{"id":482,"date":"2015-03-13T20:30:00","date_gmt":"2015-03-13T19:30:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/03\/13\/mini-vitorlazoink-szutrely-gergely\/"},"modified":"2017-08-02T00:01:28","modified_gmt":"2017-08-01T22:01:28","slug":"mini-vitorlazoink-szutrely-gergely","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/03\/13\/mini-vitorlazoink-szutrely-gergely\/","title":{"rendered":"Mini vitorl\u00e1z\u00f3ink: Szutr\u00e9ly Gergely"},"content":{"rendered":"

\n A Mini Transat 6,50 vitorl\u00e1s verseny legend\u00e1ja 2 \u00e9vente \u00f6sszegy\u0171jti a vitorl\u00e1z\u00f3kat szerte a vil\u00e1gr\u00f3l.\n<\/p>\n

\n Mini Transatk\u00e9nt v\u00e1lt ismertt\u00e9 az a nonstop sz\u00f3l\u00f3 vitorl\u00e1s verseny, melyet egy szakk\u00e9pzett szkipper \u00e9s megsz\u00e1llott sz\u00f3l\u00f3versenyz\u0151 hozott l\u00e9tre, a brit Bob Salmon, v\u00e1laszul az Ostar sz\u00f3l\u00f3vitorl\u00e1s transzatlanti versenyre (1976), melyre a bejut\u00e1s k\u00f6lts\u00e9gei egyszer\u0171en el\u0151teremthetetlen\u00fcl magasak voltak, nem besz\u00e9lve a horribilis \u00f6sszeg\u0171 40 l\u00e1bas haj\u00f3kr\u00f3l. \u00cdgy Bob Salmon vadonat\u00faj \u00f3ce\u00e1n-\u00e1tszel\u0151 verseny\u00e9nek az lett a f\u0151 c\u00e9l kit\u0171z\u00e9se, hogy egy olyan magas sz\u00ednvonal\u00fa vitorl\u00e1sverseny sz\u00fclessen meg, mely kigazd\u00e1lkodhat\u00f3 lehessen m\u00e9g az alacsonyabb k\u00f6lts\u00e9gvet\u00e9s\u0171ek sz\u00e1m\u00e1ra is, \u00edgy kiz\u00e1rva az esetleges vissza\u00e9l\u00e9seket; a haj\u00f3k hossza nem haladhatja meg a 6.50 m\u00e9tert.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A Mini Transat 6,50 vitorl\u00e1s verseny legend\u00e1ja 2 \u00e9vente \u00f6sszegy\u0171jti a vitorl\u00e1z\u00f3kat szerte a vil\u00e1gr\u00f3l, hogy k\u00f6z\u00f6sen tegy\u00e9k tisztelet\u00fcket a vil\u00e1g legnemzetk\u00f6zibb egykezes \u00f3ce\u00e1ni verseny\u00e9n, melyen a legelhivatottabb, legelsz\u00e1ntabb vitorl\u00e1z\u00f3k sorakoznak fel a rajtvonaln\u00e1l minden m\u00e1sodik \u00e9vben.\n<\/p>\n

\n Ez a verseny a v\u00e9gs\u0151 c\u00e9lja a haj\u00f3oszt\u00e1lyban versenyz\u0151knek. Ak\u00e1r hiszik, ak\u00e1r nem itthon m\u00e1r h\u00e1rman is foglalkoznak ezzel a pici, de harcos haj\u00f3val. K\u00f6z\u00fcl\u00fck el\u0151sz\u00f6r az idei be\u00fcl\u0151t Szutr\u00e9ly Gergelyt mutatjuk be:\n<\/p>\n<\/p>\n

