{"id":4826,"date":"2004-12-03T00:00:00","date_gmt":"2004-12-02T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2004\/12\/03\/a-deli-vizek-oroszlankormei\/"},"modified":"2017-08-01T23:41:04","modified_gmt":"2017-08-01T21:41:04","slug":"a-deli-vizek-oroszlankormei","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2004\/12\/03\/a-deli-vizek-oroszlankormei\/","title":{"rendered":"A D\u00e9li vizek oroszl\u00e1nk\u00f6rmei"},"content":{"rendered":"

\n Rendszeresek a s\u00e9r\u00fcl\u00e9sek a mez\u0151nyben. Van akinek meg kell \u00e1llni egy r\u00f6vid id\u0151re, hogy kijav\u00edtsa a haj\u00f3ja s\u00e9r\u00fcl\u00e9seit.\n<\/p>\n

\n
\n Az eddig szinte b\u00e9k\u00e9sen halad\u00f3 flott\u00e1t egym\u00e1s ut\u00e1n \u00e9rik a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 balesetek. Az els\u0151 olyan haj\u00f3 is megvan, aki feladni k\u00e9nyszer\u00fclt egy r\u00f6vid id\u0151re. Alex Thomson (Hugo Boss) 45-50 csom\u00f3s sz\u00e9lben 1000 m\u00e9rf\u00f6ldre d\u00e9lnyugatra a J\u00f3rem\u00e9nys\u00e9g fok\u00e1t\u00f3l haladt, amikor komoly s\u00e9r\u00fcl\u00e9seket szenvedett a hatty\u00fanyaka (A boomot r\u00f6gziti a fed\u00e9lzethez.)\n<\/p>\n

\n A hatty\u00fanyak elferd\u00fclt a fed\u00e9lzet szintj\u00e9n \u00e9s ennek az eredm\u00e9nye az lett, hogy egy kb. 1 n\u00e9gyzetl\u00e1bnyi lyuk keletkezett a\u00a0 fed\u00e9lzetben \u00e9s a boom haszn\u00e1lhatatlann\u00e1 v\u00e1lt. Nagyvitorl\u00e1t nem h\u00fazhat. A karbon szerkezet a nedves hideg id\u0151 miatt ott jav\u00edthatatlan \u00e9s Alex Thomsonnak fel kell h\u00faznia D\u00e9l Afrika melegebb \u00e9s nyugodtabb partjai k\u00f6zel\u00e9be, hogy elv\u00e9gezhesse a jav\u00edt\u00e1sokat.\n<\/p>\n

\n
\n Ennek bejelent\u00e9s\u00e9nek pillanat\u00e1ban 958 m\u00e9rf\u00f6ldel a vezet\u0151 haj\u00f3 m\u00f6g\u00f6tt volt a 6. helyen. Az \u00e9rdekess\u00e9ge a dolognak, hogy az el\u0151z\u0151 versenyen a Hugo Boss m\u00e9g Rouland Jourdain korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val Sill n\u00e9ven ment, \u00e9s akkor is folyamatosan probl\u00e9m\u00e1k ad\u00f3dtak az \u00e1rboc k\u00f6r\u00fcl.\n<\/p>\n

\n
\n \u00cdgy most az els\u0151 hat helyb\u0151l n\u00e9gyet a versenyre \u00e9p\u00fclt \u00faj haj\u00f3k foglalj\u00e1k el. Bizony\u00edtva ezzel az Open 60-as oszt\u00e1ly fejl\u0151d\u00e9s\u00e9t.\n<\/p>\n

\n Conrad Humpreys (Hellomoto) gennaker felh\u00faz\u00f3ja elhagyta mag\u00e1t mik\u00f6zben 20 csom\u00f3 f\u00f6l\u00f6tt rohant az \u00e9jszak\u00e1ban. Leh\u00fazta\u00a0 a nagyvitorl\u00e1t \u00e9s megpr\u00f3b\u00e1lta kiszedni a v\u00edzb\u0151l a 200 n\u00e9gyzetm\u00e9teres vitorl\u00e1t. Ek\u00f6zben elvesztegetett h\u00e1rom \u00f3r\u00e1t miel\u0151tt feladta volna. Majd egy 35 csom\u00f3s sz\u00e9lben sz\u00e1guldott,\u00a0amikor elt\u00f6rt a legfels\u0151 latni a nagyvitorl\u00e1ban. A t\u00f6r\u00f6tt r\u00e9sz, pedig kid\u00f6rzs\u00f6lte a latnizs\u00e1kot.\n<\/p>\n

