{"id":4355,"date":"2005-09-30T00:00:00","date_gmt":"2005-09-29T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/09\/30\/trapani-lv-8-1-nap\/"},"modified":"2017-08-01T23:42:22","modified_gmt":"2017-08-01T21:42:22","slug":"trapani-lv-8-1-nap","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/09\/30\/trapani-lv-8-1-nap\/","title":{"rendered":"Trapani LV 8. – 1. nap"},"content":{"rendered":"

\n Naps\u00fct\u00e9s \u00e9s sz\u00e9l v\u00e1rt a versenyz\u0151kre Trapaniban a LV 8. Felvon\u00e1s\u00e1nak nyit\u00f3napj\u00e1n. a versenyz\u0151kre hatalmas t\u00f6meg volt k\u00edv\u00e1ncsi mind v\u00edzen, mind sz\u00e1razon \u00e9s a 2005-\u00f6s szezon els\u0151 utols\u00f3 felvon\u00e1sa vette kezdet\u00e9t.\n<\/p>\n

\n
\n A nap elej\u00e9n nem volt sok sz\u00e9l, de ahogy k\u00f6zeledett a rajt id\u0151pontja, \u00fagy er\u0151s\u00f6d\u00f6tt be \u00e9s a d\u00e9l-nyugati br\u00edz m\u00e1r-m\u00e1r a 12 csom\u00f3t is el\u00e9rte. A m\u00e1sodik rajtra azt\u00e1n kiengedett kiss\u00e9 \u00e9s forgol\u00f3d\u00f3ss\u00e1, tr\u00fckk\u00f6ss\u00e9 is v\u00e1lt egyben, amely d\u00f6nt\u0151 volt a m\u00e1sodik futamban.
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Els\u0151 futam
\n

\n

\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Az els\u0151 k\u00f6r legizgalmasabb futama a K-Challenge \u00e9s a Mascalzone Latino-Capitalia Team k\u00f6z\u00f6tt zajl\u00f3dott le. \u00c9rdekes m\u00f3don mindk\u00e9t csapat kint hagyta a parton kiwi (\u00faj-z\u00e9landi) taktikus\u00e1t, \u00edgy Cameron Appleton lehet\u0151s\u00e9get adott arra, hogy helyette Sebastian Col has\u00edtson a francia haj\u00f3val. A K-Challenge m\u00e1r kor\u00e1n vezetett \u00e9s Thierry Peponnet 10 m\u00e1sodperces el\u0151nyre tett szert a kreuzb\u00f3j\u00e1n\u00e1l, az olaszok cs\u00f6kkentett\u00e9k a h\u00e1tr\u00e1nyukat, n\u00f6velve ezzel a fesz\u00fclts\u00e9get. Az olaszok nem adt\u00e1k fel, m\u00e9gis kikaptak 13 m\u00e1sodperccel lemaradva.<\/p>\n