\n
\n P\u00e1r sz\u00f3 a haj\u00f3r\u00f3l:
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A haj\u00f3 \u201eThe HUN\u201d\u00a0 863 vagy\u00a0 magyarosan \u201eA HUN\u201d \u00a0863 egy RG 650-es, ami azt jelenti, hogy \u00e9n az oszt\u00e1ly haj\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt versenyzem nem a protot\u00edpusokkal, \u00edgy fix killes, fix \u00e1rbocos, nincsen svertje (a 863 jelzi a rajtsz\u00e1mot, \u00e9s azt, hogy h\u00e1nyadik a teljes mini oszt\u00e1lyba t\u00f6rt\u00e9n\u0151 regisztr\u00e1l\u00e1s sor\u00e1n, bele\u00e9rtve a protot\u00edpusokat is). A reffelhet\u0151 gr\u00f3sz \u00e9s a genua, a h\u00e1rom k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 m\u00e9ret\u0171 gennaker, a code0 \u00e9s a viharfock sz\u00e1mtalan vari\u00e1ci\u00f3ja teszi sz\u00f3rakoztat\u00f3v\u00e1 a l\u00e1tsz\u00f3lag unalmas utaz\u00e1st. \u00a0Az RG 650-es egy \u00faj gener\u00e1ci\u00f3s oszt\u00e1ly haj\u00f3, Argent\u00edn\u00e1ban gy\u00e1rtj\u00e1k,\u00a0 \u00e9n vagyok a harmadik aki ezzel a t\u00edpussal versenyzik.\u00a0 A haj\u00f3 f\u00e9l \u00e9ves, id\u00e9n m\u00e1rcius 7-\u00e9n volt az els\u0151 versenyem vele, akkora k\u00e9sz\u00fclt el a teljes felszerelts\u00e9ggel.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Terveim a mini haj\u00f3oszt\u00e1lyban:
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A tervem els\u0151 \u00fctemben, hogy a f\u00f6ldk\u00f6zi tengeri versenyeken kell\u0151 tapasztalatra \u00e9s biztons\u00e1g\u00e9rzetre tegyek szert. Ehhez el\u0151sz\u00f6r a haj\u00f3 sebess\u00e9g\u00e9t \u00e9s a man\u0151vereket kell olyan szintre hozzuk, hogy a mez\u0151nyben \u201eotthonosan\u201d mozogjak. \u00d3ri\u00e1si h\u00e1tr\u00e1nyom, hogy a mini oszt\u00e1ly \u00e1tlag versenyz\u0151ihez k\u00e9pest kb. 25 cm-rel magasabb, \u00e9s 30 kg-mal nehezebb vagyok. Mind a haj\u00f3n val\u00f3 mozg\u00e1sban, mind pedig a haj\u00f3 \u00f6sszt\u00f6meg\u00e9ben handicap-nek sz\u00e1m\u00edt.\u00a0 Ezt a h\u00e1tr\u00e1nyt a haj\u00f3 sebess\u00e9g\u00e9ben trimmel\u00e9ssel \u00e9s taktik\u00e1val ellens\u00falyozni lehet, de ehhez sokat kell tanulni \u00e9s gyakorolni.\n<\/p>\n

\n Mivel a C kateg\u00f3ri\u00e1s kvalifik\u00e1ci\u00f3t m\u00e1rcius elej\u00e9n megszereztem, a k\u00f6vetkez\u0151 a B kateg\u00f3ria lenne. \u00a0A hossz\u00fa t\u00e1v\u00fa tervek k\u00f6z\u00f6tt term\u00e9szetesen szerepel az Atlanti \u00d3ce\u00e1nra val\u00f3 \u201e\u00e1tk\u00f6lt\u00f6z\u00e9s\u201d \u00e9s az Azori, majd a Mini Transat versenyekre val\u00f3 kvalifik\u00e1l\u00e1s \u00e9s r\u00e9szv\u00e9tel, de addig m\u00e9g nagyon sok verseny tapasztalatot kell gy\u0171jteni. Edzeni, versenyezni kell, \u00edgy egyel\u0151re arra koncentr\u00e1lok, hogy\u00a0 a haj\u00f3 jobban menjen \u00e9s a soron k\u00f6vetkez\u0151 versenyen el\u0151ny\u00f6sebb helyez\u00e9st \u00e9rjek el. \u00a0Term\u00e9szetesen a f\u0151 c\u00e9l el\u0151bb-ut\u00f3bb r\u00e9szt venni a Mini Transat-on, erre legel\u0151sz\u00f6r 2017-ben ker\u00fclhetne sor, de ehhez nagyon sok mindennek kell \u00f6sszej\u00f6nnie (p\u00e9nz, id\u0151, eredm\u00e9nyek) amit jelenleg m\u00e9g nem l\u00e1tok. Ha nem j\u00f6n \u00f6ssze a Transat, de v\u00e9gig csin\u00e1lom a programot \u00e9s a kvalifik\u00e1ci\u00f3t akkor \u00e9n m\u00e1r el\u00e9gedett leszek.\n<\/p>\n

