{"id":4243,"date":"2005-12-18T00:00:00","date_gmt":"2005-12-17T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/12\/18\/kemeny-jatek\/"},"modified":"2017-08-01T23:42:40","modified_gmt":"2017-08-01T21:42:40","slug":"kemeny-jatek","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/12\/18\/kemeny-jatek\/","title":{"rendered":"Kem\u00e9ny j\u00e1t\u00e9k"},"content":{"rendered":"

\n Mi kell ahhoz, hogy kem\u00e9ny versenyt fussunk? Esetleg kell hozz\u00e1 smaragz\u00f6ld tenger? Az nem annyira, de ha van az sem baj. Kell hozz\u00e1 egy j\u00f3 One Design oszt\u00e1ly? Igen az nem baj. Kell hozz\u00e1 n\u00e9h\u00e1ny vil\u00e1gbajnok, olimpiai bajnok, Amerika kupa korm\u00e1nyos? Igen. Ez felt\u00e9tlen\u00fcl sz\u00fcks\u00e9ges.\n<\/p>\n

\n \"Sz\u00e9p
\n Az elm\u00falt h\u00e9ten, \u00edgy az \u00e9v v\u00e9ge fel\u00e9 \u00f6sszej\u00f6tt a\u00a0 smaragdz\u00f6ld tenger Florid\u00e1ban,\u00a0egy j\u00f3 One Design oszt\u00e1ly a Melges24, \u00e9s nem kev\u00e9s, a versenyvitorl\u00e1z\u00e1s szakmai cs\u00facs\u00e1t k\u00e9pvisel\u0151 versenyz\u0151. Ebb\u0151l lett azut\u00e1n az idei \u00e9v egyik legkem\u00e9nyebb versenye a Melges24 Vil\u00e1gbajnoks\u00e1g.\n<\/p>\n

\n
\n Nem t\u00falz\u00e1s ez az el\u0151bbi mondat, hisz a fiatal pelyhedz\u0151 \u00e1ll\u00fa vil\u00e1gbajnokt\u00f3l az els\u0151 nem amerikai Amerika Kupa gy\u0151ztesig sokan rajthoz \u00e1lltak a regatt\u00e1n. Itt volt David Ullman a h\u00e1romszoros 470 vil\u00e1gbajnok \u00e9s vitorlagy\u00e1rt\u00f3, Gabrio Zadona, aki jelenleg is oszlopos tagja a 470-es oszt\u00e1ly \u00e9lmez\u0151ny\u00e9nek. , James Spithill, az aktu\u00e1lis p\u00e1rosverseny vil\u00e1gbajnok, a Luna Rossa korm\u00e1nyosa. Samuel Kahn, aki m\u00e9g 16 sincs, de m\u00e1r elnyerte egyszer az oszt\u00e1ly vil\u00e1gbajnoki c\u00edm\u00e9t \u00e9s ezzel minden id\u0151k legfiatalabb ISAF vil\u00e1gbajnoka lett. Azt\u00e1n az apja Philippe Kahn, akinek nem kisebb szem\u00e9lyis\u00e9g volt a taktikusa, mint Russell Coutts. De semmitmond\u00f3nak nem lehet\u00a0 John Bertrand, Ricardo Simoneschi, Nicola Celon, Jamie Lea, Alba Batzill, Flavio Favini, Mark Mansfiled, Vince Brun vagy Sandro Montefusco nev\u00e9t mondani.\n<\/p>\n

\n \"A
\n Egysz\u00f3val nagyon fel kellett k\u00f6tnie a gaty\u00e1t annak, aki itt nyerni akart, de m\u00e1r akkor is ha a legjobb t\u00edzbe akart beker\u00fclni. A legjobban ez James Spithillnek \u00e9s a Luna Ross\u00e1nak siker\u00fclt, hiszen a kezdeti gyeng\u00e9lked\u00e9sek ut\u00e1n a 11 futamb\u00f3l h\u00e1rmat nyertek \u00e9s v\u00e9g\u00fcl egy 26. hely is el\u00e9g volt, hogy az utols\u00f3 futamot nyer\u0151 Gabriele Benussi el\u0151tt 8 ponttal v\u00e9gezzenek. Harmadik lett a vitorlavarr\u00f3 David Ullman a 98 haj\u00f3t sz\u00e1ml\u00e1l\u00f3 mez\u0151nyben.\n<\/p>\n

\n A Melges24 ma a vil\u00e1gon a legdinamikusabban fejl\u0151d\u0151 oszt\u00e1ly, melyet Buddy Melges az 1992-es Amerika Kupa gy\u0151zelme ut\u00e1n Richel Pugh tervez\u00e9s\u00e9vel dobott a piacra. Kem\u00e9ny marketinggel el\u00e9rt\u00e9k, hogy n\u00e9h\u00e1ny \u00e9ven bel\u00fcl az oszt\u00e1ly vil\u00e1gbajnoks\u00e1g\u00e1n m\u00e1r 127 haj\u00f3 indult. \u00c1ltal\u00e1ban n\u00e9gy f\u0151 vitorl\u00e1zza, de a maximum s\u00faly nem haladhatja meg a 360 kg-ot. A haj\u00f3t rendk\u00edv\u00fcl n\u00e9pszer\u0171v\u00e9 teszi a hatalmas aszimmetrikus spinnakere, mellyel b\u0151sz\u00e9lben nagy sebess\u00e9gek el\u00e9r\u00e9s\u00e9re k\u00e9pes. Mint l\u00e1that\u00f3, a vil\u00e1gbajnoks\u00e1g lassan preszt\u00edzs\u00e9rt\u00e9k\u0171 lesz a j\u00f3nev\u0171 vitorl\u00e1z\u00f3knak.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mi kell ahhoz, hogy kem\u00e9ny versenyt fussunk? Esetleg kell hozz\u00e1 smaragz\u00f6ld tenger? Az nem annyira, de ha van az sem baj. Kell hozz\u00e1 egy j\u00f3 One Design oszt\u00e1ly? Igen az nem baj. Kell hozz\u00e1 n\u00e9h\u00e1ny vil\u00e1gbajnok, olimpiai bajnok, Amerika kupa korm\u00e1nyos? Igen. Ez felt\u00e9tlen\u00fcl sz\u00fcks\u00e9ges. Az elm\u00falt h\u00e9ten, \u00edgy az \u00e9v v\u00e9ge fel\u00e9 \u00f6sszej\u00f6tt a\u00a0 […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4243"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4243"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4243\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4243"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4243"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4243"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}