{"id":4542,"date":"2005-05-30T00:00:00","date_gmt":"2005-05-29T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/05\/30\/mihalkovics-emlekverseny\/"},"modified":"2017-08-01T23:41:50","modified_gmt":"2017-08-01T21:41:50","slug":"mihalkovics-emlekverseny","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/05\/30\/mihalkovics-emlekverseny\/","title":{"rendered":"Mih\u00e1lkovics Eml\u00e9kverseny"},"content":{"rendered":"

\n A windguru \u00e9s a Met.hu oldalait b\u00f6ng\u00e9szve nem t\u00fal sok j\u00f3val kecsegtetett a h\u00e9tv\u00e9ge a szelet tekintve. Maximum 1-2-es szeleket \u00edrt, v\u00e1ltakoz\u00f3 ir\u00e1nyokb\u00f3l. Nembaj. Szeretem ezt a versenyt, \u00fagyhogy nincs apell\u00e1ta, indulunk! A Zoll Platz 8MOD \u00e1llom\u00e1shelye Als\u00f3\u00f6rs\u00f6n van, de a klubhovatartoz\u00e1s (Tihanyi Haj\u00f3s Egylet) \u00e9s az \u00e9sz\u00e9rvek miatt m\u00e1r p\u00e9nteken Tihanyba ker\u00fclt a haj\u00f3. A versenyen \u00f6ten indultunk, \u00e9s \u00f6ten is nevezt\u00fcnk. Nem \u00fagy, mint m\u00e1s haj\u00f3k….\n<\/p>\n

\n
\n Szombaton t\u00edzkor a Tihany \u2013 Szemes \u2013 R\u00e9vf\u00fcl\u00f6p \u2013 Tihany p\u00e1lya volt napirenden, \u00e9s a rajtra eg\u00e9sz kellemes 1-2-es \u00c9K sz\u00e9l lengedezte be a nyugati medenc\u00e9t. B\u0151szeles rajt, majd rajt ut\u00e1n ir\u00e1ny a d\u00e9li part. Aki a v\u00edz fel\u00e9 pr\u00f3b\u00e1lkozott, \u00f6sszeszedett egy kev\u00e9s h\u00e1tr\u00e1nyt r\u00f6gt\u00f6n az elej\u00e9n (Camelot). Mi a D\u00e9li Sz\u00e9llel \u00e9s a Szebivel csat\u00e1ztunk, sokat halzolva a d\u00e9li part mellett. A t\u00f6bbi, nem oszt\u00e1lybeli haj\u00f3 komoly gondokat okozott. Gondosan takargattak, majd luvolgattak, mik\u00f6zben a friss\u00fcl\u00e9sekkel sz\u00e9pen lehetett \u00e9s kellett is ejtegetni lefel\u00e9. Tal\u00e1lkoztunk olyan haj\u00f3val is, aki az \u00fatjogszab\u00e1lyokkal vagy nincsen tiszt\u00e1ban, vagy sz\u00e1nd\u00e9kosan nem adja meg. Ilyenkor el\u00e9g egy k\u00e9rd\u00e9s, hogy elengedj\u00fck-e esetleg… Az Azzardissimo blisterrel fel\u00fclt a d\u00e9li parton, el\u00e9g komikus l\u00e1tv\u00e1nyt ny\u00fajtott a verg\u0151d\u0151 libera a mar\u00e1son. Legal\u00e1bb 10 perc\u00fckbe tellett, mire lej\u00f6ttek a mar\u00e1sr\u00f3l. Oszt\u00e1lyban 1., abszol\u00fatban 10 k\u00f6r\u00fcl hagytuk el a szemesi jelet, \u00e9s spivel \u00e9lesen