{"id":4548,"date":"2005-05-26T00:00:00","date_gmt":"2005-05-25T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/05\/26\/valaszok-03-ha-mvsz-elnok-lennek\/"},"modified":"2017-08-02T00:18:41","modified_gmt":"2017-08-01T22:18:41","slug":"valaszok-03-ha-mvsz-elnok-lennek","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/05\/26\/valaszok-03-ha-mvsz-elnok-lennek\/","title":{"rendered":"V\u00e1laszok 03 – Ha MVSZ Eln\u00f6k lenn\u00e9k…"},"content":{"rendered":"

\n Harmadik v\u00e1laszad\u00f3nk nem m\u00e1s, mint az MVSZ hivatalban l\u00e9v\u0151 eln\u00f6ke, H\u00f3nig P\u00e9ter. V\u00e9lem\u00e9nye az\u00e9rt is fontos, hisz a poz\u00edci\u00f3j\u00e1n\u00e1l fogva neki kell rendelkeznie a legnagyobb r\u00e1l\u00e1t\u00e1ssal a t\u00e9m\u00e1ban.\n<\/p>\n

\n Tisztelt Olvas\u00f3k!\n<\/p>\n

\n \u00dagy gondolom, hogy a feltett k\u00e9rd\u00e9sekre a hivatalban l\u00e9v\u0151 eln\u00f6k v\u00e1laszai is \u00e9rdekesek lehetnek. El\u00f6lj\u00e1r\u00f3ban megjegyzem, hogy eln\u00f6knek akkor j\u00f3 lenni, ha az \u00f6tleteit meg tudja val\u00f3s\u00edtani \u00e9s teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t elismerik. Ezen a j\u00f3 \u00e9rz\u00e9sen k\u00edv\u00fcl egy\u00e9b el\u0151ny nem sz\u00e1rmazik bel\u0151le.\n<\/p>\n

\n V\u00e1laszaim az al\u00e1bbiak:\n<\/p>\n

\n
\n
\n Milyen \u00d6n szerint a hazai vitorl\u00e1z\u00e1s jelenlegi meg\u00edt\u00e9l\u00e9se?
\n <\/strong>
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n A vitorl\u00e1z\u00e1s ma egy olyan passzi\u00f3nak tekinthet\u0151, melyet tehet\u0151sebb emberek engedhetnek meg maguknak. A vitorl\u00e1s sport\u00e1g a t\u00f6bbi k\u00f6z\u00f6tt megfelel\u0151en elismertnek sz\u00e1m\u00edt. Valah\u00e1nyszor sportvezet\u0151kkel tal\u00e1lkozom, ezt az elismer\u00e9st mindig \u00e9rzem a viselked\u00e9s\u00fckb\u0151l. A vitorl\u00e1z\u00e1s k\u00f6r\u00fcl nyugalom van, rossz h\u00edrek nem hallhat\u00f3k \u00e9s olvashat\u00f3k. Ez nem az\u00e9rt van \u00edgy, mert eltitkoljuk azokat, hanem az ut\u00f3bbi \u00e9vekben nem is voltak ilyenek. A nyugalom fontos \u00e9rt\u00e9k. A szponzorok nem adj\u00e1k a nev\u00fcket \u00e9s a p\u00e9nz\u00fcket olyan rendezv\u00e9nyekhez vagy szem\u00e9lyekhez, akik k\u00f6r\u00fcl kellemetlen vagy k\u00ednos esem\u00e9nyek k\u00f6vetkezhetnek be. A vitorl\u00e1s versenyeken el\u00e9rt eredm\u00e9nyekre mindenki b\u00fcszke. Tudom, hogy vannak olyanok, akik a sok haj\u00f3oszt\u00e1ly miatt \u00fagy \u00e9rzik, hogy az \u00e9rt\u00e9k devalv\u00e1l\u00f3dott. \u00c9n azonban fontosnak tartom, hogy akik d\u00edjakat nyernek azok el\u00e9gedettek. Az \u00e9let egy\u00e9b ter\u00fclet\u00e9n sikeres szem\u00e9lyek is nagyon tudnak \u00f6r\u00fclni ak\u00e1r egy mancsaftol\u00e1ssal el\u00e9rt \u00e9remnek is. Nem baj, ha sokan nyerhetnek, mert ez\u00e9rt vesznek r\u00e9szt sz\u00edvesen a versenyeken \u00e9s egy j\u00f3 helyez\u00e9s\u00e9rt sok anyagi \u00e9s egy\u00e9b \u00e1ldozatra is hajland\u00f3ak. Nem szabad elfelejteni, hogy r\u00e9sztvev\u0151k n\u00e9lk\u00fcl nincsenek versenyek. A m\u00e9dia \u00e9rdekl\u0151d\u00e9se pedig ar\u00e1nyban van a r\u00e9sztvev\u0151k sz\u00e1m\u00e1val \u00e9s a r\u00e9sztvev\u0151 szem\u00e9lyek fontoss\u00e1g\u00e1val.\n<\/p>\n

