{"id":4720,"date":"2005-02-12T00:00:00","date_gmt":"2005-02-11T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/02\/12\/nyerogep-1-resz\/"},"modified":"2017-08-01T23:41:20","modified_gmt":"2017-08-01T21:41:20","slug":"nyerogep-1-resz","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2005\/02\/12\/nyerogep-1-resz\/","title":{"rendered":"Nyer\u0151g\u00e9p – 1. r\u00e9sz"},"content":{"rendered":"

\n Vincent Riou \u00e9s a PRB gy\u0151zelme az igencsak ki\u00e9lezett 2004-2005 Vend\u00e9e Globe-on az els\u0151 olyan alkalom, amikor ugyanaz a haj\u00f3 nyer meg egy vil\u00e1gk\u00f6r\u00fcli versenyt \u2013 egykezes, non-stop vagy hasonl\u00f3 \u2013 k\u00e9tszer egym\u00e1s ut\u00e1n.\n<\/p>\n

\n
\n Vincent Riou \u00e9s a PRB gy\u0151zelme az igencsak verseng\u0151s 2004-2005 Vend\u00e9e Globe-on az els\u0151 olyan alkalom, amikor ugyanaz a haj\u00f3 nyer meg egy vil\u00e1gk\u00f6r\u00fcli versenyt \u2013 egykezes, non-stop vagy hasonl\u00f3 \u2013 k\u00e9tszer egym\u00e1s ut\u00e1n.
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n B\u00e1r az a kijelent\u00e9s, hogy a PRB ugyanaz a haj\u00f3, mint amivel Michel Desjoyeaux nyert 2000-2001-ben egy kicsit messze van az igazs\u00e1gt\u00f3l. Mind a PRB, mind csapatt\u00e1rs\u00e1nak Sebastien Josse-nak VMI haj\u00f3ja teljes k\u00f6r\u0171 \u00e1talak\u00edt\u00e1son ment \u00e1t az el\u0151z\u0151 f\u00f6ldker\u00fcl\u0151 \u00f3ta.\n<\/p>\n

\n Egy m\u00e1r l\u00e9tez\u0151 haj\u00f3 \u00e1talak\u00edt\u00e1sa, ellent\u00e9tben egy \u00faj egykezes versenyz\u00e9sre alkalmas haj\u00f3 \u00e9p\u00edt\u00e9s\u00e9vel szemben, k\u00fcl\u00f6nleges \u00e9rz\u00e9ket k\u00edv\u00e1n, ahol a haj\u00f3 kev\u00e9sb\u00e9 kritikus szerepet j\u00e1tszik, mint a \u201eszem\u00e9lyzet\u201d a tev\u00e9kenys\u00e9g eg\u00e9sz\u00e9t tekintve, ellent\u00e9tben a Volvo Ocean Race-szel. Mik\u00f6zben a Vend\u00e9e Globe-on a haj\u00f3 cirka az 50 % teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9rt felel, a Volvo Ocean Race-en a haj\u00f3 felel\u0151ss\u00e9ge megk\u00f6zel\u00edti a 90 %-ot, hiszen ott k\u00f6zel a maximumhoz hajtj\u00e1k a g\u00e9pet.\n<\/p>\n

\n
\n A kezdetek
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Mind a VMI, mind a PRB\u00a0 Finot tervez\u00e9s\u0171. 1999-2000-be Desjoyeaux PRB-j\u00e9nek k\u00e9sz\u00edt\u00e9sekor ugyanazt a test sablon haszn\u00e1lt\u00e1k, mint a VMI-n\u00e9l (akkoriban Sodebo-nak h\u00edvt\u00e1k), \u00e9s ez a fajta sablon valamivel kevesebb v\u00edzkiszor\u00edt\u00e1s\u00fa testet alkot, mint a t\u00f6bbi 2000-es gener\u00e1ci\u00f3j\u00fa Finot tervez\u00e9sek, pl.: Hellomoto, Arcelor Dunkerque, \u00e9s Gartmore. Szokatlan m\u00f3don a PRB deckje Marc Lombard sablonj\u00e1b\u00f3l ker\u00fclt ki (Whirlpool \u2013 jelenleg Marc Thiercelin ProForm-ja).\n<\/p>\n