ment\u00fcnk \u00e1t R\u00e9vf\u00fcl\u00f6p fel\u00e9. J\u00f3l cs\u00faszott a haj\u00f3, megl\u00e9pt\u00fcnk a D\u00e9li Sz\u00e9lt\u0151l, \u00e9s a b\u00f3ja k\u00f6r\u00fcli nagy lav\u00f3rba be\u00fcl\u0151 t\u00f6bbi ellenf\u00e9lt\u0151l, j\u00f3l tartottuk a nagy vitorl\u00e1kkal rendelkez\u0151, karbon 8-ast a Sabrat\u00e1t, akik YS1-ben versenyeznek. R\u00e9vf\u00fcl\u00f6pn\u00e9l Azzar, Ganz Danubius (a list\u00e1n nem szerepelnek), Sirocco, a k\u00e9t hetvenes (Capella, Irok\u00e9z), Rp Outdoor, V\u00edz\u00f6nt\u0151, NJL, Sabrata volt a sorrend, ut\u00e1na k\u00f6vetkezt\u00fcnk mi, m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk a D\u00e9li Sz\u00e9l. A keleti kezdett felsz\u00edv\u00f3dni, \u00e9s a Sabrata kiv\u00e9tel\u00e9vel mindenki elh\u00fazott a v\u00e9g\u00e9vel, mi meg maradtunk a b\u00f3ja k\u00f6r\u00fcl, k\u00f6zben a t\u00f6bbiek spinnakereztek a keletiben vel\u00fcnk szemben. Nek\u00fcnk el\u00e1llt a sz\u00e9l, hol h\u00e1tszelezt\u00fcnk, hol kreuz, sz\u00f3val volt minden. \u00dclt\u00fcnk a sz\u00e9lv\u00e1laszt\u00f3ban a Sabrat\u00e1val. A D\u00e9li Sz\u00e9l k\u00f6zel ment az \u00e9szaki parthoz, h\u00e1tha valami kis br\u00edzt tal\u00e1l. K\u00f6zben le\u00e9rtek a t\u00f6bbiek is, vett\u00e9k a jelet, \u00e9s elkezdtek visszafel\u00e9 kreuzolni alattunk. Felett\u00fcnk is kreuzoltak, alattunk is, mi pedig h\u00e1tsz\u00e9lben \u00e1lltunk. Hurr\u00e1, meg\u00e9rkezett mindenki. Megj\u00f6tt a Hustler (vagy Camelot), a 8 One \u00e9s a Szebi is legnagyobb \u00f6r\u00f6m\u00fcnkre, s\u0151t, j\u00f3 poz\u00edci\u00f3t szereztek a d\u00e9li oldal fel\u00e9 tartva. A sz\u00e9l \u00e9l\u00e9nk\u00fclt, egy takkon lehetett\u00a0 a cs\u0151re menni. Fin\u00e1czy Gyuri \u00e9szakr\u00f3l futtatott le, eg\u00e9szen a csapat el\u00e9, mi pedig vesztett poz\u00edci\u00f3b\u00f3l ink\u00e1bb feljebb igyekezt\u00fcnk, 19-re lapot h\u00fazva. Ahogy lenni szokott, a d\u00e9li part j\u00f6tt be, \u00e9s sok m\u00e1sik haj\u00f3 is megel\u0151z\u00f6tt benn\u00fcnket. Oszt\u00e1lyban \u00f6t\u00f6dikek lett\u00fcnk, de mivel a D\u00e9li Sz\u00e9l korai rajtos volt, a negyedik helyre soroltak v\u00e9g\u00fcl. A c\u00e9lban nem volt t\u00fals\u00e1gosan boldog a csapat, \u00fagy \u00e9rezt\u00fck, hogy enn\u00e9l az\u00e9rt jobbak vagyunk. A futamot a Camelot nyerte, Szebi \u00e9s 8 One a tov\u00e1bbi sorrend.\n<\/p>\n

