{"id":459,"date":"2015-04-20T19:54:00","date_gmt":"2015-04-20T17:54:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/04\/20\/az-utolso-nap-a-tengeren\/"},"modified":"2017-08-02T00:11:20","modified_gmt":"2017-08-01T22:11:20","slug":"az-utolso-nap-a-tengeren","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/04\/20\/az-utolso-nap-a-tengeren\/","title":{"rendered":"Az utols\u00f3 nap a tengeren"},"content":{"rendered":"

\n Conrad Colman napl\u00f3ja, 2015. \u00e1prilis 20.\n<\/p>\n

\n Poz\u00edci\u00f3: \u00e9szaki sz\u00e9less\u00e9g 39 fok 57 perc, keleti hossz\u00fas\u00e1g 1 fok 11 perc\n<\/p>\n

\n Kevesebb, mint 100 m\u00e9rf\u00f6ld a c\u00e9lig!\n<\/p>\n

\n Sokszor k\u00e9rdeznek, hogy mi\u00e9rt indulok ilyen versenyeken, amikor el\u0151re tudom, hogy nyirkos, hideg \u00e9s k\u00e9nyelmetlen lesz? Mivel nincs izgalmasabb versenyp\u00e1lya, mint a \u201ef\u00f6ldk\u00f6r\u00fcli\u201d, a motiv\u00e1ci\u00f3m nem egyszer\u0171en a f\u00f6ldg\u00f6mb megker\u00fcl\u00e9se. Ezt m\u00e1r 1522-ben teljes\u00edtette Magell\u00e1n a 3 \u00e9vig tart\u00f3 exped\u00edci\u00f3ja sor\u00e1n, \u00e9s m\u00e1ra b\u00e1rki k\u00e9pes r\u00e1 ak\u00e1r 48 \u00f3ra alatt egy bankk\u00e1rty\u00e1val \u00e9s a rep\u00fcl\u0151n felszolg\u00e1lt \u00e9tel befogad\u00e1s\u00e1ra alkalmas gyomorral. Akkor teh\u00e1t \u00e9rtelmetlen volna egy ir\u00e1nyba menni, am\u00edg vissza nem \u00e9rsz a kiindul\u00e1si pontra? Mondan\u00e1d azt, hogy Lewis Hamilton csak k\u00f6rbe-k\u00f6rbe aut\u00f3zgat vas\u00e1rnap d\u00e9lut\u00e1nonk\u00e9nt? Ugye, hogy nem?\n<\/p>\n

\n Ehelyett term\u00e9szet any\u00e1nk enged\u00e9ly\u00e9t k\u00e9rj\u00fck ahhoz, hogy \u00e1tkelj\u00fcnk birodalm\u00e1nak legvadabb r\u00e9szein, hogy pr\u00f3b\u00e1ra tehess\u00fck b\u00e1tors\u00e1gunkat a legd\u00fch\u00f6sebb viharokban, \u00e9s a t\u00fcrelm\u00fcnk hat\u00e1rait feszegethess\u00fck a gyilkos sz\u00e9lcsendekben. Alapvet\u0151en ez egy kih\u00edv\u00e1s \u00e9s egyben lehet\u0151s\u00e9g a szem\u00e9lyis\u00e9g fejl\u0151d\u00e9s\u00e9re. Elszak\u00edtva a megszokott napirendt\u0151l, de a k\u00fcls\u0151 t\u00e1mogat\u00e1si rendszerekt\u0151l is, amelyekre t\u00e1maszkodhatunk, ez extr\u00e9m lehet\u0151s\u00e9g a k\u00e9pess\u00e9geim fejleszt\u00e9s\u00e9re, \u00e9s a lelkier\u0151m, a tal\u00e1l\u00e9konys\u00e1gom, az alkalmazkod\u00f3 k\u00e9szs\u00e9gem \u00e9s a fizikai \u00e1ll\u00f3k\u00e9pess\u00e9gem hat\u00e1rainak kitol\u00e1s\u00e1ra is.\n<\/p>\n

\n A legfontosabb, hogy jobb emberr\u00e9 v\u00e1ltam a verseny \u00e1ltal egym\u00e1s ut\u00e1n k\u00edn\u00e1lt kih\u00edv\u00e1sok megold\u00e1s\u00e1val. N\u00e9h\u00e1ny h\u00f3nap m\u00falva megh\u00e1zasodom, \u00e9s erre az izgalmas esem\u00e9nyre gondolni \u00e9rdekes kontraszt volt a tengeren. A kapcsolatokat gyakran hasonl\u00edtj\u00e1k ahhoz, mintha egy haj\u00f3ban evezn\u00e9l valakivel, \u00edgy nincs jobb gyakorl\u00e1s a t\u00fcrelemre \u00e9s egy\u00fctt\u00e9rz\u00e9sre, mint egy kis helyen \u00f6sszez\u00e1rva lenni egy hozz\u00e1d hasonl\u00f3an \u00f6ntudatos szem\u00e9llyel, \u00e9s vele egy\u00fctt fel-le r\u00e1zk\u00f3dni. Mindenk\u00e9ppen t\u00fcrelmesebb f\u00e9rjj\u00e9 tesz, ha megtanulsz csapatj\u00e1t\u00e9kot \u0171zni valakivel, akit kor\u00e1bban nem is ismert\u00e9l. A kapcsolatom N\u00e1ndorral n\u00e9h\u00e1ny h\u00f3nap alatt szorosabb\u00e1 v\u00e1lt, mint sz\u00e1mos kapcsolat v\u00e1lhat ak\u00e1r \u00e9vek alatt is, \u00e9s a csapatunk, a bar\u00e1ts\u00e1gunk a k\u0151be v\u00e9sett eredm\u00e9nye annak, hogy egym\u00e1s mellett \u00e9lt\u00fcnk, egy\u00fctt izzadtunk, k\u00e1romkodtunk \u00e9s v\u00e9rezt\u00fcnk.\n<\/p>\n