\n Az \u00f6t\u00f6dik helyen \u00e1ll\u00f3 Mike Golding 550 m\u00e9rf\u00f6ldre az \u00e9len \u00e1ll\u00f3hoz k\u00e9pest, az \u00e9jszaka folyam\u00e1n 50 m\u00e9rf\u00f6ldet vesztett. Az elm\u00falt 8 \u00f3r\u00e1ban cirk\u00e1l\u00e1sra k\u00e9nyszer\u00fclt. A k\u00f6vetkez\u0151k\u00e9ppen sz\u00e1mol be: „kicsik\u00e9t hideg, z\u0171r\u00f6s tenger\u00e1llapot, t\u00f6bb mint a Transat!!!…..hangos \u00e9s heves mozg\u00e1s. Rem\u00e9lem kereszt\u00fcl haladok ezen a m\u00e9lyponton \u00e9s hamarosan ism\u00e9t b\u0151sz\u00e9lben haladok, de att\u00f3l tartok, hogy a rendszer felnedvesedik ahelyett, hogy d\u00e9lre mehetn\u00e9k ism\u00e9t.\n<\/p>\n

\n „Kleine” katasztr\u00f3fa a Brother fed\u00e9lzet\u00e9n. Norbert Sedlacek (Brother) 30-40 csom\u00f3s sz\u00e9lben elszak\u00edtotta a vitorl\u00e1j\u00e1t 2 m\u00e9terre att\u00f3l a pontt\u00f3l, ahol a vitorla az \u00e1rbochoz van r\u00f6gz\u00edtve.\n<\/p>\n

\n Herv\u00e9e Laurent (UUDS) arr\u00f3l panaszkodik, hogy nagy viharban halad, a hull\u00e1mok hatalmasak 8 m\u00e9ter k\u00f6r\u00fcliek \u00e9s 28 csom\u00f3val\u00a0 rohan lefele\u00a0 a hull\u00e1mokon. A fed\u00e9lzet a hull\u00e1mok alatt van mindig \u00e9s a munka nagyon vesz\u00e9lyes \u00edgy, hogy a hull\u00e1mok b\u00e1rmelyik pillanatban beter\u00edthetik. Aludni lehetetlen.\n<\/p>\n

\n Sebastien Josse (VMI) Standard F k\u00e9sz\u00fcl\u00e9ke meghib\u00e1sodott. Ez a k\u00e9sz\u00fcl\u00e9k teszi lehet\u0151v\u00e9 a nagy f\u00e1jlok k\u00fcld\u00e9s\u00e9t m\u0171holdon. Egy nagy hull\u00e1m ut\u00e1n s\u00fcket\u00fclt meg a rendszere. Ez azt jelenti, hogy nem tud f\u00e9nyk\u00e9peket k\u00fcldeni a fed\u00e9lzetr\u0151l, de\u00a0 ami a legfontosabb, hogy nagy felbont\u00e1s\u00fa meteorol\u00f3giai id\u0151j\u00e1r\u00e1sjelent\u00e9seket sem tud fogadni.\n<\/p>\n

\n Reggel t\u00edzkor m\u00e9g mindig a Bonduelle vezet, de m\u00e1r csak \u00f6t m\u00e9rf\u00f6ld az el\u0151nye az \u00e9szaki h\u00faz\u00e1s\u00e1val ugyanoda vissza\u00e9r\u0151 PRB-vel szemben.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Rendszeresek a s\u00e9r\u00fcl\u00e9sek a mez\u0151nyben. Van akinek meg kell \u00e1llni egy r\u00f6vid id\u0151re, hogy kijav\u00edtsa a haj\u00f3ja s\u00e9r\u00fcl\u00e9seit. Az eddig szinte b\u00e9k\u00e9sen halad\u00f3 flott\u00e1t egym\u00e1s ut\u00e1n \u00e9rik a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 balesetek. Az els\u0151 olyan haj\u00f3 is megvan, aki feladni k\u00e9nyszer\u00fclt egy r\u00f6vid id\u0151re. Alex Thomson (Hugo Boss) 45-50 csom\u00f3s sz\u00e9lben 1000 m\u00e9rf\u00f6ldre d\u00e9lnyugatra a J\u00f3rem\u00e9nys\u00e9g fok\u00e1t\u00f3l […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[6],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4826"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4826"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4826\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4826"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4826"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4826"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}