A helyi men\u0151, a +39 Challenge a Victory Challenge-t zargatta m\u00e1r a rajt el\u0151tt, de a rajtl\u00f6v\u00e9s pillanat\u00e1ban a k\u00e9t haj\u00f3 ellent\u00e9tes csap\u00e1son id\u0151ben indult el. Egy balra t\u00f6rt\u00e9n\u0151 sz\u00e9lv\u00e1lt\u00e1s Magnus Holmberget \u00e9s a sv\u00e9d csapatot juttatta el\u0151nyh\u00f6z \u00e9s a sv\u00e9dek h\u00e1tsz\u00e9lben tartott\u00e1k is n\u00e9gy haj\u00f3hossznyi el\u0151ny\u00fcket, azt\u00e1n Iain Percy valamit hozott rajtuk, de a k\u00f6vetkez\u0151 cirk\u00e1l\u00f3szakaszban egy korai sz\u00e9lv\u00e1lt\u00e1s ism\u00e9t a sv\u00e9deket juttatta el\u0151nyh\u00f6z, amelyet m\u00e1r a c\u00e9lig meg is tartottak.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Jesper Bank \u00e9s a United Internet Team Germany nem sok es\u00e9lyt kapott a sorst\u00f3l \u00e9s az amerikai BMW ORACLE Racing (korm\u00e1nyos: Chris Dickson) csapat\u00e1t\u00f3l sem. A k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g 2 percn\u00e9l is t\u00f6bb.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Az Emirates Team New Zealand m\u00e1r a rajtl\u00f6v\u00e9s ut\u00e1ni pillanatokt\u00f3l vezetett \u00e9s poz\u00edci\u00f3jukat egyszer sem vesz\u00e9lyeztette a Team Shosholoza, akik v\u00e9g\u00fcl majdnem k\u00e9t perccel kaptak ki.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A Desaf\u00edo Espa\u00f1ol a c\u00edmv\u00e9d\u0151 Alinghit kapta ellenf\u00e9l\u00fcl, Karol Jablonski pedig Ed Bairddel n\u00e9zett farkasszemet a rajt el\u0151tt, melyet \u0151 \u00e9s csapata nyert meg egy haj\u00f3hosszal a rajtl\u00f6v\u00e9s pillanat\u00e1ban. A spanyolok tartott\u00e1k el\u0151ny\u00fcket egy darabig, de nem sok mindent tudtak kezdeni a sv\u00e1jciak sebess\u00e9g\u00e9vel, amely csapat ezen a h\u00e9ten k\u00f6nnyebb \u00e9s kem\u00e9nyebb 5-\u00f6s verzi\u00f3j\u00fa \u00e1rbocukat haszn\u00e1lta. Az Alinghi m\u00e1r a cirk\u00e1l\u00f3szakasz v\u00e9g\u00e9n vezetett a Desaf\u00edo el\u0151tt \u00e9s a sv\u00e1jciak 50 m\u00e1sodpercesre ny\u00fajtott\u00e1k el\u0151ny\u00fcket.
\n
\n

\n

\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A Luna Rossa m\u00e1r k\u00e9t haj\u00f3hosszal vezetett a China Team el\u0151tt a rajtn\u00e1l \u00e9s es\u00e9ly sem volt az izgalmakra, mert a k\u00ednaiak elszaggatt\u00e1k g\u00e9nu\u00e1jukat egy perccel k\u00e9s\u0151bb. A c\u00e9lban a Luna Rossa 700 m\u00e9terrel el\u0151bb futott be.<\/p>\n

