{"id":484,"date":"2015-03-10T21:07:00","date_gmt":"2015-03-10T20:07:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/03\/10\/nemo-nyomaban\/"},"modified":"2017-08-02T00:01:27","modified_gmt":"2017-08-01T22:01:27","slug":"nemo-nyomaban","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/03\/10\/nemo-nyomaban\/","title":{"rendered":"Nemo nyom\u00e1ban"},"content":{"rendered":"

\n Haj\u00f3napl\u00f3, 2015. m\u00e1rcius 10., Conrad Colman napl\u00f3ja\n<\/p>\n

\n Kicsit mag\u00e1nyosnak \u00e9rzem magam itt a d\u00e9li Csendes-\u00f3ce\u00e1n k\u00f6zep\u00e9n, a mez\u0151ny\u00fcnk m\u00e1r megker\u00fclte a Horn-fokot, \u00e9s a Volv\u00f3s sr\u00e1cok is Aucklandben vannak. T\u00e1rsas\u00e1gk\u00e9nt egyed\u00fcl a sz\u00f6rnyeteg, alacsony nyom\u00e1s\u00fa ciklon van itt t\u0151l\u00fcnk d\u00e9lkeletre, pont az utunkban. 2000 m\u00e9rf\u00f6ld, m\u00edg keresztezz\u00fck, \u00e9s a 968 milibaros l\u00e9gnyom\u00e1s a k\u00f6zep\u00e9n igaz\u00e1n nagy falat lesz. Most 40 csom\u00f3ban vitorl\u00e1zunk h\u00e1rmas reffen, viharfock-kal, ami konzervat\u00edvnak t\u0171nik, de amikor az 50 csom\u00f3s bef\u00faj\u00e1sokat megkapjuk, nem igaz\u00e1n akarunk m\u00e1r ezen k\u00edv\u00fcl semmilyen vitorl\u00e1t sem fent tudni.\n<\/p>\n

\n A rossz k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek ellen\u00e9re az \u00e9g tiszta, \u00e9s a hold m\u00e9g \u00e9pp el\u00e9gg\u00e9 l\u00e1tszik ahhoz, hogy visszat\u00fckr\u00f6z\u0151dj\u00f6n a habos hull\u00e1mokon k\u00f6r\u00fcl\u00f6tt\u00fcnk. M\u00e9g \u00e9p\u00fcl, de a hull\u00e1mok m\u00e1ris kisebb h\u00e1z m\u00e9ret\u0171ek, \u00e9s amikor lesz\u00f6rf\u00f6z\u00fcnk r\u00f3luk, lees\u00fcnk r\u00f3luk vagy bel\u00e9j\u00fck v\u00e1g\u00f3dunk, \u00e9jszakai s\u00f6t\u00e9t lesz odabent, ahogy a t\u00f6bb tonn\u00e1nyi habos v\u00edz eltakarja a f\u00e9nyt a goly\u00f3\u00e1ll\u00f3 polikarbon\u00e1t ablakaink el\u0151l. Abban az er\u0151fesz\u00edt\u00e9sben, hogy kint maradjon a haj\u00f3 orra, a h\u00e1ts\u00f3 ballaszt meg van t\u00f6ltve, \u00e9s a Code 0 meg a J1 fock le van k\u00f6tve a deckre. Arra \u00e9bredtem a szuny\u00f3k\u00e1l\u00e1sb\u00f3l, hogy N\u00e1ndor ki\u00e1lt, \u00e9s att\u00f3l f\u00e9ltem, hogy t\u00e1volodni l\u00e1tom majd \u0151t, ami a legrettenetesebb r\u00e9m\u00e1lmom mi\u00f3ta majdnem elvesztettem egy co-skippert az utols\u00f3 f\u00f6ldker\u00fcl\u0151 versenyemen. H\u00e1la az \u00e9gnek, m\u00e9g a fed\u00e9lzeten volt, de k\u00fczd\u00f6tt, hogy a J1-et a haj\u00f3n tartsa, mert a hull\u00e1mok sz\u00e9tt\u00e9pt\u00e9k a vitorlazs\u00e1kot, \u00e9s elkezdt\u00e9k bevonszolni a v\u00edzbe a feltekert vitorl\u00e1t, mint egy kolb\u00e1szt. Bepakoltuk a vitorl\u00e1t az \u00e1lland\u00f3 jeges v\u00edz\u00f6z\u00f6n alatt, \u00e9s \u00edgy leck\u00e9t kaptunk abb\u00f3l is, hogy milyen gyorsan ki tud cs\u00faszni az ir\u00e1ny\u00edt\u00e1s a kezedb\u0151l ezen a kegyetlen \u00f3ce\u00e1non.\n<\/p>\n

