{"id":486,"date":"2015-03-09T15:33:00","date_gmt":"2015-03-09T14:33:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/03\/09\/a-semmi-kozepen\/"},"modified":"2017-08-02T00:01:26","modified_gmt":"2017-08-01T22:01:26","slug":"a-semmi-kozepen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/03\/09\/a-semmi-kozepen\/","title":{"rendered":"A semmi k\u00f6zep\u00e9n"},"content":{"rendered":"

\n Haj\u00f3napl\u00f3, 2015. m\u00e1rcius 9. Conrad Colman napl\u00f3ja<\/p>\n

\n Poz\u00edci\u00f3 (technikailag): d\u00e9li sz\u00e9less\u00e9g 51 fok 54 perc, nyugati hossz\u00fas\u00e1g 130 fok 47 perc\n<\/p>\n

\n Poz\u00edci\u00f3 (a val\u00f3s\u00e1gban): a semmi k\u00f6zep\u00e9n!\n<\/p>\n

\n Most igaz\u00e1n a sz\u00f6rny k\u00f6ld\u00f6k\u00e9n\u00e9l j\u00e1runk, elhagyva a csendes-\u00f3ce\u00e1ni utunk fel\u00e9t (2176 tengeri m\u00e9rf\u00f6ld van a Horn-fokig, 2332 tengeri m\u00e9rf\u00f6lddel vagyunk a bluffi meg\u00e1ll\u00f3nk ut\u00e1n). F\u00e9l\u00faton, \u00e9s most igaz\u00e1n a d\u00e9li \u00f3ce\u00e1noknak megfelel\u0151 k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt. Most \u00e9pp 35 csom\u00f3 f\u00faj kem\u00e9nyen, kint s\u00f6t\u00e9t van \u00e9s nyirkoss\u00e1g, \u00e9s egy alacsony nyom\u00e1s\u00fa ter\u00fclet ut\u00e1n k\u00faszunk, ami ak\u00e1r 50 csom\u00f3s szelet is tartogathat. \u00c9pp most halzoltunk ki a j\u00e9ghat\u00e1r sz\u00e9l\u00e9t\u0151l, hogy legyen m\u00e9g lehet\u0151s\u00e9g\u00fcnk kiker\u00fclni a vihar legrosszabb r\u00e9sz\u00e9t, de \u00fagy t\u0171nik, hogy a Renault telibe kapja a borzalmakat a Horn-fok ker\u00fcl\u00e9se k\u00f6zben. Sok szerencs\u00e9t fi\u00fak, r\u00f6gz\u00edts\u00e9tek magatokat!\n<\/p>\n

\n \u00dagy egy\u00e9bk\u00e9nt az \u00e9let sz\u00e9p, de igaz\u00e1n hideg. A tenger h\u0151m\u00e9rs\u00e9klete lement 8 fokra, de a leveg\u0151 m\u00e9g hidegebb. L\u00e1tszik a lehelet\u00fcnk, \u00edgy amikor N\u00e1ndorral besz\u00e9l\u00fcnk, az \u00fagy n\u00e9z ki, mintha l\u00e1ncdoh\u00e1nyosok lenn\u00e9nk, p\u00e1rafelh\u0151k minden\u00fctt. Nem a h\u0151m\u00e9rs\u00e9klet a legrosszabb, hanem az \u00e1lland\u00f3 nyirkoss\u00e1g, a hideg zoknik, \u00e9s a spriccel\u0151 v\u00edzcseppek, amelyek \u00e1ts\u00f6p\u00f6rnek a haj\u00f3n, valah\u00e1nyszor \u00e1tcsap felett\u00fcnkegy hull\u00e1m.\n<\/p>\n

\n Eml\u00e9kszem, amikor az arizonai Phoenixbe ment\u00fcnk tavaszi edz\u0151t\u00e1borba a bring\u00e1s csapattal, amikor f\u0151iskol\u00e1s voltam, \u00e9s leny\u0171g\u00f6z\u00f6tt, mennyire ide\u00e1lisak a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek edz\u00e9shez \u00e9s versenyz\u00e9shez. Az \u00f6sszehasonl\u00edt\u00e1s kedv\u00e9\u00e9rt ez m\u00e1rciusban volt, amikor Coloradoban m\u00e9g havazik. Besz\u00e9lget\u00e9sbe elegyedtem egy helyi biciklist\u00e1val, aki elmondta, hogy ny\u00e1ron rendszeresen 40 fok feletti a h\u0151m\u00e9rs\u00e9klet, \u201ede nem \u00e9rzed annyinak, mert ez sz\u00e1raz forr\u00f3s\u00e1g\u201d. Nan\u00e1, gondoltam, m\u00e1ris kisz\u00e1radva \u00e9s izzadva a k\u00f6nny\u0171 tavaszi id\u0151j\u00e1r\u00e1sban. Sz\u00e1raz forr\u00f3s\u00e1g vagy sem, de nedvess\u00e9g jelent\u0151sen megv\u00e1ltoztatja a h\u0151\u00e9rzetet, \u00e9s ha a nap\u00e9gette biciklist\u00e1k Arizon\u00e1ban nyernek, akkor mi most vesztett\u00fcnk a nedves hidegben!\n<\/p>\n