\n
\n
\n \u00d6sszess\u00e9g\u00e9ben, milyen int\u00e9zked\u00e9st kezdem\u00e9nyezne, amely \u00e1tfog\u00f3an jav\u00edthatn\u00e1 az MVSZ meg\u00edt\u00e9l\u00e9s\u00e9t mind a k\u00f6zv\u00e9lem\u00e9ny, mind a vitorl\u00e1s t\u00e1rsadalom k\u00f6r\u00e9ben?
\n <\/strong>
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n Az MVSZ meg\u00edt\u00e9l\u00e9s\u00e9t j\u00f3nak tartom. Hat \u00e9ve hivatalban l\u00e9v\u0151 eln\u00f6kk\u00e9nt nem is gondolkodhatok m\u00e1sk\u00e9nt. Nyilv\u00e1n val\u00f3, hogy mindent lehet m\u00e9g jobban csin\u00e1lni, de alapvet\u0151 probl\u00e9m\u00e1kat nem l\u00e1tok. Nincs k\u00f6r\u00fcl\u00f6tt\u00fcnk felhajt\u00e1s, de ezt nem is tartom fontosnak. A vitorl\u00e1s t\u00e1rsadalom d\u00f6nt\u0151 t\u00f6bbs\u00e9g\u00e9t\u0151l nem hallok negat\u00edv v\u00e9lem\u00e9nyeket. Van azonban egy kisebb, de nagyon akt\u00edv csoport, amely hangad\u00f3k\u00e9nt tekinthet\u0151. Ezek \u00e9szrev\u00e9teleit \u00e9rdemes meghallgatni \u00e9s a hasznosakat meg is val\u00f3s\u00edtani. Meg kell azonban l\u00e1tni a v\u00e9lem\u00e9nyek m\u00f6g\u00f6tt a motiv\u00e1ci\u00f3kat is, melyek sok esetben egy\u00e9ni \u00e9rdekekb\u0151l erednek. Ezekb\u0151l most, a v\u00e1laszt\u00e1s idej\u00e9n igen sokat lehet hallani.\n<\/p>\n

\n Az MVSZ meg\u00edt\u00e9l\u00e9s\u00e9ben nagy szerepet j\u00e1tszik az iroda m\u0171k\u00f6d\u00e9se. Ezen a ter\u00fcleten lehet nagyot jav\u00edtani. A szolg\u00e1ltat\u00f3 jelleg \u00e9s az \u00fcgyf\u00e9lk\u00f6zpont\u00fas\u00e1g er\u0151s\u00edt\u00e9se kiemelt feladat.\n<\/p>\n

