{"id":4551,"date":"2005-05-26T00:00:00","date_gmt":"2005-05-25T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/05\/26\/rolex-transatlantic-challenge\/"},"modified":"2017-08-01T23:41:49","modified_gmt":"2017-08-01T21:41:49","slug":"rolex-transatlantic-challenge","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/05\/26\/rolex-transatlantic-challenge\/","title":{"rendered":"Rolex Transatlantic Challenge"},"content":{"rendered":"

\n \u00daj-Fundland fel\u00e9 haj\u00f3zott a mez\u0151ny, amikor a Stad Amsterdam \u00e9s a Carrera feladta a versenyt. Az h\u00e9t k\u00f6zep\u00e9n lassult a vezet\u0151k temp\u00f3ja, \u00edgy a Mari-Cha IV.-\u00e9 \u00e9s a Maximus-\u00e9, mik\u00f6zben megpr\u00f3b\u00e1ltak \u00e1tjutni egy melegfronton. Ekkor kiss\u00e9 d\u00e9lnek vett\u00e9k az ir\u00e1nyt, mert a sz\u00e9l keletiesedett.\n<\/p>\n

\n
\n \"Nagyon
\n \u201eA mai napon a Mari Cha IV. tesztelt
\n
\n
\n .
\n <\/span>
\n <\/em>
\n Kicsit t\u00f6bb, mint m\u00e1sf\u00e9l napja igen kem\u00e9ny k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt, j\u00f3kor\u00e1t l\u00f6k\u00f6tt rajtunk egy gigantikus hull\u00e1m \u00e9s a haj\u00f3 zuhan\u00e1sa k\u00f6zben elt\u00f6r\u00f6tt a nagyvitorla halfej\u00e9nek kocsija \u00e9s r\u00e1k\u00e9nyszer\u00fclt\u00fcnk a nagyvitorla leh\u00faz\u00e1s\u00e1ra, ami azt jelentette, hogy csak viharvitorl\u00e1kat haszn\u00e1lhattunk.
\n <\/span>
\n
\n \u00cdgy csak 80%-osak voltunk a viharvitorl\u00e1val \u00e9s a tripl\u00e1n reffelt farvitorl\u00e1val, de mivel tekint\u00e9lyes extra er\u0151 van a farvitorl\u00e1n
\n <\/span>
\n
\n , \u00edgy most ennek a n\u00fatja is s\u00e9r\u00fclt. Ez azt jelenti, hogy m\u00e1r csak a #4 fockkal \u00e9s a viharvitorl\u00e1val haladunk.
\n <\/span>
\n
\n Terveink szerint folytatjuk a versenyt olyan kem\u00e9nyen, amennyire csak tudjuk;
\n <\/span>
\n
\n amint az id\u0151j\u00e1r\u00e1s megengedi, neki\u00e1llunk a k\u00e9rd\u00e9ses jav\u00edt\u00e1soknak \u00e9s rem\u00e9lj\u00fck, hogy teljesen rendbe j\u00f6n a haj\u00f3.\u201d \u2013 mondta Robert Miller.
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Szerda reggel 8-kor, Charles Brown \u00e9s Bill Buckley a 100 l\u00e1bas slooppal, a Maximus-szal \u2013 amely k\u00f6r\u00fcl most k\u00f6rvonalaz\u00f3dik egy kisebb botr\u00e1ny d\u00f6nthet\u0151 k\u00edlj\u00e9nek kivitelez\u00e9se miatt \u2013 csak 32 m\u00e9rf\u00f6ldre volt a Mari-Cha IV. m\u00f6g\u00f6tt.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Ez az els\u0151 igazi teszt\u00fatja az \u00faj-z\u00e9landi maxinak, amely a \u201em\u0171v\u00e9szet d\u00edszek\u00e9nt\u201d aposztrof\u00e1lhat\u00f3 forgathat\u00f3 wing\u00e1rboccal \u00e9s felh\u00fazhat\u00f3, d\u00f6nthet\u0151 k\u00edllel v\u00e1gott neki a t\u00e1vnak.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A harmadik jacht, a Carrera m\u00e1r feladta a t\u00e1vot, Simon Davidson kapit\u00e1ny emailj\u00e9re hivatkozunk most: „katasztr\u00f3f\u00e1lisan s\u00e9r\u00fclt a nagyvitorla, mik\u00f6zben \u00e9pp fordultunk a 40 csom\u00f3s sz\u00e9lben \u00e9s nagyon nagy hull\u00e1mz\u00e1sban, a Golf-\u00e1ramlatban.\u201d A haj\u00f3 Newportba tart, de nincs sz\u00fcks\u00e9ge k\u00fcls\u0151 seg\u00edts\u00e9gre.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A futam szint\u00e9n v\u00e9get \u00e9rt a mez\u0151ny legnagyobb haj\u00f3ja, a 250 l\u00e1bas (
\n
\n
\n 76 m\u00e9ter
\n <\/st1:metricconverter>
\n ) klipper a Stad Amsterdam sz\u00e1mra is. A k\u00e9s\u0151i rajt \u00e9s az elny\u00falt sz\u00e9lmentes peri\u00f3dus r\u00e1k\u00e9nyszer\u00edttette a kapit\u00e1nyt a motor bekapcsol\u00e1s\u00e1ra.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n „Meghoztuk a d\u00f6nt\u00e9st a visszat\u00e9r\u00e9sre. Ez az\u00e9rt t\u00f6rt\u00e9nhetett, mert olyan helyen vagyunk, ahol nincs sok sz\u00e9l \u00e9s a k\u00f6lcs\u00f6nz\u00e9si id\u0151nk is lej\u00e1r J\u00fanius 8-\u00e1n Cowes-ban.\u201d Magyar\u00e1zta Pieter Brantjes kapit\u00e1ny.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n H\u00e1t ilyen is van. Egy verseny, amire 100 \u00e9vet kellett v\u00e1rni \u00e9s \u00edgy siker\u00fclt a b\u00e9rleti szerz\u0151d\u00e9st megk\u00f6tni egy nagy tradicion\u00e1lis haj\u00f3ra. R\u00e9szben nevets\u00e9ges csak, r\u00e9szben szomor\u00fa.
\n <\/span>\n<\/p>\n

<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\u00daj-Fundland fel\u00e9 haj\u00f3zott a mez\u0151ny, amikor a Stad Amsterdam \u00e9s a Carrera feladta a versenyt. Az h\u00e9t k\u00f6zep\u00e9n lassult a vezet\u0151k temp\u00f3ja, \u00edgy a Mari-Cha IV.-\u00e9 \u00e9s a Maximus-\u00e9, mik\u00f6zben megpr\u00f3b\u00e1ltak \u00e1tjutni egy melegfronton. Ekkor kiss\u00e9 d\u00e9lnek vett\u00e9k az ir\u00e1nyt, mert a sz\u00e9l keletiesedett. \u201eA mai napon a Mari Cha IV. tesztelt . Kicsit t\u00f6bb, […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4551"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4551"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4551\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4551"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4551"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4551"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}