\n M\u00e1snap rajt kilenckor, Tihany \u2013 Akali \u2013 Szemes \u2013 Tihany p\u00e1ly\u00e1n.\n<\/p>\n

\n Gyenge 1-2-es \u00c9K sz\u00e9l. A vonal f\u00f6ldv\u00e1ri v\u00e9ge a nyer\u0151, itt j\u00f6v\u00fcnk el mi is a rajtn\u00e1l. J\u00f3kor, j\u00f3 helyen, \u00e9s j\u00f3 sebess\u00e9ggel l\u00e9p\u00fcnk ki a falb\u00f3l, \u00e9s h\u00e1rom perccel a rajt ut\u00e1n m\u00e1r dagad a s\u00e1rga spinnaker. A friss\u00fcl\u00e9sekbe ejtegetve l\u00e9p\u00fcnk ki a falb\u00f3l, v\u00e9gig tiszta sz\u00e9lben vitorl\u00e1zunk. A Szebi \u00e9szakon (fatal error), a t\u00f6bbiek hozz\u00e1nk k\u00f6zel j\u00f6nnek el, Camelot nagyon h\u00e1tul. El\u0151tt\u00fcnk az Azzardissimo \u00e9s a Sirocco, mi az abszol\u00fat 3. helyen vitorl\u00e1zunk, m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk az Irok\u00e9z, NJL, Capella, D\u00e9li Sz\u00e9l, RP Outdoor \u00e9s a t\u00f6bbiek. 8-10 j\u00f3 \u00fctem\u0171 halzol\u00e1ssal le\u00e9r\u00fcnk Akaliba, tartva a poz\u00edci\u00f3nkat. Innen \u00e1t kell menni keresztben Szemesre. A sz\u00e9l el\u00e1ll (keleti sz\u00e9l, 11:30, szok\u00e1sos), \u00e9s cs\u00edkokon osonkodunk f\u00e9lsz\u00e9lben szemes fel\u00e9. J\u00f6n r\u00e1nk a k\u00e9t 70-es, \u00e9s az NJL \u2013 D\u00e9li Sz\u00e9l kvartett. A sz\u00e9l minimumra cs\u00f6kken, \u00e9s \u00e9szakiasodik. Az Irok\u00e9z be\u00e9r f\u00f6l\u00e9nk, de meg\u00e1llnak teljesen a sz\u00e9lcsenben. Mi az 1 tonn\u00e1nkkal k\u00f6nnyebben gyorsulunk, \u00e9s \u00e1llva hagyjuk s\u00falyosabb ellenfel\u00fcnket.\u00a0 Megy fel a spi. Alig \u00e1ll ki, a jel f\u00f6l\u00e9 tartunk, \u00edgy csak t\u00f6bb halzol\u00e1ssal tudjuk venni. Majd ir\u00e1ny Tihany. Eleinte egy takkon, k\u00e9s\u0151bb a d\u00e9li part mellett cirk\u00e1lva. A mez\u0151ny nagy r\u00e9sze m\u00e9g nem vette az els\u0151 jelet sem. Az Azzar nem l\u00e1tszik, a Sirocco el\u0151tt\u00fcnk cirk\u00e1l. J\u00f6nnek r\u00e1nk h\u00e1tulr\u00f3l a hetvenesek, az RP Outdoor a nagy reacher\u00e9vel, a V\u00edz\u00f6nt\u0151 \u00e9s m\u00e9g sokan m\u00e1sok. A D\u00e9li Sz\u00e9l feladja a k\u00fczdelmet, motorozva mennek el alattunk. Ezzel minden es\u00e9ly\u00fcnk szertefoszlott a v\u00e9gs\u0151 kateg\u00f3riagy\u0151zelemre. Amint motorra kaptak, a sz\u00e9l friss\u00fclni kezdett, \u00e9s a tihanyi hegy fel\u0151l f\u00fajt, majd fordult \u00e9szakira. Kreuz, futtatott kreuz, f\u00e9lsz\u00e9l, raum. \u00c9breszt\u0151, sz\u00f3lok a szuny\u00f3k\u00e1l\u00f3 leg\u00e9nys\u00e9gnek, akik el\u0151k\u00e1sz\u00e1l\u00f3dnak a haj\u00f3 gyomr\u00e1b\u00f3l. K\u00f6zben az RP be\u00e9r f\u00f6l\u00e9nk, \u00e9s kis el\u0151nyre tesz szert. Dagad a spinnaker, \u00e9s visszavessz\u00fck az abszol\u00fat 3. helyet. \u00cdgy futunk \u00e1t a c\u00e9lvonalon, \u00f6r\u00f6mittas leg\u00e9nys\u00e9ggel. M\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk, RP, Irok\u00e9z, V\u00edz\u00f6nt\u0151, NJL \u00e9s a t\u00f6bbiek.\n<\/p>\n

\n Sz\u00e9p versenyt futottunk mind a k\u00e9t nap. A naptejek mindk\u00e9t napon j\u00f3 szolg\u00e1latot tettek, \u00e9s fogyott az \u00e1sv\u00e1nyv\u00edz is becs\u00fclettel. Kimer\u00fclt\u00fcnk. Ez vas\u00e1rnap est\u00e9re der\u00fclt ki vil\u00e1gosan. A napon t\u00f6lt\u00f6tt \u00f3r\u00e1kt\u00f3l hihetetlen f\u00e1rads\u00e1g lett \u00farr\u00e1 rajtunk, de j\u00f6v\u0151re, ha nem \u00fctk\u00f6zik valami fontos Finn versennyel mint tavaly, akkor itt lesz\u00fcnk.
\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A windguru \u00e9s a Met.hu oldalait b\u00f6ng\u00e9szve nem t\u00fal sok j\u00f3val kecsegtetett a h\u00e9tv\u00e9ge a szelet tekintve. Maximum 1-2-es szeleket \u00edrt, v\u00e1ltakoz\u00f3 ir\u00e1nyokb\u00f3l. Nembaj. Szeretem ezt a versenyt, \u00fagyhogy nincs apell\u00e1ta, indulunk! A Zoll Platz 8MOD \u00e1llom\u00e1shelye Als\u00f3\u00f6rs\u00f6n van, de a klubhovatartoz\u00e1s (Tihanyi Haj\u00f3s Egylet) \u00e9s az \u00e9sz\u00e9rvek miatt m\u00e1r p\u00e9nteken Tihanyba ker\u00fclt a haj\u00f3. […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Pallay Tibor","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4542"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4542"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4542\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4542"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4542"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4542"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}