{"id":4708,"date":"2005-02-21T00:00:00","date_gmt":"2005-02-20T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/02\/21\/versenyezni-dzsunkakkal-is-lehet\/"},"modified":"2017-08-01T23:41:22","modified_gmt":"2017-08-01T21:41:22","slug":"versenyezni-dzsunkakkal-is-lehet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/02\/21\/versenyezni-dzsunkakkal-is-lehet\/","title":{"rendered":"Versenyezni dzsunk\u00e1kkal is lehet"},"content":{"rendered":"
\n Ezeket a haj\u00f3kat el\u0151sorban sz\u00e1ll\u00edt\u00e1sra tervezt\u00e9k, de ma m\u00e1r csak versenyz\u00e9sre haszn\u00e1lj\u00e1k…\n<\/p>\n
\n
\n Tal\u00e1l\u00f3s k\u00e9rd\u00e9s: Hol sorakoznak fel a rajtvonalon olyan 60 l\u00e1bas haj\u00f3k, ahol v\u00edz \u00e9s homokzs\u00e1kok k\u00e9pezik a ballasztot \u00e9s karbon \u00e1rbocuk van? A v\u00e1lasz: Dubaiban. A valaha keresked\u00e9sre haszn\u00e1lt haj\u00f3kat ma\u00a0m\u00e1r csak versenyz\u00e9sre haszn\u00e1lj\u00e1k.\n<\/p>\n
\n A haj\u00f3k felsorakoznak a vonalon, a vitorl\u00e1k bek\u00e9sz\u00edtve, k\u00e9t horgony a sz\u00e9l fel\u00f6li oldalon, egy a haj\u00f3 orr\u00e1n \u00e9s egy a haj\u00f3 far\u00e1n. A horgonyk\u00f6telek folyamatos \u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1val tartj\u00e1k ugyanis\u00a0ir\u00e1nyban a dzsunk\u00e1kat a b\u0151szekben eg\u00e9szen a rajtig, amikor sz\u00e9l fel\u00e9 kezdnek vitorl\u00e1zni.\n<\/p>\n
\n A homokzs\u00e1kok \u00e9s a v\u00edzballaszt be van pakolva a sz\u00e9l fel\u00f6li oldalra, hogy valamennyire egyens\u00falyban tartsa a dzsunk\u00e1t,\u00a0ez\u00e9rt a rajtok a v\u00edzmer\u00edt\u00e9s \u00e1lland\u00f3 proced\u00far\u00e1j\u00e1val kezd\u0151dnek. Amikor a rajtpisztoly eld\u00f6rd\u00fcl a vitorl\u00e1kat kibontj\u00e1k, a horgonyokat eleresztik (amiket k\u00e9s\u0151bb a k\u00eds\u00e9r\u0151 haj\u00f3k \u00f6sszeszednek) \u00e9s a mez\u0151ny hirtelen felgyorsul.\n<\/p>\n
\n A kiel n\u00e9lk\u00fcli 60 l\u00e1b v\u00edzvonal\u00fa \u00e9s a majdnem lapos fenek\u0171 test, 15 csimpaszkod\u00f3 emberrel az oldal\u00e1n \u00edgy is el\u00e9ri a 15 csom\u00f3s sebess\u00e9get. P\u00e1r embernek ugyan van trap\u00e9zmell\u00e9nye, de a t\u00f6bbs\u00e9g csak cs\u00fcng a haj\u00f3 oldal\u00e1n vagy \u00e9pp a t\u00e1rs\u00e1ba kapaszkodik. A leg\u00e9nys\u00e9g pedig \u00e1lland\u00f3an r\u00e1mozdul a p\u00f6ff\u00f6kre, ahogyan azt a komolyabb haj\u00f3kn\u00e1l is lehet l\u00e1tni \u2013 de ezt nem mindig siker\u00fcl \u00fagy megoldani, hogy ne hagyn\u00e1nak el valakit a leg\u00e9nys\u00e9g tagjai k\u00f6z\u00fcl.\n<\/p>\n
\n A futamok \u00e1ltal\u00e1ban egy \u00f3r\u00e1sak \u00e9s a befut\u00f3 ut\u00e1n f\u00e9l \u00f3r\u00e1val a haj\u00f3k leszerelve a s\u00f3ly\u00e1n \u00e1llva v\u00e1rj\u00e1k, amint a n\u00e9gyker\u00e9k-meghajt\u00e1s\u00faak serege megrohamozza \u0151ket.\n<\/p>\n
\n Most m\u00e1r sejthetj\u00fck, mit is tervezett titokban Paul Cayard \u00e9s Russel Coutts Dubaiban.\n<\/p>\n
\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Ezeket a haj\u00f3kat el\u0151sorban sz\u00e1ll\u00edt\u00e1sra tervezt\u00e9k, de ma m\u00e1r csak versenyz\u00e9sre haszn\u00e1lj\u00e1k… Tal\u00e1l\u00f3s k\u00e9rd\u00e9s: Hol sorakoznak fel a rajtvonalon olyan 60 l\u00e1bas haj\u00f3k, ahol v\u00edz \u00e9s homokzs\u00e1kok k\u00e9pezik a ballasztot \u00e9s karbon \u00e1rbocuk van? A v\u00e1lasz: Dubaiban. A valaha keresked\u00e9sre haszn\u00e1lt haj\u00f3kat ma\u00a0m\u00e1r csak versenyz\u00e9sre haszn\u00e1lj\u00e1k. A haj\u00f3k felsorakoznak a vonalon, a vitorl\u00e1k bek\u00e9sz\u00edtve, k\u00e9t […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4708"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4708"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4708\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4708"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4708"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4708"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}