{"id":485,"date":"2015-03-10T12:58:00","date_gmt":"2015-03-10T11:58:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/03\/10\/florence-arthaud-1957-2015\/"},"modified":"2017-08-02T00:07:40","modified_gmt":"2017-08-01T22:07:40","slug":"florence-arthaud-1957-2015","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/03\/10\/florence-arthaud-1957-2015\/","title":{"rendered":"Florence Arthaud (1957-2015)"},"content":{"rendered":"

\n 2015. m\u00e1rcius 9-\u00e9n helikopter balesetben, hunyt el Dropped c\u00edm\u0171 t\u00e9v\u00e9m\u0171sor forgat\u00e1sa k\u00f6zben.\n<\/p>\n

\n Florence Arthaud, az \u201eAtlanti-\u00f3ce\u00e1n kis jegyese\u201d, francia vitorl\u00e1z\u00f3n\u0151. Sz\u00fcletett: Boulogne-Billancourt-ban 1957. okt\u00f3ber 28-\u00e1n, elhunyt Argent\u00edn\u00e1ban, 2015. m\u00e1rcius 9-\u00e9n helikopter balesetben, a Dropped c\u00edm\u0171 t\u00e9v\u00e9m\u0171sor forgat\u00e1sa k\u00f6zben.\n<\/p>\n

\n
\n \"1104695710545933678895054116430677167586153n.png\"
\n
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n Fiatalkora
\n <\/strong>
\n
\n A vitorl\u00e1z\u00f3n\u0151 \u00e9desapja Jacques Arthaud, aki a grenoble-i Arthaud kiad\u00f3 igazgat\u00f3ja volt a hetvenes \u00e9vekben, arr\u0151l v\u00e1lt ismertt\u00e9, hogy \u0151 adta ki Bernard Moitessier \u00e9s \u00c9ric Tabarly t\u00f6rt\u00e9neteit. Florence gyerekk\u00e9nt kezdett vitorl\u00e1zni fiv\u00e9r\u00e9vel, Jean-Marie-val \u00e9s az \u00e9desapjukkal az antibes-i vitorl\u00e1sklubban. 1974-ben, 17 \u00e9ves kor\u00e1ban Florence aut\u00f3baleset \u00e1ldozata lett, k\u00f3m\u00e1ba esett \u00e9s leb\u00e9nult. Hat h\u00f3napot t\u00f6lt\u00f6tt k\u00f3rh\u00e1zban, \u00e9s k\u00e9t \u00e9vig tartott a teljes rehabilit\u00e1ci\u00f3ja.
\n
\n Az els\u0151 atlanti \u00e1tkel\u00e9s\u00e9t 18 \u00e9ves kor\u00e1ban teljes\u00edtette Jean-Claude Parisis-val.\n<\/p>\n

\n
\n Sportkarrierje
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Florence Arthaud r\u00e9szt vett a Route du Rhum (Rum \u00fatja) els\u0151 verseny\u00e9n 1978-ban, \u00e9s a 11. helyen v\u00e9gzett. 1986-ban nem tudott Luc Caradec-kel elindulni. Hogy visszat\u00e9rjen, csatlakozott a Royale katamar\u00e1n leg\u00e9nys\u00e9g\u00e9hez, majd az ingatlanfejleszt\u0151 Christian Garre\u00e9 finansz\u00edrozta a Pierre 1er de Serbie trimar\u00e1nj\u00e1nak meg\u00e9p\u00edt\u00e9s\u00e9t.
\n
\n 1990 augusztus\u00e1ban megd\u00f6nt\u00f6tte az atlanti \u00e1tkel\u00e9s rekordj\u00e1t, amit addig Bruno Peyron tartott. 9 nap 21 \u00f3ra 42 perc alatt majd\u2019 k\u00e9t nappal jav\u00edtotta meg a kor\u00e1bbi eredm\u00e9nyt. Ugyanannak az \u00e9vnek november\u00e9ben megnyerte a Route de Rhum-ot, 14 nap 10 \u00f3ra \u00e9s 10 perc alatt \u00e9rve Pointe-\u00e1-Pitre-be (a c\u00e9lba). Az ingatlanpiaci v\u00e1ls\u00e1g miatt a t\u00e1mogat\u00f3ja nem tudta az \u00fajabb trimar\u00e1n meg\u00e9p\u00edt\u00e9s\u00e9t finansz\u00edrozni.
\n
\n 1997-ben Bruno Peyronnal megnyerte a Transpacifique-ot, \u00e9s elindult a Figaro egykezesen. 2002-ben meg akarta d\u00f6nteni az egykezes f\u00f6ldker\u00fcl\u00e9s rekordj\u00e1t is, \u00e9s t\u00e1mogat\u00f3kat gy\u0171jt\u00f6tt a Sport-Elec trimar\u00e1n megv\u00e1s\u00e1rl\u00e1s\u00e1hoz, amelyen Olivier de Kersauson versenyzett. R\u00e9szt vett 2004-ben a transat n\u00e9gykezesen Lionel P\u00e9an-nal. Versenyzett Luc Poupon-nal, Philippe Poupon testv\u00e9r\u00e9vel, 2006-ban pedig a Cannes-Isztambul versenyen az egytest\u0171 B\u00e9n\u00e9teau Figaro II-val. A k\u00f6vetkez\u0151 \u00e9vben versenyeztek a Jacques-Vabre transaton egy Class40-es haj\u00f3n.\n<\/p>\n

