{"id":4516,"date":"2005-06-16T00:00:00","date_gmt":"2005-06-15T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/06\/16\/futam-kozben\/"},"modified":"2017-08-01T23:41:55","modified_gmt":"2017-08-01T21:41:55","slug":"futam-kozben","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/06\/16\/futam-kozben\/","title":{"rendered":"Futam k\u00f6zben"},"content":{"rendered":"

\n Visszat\u00e9rn\u00e9nk m\u00e9g egy picit a taktik\u00e1hoz. Tal\u00e1n lesz\u0171rhet\u0151 volt az el\u0151z\u0151ekb\u0151l, hogy ellenfelet ugyeb\u00e1r nem c\u00e9lszer\u0171 otthagyni alapesetben. Ennek okait r\u00f6viden felv\u00e1zoltuk, mert mi van, ha m\u00e9gsem j\u00f6n be az elk\u00e9pzel\u00e9s\u00fcnk \u00e9s egyed\u00fcl ott vagyunk mindenkit\u0151l t\u00e1vol. Ekkor ellenfel\u00fcnk nem m\u00e9terekkel, hanem kilom\u00e9terekkel is megverhet.\n<\/p>\n

\n
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Amennyiben el\u0151ny\u00fcnk van valakihez k\u00e9pest, akkor azt el\u0151sz\u00f6r is pr\u00f3b\u00e1ljuk meg tartani, \u00e9s ha ez megy, akkor sz\u00e9p lassan n\u00f6velni. Cirk\u00e1l\u00f3 szakaszban maradjunk el\u0151tte-f\u00f6l\u00f6tte \u00e9s lehet\u0151leg helyezkedj\u00fcnk \u00fagy, hogy k\u00f6zte \u00e9s a b\u00f3ja k\u00f6z\u00f6tt maradjunk. Sajnos a hazai tavakon \u2013 f\u0151leg \u00e9szaki sz\u00e9lben \u2013 n\u00e9ha m\u00e9g ez sem seg\u00edt \u00e9s tapasztalhatjuk, hogy h\u00e1tul kap valaki egy sz\u00e9lcs\u00edkot \u00e9s ak\u00e1r ezzel is el\u00e9nk ker\u00fclhet.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n H\u00e1tsz\u00e9lben az alapvet\u0151 fel\u00e1ll\u00e1s valaki el\u0151tt-alatt vitorl\u00e1zni. \u00cdgy b\u00e1rmelyik oldalr\u00f3l is j\u00f6n a sz\u00e9l, tudunk \u00faj\u00edtani, m\u00e9g ha k\u00f6zel is van ellenfel\u00fcnk.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Ha ellenfel\u00fcnkkel egy\u00fctt vitorl\u00e1zunk, akkor j\u00f3val kisebb az es\u00e9ly, hogy n\u00f6velj\u00fck el\u0151ny\u00fcnket vagy h\u00e1tr\u00e1nyunkat, de nagyobb biztons\u00e1ggal a k\u00f6zel\u00e9be maradhatunk \u00e9s ez az es\u00e9ly, hogy a k\u00e9s\u0151bbiekben megverj\u00fck \u2013 m\u00e1r ha m\u00f6g\u00f6tte vagyunk.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Egy mez\u0151nyben az lenne az optim\u00e1lis, hogy az els\u0151 tartja a m\u00e1sodikat, a m\u00e1sodik a harmadikat \u00e9s \u00edgy tov\u00e1bb. Csakhogy mondjuk a negyedik helyen l\u00e9v\u0151 nincs megel\u00e9gedve helyez\u00e9s\u00e9vel, mert \u0151 jobb vitorl\u00e1z\u00f3 \u00e9s jobbat szeretne futni \u00e9s \u00fagy l\u00e1tja, hogy az \u00f6t\u00f6dik r\u00e1ad\u00e1sul rossz fele is megy. Ez\u00e9rt otthagyja \u00e9s borul minden. Ilyenkor \u0151 kezdem\u00e9nyez \u00e9s igyekszik kit\u00f6rni a harmadik szor\u00edt\u00e1s\u00e1b\u00f3l.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Harmadik tartja a negyediket, ez az alapfel\u00e1ll\u00e1s. De harmadiknak d\u00f6ntenie kell, hogy mit v\u00e1laszt? Tartsa a partiz\u00e1n negyediket \u00e9s otthagyja a t\u00f6bbieket, vagy hagyja a francba a m\u00f6g\u00f6tte l\u00e9v\u0151t \u00e9s nem kock\u00e1ztat azzal, hogy otthagyja a mez\u0151nyt. Sz\u00f3val ezekre a d\u00f6nt\u00e9sekre kell energi\u00e1t ford\u00edtnunk; a j\u00f3 d\u00f6nt\u00e9s meghozatal\u00e1ra pedig akkor van es\u00e9ly, ha a haj\u00f3 j\u00f3l megy \u00e9s kisebb figyelmet kell sz\u00e1nni a haj\u00f3vezet\u00e9sre. Olyan nincs, hogy kicsit erre is megy\u00fcnk, megy egy kicsit arra is. Amit bev\u00e1llaltunk, azt kell k\u00f6vetkezetesen v\u00e9gigvinni. \u00c9s ne feledj\u00fck, mindek\u00f6zben figyelni kell a mez\u0151nyt, a szelet \u00e9s az ellenfel\u00fcnket.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Ha vesztes poz\u00edci\u00f3ban vagyunk, akkor d\u00f6nthet\u00fcnk, mivel pr\u00f3b\u00e1ljuk ler\u00e1zni ellenfel\u00fcnket. Ha jobban fordulunk, akkor belevihetj\u00fck egy sz\u00e1m\u00e1ra kellemetlen fordul\u00f3csat\u00e1ba. Ha nem, akkor pr\u00f3b\u00e1lunk a vonal\u00e1ba ker\u00fclni \u00e9s \u00e9lesen magass\u00e1got szerezni \u2013 a sebess\u00e9g cs\u00f6kken\u00e9s\u00e9vel! \u2013 vagy pont hogy ki kell ejten\u00fcnk takar\u00e1s\u00e1b\u00f3l \u00e9s pr\u00f3b\u00e1lunk vele egy magass\u00e1gba ker\u00fclni. Ezeket att\u00f3l f\u00fcgg\u0151en tegy\u00fck, hogy honn\u00e9t v\u00e1rjuk a szelet. Ellenfel\u00fcnk vonal\u00e1t\u00f3l feljebbr\u0151l, vagy a m\u00e1sik oldalr\u00f3l.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n
\n \"h\u00e1tsz\u00e9lben
\n <\/span>
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n

