{"id":474,"date":"2015-03-23T08:10:00","date_gmt":"2015-03-23T07:10:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/03\/23\/au\/"},"modified":"2017-08-02T00:11:24","modified_gmt":"2017-08-01T22:11:24","slug":"au","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/03\/23\/au\/","title":{"rendered":"Au!"},"content":{"rendered":"

\n Haj\u00f3napl\u00f3, 2015. m\u00e1rcius 22.Conrad Colman napl\u00f3ja\n<\/p>\n

\n \u201eUgyanolyan intenz\u00edv \u00e9lm\u00e9ny, mint rode\u00f3lovon vagy hull\u00e1mvas\u00faton \u00fclni. 100%-os koncentr\u00e1ci\u00f3t ig\u00e9nyel, \u00e9s nem csup\u00e1n a korm\u00e1nyz\u00e1s, hanem b\u00e1rmilyen mozg\u00e1s a haj\u00f3n. A haj\u00f3 mozg\u00e1sa nagyon heves. A hull\u00e1mz\u00e1snak nincs ritmusa, a hull\u00e1mok r\u00f6videk \u00e9s egym\u00e1shoz k\u00f6zeliek, nagyon kellemetlen\u00fcl r\u00e1ngatj\u00e1k a haj\u00f3t.\u201d\n<\/p>\n

\n A fentieket nem \u00e9n \u00edrtam, hanem a SCA vitorl\u00e1z\u00f3n\u0151inek egyike a Volvo Ocean Race-r\u0151l, de t\u00f6k\u00e9letesen le\u00edrja a tegnap d\u00e9lut\u00e1nunkat. Ahogy v\u00e1rtuk, a sz\u00e9l \u00e9szaknyugatr\u00f3l \u00e9rkezett az alacsony l\u00e9gnyom\u00e1ssal egy\u00fctt, amiben az elm\u00falt p\u00e1r napban vitorl\u00e1ztunk. V\u00e9gre bet\u00f6rt a hidegfront 40 csom\u00f3s sz\u00e9ll\u00f6k\u00e9sekkel, \u00e9s \u00f6z\u00f6nv\u00edz-szer\u0171 es\u0151vel, ami kisim\u00edtotta a tengert, \u00e9s a tarajos hull\u00e1mokat feh\u00e9r k\u00f6dd\u00e9 v\u00e1ltoztatta.\n<\/p>\n

\n A hidegfrontot mindig hirtelen sz\u00e9lir\u00e1ny v\u00e1ltoz\u00e1s k\u00f6veti, \u00e9s az \u00fajabb sz\u00e9l d\u00e9lnyugat fel\u0151l hagyta, hogy kiengedj\u00fck a shottokat, \u00e9s raumban \u00e9szak fel\u00e9 vegy\u00fck az ir\u00e1nyt. Ahogy a fenti id\u00e9zet is \u00edrja, a haj\u00f3 borzaszt\u00f3an h\u00e1nykol\u00f3dott az \u00f6ssze-vissza hull\u00e1mokon, amit a sz\u00e9lir\u00e1ny v\u00e1ltoz\u00e1sa okozott. Pr\u00f3b\u00e1ltuk meg\u00f3vni a haj\u00f3t az \u00fct\u00e9sekt\u0151l, helyette \u00e9n kaptam egyet. A cockpitb\u00f3l j\u00f6vet egy k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen nagy csap\u00f3d\u00e1s kicsavarta a kezemet, amivel kapaszkodtam, \u00e9s lefejeltem a padl\u00f3t.\n<\/p>\n

\n A bal v\u00e1llamon \u00e9s kicsavarodott nyakkal a fejemen landoltam, \u00e9s egy hatalmas p\u00fap n\u0151tt a homlokomra. N\u00e1ndor\u00e9rt ki\u00e1ltottam, aki az \u00e1gyb\u00f3l kiugorva rohant, hogy seg\u00edtsen fel\u00fclni \u00e9s visszaford\u00edtani a fejem, azt\u00e1n visszafektetett a h\u00e1tamra egy kis \u00f6sszezavarodott szenved\u00e9sre. Az \u00e9rz\u00e9s ismer\u0151s, a jobb v\u00e1llam kor\u00e1bban m\u00e1r kiugrott, 2012-ben oper\u00e1lt\u00e1k, rem\u00e9lem, hogy nem ism\u00e9tli \u00f6nmag\u00e1t a sors az \u00faj s\u00e9r\u00fcl\u00e9sem miatt. Nagyon f\u00e1j, \u00e9s gyeng\u00e9nek \u00e9rzem magam. Szerencs\u00e9re az id\u0151j\u00e1r\u00e1s k\u00f6ny\u00f6r\u00fcletes lesz vel\u00fcnk a k\u00f6vetkez\u0151 p\u00e1r napban, de N\u00e1ndornak egyed\u00fcl kell man\u0151vereznie, mert \u00e9n csak a shottok enged\u00e9s\u00e9re vagyok alkalmas, a cs\u00f6rl\u0151z\u00e9sb\u0151l kimaradok. Kiv\u00e1l\u00f3 edz\u00e9si lehet\u0151s\u00e9g sz\u00e1m\u00e1ra a Vend\u00e9e Globe-ra, de k\u00f6zben rem\u00e9lem, hogy hamarosan jobban leszek. Nem vagyok boldog a ballaszt szerep\u00e9t\u0151l!\n<\/p>\n

\n
\n Forr\u00e1s: http:\/\/www.conradcolman.com\/2015\/03\/1752\/
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Haj\u00f3napl\u00f3, 2015. m\u00e1rcius 22.Conrad Colman napl\u00f3ja \u201eUgyanolyan intenz\u00edv \u00e9lm\u00e9ny, mint rode\u00f3lovon vagy hull\u00e1mvas\u00faton \u00fclni. 100%-os koncentr\u00e1ci\u00f3t ig\u00e9nyel, \u00e9s nem csup\u00e1n a korm\u00e1nyz\u00e1s, hanem b\u00e1rmilyen mozg\u00e1s a haj\u00f3n. A haj\u00f3 mozg\u00e1sa nagyon heves. A hull\u00e1mz\u00e1snak nincs ritmusa, a hull\u00e1mok r\u00f6videk \u00e9s egym\u00e1shoz k\u00f6zeliek, nagyon kellemetlen\u00fcl r\u00e1ngatj\u00e1k a haj\u00f3t.\u201d A fentieket nem \u00e9n \u00edrtam, hanem a SCA […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[6],"tags":[617,859,407],"sailing_author":"Csepregi Panka","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/474"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=474"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/474\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=474"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=474"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=474"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}