\n Fontos t\u00e9nyez\u0151 m\u00e9g az eln\u00f6ks\u00e9gi tagok tev\u00e9kenys\u00e9ge \u00e9s viselked\u00e9se is. Az egyes tagok aktivit\u00e1sa igen elt\u00e9r\u0151 volt. Egy kiss\u00e9 meglep\u0151 sz\u00e1momra, hogy a ciklus alatt legkev\u00e9sb\u00e9 tev\u00e9keny tagok most a v\u00e1laszt\u00e1s el\u0151tt mennyire fel\u00e9l\u00e9nk\u00fcltek. Nem \u00e1rt, ha a tags\u00e1g tudja, hogy az eltelt \u00e9vekben \u00f6sszesen egy olyan megnyilv\u00e1nul\u00e1s volt, amely felvetette a m\u0171k\u00f6d\u00e9s egyes ter\u00fcletein a v\u00e1ltoztat\u00e1s gondolat\u00e1t. Az eln\u00f6ks\u00e9gi hat\u00e1rozatok mindegyike egy\u00f6ntet\u0171 szavaz\u00e1ssal d\u0151lt el. A m\u0171k\u00f6d\u00e9s f\u0151 c\u00e9lkit\u0171z\u00e9seit soha senki nem kritiz\u00e1lta. A k\u00f6vetkez\u0151 eln\u00f6ks\u00e9gbe olyan szem\u00e9lyeket \u00e9rdemes v\u00e1lasztani, akik megfelel\u0151 vitorl\u00e1s m\u00falttal, kapcsolatrendszerrel rendelkezik. Kor\u00e1bbi tev\u00e9kenys\u00e9g\u00e9vel bebizony\u00edtotta, hogy tud \u00e9s akar tenni a magyar vitorl\u00e1z\u00e1s fejl\u0151d\u00e9s\u00e9\u00e9rt, t\u00f6rekv\u00e9seit nem egy\u00e9ni vagy klub \u00e9rdekek vez\u00e9rlik.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Az inform\u00e1ci\u00f3\u00e1raml\u00e1s a magyar vitorl\u00e1z\u00e1s vonatkoz\u00e1s\u00e1ban nem t\u00fals\u00e1gosan kiel\u00e9g\u00edt\u0151 \u00e9s sz\u00e1mtalanszor hallunk olyan probl\u00e9m\u00e1r\u00f3l, hogy \u2019err\u0151l meg arr\u00f3l\u2019 nem is \u00e9rtes\u00fclt\u00fcnk, \u2019ez meg az\u2019 k\u00e9sik. Milyen l\u00e9p\u00e9seket tenne ennek felsz\u00e1mol\u00e1sa \u00e9rdek\u00e9ben?
\n <\/strong>
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n Az MVSZ feladataib\u00f3l \u00e9s m\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00e9b\u0151l ered\u0151 inform\u00e1ci\u00f3k el\u00e9rhet\u0151k mindenki sz\u00e1m\u00e1ra. A kommunik\u00e1ci\u00f3nak k\u00e9t csatorn\u00e1ja van. A Vitorl\u00e1z\u00e1s c\u00edm\u0171 lap \u00e9s az MVSZ honlapja.\n<\/p>\n

\n A Vitorl\u00e1z\u00e1s 1999-ben a megsz\u0171n\u00e9s hat\u00e1r\u00e1n volt. Sokszor f\u00e9l \u00e9vig sem jelent meg. Sz\u00ednvonala nem \u00e9rte el a n\u00edv\u00f3tlan v\u00e1llalati lapok\u00e9t sem. M\u00e1ra egy magas sz\u00ednvonal\u00fa lapp\u00e1 n\u0151tte ki mag\u00e1t \u00e9s d\u00edjmentesen jut el a regisztr\u00e1lt versenyz\u0151kh\u00f6z. A honlap nehezen indult \u00e9s lassan fejl\u0151dik. Ennek k\u00e9t oka van. Els\u0151sorban nincs olyan szem\u00e9ly az eln\u00f6ks\u00e9gben illetve az irod\u00e1ban, aki szak\u00e9rt\u0151 a sz\u00e1m\u00edt\u00e1stechnika \u00e9s az elektronikus m\u00e9dia vil\u00e1g\u00e1ban \u00e9s kell\u0151 energi\u00e1t tudna erre a c\u00e9lra ford\u00edtani. Felaj\u00e1nl\u00e1s ebben a t\u00e9m\u00e1ban hozz\u00e1m nem \u00e9rkezett. Az el\u00e9rt eredm\u00e9nyeket azonban ezen a t\u00e9ren sem szabad lebecs\u00fclni.\n<\/p>\n