\n
\n 2015-\u00f6s terveim:
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n 2015-ben min\u00e9l t\u00f6bbet szeretn\u00e9k edz\u0151t\u00e1borozni \u00e9s a t\u00f6bbi egys\u00e9ggel \u00f6sszem\u00e9rve gyors\u00edtani a haj\u00f3n. J\u00f3 lenne megszerezni id\u00e9n a B kateg\u00f3ri\u00e1s kvalifik\u00e1ci\u00f3t. Biztos el szeretn\u00e9k indulni \u00a0a Valenciai Air Race-en \u00a0(Valencia-Mallorca-Valencia), mivel ezt a \u201ehazai\u201d kik\u00f6t\u0151m, a valenciai Katabatic Sailing rendezi. Mivel id\u00e9n lesz Transat, \u00edgy csonka a verseny szezon, ez\u00e9rt az idei feladat min\u00e9l t\u00f6bbet edz\u0151t\u00e1borozni, feltehet\u0151en Spanyolorsz\u00e1gban \u00e9s Franciaorsz\u00e1gban is lesz erre lehet\u0151s\u00e9gem.\n<\/p>\n

\n
\n P\u00e9nz\u00fcgyi lehet\u0151s\u00e9geim:
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A lehet\u0151s\u00e9geim jelenleg arra adottak, hogy a versenyz\u00e9st elkezdjem. Nagyon \u00e9rdekes, hogy vannak olyan versenyz\u0151k, akik ebben a haj\u00f3 oszt\u00e1lyban szinte fill\u00e9rekb\u0151l\u00a0 m\u0171k\u00f6dnek. Ez a vonulat nagyj\u00e1b\u00f3l a mez\u0151ny fel\u00e9t jellemzi. Lerobbant haj\u00f3kon, t\u00edz \u00e9ves vitorl\u00e1kkal, nagyon sp\u00e1rtai k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt versenyeznek \u00e9s \u00e9rnek el n\u00e9ha ak\u00e1r j\u00f3 eredm\u00e9nyeket is.\n<\/p>\n

\n Nekem nem ez a tervem. Szeretn\u00e9m a haj\u00f3 \u00e9s a tartoz\u00e9kait j\u00f3 \u00e1llapotban tudni.\u00a0 Versenyz\u0151nek tartom magam, akkor szeretek rajtvonalhoz \u00e1llni, ha lehet belesz\u00f3l\u00e1som egy verseny eredm\u00e9ny\u00e9be. Ehhez az kell, hogy a haj\u00f3, a vitorl\u00e1k \u00e9s a rig mindig kiv\u00e1l\u00f3 \u00e1llapotban legyenek. Ez pedig sok p\u00e9nz \u00e9s id\u0151.\u00a0 A vitorl\u00e1z\u00e1s technikai sport, \u00edgy k\u00e9ts\u00e9gtelen\u00fcl dr\u00e1ga. Szerencs\u00e9re\u00a0 a Mini 650-es m\u00e9reteib\u0151l fakad\u00f3an nem sokkal dr\u00e1g\u00e1bb alapvet\u0151en, mintha valamelyik\u00a0 balatoni nagyhaj\u00f3s oszt\u00e1lyban versenyezn\u00e9nk.\u00a0 Ami dr\u00e1g\u00edtja az a sok utaz\u00e1s \u00e9s a haj\u00f3 mozgat\u00e1sa (a \u201edelivery\u201d).\u00a0 Addig ny\u00fajt\u00f3zom, am\u00edg a takar\u00f3m \u00e9r. Ha nem fogok tudni j\u00f3 \u00e1llapot\u00fa haj\u00f3val \u00e9s vitorl\u00e1kkal versenyezni, akkor ink\u00e1bb nem indulok versenyen. Ebben a k\u00e9rd\u00e9sben nem szeretn\u00e9k kompromisszumot k\u00f6tni.\n<\/p>\n