\n
\n 2010-ben, a gy\u0151zelme 20. \u00e9vfordul\u00f3j\u00e1n nem tal\u00e1lt szponzort : \u00abKicsit fel vagyok h\u00e1borodva. \u00dajra a nagy vitorl\u00e1z\u00f3k versenye lett :
\n
\n a gy\u0151zelmem 20 \u00e9ves \u00e9vfordul\u00f3ja volt, \u00e9s szerettem volna r\u00e9szt venni egy hatalmas trimar\u00e1non, a 30 m\u00e9teres Oman-on. De nem siker\u00fclt megszereznem a haj\u00f3t, helyettem egy f\u00e9rfinak adt\u00e1k, Sidney Gavignet-nak, aki maradand\u00f3 k\u00e1rt is okozott benne.Ez kibor\u00edtott, \u00e9s azt mondtam magamnak: abbahagyom
\n <\/em>
\n ! \u00bb\n<\/p>\n

\n
\n \"14070.jpg\"
\n
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n
\n Mag\u00e1n\u00e9lete
\n <\/strong>
\n
\n 1993-ban hozta vil\u00e1gra Marie-t, aki a Loic Lingois profi vitorl\u00e1z\u00f3val val\u00f3 viszony\u00e1b\u00f3l sz\u00fcletett. 2005-ben hozz\u00e1ment Eric Charpentier-hez, de nem tartott sok\u00e1ig a h\u00e1zass\u00e1guk. A 2009-ben kiadott \u00f6n\u00e9letrajz\u00e1ban nem rejti v\u00e9ka al\u00e1 neh\u00e9z napjait, az alkohol probl\u00e1m\u00e1it (4 liter bor naponta), amelynek k\u00f6vetkezm\u00e9nyek\u00e9nt bevont\u00e1k a vezet\u0151i enged\u00e9ly\u00e9t \u00e9s a szponzorok is elp\u00e1rtoltak mell\u0151le.\n<\/p>\n

\n 2011. okt\u00f3ber 29-\u00e9n leesett a haj\u00f3j\u00e1r\u00f3l az \u00e9jszaka k\u00f6zep\u00e9n a Cap Corse-n\u00e1l (Korzika \u00e9szaki r\u00e9sze). A haj\u00f3 orrf\u00e9ny\u00e9nek \u00e9s a v\u00edzhatlan telefonj\u00e1nak h\u00e1la siker\u00fclt felh\u00edvnia az anyj\u00e1t, aki \u00e9rtes\u00edtette a b\u00e1tyj\u00e1t. A ment\u0151csapat (Cross-med) k\u00e9t \u00f3r\u00e1val a riaszt\u00e1s ut\u00e1n \u00e9rkezett, a telefon lokaliz\u00e1ci\u00f3j\u00e1nak seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel tal\u00e1ltak r\u00e1. Mag\u00e1n\u00e1l volt, de er\u0151sen kih\u0171lt, helikopterrel sz\u00e1ll\u00edtott\u00e1k a bastiai k\u00f3rh\u00e1zba, ahonnan m\u00e1snap t\u00e1vozott.\n<\/p>\n