\n A vitorl\u00e1z\u00e1ssal kapcsolatos egy\u00e9b inform\u00e1ci\u00f3k, \u00e9rdekes h\u00edrek a t\u00e9m\u00e1val foglalkoz\u00f3 n\u00edv\u00f3s nyomtatott \u00e9s elektronikus lapokb\u00f3l megszerezhet\u0151k. Azt gondolom, hogy az MVSZ honlapj\u00e1nak nem kell versenyre kelnie pl. a sailing.hu-val. Feladatuk elt\u00e9r\u0151. \u00d6rvendetes, hogy a klubok \u00e9s a haj\u00f3oszt\u00e1lyok honlapjai milyen gyors \u00fctemben szaporodnak \u00e9s n\u00edv\u00f3juk is javul.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Egyet\u00e9rt-e azzal, hogy nagyobb figyelmet kellene ford\u00edtani a m\u00e9dia szempontj\u00e1b\u00f3l az ifj\u00fas\u00e1gi \u00e9s olimpiai haj\u00f3oszt\u00e1lyok versenyeire, versenyz\u0151ire?
\n <\/strong>
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n A m\u00e9dia pontosan tudja, hogy mi \u00e9rdekli a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9get. Lehet ezt az \u00e9rdekl\u0151d\u00e9st anyagi eszk\u00f6z\u00f6k seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel valamennyire fokozni, de ez a megold\u00e1s nem hoz igazi sikereket. A m\u00e9dia az izgalmas esem\u00e9nyek fel\u00e9 mozdul. Ezt j\u00f3l mutatta az adriai baleset k\u00f6r\u00fcli aktivit\u00e1s. Nagyon rem\u00e9lem, hogy a vitorl\u00e1z\u00e1sban t\u00f6bb ilyen vagy hasonl\u00f3 esem\u00e9ny nem fog bek\u00f6vetkezni. Az \u00edgy megszerzett n\u00e9pszer\u0171s\u00e9g nem nek\u00fcnk val\u00f3.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Hogyan hidaln\u00e1 \u00e1t azt a probl\u00e9m\u00e1t, hogy a nagyhaj\u00f3s oszt\u00e1lyokba a m\u00e9dia \u00fatj\u00e1n \u00e1raml\u00f3 p\u00e9nzb\u0151l a kem\u00e9ny munk\u00e1t v\u00e9gz\u0151 ut\u00e1np\u00f3tl\u00e1s \u00e9s olimpiai oszt\u00e1lyok is, az \u0151ket megillet\u0151 m\u00e9rt\u00e9kben r\u00e9szesedjenek?
\n <\/strong>
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n Itt el kell oszlatnom egy f\u00e9lre\u00e9rt\u00e9st. A nagyhaj\u00f3s oszt\u00e1lyokba nem \u00e1ramlik semmilyen sz\u00f6vets\u00e9gi p\u00e9nz, s\u0151t az innen sz\u00e1rmaz\u00f3 bev\u00e9teleket ford\u00edtjuk az ut\u00e1np\u00f3tl\u00e1s, az \u00e9lsport t\u00e1mogat\u00e1s\u00e1ra. A nagyhaj\u00f3sok nem kapnak t\u00e1mogat\u00e1st az egy\u00e9bk\u00e9nt mindenki sz\u00e1m\u00e1ra el\u00e9rhet\u0151 eredm\u00e9nyess\u00e9gi pr\u00e9miumon k\u00edv\u00fcl. Az MVSZ k\u00f6lts\u00e9gvet\u00e9se nem titkos, abb\u00f3l mindezek kider\u00fclnek.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Az ISAF t\u00f6rekv\u00e9sei k\u00f6z\u00f6tt el\u0151kel\u0151 helyen szerepel, hogy a versenyz\u00e9st k\u00f6zelebb hozza a m\u00e9di\u00e1hoz. \u00d6n szerint a hazai vitorl\u00e1z\u00e1s eset\u00e9ben ez hogyan oldhat\u00f3 meg?
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Ezen a ter\u00fcleten m\u00e1r voltak kezdem\u00e9nyez\u00e9sek a K\u00e9kszalag kapcs\u00e1n. Minden tov\u00e1bbi \u00f6tletet, kezdem\u00e9nyez\u00e9st sz\u00edvesen l\u00e1tunk.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Hogyan lehetne el\u0151seg\u00edteni, hogy Magyarorsz\u00e1g is m\u00e9lt\u00f3k\u00e9ppen szerepelhessen egy Olimpi\u00e1n, milyen struktur\u00e1lis v\u00e1ltoztat\u00e1st eszk\u00f6z\u00f6lne a mostani rendszerben? K\u00fclf\u00f6ldi p\u00e9lda magyar adapt\u00e1l\u00e1sa? Egy haszn\u00e1lhat\u00f3 magyar rendszer fel\u00e9p\u00edt\u00e9se, esetleg elismert k\u00fclf\u00f6ldi szakember k\u00f6zrem\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00e9vel? Honn\u00e9t teremten\u00e9 el\u0151 ehhez a forr\u00e1sokat?
\n <\/strong>
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n Ez az a ter\u00fclet, ahol a legkev\u00e9sb\u00e9 \u00e9rt\u00e9kelem sikeresnek az MVSZ tev\u00e9kenys\u00e9g\u00e9t. Eredm\u00e9nynek tartom, hogy az egyre nehezed\u0151 k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt is megfelel\u0151 sz\u00e1m\u00fa vitorl\u00e1z\u00f3 indult az ut\u00f3bbi k\u00e9t olimpi\u00e1n, de \u00e9n is \u00f6r\u00fcltem volna a jobb helyez\u00e9seknek. Fontos korl\u00e1tnak tartom a p\u00e9nz\u00fcgyi forr\u00e1sokat. Az osztr\u00e1k sz\u00f6vets\u00e9gn\u00e9l tett l\u00e1togat\u00e1sunk gy\u0151z\u00f6tt meg arr\u00f3l, hogy milyen nagy k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g van a k\u00e9t sz\u00f6vets\u00e9g anyagi lehet\u0151s\u00e9gei k\u00f6z\u00f6tt. Egy szakmai vezet\u0151 vagy sz\u00f6vets\u00e9gi kapit\u00e1ny alkalmaz\u00e1s\u00e1val egyet\u00e9rtek. Egy ilyen szem\u00e9ly kb. 8-9 milli\u00f3 forintba ker\u00fcl \u00e9vente. Meg kell fontolni, hogy a k\u00f6lts\u00e9gvet\u00e9s melyik hely\u00e9r\u0151l csoportos\u00edtsuk \u00e1t ezt az \u00f6sszeget.\n<\/p>\n

