{"id":464,"date":"2015-04-02T19:30:00","date_gmt":"2015-04-02T17:30:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/04\/02\/arany-sekli-az-ejszakaban\/"},"modified":"2017-08-02T00:15:29","modified_gmt":"2017-08-01T22:15:29","slug":"arany-sekli-az-ejszakaban","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/04\/02\/arany-sekli-az-ejszakaban\/","title":{"rendered":"Arany Sekli az \u00e9jszak\u00e1ban"},"content":{"rendered":"

\n A rossz id\u0151 miatt elhalasztott \u00e9jszakai futam egy nappal k\u00e9s\u0151bb ker\u00fclt megrendez\u00e9sre. \u00cdgy n\u00e9gy futam maradt az \u00f6tb\u0151l. Egyet pedig a parton t\u00f6lt\u00f6tt\u00fcnk.\n<\/p>\n

\n \u00d6sszess\u00e9g\u00e9ben kb. egy K\u00e9kszalag t\u00e1v j\u00f6tt \u00f6ssze a leglassabb, a Dufour 385-\u00f6s oszt\u00e1ly sz\u00e1m\u00e1ra.( \u00d6nz\u0151 m\u00f3don persze err\u0151l besz\u00e9lek, mert itt \u00a0szerencs\u00e9ltettem r\u00e9szt venni.) \u00c9s kb. 30-40 m\u00e9rf\u00f6lddel t\u00f6bb a nagyabbaknak. \u00a0Ez v\u00e9g\u00fcl is alig t\u00f6bb mint. 24 \u00f3r\u00e1t vett ig\u00e9nybe. De kezdj\u00fck a legelej\u00e9n.\n<\/p>\n

\n Sz\u00f3val l\u00e9szen a rajt, \u00fagy ahogy szokott. Ha rajtl\u00f6v\u00e9s d\u00f6rren, mehetsz jobbra \u00e9s balra is. Persze vigy\u00e1zni kell, mert ha jobbra m\u00e9sz \u00e9s j\u00f6n k\u00f6zben valaki balra engedned kell. Itt a beltengerek egyik legszebbik\u00e9n, meg \u00fagy \u00e1ltal\u00e1ban a tengereken a sz\u00e9l egyenletess\u00e9ge igen k\u00edv\u00e1nja, hogy els\u0151re j\u00f3 ir\u00e1nyba menj, mert k\u00e9s\u0151bb az apr\u00f3cska v\u00e1ltoz\u00e1sok nehezen teszik em\u00e9szthet\u0151v\u00e9 a t\u00e1vols\u00e1gokat.\n<\/p>\n

\n \u00cdgy tesz\u00fcnk mi is, \u00e9s a Z\u00e1ra v\u00e1rosa fel\u00e9 indul\u00f3 mez\u0151ny nagy r\u00e9sz\u00e9vel ellent\u00e9tben ink\u00e1bb a sziget fel\u00e9 ir\u00e1ny\u00edtjuk szeker\u00fcnk r\u00fadj\u00e1t. Vigy\u00e1zva, hogy balra igyekv\u0151 ellenfel\u00fcnk ne legyen m\u00e1r a mi jobb oldalunkon.\u00a0 \u00c9s \u00e1t\u00e9rve a szigethez l\u00e1tszani l\u00e1tszik, hogy ez j\u00f3. K\u00f6zben a sz\u00e9l felk\u00faszik 26 csom\u00f3 k\u00f6r\u00e9, mi m\u00e9gis szeker\u00fcnk egyens\u00faly\u00e1nak megtal\u00e1l\u00e1sa v\u00e9gett n\u00f6velj\u00fck a szett m\u00e9ret\u00e9t. \u00c9s l\u00e1tjuk, hogy ez j\u00f3\u2026 Am\u00fagy sem szeretem, ha egy szek\u00e9r els\u0151 hajt\u00f3ereje cs\u00f6kkent\u00e9sre van \u00edt\u00e9lve. Valahogy az term\u00e9szetellenes. Nekem.\n<\/p>\n

