{"id":430,"date":"2015-05-23T09:25:00","date_gmt":"2015-05-23T07:25:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/05\/23\/a-kekszalag-es-baratai\/"},"modified":"2017-08-02T00:15:28","modified_gmt":"2017-08-01T22:15:28","slug":"a-kekszalag-es-baratai","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/05\/23\/a-kekszalag-es-baratai\/","title":{"rendered":"A K\u00e9kszalag \u00e9s bar\u00e1tai"},"content":{"rendered":"

\n a nagy eur\u00f3pai nagy t\u00f3ker\u00fcl\u0151 vitorl\u00e1s versenyek\n<\/p>\n

\n H\u00e1rom h\u00edres, a mi K\u00e9kszalagunkhoz foghat\u00f3 tradicion\u00e1lis t\u00f3ker\u00fcl\u0151 vitorl\u00e1s versenyt rendeznek Eur\u00f3pa tavain. Ezek az olaszorsz\u00e1gi Garda-tavon rendezett Centomiglia, az Ausztria, N\u00e9metorsz\u00e1g \u00e9s Sv\u00e1jc hat\u00e1r\u00e1n tal\u00e1lhat\u00f3 Boden-tavi Rund um \u00e9s a sv\u00e1jci Genfi-tavi Bol d\u2019Or.\n<\/p>\n

\n A n\u00e9gy verseny k\u00f6z\u00fcl a mi 1934 \u00f3ta rendezett balatoni K\u00e9kszalagunk a legr\u00e9gebbi, \u00e9s n\u00e1lunk a leghosszabb a versenyt\u00e1v is, hiszen a n\u00e9gy t\u00f3 k\u00f6z\u00fcl a Balaton a legnagyobb. 2008 \u00f3ta pedig n\u00e1lunk \u00e1ll rajthoz a legt\u00f6bb haj\u00f3 is. 2015-ben a 47. K\u00e9kszalag \u00c1RK\u00c1D Nagyd\u00edjjal a legdinamikusabban fejl\u0151d\u0151 eur\u00f3pai t\u00f3ker\u00fcl\u0151 versenyre ker\u00fcl sor, m\u00edg a m\u00e1sik h\u00e1rom verseny n\u00e9pszer\u0171s\u00e9ge k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151en v\u00e1ltozik. Tekints\u00fck \u00e1t, hogy n\u00e1luk hogyan is zajlanak ezek a versenyek.\n<\/p>\n

\n
\n Bol d\u2019Or
\n <\/strong>
\n
\n A Genfi-tavon 1939-ben 26 haj\u00f3 r\u00e9szv\u00e9tel\u00e9vel rendezt\u00e9k meg az els\u0151 \u201eArany Kupa\u201c (a Bol d\u2019Or jelent\u00e9se franci\u00e1ul) t\u00f3ker\u00fcl\u0151 versenyt. A versenyt\u00e1v az\u00f3ta is hagyom\u00e1nyosan 123 kilom\u00e9ter. A rajt a t\u00f3 sv\u00e1jci v\u00e9g\u00e9ben, Genfn\u00e9l van, \u00e9s egyetlen b\u00f3j\u00e1t kell ker\u00fclni a haj\u00f3knak, a hossz\u00fak\u00e1s t\u00f3 t\u00fals\u00f3 v\u00e9g\u00e9n a francia Bouveret el\u0151tt.\n<\/p>\n