M\u00e1sodik futam
\n

\n

\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Ebben a k\u00f6rben a legnagyobb sokk k\u00e9ts\u00e9gtelen\u00fcl az \u00faj-z\u00e9landiakat \u00e9rhette a K-Challenge csapata elleni meccs alatt. Mindk\u00e9t csapat t\u00f6k\u00e9leteset rajtolt az ellenkez\u0151 csap\u00e1son a vonal k\u00e9t v\u00e9g\u00e9n, t\u00e1volodva egym\u00e1st\u00f3l. Azt\u00e1n Dean Barker a jobb oldalon n\u00e9mi el\u0151nyre tett szert \u00e9s az els\u0151 cirk\u00e1l\u00f3szakaszt k\u00e9nyelmes h\u00e1rom haj\u00f3hosszal z\u00e1rta. A NZL-82 n\u00f6velte el\u0151ny\u00e9t \u00fajabb k\u00e9t hosszal, azt\u00e1n a FRA-60-as haj\u00f3 gondolt egyet, perd\u00fcl\u00e9st hajtott v\u00e9gre balra, az \u00faj-z\u00e9landiak pedig m\u00e1r csak \u00e1rny\u00e9kra vet\u0151dhettek, mert egy mark\u00e1ns sz\u00e9lfordul\u00f3 k\u00f6vetkezt\u00e9ben, a t\u00f6k\u00e9letesen helyezked\u0151 Thierry Peponnet 2 perc 17 m\u00e1sodperces el\u0151nyre tett szert a lee b\u00f3j\u00e1n\u00e1l. A kiwik valamit hoztak a franci\u00e1kon, de v\u00e9g\u00fcl 1:45-el kikaptak.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Jesper Bank ism\u00e9t er\u0151sen t\u00e1madott a rajt el\u0151tti pillanatokban a Mascalzone Latino-Capitalia Team ellen\u00e9ben, mellyel a United Internet Team Germany jobban is rajtolt. Egy nagy jobbra tart\u00f3 sz\u00e9lfordul\u00f3 tov\u00e1bbi el\u0151nyt biztos\u00edtott a n\u00e9meteknek \u00e9s k\u00e9t haj\u00f3hosszal vezettek az els\u0151 h\u00e1tsz\u00e9l v\u00e9g\u00e9re. Vasco Vascotto csapata rosszul \u00e9rtelmezhetett egy nagy sz\u00e9lfordul\u00f3t \u00e9s a m\u00e1sodik cirk\u00e1l\u00f3szakaszban m\u00e1r 1 kilom\u00e9ter volt a h\u00e1tr\u00e1nyuk.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A Team Shosholoza egy r\u00f6vid ideig zavarhatta csak a BMW Oracle csapat\u00e1t. A d\u00e9l-afrikaiak pedig igaz\u00e1n j\u00f3 sebess\u00e9get hoztak ki \u00f6t\u00f6s verzi\u00f3j\u00fa haj\u00f3test\u00fckb\u0151l. Chris Dickson\u00e9k 1:40-el gy\u0151ztek.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Egy nagy sz\u00e9lfordul\u00f3val a rajtn\u00e1l, a k\u00ednai csapat azonnal n\u00e9gy haj\u00f3hossznyi el\u0151nyt halmozott fel az Alinghivel szemben. Az Alinghi term\u00e9szetesen \u201ebekapcsolta a rak\u00e9t\u00e1kat\u201d \u00e9s Ed Baird cspata a SUI-75 leker\u00fclte a k\u00ednai-francia csapatot \u00e9s majdnem 3 perccel nyert.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A Victory Challenge az els\u0151 szakaszban sebess\u00e9gb\u0151l \u00e9s az els\u0151 sz\u00e9lfordul\u00f3t j\u00f3l kihaszn\u00e1lva verte el a Desaf\u00edo Espa\u00f1olt.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Olasz h\u00e1ziderbi tette teljess\u00e9 a napot: A +39 a Luna Rossat kapta p\u00e1rj\u00e1ul \u2013 mindketten j\u00f3l rajtoltak a vonal k\u00e9t v\u00e9g\u00e9n. A Luna Rossa jobban \u00e9lt a gyenge sz\u00e9lben \u00e9s 36 m\u00e1sodpercesre n\u00f6velte el\u0151ny\u00e9t az els\u0151 b\u00f3j\u00e1n\u00e1l. A v\u00e9g\u00e9n 1:47 volt a k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g.
\n <\/span>\n<\/p>\n

<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Naps\u00fct\u00e9s \u00e9s sz\u00e9l v\u00e1rt a versenyz\u0151kre Trapaniban a LV 8. Felvon\u00e1s\u00e1nak nyit\u00f3napj\u00e1n. a versenyz\u0151kre hatalmas t\u00f6meg volt k\u00edv\u00e1ncsi mind v\u00edzen, mind sz\u00e1razon \u00e9s a 2005-\u00f6s szezon els\u0151 utols\u00f3 felvon\u00e1sa vette kezdet\u00e9t. A nap elej\u00e9n nem volt sok sz\u00e9l, de ahogy k\u00f6zeledett a rajt id\u0151pontja, \u00fagy er\u0151s\u00f6d\u00f6tt be \u00e9s a d\u00e9l-nyugati br\u00edz m\u00e1r-m\u00e1r a 12 csom\u00f3t […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[3],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4355"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4355"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4355\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4355"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4355"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4355"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}