\n Fel is \u00e9r\u00e9nk ahhoz a bizonyos \u00fatvonal ponthoz, mely egy kis sek\u00e9ly v\u00edzzel k\u00f6r\u00fclvett szigetecske a nagy sziget mellett. Ker\u00fclv\u00e9n azt gondolv\u00e1n , hogy szel\u00fcnk azzal a sok csom\u00f3val t\u00f6bb mint k\u00e9ne, nem huz\u00e1nk fel nagy sz\u00ednes fegyver\u00fcnket, melyet mifel\u00e9nk gennakernek h\u00edvnak. Ezt az\u00e9rt gyorsan meggondol\u00e1nk, mert a sz\u00e9l gyeng\u00fcl \u00e9s az ellenfelek \u00e9bredeznek.\n<\/p>\n

\n Hossz\u00fa a parttal p\u00e1rhuzamos h\u00e1tszelez\u00e9s k\u00f6vetkez\u00e9k, amelynek v\u00e9g\u00e9n elv\u00e1llnak \u00fatjaink nagyobb szekerek\u00e9t\u0151l, hisz azok sokkal hosszabb \u00fatra men\u00e9nek tov\u00e1bb a messzes\u00e9gbe. Mi laza gennaker leszerel\u00e9ssel bevetj\u00fck magunkat a szigetek k\u00f6z\u00e9, ahol cirk\u00e1lva fordul\u00e1 vissza d\u00e9lnek.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Lassan itt \u00e9r minket a naplemente \u00e9s megnyugodv\u00e1n utols\u00f3 pillant\u00e1st vetve ellenfeleink t\u00e1vols\u00e1ga l\u00e9v\u00e9n igen kedvez\u0151. Persze ahogy lenni szokott az \u00e9jszaka hoz\u00e1 meglepet\u00e9seket.\n<\/p>\n

\n \u00dagy, hogy le\u00e1lla az eddig d\u00e9lr\u0151l f\u00faj\u00f3 sz\u00e9l \u2013 ezt eddig gondoltuk- majd \u00e9szakr\u00f3l ,\u00e9szakkeletr\u0151l \u00e9bredez\u00e9s. Az utols\u00f3 el\u0151tti \u00fatvonalpont el\u0151tt egy haltelep v\u00e1lasztotta kett\u00e9 a p\u00e1ly\u00e1t. Egyik ellenf\u00e9l szeker\u00fcnk \u00a0hatalmas munk\u00e1val ledolgozta h\u00e1tr\u00e1ny\u00e1t \u00e9s j\u00f3kor fordul\u00e1nak\u00a0 nyugati oldal\u00e1ra a telepnek igen sz\u00e9p el\u0151nyt \u00e9p\u00edten\u00e9nek. Mi elnavig\u00e1lva magunkat teljesen felesleges, de gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 t\u00far\u00e1t tett\u00fcnk egy m\u00e1sik haltelep k\u00f6zep\u00e9re \u00e9s onnan ki. Itt \u00e9rtek ut\u00f3l minket a nagyobb, gyorsabb szekerek is.\n<\/p>\n

\n Szerencs\u00e9re a nap felkelt\u00e9vel ism\u00e9t magunkra tal\u00e1l\u00e1nk \u00e9s j\u00f3 sebes\u00e9ggel, ism\u00e9t \u00e1tvev\u00e9nk\u00a0 a vezet\u00e9st. Harci szeker\u00fcnk a sz\u00e9l \u00e9p\u00fcl\u00e9s\u00e9vel egyre jobban mag\u00e1ra tal\u00e1l \u00e9s a biogr\u00e1di csatorn\u00e1ban elhelyezett befut\u00f3t\u00a0 -mert a sz\u00e9l n\u00f6veked\u00e9s\u00e9vel tov\u00e1bbi verseng\u00e9s nem lehets\u00e9ges \u2013 hasonl\u00f3 m\u00e9ret\u0171 szekereink k\u00f6z\u00fcl el\u0151sz\u00f6r szel\u00e9nk \u00e1t, kisebb nagyobb sikerrel. Mindez szinte pontosan a F\u00f6ld k\u00f6rbefordul\u00e1s\u00e1nak egyszeri megl\u00e9te alatt\u2026\n<\/p>\n

