{"id":4802,"date":"2004-12-26T00:00:00","date_gmt":"2004-12-25T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2004\/12\/26\/60-sydney-hobart\/"},"modified":"2017-08-01T23:41:07","modified_gmt":"2017-08-01T21:41:07","slug":"60-sydney-hobart","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2004\/12\/26\/60-sydney-hobart\/","title":{"rendered":"60. Sydney-Hobart"},"content":{"rendered":"

\n A tavalyi alig \u00f6tven haj\u00f3s verseny ut\u00e1n id\u00e9n 116 haj\u00f3 nevezett az egyik legh\u00edresebb versenyre. Id\u00e9n a 2000-es gy\u0151ztes Nicorette \u00faj v\u00e1ltozata gy\u0151z\u00f6tt, a t\u00f6bbiek m\u00e9g versenyben. Gyors \u00f6sszefoglal\u00f3….\n<\/p>\n

\n A v\u00e9gs\u0151 gy\u0151zelemre es\u00e9lyes h\u00e1rom szupermaxi r\u00e9szv\u00e9tel\u00e9vel kezd\u0151d\u00f6tt el a 60. Rolex Sydney -Hobart verseny. Az el\u0151rejelz\u00e9sek 80-100 km-es szelet j\u00f3soltak\u00a0 a versenyre.\n<\/p>\n

\n A h\u00e1rom maxi k\u00f6z\u00f6tt az els\u0151 pillanatt\u00f3l kezdve kem\u00e9ny k\u00fczdelem volt\u00a0v\u00e1rhat\u00f3. A Skandia (tavaly nyerte a versenyt), Konica Minolta (ex-Zana tavalyi m\u00e1sodik) \u00e9s a\u00a02000-es gy\u0151ztes Nicorette \u00faj v\u00e1ltozata, amely\u00a0 8 l\u00e1bbal r\u00f6videbb, mint a m\u00e1sik k\u00e9t maxi, de b\u0151szeles k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt gyorsabbnak\u00a0t\u0171nik n\u00e1luk a f\u0151 es\u00e9lyese a versenynek.\n<\/p>\n

\n Sok ezer n\u00e9z\u0151 jelenl\u00e9t\u00e9ben rajtolt a flotta a k\u00f6nny\u0171 \u00e9szakkeleti sz\u00e9lben. A rajt a Nicorette-nek siker\u00fclt a legjobban. A rajt ut\u00e1n k\u00f6zvetlen\u00fcl a Skandia \u00e9s a Konica Minolta fel\u00e9bresztette r\u00e9gi rivaliz\u00e1l\u00e1s\u00e1t. a Nicorette nem bocs\u00e1tkozott a nagyok harc\u00e1ba \u00e9s a p\u00e1lya m\u00e1sik oldal\u00e1r\u00f3l els\u0151nek \u00e9rt ki a tengerre.\n<\/p>\n

\n A veter\u00e1n Wild Oats-nak nem kezd\u0151d\u00f6tt j\u00f3l a verseny, mert a start el\u0151tt a motorja felmondta a szolg\u00e1latot \u00e9s k\u00e9t \u00f3r\u00e1val a mez\u0151ny ut\u00e1n tudott csak \u00fajra elindulni. B\u00e1r a kapit\u00e1ny lelkes volt \u00e9s a hossz\u00fa versenyt emlegetve kem\u00e9ny menetet helyezett kil\u00e1t\u00e1sba, hogy ledolgozz\u00e1k h\u00e1tr\u00e1nyukat.\n<\/p>\n

\n Viszonylag hamar fel kellett adnia a versenyt a Targ\u00e9 nev\u0171 Reichel\/Pugh 60 l\u00e1bas haj\u00f3nak akinek a korm\u00e1nyosa Ian Murray, mert elektromos probl\u00e9m\u00e1i t\u00e1madtak. A haj\u00f3 es\u00e9lyesnek mutatkozott a handicap verseny megnyer\u00e9s\u00e9re.\n<\/p>\n

\n K\u00e9t \u00e9s f\u00e9l \u00f3r\u00e1val a\u00a0rajt ut\u00e1n a\u00a0Skandia vezetett \u00e9s h\u00e9t \u00f3r\u00e1val k\u00e9s\u0151bb is tartotta azt. M\u00f6g\u00f6tte h\u00e1rom m\u00e9rf\u00f6ldre lemaradva a Konica Minolta. B\u00e1r a haj\u00f3k jelenleg j\u00f3l haladnak \u00e9s k\u00f6zel van az idej\u00fck, az 1999-es rekordhoz, ez megv\u00e1ltozhat hisz reggelre er\u0151s d\u00e9li szelet v\u00e1rtak.\n<\/p>\n

\n Sajnos 1\u00a0nap 22 \u00f3ra \u00e9s 3 perc vitorl\u00e1z\u00e1s ut\u00e1n a Ragamuffin nev\u0171 Farr 50-es, melyet a 35. Sydney-Hobart verseny\u00e9n indul\u00f3 Syd Fischer korm\u00e1nyzott a Flinder szigetekt\u0151l\u00a0keletre \u00e1rboc\u00e1t vesztette, de a leg\u00e9nys\u00e9g rendben meg\u00faszta. Az esem\u00e9nyr\u0151l Stewart Thwaites, a tulaj \u00edgy sz\u00e1mol be…\n<\/p>\n