\n
\n Florence Arthaud 2015. m\u00e1rcius 9-\u00e9n helikopter balesetben hunyt el, mik\u00f6zben Argent\u00edn\u00e1ban forgatta a Dropped c\u00edm\u0171 telev\u00edzi\u00f3 m\u0171sor\u00e1t.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Egy\u00e9b k\u00f6zrem\u0171k\u00f6d\u00e9sei
\n <\/strong>
\n
\n 1989-ben k\u00f6zrem\u0171k\u00f6d\u00f6tt Pierre Bachelet Quelque part… c\u2019est toujours ailleurs (Valahol… mindig m\u00e1shol) c\u00edm\u0171 lemez\u00e9n, h\u00e1rom \u00f6n\u00e9letrajzi ihletetts\u00e9g\u0171 dalt \u00e9nekeltek duettben.
\n
\n \u00d6n\u00e9letrajza (Un vent de libert\u00e9, A szabads\u00e1g szele), melyhez Olivier de Kersauson \u00edrt el\u0151sz\u00f3t, 2009-ben jelent meg. A hal\u00e1la el\u0151tt egy n\u0151knek rendezett versenyen dolgozott, melyek k\u00f6z\u00fcl az els\u0151 a F\u00f6ldk\u00f6zi tengeren lesz 2015 nyar\u00e1n.\n<\/p>\n

\n \u2022 2007 : 11. a Transat Jacques-Vabre-n,, haj\u00f3 Deep Blue (Class40) Luc Poupon t\u00e1rsak\u00e9nt
\n
\n \u2022 2007 : 2. z Egyenl\u00edt\u0151 \u00fatja haj\u00f3 Deep Blue Luc Poupon\u00e9s Alexia Barrier t\u00e1rsak\u00e9nt
\n
\n \u2022 2004 : 27. a Transat AG2R-n haj\u00f3, L’esprit d’\u00e9quipe Lionel P\u00e9an t\u00e1rsak\u00e9nt
\n
\n \u2022 2000 : 12. a Transat AG2R-n haj\u00f3, Fleury Michon Philippe Poupon t\u00e1rsak\u00e9nt
\n
\n \u2022 1998 : 6. a Transat AG2R-n haj\u00f3, Guy Cotten – Chattawak Jean Le Cam t\u00e1rsak\u00e9nt
\n
\n \u2022 1996 : 2. a Transat AG2R-n haj\u00f3, Guy Cotten – Chattawak Jean Le Cam t\u00e1rsak\u00e9nt
\n
\n \u2022 1990 : 1. a Route du Rhum-on haj\u00f3, Pierre 1er
\n
\n \u2022 1990 : 3. a Twostar-on, haj\u00f3 Pierre 1er Patrick Maurel t\u00e1rsak\u00e9nt
\n
\n \u2022 1988 : 7. az Angol Transat-on haj\u00f3 Groupe Pierre 1er
\n
\n \u2022 1986 : 11. a Route du Rhum-on, haj\u00f3 Energie et Communication
\n
\n \u2022 1982 : 20. a Route du Rhum-on, haj\u00f3 Biotherm II
\n
\n \u2022 1981 : 6. a Twostar-on sur Monsieur Meuble Fran\u00e7ois Boucher t\u00e1rsak\u00e9nt
\n
\n \u2022 1978 : 11. a Route du Rhum-on haj\u00f3 X.P\u00e9rimental\n<\/p>\n

\n H\u00e1rom k\u00f6nyvet \u00edrt:
\n
\n \u2022 Fianc\u00e9e de l’Atlantique, \u00c9ditions du Pen-Duick, 1982
\n
\n \u2022 L’Oc\u00e9ane, Flammarion\/ Arthaud, 2008
\n
\n \u2022 Un vent de libert\u00e9, Flammarion\/ Arthaud, 2009\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Darmigny Francois
\n<\/span>
\n
\n
\n Forr\u00e1s: http:\/\/fr.wikipedia.org\/wiki\/Florence_Arthaud
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

2015. m\u00e1rcius 9-\u00e9n helikopter balesetben, hunyt el Dropped c\u00edm\u0171 t\u00e9v\u00e9m\u0171sor forgat\u00e1sa k\u00f6zben. Florence Arthaud, az \u201eAtlanti-\u00f3ce\u00e1n kis jegyese\u201d, francia vitorl\u00e1z\u00f3n\u0151. Sz\u00fcletett: Boulogne-Billancourt-ban 1957. okt\u00f3ber 28-\u00e1n, elhunyt Argent\u00edn\u00e1ban, 2015. m\u00e1rcius 9-\u00e9n helikopter balesetben, a Dropped c\u00edm\u0171 t\u00e9v\u00e9m\u0171sor forgat\u00e1sa k\u00f6zben. Fiatalkora A vitorl\u00e1z\u00f3n\u0151 \u00e9desapja Jacques Arthaud, aki a grenoble-i Arthaud kiad\u00f3 igazgat\u00f3ja volt a hetvenes \u00e9vekben, arr\u0151l […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":7276,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[8],"tags":[855,1084,793],"sailing_author":"Csepregi Panka","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/485"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=485"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/485\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7276"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=485"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=485"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=485"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}