\n Azt sem szeretn\u00e9m eltitkolni, hogy a versenyz\u0151ink k\u00f6z\u00f6tt nem l\u00e1tok olyan tehets\u00e9get, aki potenci\u00e1lisan figyelembe vehet\u0151 lenne a k\u00f6vetkez\u0151 olimpia \u00e9remes\u00e9lyesei k\u00f6z\u00f6tt. Ez\u00e9rt egyet\u00e9rtek azzal is, hogy egy hosszabb t\u00e1v\u00fa programot kell elind\u00edtani. A tehets\u00e9gek felkutat\u00e1sa a klubok \u00e9s az edz\u0151k feladata. Egy bizonyos szint feletti teljes\u00edtm\u00e9nyhez sz\u00fcks\u00e9ges felt\u00e9telek el\u0151teremt\u00e9s\u00e9ben a sz\u00f6vets\u00e9g szerepe is fontos.\n<\/p>\n

\n \u00d5szint\u00e9n kijelentem azonban, hogy mai ismereteim \u00e9s kapcsolat rendszer\u00fcnk alapj\u00e1n a jelenlegi forr\u00e1sokhoz k\u00e9pest nagys\u00e1grendekkel t\u00f6bbet az MVSZ nem tud el\u0151teremteni. K\u00edv\u00e1ncsian v\u00e1rom az ilyen jelleg\u0171 felaj\u00e1nl\u00e1sokat \u00e9s azok teljes\u00fcl\u00e9s\u00e9t. Csup\u00e1n eml\u00e9keztetni szeretn\u00e9m az olvas\u00f3kat, hogy 1999-ben, a ciklus f\u00e9lidej\u00e9ben az\u00e9rt k\u00e9rtek fel engem az eln\u00f6ki feladatok ell\u00e1t\u00e1s\u00e1ra, illetve Straub Elek, Sug\u00e1r Andr\u00e1s, Tert\u00e1k \u00c1d\u00e1m valamint Wossala Gy\u00f6rgy urakat a t\u00e1rseln\u00f6ki feladatokra, mert az MVSZ gyakorlatilag fizet\u00e9sk\u00e9ptelen volt. Az\u00f3ta a sz\u00f6vets\u00e9g gazd\u00e1lkod\u00e1sa szil\u00e1rd \u00e9s rendezett.\n<\/p>\n

\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Harmadik v\u00e1laszad\u00f3nk nem m\u00e1s, mint az MVSZ hivatalban l\u00e9v\u0151 eln\u00f6ke, H\u00f3nig P\u00e9ter. V\u00e9lem\u00e9nye az\u00e9rt is fontos, hisz a poz\u00edci\u00f3j\u00e1n\u00e1l fogva neki kell rendelkeznie a legnagyobb r\u00e1l\u00e1t\u00e1ssal a t\u00e9m\u00e1ban. Tisztelt Olvas\u00f3k! \u00dagy gondolom, hogy a feltett k\u00e9rd\u00e9sekre a hivatalban l\u00e9v\u0151 eln\u00f6k v\u00e1laszai is \u00e9rdekesek lehetnek. El\u00f6lj\u00e1r\u00f3ban megjegyzem, hogy eln\u00f6knek akkor j\u00f3 lenni, ha az \u00f6tleteit meg […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4548"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4548"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4548\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4548"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4548"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4548"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}