\n Amikor majd p\u00e1r nap m\u00falva megker\u00fclj\u00fck a Horn-fokot, az kiszabadul\u00e1s lesz, nem pedig a vil\u00e1g leg\u0151r\u00fcltebb versenyp\u00e1ly\u00e1j\u00e1nak legy\u0151z\u00e9se. \u00c9pp most hagytuk el alulr\u00f3l a Nemo-pontot*, a F\u00f6ld legelszigeteltebb hely\u00e9t. Kelet-nyugati ir\u00e1nyban f\u00e9l\u00faton Chile \u00e9s a Chatham-szigetek k\u00f6z\u00f6tt, \u00e9s szint\u00e9n f\u00e9l\u00faton \u00e9szak-d\u00e9li ir\u00e1nyban az Antarktisz \u00e9s a tr\u00f3pusi Pitcairn-szigetek k\u00f6z\u00f6tt. De val\u00f3j\u00e1ban azt mondani egy tr\u00f3pusi szigetre \u00e9s a d\u00e9li fagyott t\u00f6mb\u00f6kre, hogy \u201cf\u00f6ld\u201d, az olyan er\u0151ltetett, mintha mened\u00e9ket keresve v\u00e1laszthatnunk kellene Tom Hanks Sz\u00e1mkivetettje (Wilson n\u00e9lk\u00fcl), vagy Ernest Shackleton j\u00e9ghegyek k\u00f6zti pr\u00f3bat\u00e9telei k\u00f6z\u00f6tt. M\u00e9g a Nemzetk\u00f6zi \u0170r\u00e1llom\u00e1s is k\u00f6zelebb van a F\u00f6ldh\u00f6z, mint most mi b\u00e1rmilyen sz\u00e1razf\u00f6ldh\u00f6z, hiszen az csak p\u00e1rsz\u00e1z kilom\u00e9teres magass\u00e1gban van!\n<\/p>\n

\n Lesz n\u00e9mi vad rohan\u00e1sunk el\u0151refel\u00e9, hogy ki\u00e9rj\u00fcnk a Csendes-\u00f3ce\u00e1nr\u00f3l, de legal\u00e1bb tudjuk, hogy mi volt az \u00e9tlapon! J\u00f3 \u00e9tv\u00e1gyat! \ud83d\ude09\n<\/p>\n

\n ——\n<\/p>\n

\n * Nemo-pont: ez a pont van a F\u00f6ld\u00f6n a legmesszebb b\u00e1rmilyen sz\u00e1razf\u00f6ldt\u0151l: http:\/\/bit.ly\/1MqPvNm\n<\/p>\n

\n
\n Forr\u00e1s: http:\/\/www.conradcolman.com\/2015\/03\/ships-log-march-10th\/
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Haj\u00f3napl\u00f3, 2015. m\u00e1rcius 10., Conrad Colman napl\u00f3ja Kicsit mag\u00e1nyosnak \u00e9rzem magam itt a d\u00e9li Csendes-\u00f3ce\u00e1n k\u00f6zep\u00e9n, a mez\u0151ny\u00fcnk m\u00e1r megker\u00fclte a Horn-fokot, \u00e9s a Volv\u00f3s sr\u00e1cok is Aucklandben vannak. T\u00e1rsas\u00e1gk\u00e9nt egyed\u00fcl a sz\u00f6rnyeteg, alacsony nyom\u00e1s\u00fa ciklon van itt t\u0151l\u00fcnk d\u00e9lkeletre, pont az utunkban. 2000 m\u00e9rf\u00f6ld, m\u00edg keresztezz\u00fck, \u00e9s a 968 milibaros l\u00e9gnyom\u00e1s a k\u00f6zep\u00e9n igaz\u00e1n […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[617,859,407],"sailing_author":"Csepregi Panka","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/484"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=484"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/484\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=484"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=484"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=484"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}