\n Mik\u00f6zben a PRB billenthet\u0151 kiellel lett felszerelve (el\u0151tte Michel Desjoyeaux tesztelte a Mini oszt\u00e1lyban el\u0151sz\u00f6r, hogy megfelel\u0151-e), addig a Sodebo egy r\u00e9gim\u00f3dibb megold\u00e1st a r\u00f6gz\u00edtett kielt kapta v\u00edzballaszttal, de egyed\u00fcl\u00e1ll\u00f3 m\u00f3don sz\u00e1rny rudazattal lett felszerelve ami billenthet\u0151 volt. Ezzel a\u00a0 sz\u00e1rnyas-billenthet\u0151 rudazattal a\u00a0 Sodebo\u00a0 meg is nyerte az 1999 \u00e9vi Jacques Vabre Transzatlanti versenyt, Thomas Coville \u00e9s Herve Jan korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val, de ezt a rudazatot v\u00e9g\u00fcl az IMOCA \u2013 az Open 60-as Oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9g \u2013 ut\u00f3lag \u201et\u00f6rv\u00e9nyen k\u00edv\u00fcliv\u00e9\u201d helyezte.\n<\/p>\n

\n A PRB k\u00f6r\u00fcl is sok fejleszt\u00e9st hajtottak v\u00e9gre. Profil\u00e1rbocot kapott, de a fed\u00e9lzeti sz\u00e1ling helyett \u2013 amelyet a t\u00f6bbi Finot haj\u00f3n haszn\u00e1lnak \u2013 forg\u00f3 profil\u00e1rbocot kapott r\u00f6gz\u00edtett vantnikkal, \u00edgy az \u00e1rboc k\u00e9pes a felf\u00fcggesztett sz\u00e1lingon kereszt\u00fcl forogni. Ezt az \u00f6tletet el\u0151sz\u00f6r Tony Bullimore h\u00edrhedt balsors\u00fa Open 60-as szk\u00faner\u00e9n, az Exide Challengeren alkalmazt\u00e1k, amelyet az\u00f3ta tov\u00e1bbfejlesztettek \u00e9s most Mike Golding Ecover-j\u00e9n t\u0171nt fel.\n<\/p>\n

\n A billenthet\u0151 kiel mellett, a v\u00edzvonal alatt a PRB ugyancsak egyed\u00fcl\u00e1ll\u00f3 m\u00f3don, mind\u00f6ssze egy darab sverttel rendelkezik az \u00e1rboc el\u0151tt, ellent\u00e9tben a k\u00f6zkedvelt aszimmetrikus iker sverttel. Ez a megold\u00e1s k\u00f6nnyebb \u00e9s \u00edgy eggyel kevesebb m\u0171veletet kell fel\u00fcgyelnie a korm\u00e1nyosnak a man\u0151verek sor\u00e1n. Szint\u00e9n a PRB volt az \u00fatt\u00f6r\u0151 az alkalomb\u00f3l, hogy ez volt az els\u0151 Open 60-as, amely dupla felbillenthet\u0151 korm\u00e1nnyal rendelkezik \u2013 az \u00fctk\u00f6z\u00e9sekkor szerzett korm\u00e1nys\u00e9r\u00fcl\u00e9s volt a legf\u0151bb ok, ami\u00e9rt 1996-ban a legt\u00f6bb haj\u00f3 ki\u00e1llt a Vend\u00e9e Globe-on. Ellent\u00e9tben n\u00e9h\u00e1ny \u00fajabb megold\u00e1ssal, ez a fajta keresztr\u00fadra t\u00f6rt\u00e9n\u0151 felf\u00fcggeszt\u00e9s, amikor felt\u0171nt neh\u00e9zkesnek \u00e9s \u201emez\u0151gazdas\u00e1gi\u201d-nak t\u0171nt.\n<\/p>\n

\n A PRB-n nem sim\u00e1n egy navig\u00e1tori \u00fcl\u00e9s volt, melyet billenthetett, hogy mindig v\u00edzszintesen \u00e1lljon, hanem m\u00e9g Desjoyeaux idej\u00e9n felf\u00fcggeszthette saj\u00e1t navig\u00e1ci\u00f3s \u00e1llom\u00e1s\u00e1t, a mini konyh\u00e1j\u00e1t, mosogat\u00f3j\u00e1t \u2013 mely ter\u00fcletet \u0151 egyszer\u0171en csak a \u201ekis lak\u00e1s\u00e1nak\u201d nevezett.\n<\/p>\n

\n
\n folyt. k\u00f6v.
\n <\/em>
\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Vincent Riou \u00e9s a PRB gy\u0151zelme az igencsak ki\u00e9lezett 2004-2005 Vend\u00e9e Globe-on az els\u0151 olyan alkalom, amikor ugyanaz a haj\u00f3 nyer meg egy vil\u00e1gk\u00f6r\u00fcli versenyt \u2013 egykezes, non-stop vagy hasonl\u00f3 \u2013 k\u00e9tszer egym\u00e1s ut\u00e1n. Vincent Riou \u00e9s a PRB gy\u0151zelme az igencsak verseng\u0151s 2004-2005 Vend\u00e9e Globe-on az els\u0151 olyan alkalom, amikor ugyanaz a haj\u00f3 nyer […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[6],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay Di\u00e1na","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4720"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4720"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4720\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4720"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4720"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4720"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}