\n Az eur\u00f3pai t\u00f3ker\u00fcl\u0151 versenyek k\u00f6z\u00f6tt a Bol d\u2019Or dicsekedhet az eddigi legnagyobb l\u00e9tsz\u00e1m\u00fa mez\u0151nnyel. 1990-ben 684 haj\u00f3 \u00e1llt rajthoz. A r\u00e9sztvev\u0151k sz\u00e1ma 1987 \u00f3ta mindig \u00f6tsz\u00e1z feletti, \u00e1m az elm\u00falt \u00e9vekben folyamatosan cs\u00f6kken.
\n
\n Itt enged\u00e9lyezt\u00e9k a legkor\u00e1bban a t\u00f6bbtest\u0171 vitorl\u00e1sok r\u00e9szv\u00e9tel\u00e9t. El\u0151sz\u00f6r 1980-ban diadalmaskodott ilyen haj\u00f3. Eleinte a t\u00f6bbtest\u0171ek a rajtvonal sz\u00e1mukra kijel\u00f6lt szakasz\u00e1n indulhattak, ahogy p\u00e9ld\u00e1ul n\u00e1lunk a K\u00e9kszalagon el\u0151sz\u00f6r 2009-ben a Liber\u00e1k \u00e9s Szkiffek. A Genfi-tavon 2007 \u00f3ta k\u00fcl\u00f6n rajtvonalat jel\u00f6lnek ki a sz\u00e1mukra, valamivel az egytest\u0171 mez\u0151ny el\u00e9.\n<\/p>\n

\n A t\u00f6bbtest\u0171ek dominanci\u00e1ja \u00f3ta k\u00fcl\u00f6n kup\u00e1\u00e9rt versenyeznek az egytest\u0171ek. A Bol d\u2019Vermeil-t v\u00e9gleg megkapja az, aki \u00f6t \u00e9v alatt h\u00e1romszor elnyeri. Ez siker\u00fclt a ma m\u00e1r balatoni haj\u00f3v\u00e1 lett Raffic\u00e1nak, mivel 1996 \u00e9s 1998 k\u00f6z\u00f6tt mindig ez a haj\u00f3 volt a leggyorsabb egytest\u0171. Az ut\u00f3bbi \u00e9vekben a Raffica \u2013 imm\u00e1r magyar csapat\u00e1val, Kir\u00e1ly Zsolt korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val \u2013 \u00fajra domin\u00e1l az egytest\u0171 mez\u0151nyben. Gy\u0151ztek 2012-ben \u00e9s 2013-ban is.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Rund um den Bodensee
\n <\/strong>
\n
\n A Boden-tavi t\u00f3ker\u00fcl\u0151t 1951 \u00f3ta \u00e9vente rendezi a Lindauer Segler Club. A verseny k\u00fcl\u00f6nlegess\u00e9ge, hogy a haj\u00f3k nem reggel, hanem este f\u00e9l nyolckor rajtolnak, \u00edgy a 100 kilom\u00e9teres t\u00e1vot javar\u00e9szt \u00e9jszaka, s\u00f6t\u00e9tben teszi meg a mez\u0151ny.
\n
\n A Rund umot, amelyet Boden-tavi K\u00e9kszalagnak is neveznek 1984-ig klasszikus haj\u00f3k nyert\u00e9k, azt\u00e1n kezd\u0151d\u00f6tt a Liber\u00e1k nagy kora. A hozz\u00e1nk ker\u00fclt haj\u00f3k k\u00f6z\u00fcl a legsikeresebb ezen a versenyen a Principessa. Joshi Entner tulajdon\u00e1ban h\u00e9t alkalommal nyert, \u00e9s 2006-ban 4 \u00f3ra 58 perc 55 m\u00e1sodperces rekordot futott. 2004-ben a Raffica gy\u0151z\u00f6tt \u2013 Die BTV n\u00e9ven \u2013 Fritz Trippolt korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val. Az volt egy\u00e9bk\u00e9nt az els\u0151 alkalom a verseny t\u00f6rt\u00e9net\u00e9ben, hogy osztr\u00e1k haj\u00f3 diadalmaskodott.\n<\/p>\n

