{"id":472,"date":"2015-03-24T23:41:00","date_gmt":"2015-03-24T22:41:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/03\/24\/conrad-a-felkaru\/"},"modified":"2017-08-02T00:11:23","modified_gmt":"2017-08-01T22:11:23","slug":"conrad-a-felkaru","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/03\/24\/conrad-a-felkaru\/","title":{"rendered":"Conrad, a f\u00e9lkar\u00fa"},"content":{"rendered":"

\n Haj\u00f3napl\u00f3, 2015. m\u00e1rcius 24. Conrad Colman napl\u00f3ja\n<\/p>\n

\n Poz\u00edci\u00f3: \u00e9szaki sz\u00e9less\u00e9g 27 fok 36 perc, nyugati hossz\u00fas\u00e1g 34 fok 11 perc\n<\/p>\n

\n V\u00edz h\u0151m\u00e9rs\u00e9klete: 23 fok Celsius! Forr\u00f3sodnak a dolgok errefel\u00e9.\n<\/p>\n

\n Bocs, hogy ilyen sok\u00e1ig nem \u00edrtam, de kider\u00fclt, hogy blokkolja az \u00edr\u00e1sk\u00e9szs\u00e9get, ha fejjel bele\u00e1llsz a bilg\u00e9be, kiugrasztod az egyik v\u00e1llad \u00e9s teljesen ki\u00fct\u00f6d magad. De szerencse is, hogy a s\u00f6t\u00e9t gondolataim t\u00e1vol maradtak a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9gemt\u0151l, hiszen ezeket a nagyim is olvassa!\n<\/p>\n

\n Fel\u00fclni azut\u00e1n, hogy a teljes testt\u00f6megem az arcomon volt, \u00e9s a bal v\u00e1llam visszaker\u00fclt a hely\u00e9re, de most a gyenge \u00e9s f\u00e1j\u00f3 v\u00e1llam k\u00ednoz napok \u00f3ta. Nem tudom felemelni a karom f\u00e1jdalom n\u00e9lk\u00fcl, nem tudok cs\u00f6rl\u0151zni vagy k\u00f6telet h\u00fazni, \u00fagyhogy nem vagyok igaz\u00e1n hasznos a haj\u00f3n. Az \u00fat kor\u00e1bbi szakasz\u00e1n k\u00e9t s\u00e9r\u00fcl\u00e9st l\u00e1ttam el N\u00e1ndor homlok\u00e1n, egyet n\u00e9gy \u00f6lt\u00e9ssel \u00f6sszevarrva, \u00fagyhogy a s\u00e9r\u00fcl\u00e9s m\u00e9rlege m\u00e9g az \u0151 oldal\u00e1ra billen. Szerencs\u00e9re az id\u0151j\u00e1r\u00e1si viszonyok el\u00e9g stabilak, N\u00e1ndor nagyon egy\u00fctt\u00e9rz\u0151, \u00e9s k\u00e9rd\u00e9s n\u00e9lk\u00fcl \u00e1tvette a haj\u00f3 man\u0151verez\u00e9s\u00e9t t\u0151lem. Szerintem m\u00e9g \u00e9lvezi is, hogy kipr\u00f3b\u00e1lhatja a sz\u00f3l\u00f3vitorl\u00e1z\u00e1st a haj\u00f3n m\u00e9g a j\u00f6v\u0151 \u00e9vi Vend\u00e9e Globe rajta el\u0151tt.\n<\/p>\n

\n A v\u00e1lt\u00e1som alatt m\u00e9g mindig hasznunkra vagyok a navig\u00e1ci\u00f3 tervez\u00e9s\u00e9ben, a k\u00f6telek kienged\u00e9s\u00e9ben, \u00e9s az autopilot kezel\u00e9s\u00e9ben, p\u00e1r nap gy\u00f3gyul\u00e1s ut\u00e1n n\u00e9h\u00e1ny \u00f3vatos teker\u00e9sre is k\u00e9pes vagyok a cs\u00f6rl\u0151n a jobb kezemmel. Norm\u00e1lisan a k\u00e1v\u00e9dar\u00e1l\u00f3 \u00fagy van kital\u00e1lva, hogy j\u00f3l kit\u00e1masztod magad, \u00e9s mindk\u00e9t karod teljes er\u0151bedob\u00e1sssal haszn\u00e1lod. Most csak az egyik kezemmel pr\u00f3b\u00e1lom tekerni, ahogy csak b\u00edrom, valahogy \u00fagy, ahogy a d\u00e9dnagyap\u00e1m ind\u00edtotta a kocsij\u00e1t sz\u00e1z \u00e9vvel ezel\u0151tt a montanai Butte-ban.\n<\/p>\n

