{"id":4278,"date":"2005-11-21T00:00:00","date_gmt":"2005-11-20T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/11\/21\/20-arc-rajt\/"},"modified":"2017-08-01T23:42:34","modified_gmt":"2017-08-01T21:42:34","slug":"20-arc-rajt","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/11\/21\/20-arc-rajt\/","title":{"rendered":"20. ARC rajt"},"content":{"rendered":"

\n Elrajtolt az Atlanti Rally for Cruisers n\u00e9pszer\u0171bb nev\u00e9n az ARC. Tudom\u00e1sunk szerint egy hivatalos \u00e9s egy nem hivatalos magyar indul\u00f3ja is van a versenynek. Minden id\u0151k legnagyobb indul\u00f3 l\u00e9tsz\u00e1m\u00e1val rajtolt a Kan\u00e1ri-szigeteki Las Palmasb\u00f3l az ARC mez\u0151nye. Ezen a verseynen 2003-ban az Extra Dry (Djuice) \u00e9s magyar leg\u00e9nys\u00e9ge Fa N\u00e1ndor vez\u00e9rlet\u00e9vel harmadik lett k\u00e9t VO60-as m\u00f6g\u00f6tt.
\n \n<\/p>\n

\n Ez az ARC teh\u00e1t nemcsak a 230 f\u0151s indul\u00f3 l\u00e9tsz\u00e1m\u00e1val t\u0171nik ki, hanem az\u00e9rt is, mert ez a 20. alkalom,
\n
\n hogy nekiv\u00e1gtak ennek a t\u00e1vnak. Tipikus, gy\u00f6ny\u00f6r\u0171en napos Gran Canari\u00e1ra jellemz\u0151 id\u0151 k\u00f6sz\u00f6nt\u00f6tte a versenyz\u0151ket, menetel\u0151 rezesbanda is volt, \u00e9s persze htalmas n\u00e9z\u0151haj\u00f3 flotta k\u00eds\u00e9rte \u0151ket Las Palmas-i emberekkel t\u00f6mve.\n<\/p>\n

\n A versenyhaj\u00f3k rajtoltak el els\u0151k\u00e9nt 12:40-kor \u00e9s 3 brit haj\u00f3 keresztezte els\u0151k\u00e9nt a rajtvonalat –
\n
\n a Lancelot, egy Beneteau 40.7-es, szorosan m\u00f6g\u00f6tte a Renaissance, egy Corel 45 majd az Incisor of Wight,egy Corby45-\u00f6s.\n<\/p>\n

\n A t\u00far\u00e1z\u00f3k k\u00f6z\u00f6ss\u00e9ge 20 perccel k\u00e9s\u0151bb v\u00e1gott neki a t\u00e1vnak, ahol nagyobb hangs\u00faly ker\u00fclt a legjobban
\n
\n \u00f6lt\u00f6z\u00f6tt csapatra, mint arra, hogy ki rajtol el els\u0151k\u00e9nt… A 200-n\u00e1l t\u00f6bb haj\u00f3 napf\u00e9nyes rajtja olyan
\n
\n l\u00e1tv\u00e1ny volt, amelyet a vitorl\u00e1z\u00f3k \u00f6r\u00f6k \u00e9let\u00fckben \u0151rizni fognak. Sokuknak ez az els\u0151 Atlanti \u00e1tkel\u00e9se
\n
\n m\u00e1soknak, csak egy csod\u00e1latos kaland.\n<\/p>\n

\n Ez az \u00e9vfordul\u00f3s transzatlanti \u00e1tkel\u00e9s minden novemberben Las Palmasb\u00f3l indul \u00e9s m\u00e1ra m\u00e1r a legnagyobb vitorl\u00e1s t\u00faraversenny\u00e9 n\u0151tte ki mag\u00e1t.\n<\/p>\n

\n A Karib-tengeri St. Lucia-n tal\u00e1lhat\u00f3 Rodney Bay-be kell eljutniuk, amely az egyik legszebb sziget\u00e9n van
\n
\n a Kis-Antill\u00e1knak. A 2700 tengeri m\u00e9rf\u00f6ldes \u00e1tkel\u00e9s az \u00e9szakkeleti passz\u00e1t sz\u00e9l \u00fatvonal\u00e1n \u00e1tlagosan 12-24 napot vesz ig\u00e9nybe.\n<\/p>\n

\n Az\u00e9rt, hogy ezt a rendk\u00edv\u00fcl kellemes bar\u00e1ts\u00e1gos versenyt biztons\u00e1gosabb\u00e1 \u00e9s \u00e9lvezhet\u0151bb\u00e9 tegy\u00e9k, a
\n
\n r\u00e9sztvev\u0151 haj\u00f3knak rengeteg biztons\u00e1gi felszerel\u00e9st kell magukkal cipelni\u00fck, pl.: ment\u0151cs\u00f3nak, VHF r\u00e1ci\u00f3,
\n
\n helyzetjelz\u0151 b\u00f3j\u00e1t,valamint naponta be kell jelentkezni\u00fck r\u00e1di\u00f3n.\n<\/p>\n

\n Mivel az ARC ink\u00e1bb t\u00fara, mint verseny, a versenyhaj\u00f3 oszt\u00e1lyok IRC rendszerrel vannak sz\u00e1molva azok
\n
\n sz\u00e1m\u00e1ra, akik versenyorient\u00e1lt \u00e1tkel\u00e9st szeretn\u00e9nek, mindezt a Royal Ocean Racing Club p\u00e1rtfog\u00e1s\u00e1ban.
\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Elrajtolt az Atlanti Rally for Cruisers n\u00e9pszer\u0171bb nev\u00e9n az ARC. Tudom\u00e1sunk szerint egy hivatalos \u00e9s egy nem hivatalos magyar indul\u00f3ja is van a versenynek. Minden id\u0151k legnagyobb indul\u00f3 l\u00e9tsz\u00e1m\u00e1val rajtolt a Kan\u00e1ri-szigeteki Las Palmasb\u00f3l az ARC mez\u0151nye. Ezen a verseynen 2003-ban az Extra Dry (Djuice) \u00e9s magyar leg\u00e9nys\u00e9ge Fa N\u00e1ndor vez\u00e9rlet\u00e9vel harmadik lett k\u00e9t VO60-as […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay Di\u00e1na","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4278"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4278"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4278\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4278"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4278"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4278"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}