\n Nem is volt baj, mert hamarosan nagy csimbumcirkusszal vihar \u00e9rkez\u00e9k \u00e9s m\u00e9g egy kicsit nehezebb\u00e9 tesz\u00e9 a m\u00e9g v\u00edzen l\u00e9v\u0151k helyzet\u00e9n.\n<\/p>\n

\n F\u00e9l n\u00e9gyre befutott kisebb, nagyobb\u00a0 is \u00e9s mindenki el\u00e9gedetten vagy kev\u00e9sb\u00e9 el\u00e9gedetten k\u00e9sz\u00fclhetett az esti fogad\u00e1sra \u00e9s d\u00edjkioszt\u00f3ra.\n<\/p>\n

\n Az utols\u00f3 napra halasztott \u00e9jszakai futam ny\u00edlv\u00e1n nem tett j\u00f3t az esti fogad\u00e1snak, \u00a0de az\u00e9rt j\u00f3 hangulat nem maradt el \u00e9s mindeni meg\u00fcnnepelt mindenkit \u00e9s azt aki meg\u00e9rdemelte.\u00a0 Azt az egy elmaradt futamot kell\u0151en sajn\u00e1ltam, de indokolt volt.\n<\/p>\n

\n Be kell vallanom, hogy r\u00e9g voltam Arany Sekli Kup\u00e1n, de l\u00e1tsz\u00f3lag sokat javult a helyzet a rendez\u00e9s r\u00e9sz\u00e9r\u0151l \u00a0az \u00e9rtelmetlen kock\u00e1zatv\u00e1llal\u00e1s ter\u00e9n. J\u00f3l kiv\u00e1rtuk mindig a kev\u00e9sb\u00e9 kock\u00e1zatos vagy egy\u00e1ltal\u00e1n nem kock\u00e1zatos helyzeteket \u00e9s nem rohantunk bele felesleges csihipuhiba. Egysz\u00f3val nem volt rossz ez az els\u0151 verseny az Adri\u00e1n, ami a hideg miatt \u00edgy is kell\u0151en extr\u00e9m b\u00edrt lenni, de mindenk\u00e9ppen komoly kih\u00edv\u00e1s az \u00e9jszakai futam\u00e1val.. \u00c9s sz\u00e9p eml\u00e9ket \u00e1ll\u00edtott Juba Ferenc tenger\u00e9szkapit\u00e1nynak.\n<\/p>\n

\n
\n Nyomk\u00f6vet\u00e9s arch\u00edvuma
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n A verseny hivatalos oldala
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Antal Istv\u00e1n, Beliczay P\u00e9ter
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A rossz id\u0151 miatt elhalasztott \u00e9jszakai futam egy nappal k\u00e9s\u0151bb ker\u00fclt megrendez\u00e9sre. \u00cdgy n\u00e9gy futam maradt az \u00f6tb\u0151l. Egyet pedig a parton t\u00f6lt\u00f6tt\u00fcnk. \u00d6sszess\u00e9g\u00e9ben kb. egy K\u00e9kszalag t\u00e1v j\u00f6tt \u00f6ssze a leglassabb, a Dufour 385-\u00f6s oszt\u00e1ly sz\u00e1m\u00e1ra.( \u00d6nz\u0151 m\u00f3don persze err\u0151l besz\u00e9lek, mert itt \u00a0szerencs\u00e9ltettem r\u00e9szt venni.) \u00c9s kb. 30-40 m\u00e9rf\u00f6lddel t\u00f6bb a nagyabbaknak. \u00a0Ez […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":7241,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1218,385,767],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/464"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=464"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/464\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7241"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=464"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=464"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=464"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}