\n 2007-ben enged\u00e9lyezt\u00e9k a t\u00f6bbtest\u0171 haj\u00f3k indul\u00e1s\u00e1t, teh\u00e1t a Liber\u00e1k kor\u00e1nak ott is le\u00e1ldozott. Az egyetlen korl\u00e1toz\u00e1s, hogy a katamar\u00e1nnak vagy trimar\u00e1nnak 7,5 m\u00e9tern\u00e9l hosszabb legyen a teste. 2008-ban a Holmatro nev\u0171 Extreme 40 katamar\u00e1n a holland Johnny Hutchcroft korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val \u00faj rekordot \u00e1ll\u00edtott fel 4 \u00f3ra 41 perc 37 m\u00e1sodperccel. 2009-ben magyar sikernek \u00f6r\u00fclhett\u00fcnk: a Raffica csapata Kir\u00e1ly Zsolt korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val a gyenge sz\u00e9lben katamar\u00e1nokat is legy\u0151zve diadalmaskodott.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Centomiglia
\n <\/strong>
\n
\n A Garda-tavi Centomiglia t\u00f3ker\u00fcl\u0151 1951 \u00f3ta ker\u00fcl megrendez\u00e9sre. Imm\u00e1r \u00e9vek \u00f3ta egyhetes rendezv\u00e9nysorozat \u00e9s versenysorozat el\u0151zi meg. Ennek ellen\u00e9re a n\u00e9pszer\u0171s\u00e9ge, vagyis a versenyen indul\u00f3 haj\u00f3k l\u00e9tsz\u00e1ma rohamosan cs\u00f6kken.\n<\/p>\n

\n Az ezredfordul\u00f3 ut\u00e1ni \u00e9vekben az az\u00f3ta a Balatonra k\u00f6lt\u00f6z\u00f6tt Liber\u00e1k diadalmaskodtak. 2000-t\u0151l kezdve zsin\u00f3rban h\u00e1romszor a Principessa nyert Roberto Benamati korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val. 2003-ban a Clandesteam vette \u00e1t a staf\u00e9t\u00e1t, \u00e1m az ezut\u00e1ni k\u00e9t \u00e9vben ism\u00e9t a Principessa h\u00f3d\u00edtott imm\u00e1r Joshi Entner haj\u00f3jak\u00e9nt. 2006-t\u00f3l h\u00e1romszor a Clandesteam nyert. Illetve val\u00f3j\u00e1ban m\u00e1r nem \u0151k, nem a Libera, hanem a Holmatro Extreme 40-es katamar\u00e1n. Abban az \u00e9vben ugyanis ki\u00edrt\u00e1k a Multicento nev\u0171 versenyt a t\u00f6bbtest\u0171eknek. K\u00fcl\u00f6n rajtvonalr\u00f3l indulnak, de a Centoval azonos p\u00e1ly\u00e1n futnak. Gyorsabbak, \u00edgy az egytest\u0171ek Cento gy\u0151ztes\u00e9t m\u00e1r nem k\u00eds\u00e9ri olyan kiemelt figyelem, mint a t\u00f6bbtest\u0171ek megjelen\u00e9se el\u0151tt.\n<\/p>\n

\n 2011-ben a 61. Centomiglia szeptember 11-\u00e9n rajtolt \u00e9s az abszol\u00fat gy\u0151zelmet a magyar Raffica Libera szerezte meg Kir\u00e1ly Zsolt vezet\u00e9s\u00e9vel \u00e9s a helyi sz\u00fclet\u00e9s\u0171 sokszoros Cento gy\u0151ztes Roberto Benamati navig\u00e1l\u00e1s\u00e1val.\n<\/p>\n

\n Mindent \u00f6szevetve a mi K\u00e9kszalagunk jelenleg a legdinamikusabban n\u00f6vekv\u0151, fejl\u0151d\u0151 eur\u00f3pai t\u00f3ker\u00fcl\u0151 verseny. Ugyanakkor \u00e9rdemes figyeln\u00fcnk e nagy versenyek rendez\u0151i tapasztalataira, hogy az esetleges k\u00e9s\u0151bbi hanyatl\u00e1st elker\u00fclhess\u00fck.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n (k\u00e9sz\u00fclt Ruj\u00e1k Istv\u00e1n cikke alapj\u00e1n)
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n A K\u00e9kszalagr\u00f3l
\n <\/strong>
\n
\n A K\u00e9kszalag a Balaton legkiemelked\u0151bb vitorl\u00e1s esem\u00e9nye, Eur\u00f3pa legnagyobb t\u00f3ker\u00fcl\u0151 versenye. A t\u00e1v mintegy 155 kilom\u00e9ter, amelyet 48 \u00f3r\u00e1n bel\u00fcl kell megtenni a mintegy hatsz\u00e1z haj\u00f3b\u00f3l \u00e1ll\u00f3 mez\u0151nynek. A versenyen egy\u00fctt rajtolnak a hagyom\u00e1nyos, egytest\u0171 haj\u00f3k \u00e9s a k\u00e9t- vagy h\u00e1romtest\u0171 high-tech vitorl\u00e1sok, a profi csapatok \u00e9s a csal\u00e1di vitorl\u00e1z\u00f3k. A Balaton jellemz\u0151en komoly pr\u00f3b\u00e1ra teszi valamennyi\u00fcket, s a K\u00e9kszalag teljes\u00edt\u00e9se \u00f6nmag\u00e1ban is komoly sportteljes\u00edtm\u00e9ny.\n<\/p>\n

