00e9t haj\u00f3 rajthoz \u00e1llt \u00e9s ez\u00fattal a sz\u00e9l is f\u00fajt. M\u00e1r a rajtn\u00e1l is t\u00f6bb volt, mint 20 csom\u00f3. Mint eml\u00e9kezetes m\u00e9g Spanyolorsz\u00e1gban az els\u0151 kik\u00f6t\u0151i versenyen a holland haj\u00f3k nagyon leszerepeltek. Igaz ott gyenge sz\u00e9l volt \u00e9s […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4233"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4233"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4233\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4233"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4233"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4233"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}