\n
\n A k\u00f6vetkez\u0151 versenyem
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A n\u00e9gy kezes\u00a0 Valenciai Air Race (Valencia-Mallorca-Valencia).\n<\/p>\n

\n
\n Seg\u00edt\u0151im
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n T\u00f6bb seg\u00edt\u0151m van.\u00a0 A kezd\u0151 l\u00f6k\u00e9st Fa N\u00e1ndort\u00f3l kaptam, aki a TBS sz\u00f3l\u00f3 versenyekkel megszeretette velem a vitorl\u00e1z\u00e1snak ezt a mag\u00e1nyos form\u00e1j\u00e1t,\u00a0 akire az\u00f3ta is \u00fagy tekintek, mint valami keresztap\u00e1ra, p\u00e9ldak\u00e9pre.\u00a0 \u0150 hitette el velem, hogy a tengeren is ugyan \u00fagy \u00faszik a haj\u00f3, mint a Balatonon. N\u00e1ndival rendszeresen besz\u00e9lget\u00fcnk \u00e9s seg\u00edt, tan\u00e1csot ad. A m\u00e1sik n\u00e9lk\u00fcl\u00f6zhetetlen szerepl\u0151je az eddigi utamnak Kelemen Tam\u00e1s – Kel\u00f3. \u00a0Az \u0151 v\u00e9lem\u00e9nye sokat sz\u00e1m\u00edt nekem. \u0150 seg\u00edtett hozz\u00e1 az els\u0151 offshore \u00e9lm\u00e9nyemhez a Wild Joe-n, \u00f6sszehozta, hogy kapcsolatba ker\u00fcljek az ausztr\u00e1l Bret Perryvel, aki a haj\u00f3hoz seg\u00edtett, \u00e9s aki otthont ny\u00fajt a felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9shez Valenci\u00e1ban. Bret biztos\u00edtja a technikai, \u00e9s versenyz\u00e9si h\u00e1tteret, velem j\u00f6n a versenyekre, a Volvo Ocean Race-es m\u00faltj\u00e1val kv\u00e1zi min\u0151s\u00e9g biztos\u00edtja a felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9semet \u00e9s\u00a0 a haj\u00f3t. \u00a0Az ut\u00f3bbi id\u0151ben Litkey Farkival is elkezdt\u00fcnk besz\u00e9lgetni a projektr\u0151l, az \u0151 tapasztalata \u00e9s tud\u00e1sa nagyon sokat seg\u00edthet a haj\u00f3 megind\u00edt\u00e1s\u00e1ban \u00e9s az eredm\u00e9nyes versenyz\u00e9sben.\u00a0 De ha azt n\u00e9zem, hogy ki az a szem\u00e9ly aki a leg\u00f6nzetlenebb\u00fcl \u00e9s legodaad\u00f3bban saj\u00e1t p\u00e9nz\u00e9t, idej\u00e9t \u00e9s f\u00e1radts\u00e1g\u00e1t nem k\u00edm\u00e9lve vesz r\u00e9szt a projektben, akkor Farkas Bence bar\u00e1tomat kell megeml\u00edteni, aki a k\u00e9tkezes versenyeken co-skipperk\u00e9nt, am\u00fagy meg edz\u0151- \u00e9s delivery partnerk\u00e9nt, szerel\u0151k\u00e9nt, \u00e1pol\u00f3k\u00e9nt \u00e9s bar\u00e1tk\u00e9nt ott van velem \u00e9s a haj\u00f3val mindig. N\u00e9lk\u00fcle nem j\u00f6tt volna l\u00e9tre ez a projekt.\n<\/p>\n