\n „Az eg\u00e9sz \u00fagy t\u00f6rt\u00e9nt, hogy \u00e9n \u00e9ppen a haj\u00f3ban voltam, hallottam ahogy a habok a haj\u00f3testhez csap\u00f3dnak, a korm\u00e1nyos ellen\u0151rz\u00e9se alatt tartotta a haj\u00f3t \u00e9s megpr\u00f3b\u00e1lt lelass\u00edtani. Az a hull\u00e1m k\u00e9tszer akkora volt, mint a t\u00f6bbi, amit ezen a versenyen eddig l\u00e1ttunk. El\u00e9g hajmereszt\u0151 volt.”\n<\/p>\n

\n \u00c9s ezzel m\u00e9g nincs v\u00e9ge, hiszen a Skandia a Tasm\u00e1n tengeren felborult, miut\u00e1n elvesztette t\u0151kes\u00faly\u00e1t, s\u0151t a m\u00e1sik es\u00e9lyes Konica-Minolta is id\u0151 el\u0151tt fejezte be a versenyt\u00a0s\u00e9r\u00fcl\u00e9sei miatt. Ezzel 54-re n\u0151tt a 116 indul\u00f3b\u00f3l a versenyt felad\u00f3 haj\u00f3k sz\u00e1ma. A Skandia \u00e9ppen nyugodtabb vizeken haj\u00f3zott 4-es g\u00e9no\u00e1val, 2 reffsorral a f\u0151vitorl\u00e1n, amikor a t\u0151kes\u00falyt kontroll\u00e1l\u00f3 hidraulikus kar „megadta” mag\u00e1t elengedve a t\u0151kes\u00falyt, ezzel az oldal\u00e1ra d\u00f6ntve a haj\u00f3t. A csapatnak siker\u00fclt stabiliz\u00e1lnia egy id\u0151re,\u00a0\u00edgy h\u00e1tsz\u00e9lben elkezdtek motorozni. Azt\u00e1n amit m\u00e1r senki sem tud hogyan t\u00f6rt\u00e9nt, a t\u0151kes\u00faly ism\u00e9t elengedte mag\u00e1t, \u00e9s elkezdte csapkodni a haj\u00f3testet. A csapat att\u00f3l f\u00e9lve, hogy a kielt v\u00e9gleg elhagyj\u00e1k \u00e9s a haj\u00f3 felborul, ment\u0151cs\u00f3nakokba sz\u00e1llt, \u00e9s a rend\u0151rs\u00e9g kivontatta \u0151ket a partra.\n<\/p>\n

\n Walker, a\u00a0haj\u00f3 korm\u00e1nyosa (t\u00f6bb, mint 20.000 m\u00e9rf\u00f6ldet tud m\u00e1r maga m\u00f6g\u00f6tt)\u00a0\u00f6r\u00f6m\u00e9t fejezte ki, hogy az eg\u00e9sz esem\u00e9ny olyankor t\u00f6rt\u00e9nt vel\u00fck, amikor a ment\u0151alakulatok ilyen k\u00f6zels\u00e9gben voltak. „Ha ez ezer m\u00e9rf\u00f6lddel od\u00e9bb t\u00f6rt\u00e9nik, nagyon sok\u00e1ig kellett volna v\u00e1rnunk.”\n<\/p>\n

\n
\n A Nicorette v\u00e9g\u00fcl 2 nap 12 \u00f3ra \u00e9s 22 percnyi vitorl\u00e1z\u00e1s ut\u00e1n els\u0151k\u00e9nt futott be Hobartba, 50 m\u00e9rf\u00f6ld el\u0151nnyel a m\u00e1sodik helyen vitorl\u00e1z\u00f3 AAPT el\u0151tt.\u00a0Harmadik helyre ha nem v\u00e1ltozik semmi, a Brindabella v\u00e1rhat\u00f3.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A tavalyi alig \u00f6tven haj\u00f3s verseny ut\u00e1n id\u00e9n 116 haj\u00f3 nevezett az egyik legh\u00edresebb versenyre. Id\u00e9n a 2000-es gy\u0151ztes Nicorette \u00faj v\u00e1ltozata gy\u0151z\u00f6tt, a t\u00f6bbiek m\u00e9g versenyben. Gyors \u00f6sszefoglal\u00f3…. A v\u00e9gs\u0151 gy\u0151zelemre es\u00e9lyes h\u00e1rom szupermaxi r\u00e9szv\u00e9tel\u00e9vel kezd\u0151d\u00f6tt el a 60. Rolex Sydney -Hobart verseny. Az el\u0151rejelz\u00e9sek 80-100 km-es szelet j\u00f3soltak\u00a0 a versenyre. A h\u00e1rom maxi […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4802"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4802"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4802\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4802"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4802"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4802"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}