\n Az \u00e9let a fed\u00e9lzeten t\u00f6r\u00f6tt sz\u00e1rnnyal messze nem egyszer\u0171. Az \u00e9tel csomagol\u00e1s\u00e1nak kibont\u00e1sa k\u00e9t kezet ig\u00e9nyel, ugyan\u00fagy, mint az \u00f6lt\u00f6zk\u00f6d\u00e9s vagy b\u00e1rmilyen apr\u00f3bb tev\u00e9kenys\u00e9g. Nagyap\u00e1m, a haditenger\u00e9szeti tartal\u00e9kos \u00e9s lelkes vitorl\u00e1z\u00f3 kiskoromban a lelkemre k\u00f6t\u00f6tte, hogy \u201eegy kezeddel kapaszkodsz, a m\u00e1sik kezeddel pedig viszed a haj\u00f3t\u201d. J\u00f3l hangzik, ha k\u00e9t kezed van, de ha most b\u00e1rmit csin\u00e1lok, l\u00f3gnom kell vagy le kell \u00fcln\u00f6m. Felk\u00f6t\u00f6ttem a karom a hossz\u00fa al\u00e1\u00f6lt\u00f6z\u0151mmel, csak hogy m\u00e9g v\u00e9letlen\u00fcl se mozgassam a v\u00e1llam. M\u00e9g j\u00f3, hogy az \u00faj-z\u00e9landi meg\u00e1ll\u00f3nak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en van egy tiszta p\u00e1r j\u00e9gerals\u00f3m, pedig m\u00e1r 20.000 m\u00e9rf\u00f6ldet vitorl\u00e1ztunk. Nem elhanyagoland\u00f3 t\u00e9ny, tekintve, hogy \u00edgy most nem kell szagolnom\u2026\n<\/p>\n

\n A f\u00e1jdalom lassan m\u00falik, \u00e9s a kor\u00e1bbi v\u00e1lls\u00e9r\u00fcl\u00e9seim alapj\u00e1n azt gondolom, hogy p\u00e1r nap m\u00falva nagyj\u00e1b\u00f3l m\u00e1r fogom tudni mozgatni. H\u00e1l\u00e1s vagyok, hogy egy k\u00f6nny\u0171szeles szakaszon haladunk \u00e9ppen, \u00e9s az id\u0151j\u00e1r\u00e1s el\u0151rejelz\u00e9s szerint az egyenl\u00edt\u0151ig maradunk is ezen a csap\u00e1son. \u00cdgy les\u00e9r\u00fclni nagy b\u00fcntet\u00e9s, \u00e9s idegfesz\u00edt\u0151 \u00edgy a mozg\u00e1s a haj\u00f3n, de a d\u00e9li vizek vastag r\u00e9teg ruh\u00e1i \u00e9s a durva hull\u00e1mz\u00e1sa elviselhetetlenn\u00e9 tenn\u00e9. Ha van az utunkon egyfajta tendencia, az az hogy a legszerencs\u00e9tlenebb pillanatokban szerencs\u00e9sek voltunk, \u00e9s ez lehet\u0151v\u00e9 tette, hogy fel\u00e1lljuk \u00e9s folytassuk. Ujjakat keresztbe, l\u00e9gyszi, hogy miel\u0151bb \u00fajra harcra k\u00e9sz \u00e1llapotban legyek!\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: F, Denis
\n<\/span>
\n
\n
\n Forr\u00e1s: http:\/\/www.conradcolman.com\/2015\/03\/ships-log-march-24th\/
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Haj\u00f3napl\u00f3, 2015. m\u00e1rcius 24. Conrad Colman napl\u00f3ja Poz\u00edci\u00f3: \u00e9szaki sz\u00e9less\u00e9g 27 fok 36 perc, nyugati hossz\u00fas\u00e1g 34 fok 11 perc V\u00edz h\u0151m\u00e9rs\u00e9klete: 23 fok Celsius! Forr\u00f3sodnak a dolgok errefel\u00e9. Bocs, hogy ilyen sok\u00e1ig nem \u00edrtam, de kider\u00fclt, hogy blokkolja az \u00edr\u00e1sk\u00e9szs\u00e9get, ha fejjel bele\u00e1llsz a bilg\u00e9be, kiugrasztod az egyik v\u00e1llad \u00e9s teljesen ki\u00fct\u00f6d magad. De […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[6],"tags":[302,89,1534],"sailing_author":"Csepregi Panka","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/472"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=472"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/472\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=472"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=472"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=472"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}