H\u00e1tsz\u00e9lben hasonl\u00f3 megfontol\u00e1sb\u00f3l kell ellenfel\u00fcnk el\u0151tt-alatt maradnunk. \u00cdgy adott szitu\u00e1ci\u00f3ban ak\u00e1r kivitorl\u00e1zhatunk el\u00e9 \u00e9s id\u0151ben perd\u00fclhet\u00fcnk is, megel\u0151zve ellenfel\u00fcnket, bels\u0151helyes poz\u00edci\u00f3nkat megtartva, amely m\u00e9g pluszban a k\u00fczdelem \u00f6n\u00e1ll\u00f3 kis c\u00e9lja b\u0151szeles szakaszokban. Ha h\u00e1tul vagyunk, de k\u00f6zel az el\u0151tt\u00fcnk l\u00e9v\u0151h\u00f6z, akkor pr\u00f3b\u00e1ljuk r\u00e1k\u00e9nyszer\u00edteni a min\u00e9l k\u00e9s\u0151bbi perd\u00fcl\u00e9sre, ez sokszor be is j\u00f6n. A perd\u00fcl\u00e9sn\u00e9l pedig pr\u00f3b\u00e1ljuk megel\u0151zni \u0151t, vagyis lehet\u0151leg el\u0151bb hajtsuk v\u00e9gre ezt a man\u0151vert. Ezzel letakarhatjuk \u00e9s sim\u00e1n \u00e1tvitorl\u00e1zhatunk felette.<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Egyvalamit ne felejts\u00fcnk el, a p\u00e1lyaversenyek sorozatversenyek is egyben. Ne t\u00f6rekedj\u00fcnk minden\u00e1ron a futamgy\u0151zelemre. En\u00e9lk\u00fcl is lehet versenyt nyerni, j\u00f3 helyez\u00e9st el\u00e9rni. Vagyis, ha j\u00f3 helyen vagyunk egy futamban, ne kock\u00e1ztassunk feleslegesen, mert nagy sz\u00edv\u00e1s lehet a v\u00e9ge, ha elvissz\u00fck k\u00fcl\u00f6n utakra az el\u0151tt\u00fcnk l\u00e9v\u0151t, vagy \u00e9ppen egyed\u00fcl b\u00f3kl\u00e1szunk valamerre.
\n <\/span>\n<\/p>\n

<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Visszat\u00e9rn\u00e9nk m\u00e9g egy picit a taktik\u00e1hoz. Tal\u00e1n lesz\u0171rhet\u0151 volt az el\u0151z\u0151ekb\u0151l, hogy ellenfelet ugyeb\u00e1r nem c\u00e9lszer\u0171 otthagyni alapesetben. Ennek okait r\u00f6viden felv\u00e1zoltuk, mert mi van, ha m\u00e9gsem j\u00f6n be az elk\u00e9pzel\u00e9s\u00fcnk \u00e9s egyed\u00fcl ott vagyunk mindenkit\u0151l t\u00e1vol. Ekkor ellenfel\u00fcnk nem m\u00e9terekkel, hanem kilom\u00e9terekkel is megverhet. Amennyiben el\u0151ny\u00fcnk van valakihez k\u00e9pest, akkor azt el\u0151sz\u00f6r is pr\u00f3b\u00e1ljuk […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4516"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4516"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4516\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4516"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4516"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4516"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}