\n Az \u00e9jjeli v\u00e1lt\u00e1s alatt fekv\u0151t\u00e1maszokat, fel\u00fcl\u00e9seket \u00e9s guggol\u00e1sokat v\u00e9gzek, hogy keringjen a v\u00e9rem, \u00e9s rendszeresen tartok leves ev\u0151 sz\u00fcneteket. Annyi r\u00e9teg van rajtam, hogy egy eszkimo* otthon \u00e9rezn\u00e9 mag\u00e1t, am\u00edg \u00e1t nem \u00e9r rajta a hideg. Van n\u00e9h\u00e1ny k\u00e9miai elven m\u0171k\u00f6d\u0151 meleg\u00edt\u0151p\u00e1rn\u00e1m**, \u00e9s ezek jelentik a v\u00e9gs\u0151 megold\u00e1st. Kiszedni a csomagol\u00e1sukb\u00f3l olyan, mint felfedezni a szent gr\u00e1lt! R\u00e1teszem a gyapj\u00fa als\u00f3 r\u00e9tegre a mellkasomon, \u00e9s mint a Vasember vil\u00e1g\u00edt\u00f3 energiacell\u00e1ja lassan \u00e1tmeleg\u00edtve boldog tenger\u00e9szt var\u00e1zsol bel\u0151lem. Kellemes percek a ny\u00edlt tengeren!\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n ————–\n<\/p>\n

\n * Ejnye Conrad, az eszkimo helyett m\u00e1r r\u00e9g\u00f3ta az inuitot haszn\u00e1ljuk, mert \u00e1ll\u00edt\u00f3lag csak az ut\u00f3bbi sz\u00e1m\u00edt politikailag korrektnek.\n<\/p>\n

\n ** A meleg\u00edt\u0151p\u00e1rna vizet \u00e9s sz\u00f3dium acet\u00e1t trihidr\u00e1tot tartalmaz, \u00e9s egy kis rozsdamentes ac\u00e9lb\u00f3l k\u00e9sz\u00fclt f\u00e9mkorongot. Amikor a meleg\u00edt\u0151p\u00e1rna foly\u00e9kony halmaz\u00e1llapot\u00fa, akkor lehet aktiv\u00e1lni a f\u00e9mkorong meghajl\u00edt\u00e1s\u00e1val. A kiv\u00e1ltott k\u00e9miai reakci\u00f3 felmeleg\u00edti a p\u00e1rn\u00e1t.\n<\/p>\n

\n
\n Forr\u00e1s: http:\/\/www.conradcolman.com\/2015\/03\/ships-log-march-9th\/
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Haj\u00f3napl\u00f3, 2015. m\u00e1rcius 9. Conrad Colman napl\u00f3ja Poz\u00edci\u00f3 (technikailag): d\u00e9li sz\u00e9less\u00e9g 51 fok 54 perc, nyugati hossz\u00fas\u00e1g 130 fok 47 perc Poz\u00edci\u00f3 (a val\u00f3s\u00e1gban): a semmi k\u00f6zep\u00e9n! Most igaz\u00e1n a sz\u00f6rny k\u00f6ld\u00f6k\u00e9n\u00e9l j\u00e1runk, elhagyva a csendes-\u00f3ce\u00e1ni utunk fel\u00e9t (2176 tengeri m\u00e9rf\u00f6ld van a Horn-fokig, 2332 tengeri m\u00e9rf\u00f6lddel vagyunk a bluffi meg\u00e1ll\u00f3nk ut\u00e1n). F\u00e9l\u00faton, \u00e9s most […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":7279,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[617,859,407],"sailing_author":"Csepregi Panka","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/486"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=486"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/486\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7279"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=486"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=486"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=486"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}