{"id":4247,"date":"2005-12-14T00:00:00","date_gmt":"2005-12-13T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/12\/14\/sydney-hobart-eloverseny\/"},"modified":"2017-08-01T23:42:39","modified_gmt":"2017-08-01T21:42:39","slug":"sydney-hobart-eloverseny","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/12\/14\/sydney-hobart-eloverseny\/","title":{"rendered":"Sydney-Hobart el\u0151verseny:"},"content":{"rendered":"

\n A Big Boat Challenge az a verseny, amelyre szerte a vil\u00e1gban a Sydney \u2013 Hobart bemeleg\u00edt\u0151 versenyek\u00e9nt tekintenek. A Sydney-\u00f6b\u00f6lben tegnap megrendezett regatt\u00e1n a legnagyobb maxik vettek r\u00e9szt. Az Alfa Romeo 13 m\u00e1sodperccel volt csak jobb a m\u00e1sodik Wild Oats XI-n\u00e9l.\n<\/p>\n

\n
\n \"Wild
\n Elk\u00e9pzelhet\u0151 az is, hogy a december 26-\u00e1n rajtol\u00f3 628 m\u00e9rf\u00f6ldes versenyen is hasonl\u00f3an szoros befut\u00f3ra sz\u00e1m\u00edthatunk a riv\u00e1lis Neville Crichton (Alfa Romeo) – Bob Oatley (Wild Oats XI) p\u00e1rost\u00f3l. Az abszol\u00fat gy\u0151zelemre a vil\u00e1g k\u00e9t leggyorsabb maxija a leges\u00e9lyesebb.
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A 17 haj\u00f3b\u00f3l \u00e1ll\u00f3 mez\u0151nynek csup\u00e1n 12 tengeri m\u00e9rf\u00f6ldet kellet megvitorl\u00e1znia a kik\u00f6t\u0151 sima viz\u00e9n 8-12 csom\u00f3s tengeri br\u00edzben \u2013 a Rolex Sydney Hobart viszont egy olyan regatta, ahol a sz\u00e9l gyakran az 50 csom\u00f3t is el\u00e9rheti \u00e9s a tenger is k\u00e9pes durva momentumokra.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n \u201cMindk\u00e9t verzi\u00f3 elk\u00e9pzelhet\u0151 volt \u2013 ak\u00e1r az Alfa Romeo, ak\u00e1r a Wild Oats XI gy\u0151zelm\u00e9re is l\u0151hettek volna,\u201d mondta Neville Crichton a nem ak\u00e1rmennyire szoros Sydney Opera House-n\u00e1l megtartott befut\u00f3 ut\u00e1n.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Bob Oatley helyesel. \u201c[Neville] Jobban csin\u00e1lta, mint mi, de jobban kellett volna figyelnie. Legk\u00f6zelebb jobban csin\u00e1ljuk.\u201d
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n T\u00e9ny, hogy a Wild Oats XI akkor z\u00e1rk\u00f3zott fel f\u00e9l haj\u00f3t\u00e1vols\u00e1gra, amikor az Alfa Romeo halzol\u00e1s\u00e1n\u00e1l a Code Zero beteker\u0151je elakadt, \u00edgy annak fel\u00fclete j\u00f3 ideig csak 70%-on fogott.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A k\u00e9t haj\u00f3 iszonyatosan domin\u00e1lt \u00e9s m\u00edg az els\u0151t csak 13 m\u00e1sodperc v\u00e1lasztotta el a m\u00e1sodikt\u00f3l, addig a h\u00e1rom \u00e9ves Konica Minolta 12 perc 40 m\u00e1sodpercet halmozott fel harmadikk\u00e9nt. Igaz, az els\u0151 cirk\u00e1l\u00f3szakasz v\u00e9g\u00e9n ballonfelh\u00faz\u00e1s k\u00f6zben a spi r\u00e1akadt egy n\u00e9z\u0151haj\u00f3 \u00e1rboc\u00e1ra \u00e9s kett\u00e9szak\u00edtotta azt, a haj\u00f3 pedig enyh\u00e9n sz\u00f3lva lelassult ett\u0151l, \u00edgy minden Gavin Brady minden es\u00e9lye elsz\u00e1llt, hogy befogja az els\u0151 kett\u0151t.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Az Alfa Romeo \u00e9s a Wild Oats XI h\u00e1romszor v\u00e1ltotta egym\u00e1st az \u00e9len a futam folyam\u00e1n.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Az IRC handicap verseny\u00e9t is az Alfa Romeo nyerte 1 perc 37 m\u00e1sodperc korrig\u00e1lt id\u0151vel a Wild Oats XI el\u0151tt (l\u00e1m-l\u00e1m). Harmadik lett a Stephen Ainsworth f\u00e9le 60-l\u00e1bas Loki \u2013 viszont d\u00f6nthet\u0151 k\u00edl n\u00e9lk\u00fcl.
\n <\/span>\n<\/p>\n

<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A Big Boat Challenge az a verseny, amelyre szerte a vil\u00e1gban a Sydney \u2013 Hobart bemeleg\u00edt\u0151 versenyek\u00e9nt tekintenek. A Sydney-\u00f6b\u00f6lben tegnap megrendezett regatt\u00e1n a legnagyobb maxik vettek r\u00e9szt. Az Alfa Romeo 13 m\u00e1sodperccel volt csak jobb a m\u00e1sodik Wild Oats XI-n\u00e9l. Elk\u00e9pzelhet\u0151 az is, hogy a december 26-\u00e1n rajtol\u00f3 628 m\u00e9rf\u00f6ldes versenyen is hasonl\u00f3an szoros […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4247"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4247"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4247\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4247"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4247"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4247"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}