\n Az idei 47. K\u00e9kszalag \u00c1rk\u00e1d Nagyd\u00edj rajtja 2015. j\u00falius 2-\u00e1n, cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n 9.00 \u00f3rakor lesz Balatonf\u00fcreden. Az eredm\u00e9nyhirdet\u00e9sre a balatonf\u00fcredy Kisfaludy Sz\u00ednpadon j\u00falius 4-\u00e9n 18.00 \u00f3r\u00e1t\u00f3l ker\u00fcl sor.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A K\u00e9kszalag n\u00e9vad\u00f3 t\u00e1mogat\u00f3ja a budapesti \u00c1RK\u00c1D Bev\u00e1s\u00e1rl\u00f3k\u00f6zpont, f\u0151t\u00e1mogat\u00f3i az Audi \u00e9s Balatonf\u00fcred.\n<\/p>\n

\n A K\u00e9kszalag r\u00e1di\u00f3ja a Juventus, a Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g id\u0151m\u00e9r\u0151 partnere a Seiko, a K\u00e9kszalag vize a Clearwater.
\n
\n Tov\u00e1bbi t\u00e1mogat\u00f3k: I-Robot, Herendi Porcel\u00e1nmanufakt\u00fara, Ilcsi.\n<\/p>\n

\n M\u00e9diapartnerek: L\u00e1nch\u00edd R\u00e1di\u00f3, DigiSport, Vitorl\u00e1z\u00e1s, Haj\u00f3 Magazin, sailing.hu, Vil\u00e1gj\u00e1r\u00f3 – First Class, \u00d3ra \u00c9kszer Magazin.\n<\/p>\n

\n Az MVSz egy\u00fcttm\u0171k\u00f6d\u0151 partnere a V\u00edziment\u0151k Magyarorsz\u00e1gi Szakszolg\u00e1lata.
\n
\n A K\u00e9kszalag t\u00e1mogatja a k\u00f6vetkez\u0151 alap\u00edtv\u00e1nyokat: Hospice Alap\u00edtv\u00e1ny, L\u00e1rif\u00e1ri Alap\u00edtv\u00e1ny, Mellr\u00e1kinfo.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

a nagy eur\u00f3pai nagy t\u00f3ker\u00fcl\u0151 vitorl\u00e1s versenyek H\u00e1rom h\u00edres, a mi K\u00e9kszalagunkhoz foghat\u00f3 tradicion\u00e1lis t\u00f3ker\u00fcl\u0151 vitorl\u00e1s versenyt rendeznek Eur\u00f3pa tavain. Ezek az olaszorsz\u00e1gi Garda-tavon rendezett Centomiglia, az Ausztria, N\u00e9metorsz\u00e1g \u00e9s Sv\u00e1jc hat\u00e1r\u00e1n tal\u00e1lhat\u00f3 Boden-tavi Rund um \u00e9s a sv\u00e1jci Genfi-tavi Bol d\u2019Or. A n\u00e9gy verseny k\u00f6z\u00fcl a mi 1934 \u00f3ta rendezett balatoni K\u00e9kszalagunk a legr\u00e9gebbi, […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":7178,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[9],"tags":[408,101,867,104],"sailing_author":"sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/430"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=430"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/430\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7178"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=430"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=430"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=430"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}