\n Mik\u00f6zben v\u00e1rjuk, hogy Barcelona felt\u0171nj\u00f6n a horizonton, meg\u00e1llap\u00edtottuk, hogy ez a fajta k\u00e9tkezes \u00f3ce\u00e1ni versenyz\u00e9s is francia dominancia alatt marad. Minden ny\u00e1ron felt\u0171n\u0151en \u00f6lt\u00f6z\u00f6tt bicklist\u00e1k izzadnak napraforg\u00f3 mez\u0151k\u00f6n \u00e9s hegyeken \u00e1t a Tour de France \u00fatvonal\u00e1n, mik\u00f6zben az \u00e9len \u00e1ll\u00f3 s\u00e1rga trik\u00f3j\u00e1t \u00fcld\u00f6zik. H\u00e1rom h\u00e9t teker\u00e9s ut\u00e1n a gy\u0151ztes dics\u0151s\u00e9gben \u00e9s h\u00edrn\u00e9vben f\u00fcrdik a Champs Elys\u00e9es-n, de az utols\u00f3 helyezett is k\u00fcl\u00f6n elismer\u00e9sben r\u00e9szes\u00fcl. Ezt a b\u00e1tor karaktert \u201claterne rouge\u201d-nak, azaz piros l\u00e1mp\u00e1snak nevezik a vonat utols\u00f3 szerelv\u00e9ny\u00e9n vil\u00e1g\u00edt\u00f3 f\u00e9ny alapj\u00e1n. A latern rouge a c\u00e9lvonalat \u00fcld\u00f6zi a vaks\u00f6t\u00e9tben, \u00e9s a kies\u00e9st kock\u00e1ztatja a napi id\u0151limit t\u00fall\u00e9p\u00e9s\u00e9vel, de az er\u0151fesz\u00edt\u00e9seit elismerik, mert b\u00e1r \u0151 az utols\u00f3 az \u00faton, nagyon sokan ink\u00e1bb feladn\u00e1k a versenyt, ahelyett, hogy az \u0151 szerep\u00e9ben legyenek.\n<\/p>\n

\n Sz\u00f3val ezek vagyunk mi. Utols\u00f3k\u00e9nt haj\u00f3zunk \u00e1t a c\u00e9lvonalon, de a nyolc haj\u00f3b\u00f3l hetedikk\u00e9nt \u00e9rkez\u00fcnk, t\u00f6bbsz\u00f6r is \u00e9pphogy meg\u00fasztunk, hogy feladjuk a versenyt. Voltak csapatok, akik megpr\u00f3b\u00e1lt\u00e1k, de elbuktak, \u00edgy b\u00fcszk\u00e9k lehet\u00fcnk arra, hogy k\u00f6rbe\u00e9rt\u00fcnk. Rem\u00e9lem, hogy N\u00e1ndorral k\u00e9pesek lesz\u00fcnk vet\u00e9lyt\u00e1rsakk\u00e9nt vitorl\u00e1zni a Vend\u00e9e Globe-on, \u00e9s hogy a sereghajt\u00f3 szerepe k\u00e9pess\u00e9 tesz majd m\u00e9g a s\u00e1rga trik\u00f3 visel\u00e9s\u00e9re is.\n<\/p>\n

\n K\u00f6sz\u00f6n\u00f6m, hogy ilyen sok\u00e1ig k\u00f6vett\u00e9tek a t\u00f6rt\u00e9net\u00fcnket, sz\u00e1momra nagy \u00f6r\u00f6m volt megosztani veletek, \u00e9s rem\u00e9lem, m\u00e9g hallunk egym\u00e1sr\u00f3l!\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Spirit of Hungary – Barcelona World Race
\n<\/span>
\n
\n
\n Forr\u00e1s: http:\/\/www.conradcolman.com\/2015\/04\/1859\/
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Conrad Colman napl\u00f3ja, 2015. \u00e1prilis 20. Poz\u00edci\u00f3: \u00e9szaki sz\u00e9less\u00e9g 39 fok 57 perc, keleti hossz\u00fas\u00e1g 1 fok 11 perc Kevesebb, mint 100 m\u00e9rf\u00f6ld a c\u00e9lig! Sokszor k\u00e9rdeznek, hogy mi\u00e9rt indulok ilyen versenyeken, amikor el\u0151re tudom, hogy nyirkos, hideg \u00e9s k\u00e9nyelmetlen lesz? Mivel nincs izgalmasabb versenyp\u00e1lya, mint a \u201ef\u00f6ldk\u00f6r\u00fcli\u201d, a motiv\u00e1ci\u00f3m nem egyszer\u0171en a f\u00f6ldg\u00f6mb megker\u00fcl\u00e9se. […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[6],"tags":[617,859,407],"sailing_author":"Csepregi Panka","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/459"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=459"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/459\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=459"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=459"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=459"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}