\n
\n Szponzor:
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Egyel\u0151re nincsen szponzor meg\u00e1llapod\u00e1som.\u00a0 A TBS csapata bar\u00e1ts\u00e1gb\u00f3l felszerel\u00e9ssel t\u00e1mogat, de azt gondolom, hogy akkor lehet elv\u00e1rni egy szponzort\u00f3l a t\u00e1mogat\u00e1st, ha legal\u00e1bb egy szezont v\u00e9gigcsin\u00e1ltunk, \u00e9s m\u00e1r van \u201emire\u201d t\u00e1mogat\u00e1st k\u00e9rni. M\u00e9g nem l\u00e1tom, hogy mennyire fogom tudni id\u0151vel, p\u00e9nzzel b\u00edrni a munka \u00e9s a csal\u00e1d mellett ezt az \u00e9letm\u00f3dot, \u00edgy biztosat se tudn\u00e9k ny\u00fajtani egy szponzornak. M\u00e1rpedig egy szponzornak legal\u00e1bb annyit illik meg\u00edg\u00e9rni, hogy az el\u0151re egyeztetett versenyekre felk\u00e9sz\u00fcl\u00f6k.\n<\/p>\n

\n
\n Magamr\u00f3l:
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Magamr\u00f3l annyit, hogy a civilben jog\u00e1sz vagyok, mostan\u00e1ig a BKK-nak voltam a jogi igazgat\u00f3ja, \u00e9s \u00e9ppen most v\u00e1ltok munkahelyet. \u00a0Val\u00f3sz\u00edn\u0171leg maradok az \u00e1llami szektorban. A csal\u00e1dot illet\u0151en nagyon \u00fagy fest, hogy ny\u00e1ron sz\u00fcletik az els\u0151 gyermekem.\u00a0 Nos, ez a fenti k\u00e9t t\u00e9ny nem felt\u00e9tlen\u00fcl a miniz\u00e9st k\u00f6nny\u00edt\u0151 k\u00f6r\u00fclm\u00e9ny. A csal\u00e1dom nem teljesen van elragadtatva att\u00f3l, hogy hetekre elt\u0171n\u00f6k a tengeren egy hat \u00e9s f\u00e9lm\u00e9teres haj\u00f3val, de kezdik megszokni. M\u00e9g mindig jobb, mint ha inn\u00e9k. \u00a0Akt\u00edvan vitorl\u00e1zom a Balatonon Asso 99 haj\u00f3oszt\u00e1lyban a Petr\u00e1nyi csapatban a Peecasson, \u00e9s ezzel\u00a0 a miniz\u00e9s ellen\u00e9re sem szeretn\u00e9k felhagyni.\n<\/p>\n

\n
\n Forr\u00e1s: www.minitransat.hu
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A Mini Transat 6,50 vitorl\u00e1s verseny legend\u00e1ja 2 \u00e9vente \u00f6sszegy\u0171jti a vitorl\u00e1z\u00f3kat szerte a vil\u00e1gr\u00f3l. Mini Transatk\u00e9nt v\u00e1lt ismertt\u00e9 az a nonstop sz\u00f3l\u00f3 vitorl\u00e1s verseny, melyet egy szakk\u00e9pzett szkipper \u00e9s megsz\u00e1llott sz\u00f3l\u00f3versenyz\u0151 hozott l\u00e9tre, a brit Bob Salmon, v\u00e1laszul az Ostar sz\u00f3l\u00f3vitorl\u00e1s transzatlanti versenyre (1976), melyre a bejut\u00e1s k\u00f6lts\u00e9gei egyszer\u0171en el\u0151teremthetetlen\u00fcl magasak voltak, nem besz\u00e9lve […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":7273,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1082,1184,779],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/482"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=482"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/482\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7273"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=482"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=482"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=482"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}