{"id":489,"date":"2015-03-06T12:12:00","date_gmt":"2015-03-06T11:12:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/03\/06\/tulln-az-operencian\/"},"modified":"2017-08-02T00:01:26","modified_gmt":"2017-08-01T22:01:26","slug":"tulln-az-operencian","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/03\/06\/tulln-az-operencian\/","title":{"rendered":"Tulln az \u00f3perenci\u00e1n"},"content":{"rendered":"

\n Okozott n\u00e9mi meglepet\u00e9s a 43. Tullni Haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1s. A dolog nem mark\u00e1ns \u00e9s lehet, hogy kor\u00e1bban m\u00e1r l\u00e1tszott.\n<\/p>\n

\n A ki\u00e1ll\u00edt\u00e1son 370 ki\u00e1ll\u00edt\u00f3 vesz r\u00e9szt a katal\u00f3gus szerint. Ez el\u00e9g sokr\u00e9t\u0171 \u00edgy a felhozatal. A csoda kefe forgalmaz\u00f3j\u00e1t\u00f3l az 50 l\u00e1bas jachtokig minden megtal\u00e1lhat\u00f3 a palett\u00e1n. \u00c9s \u2013 ez az ami n\u00e9mileg meglepet\u00e9st okozott \u2013 a sz\u00e1momra megszokott zsibv\u00e1s\u00e1ri hangulat elt\u0171n\u0151ben \u00e9s sz\u00ednvonalas ki\u00e1ll\u00edt\u00e1s alakul. Sokkal kevesebb a k\u00fcty\u00fc \u00e1rus \u00e9s t\u00f6bb a min\u0151s\u00e9gi ki\u00e1ll\u00edt\u00f3.\n<\/p>\n

\n Persze a ki\u00e1ll\u00edt\u00e1s rendez\u0151i is tettek az \u00fcgy\u00e9rt. \u00daj csarnokot \u00e9p\u00edtettek, ami\u00a0 a motoros haj\u00f3knak lett \u00faj, min\u0151s\u00e9gi otthona. Aprop\u00f3 motoros\u2026 Elk\u00e9peszt\u0151en l\u00e1bra kapott az elektromos motor kateg\u00f3ria. Az elektromos \u201esz\u00f6rfdeszk\u00e1t\u00f3l\u201d a komoly motorosok elektromos hajt\u00e1s\u00e1ig, minden megtal\u00e1lhat\u00f3 volt. K\u00fcl\u00f6n be\u00e9p\u00edthet\u0151 elektromos meghajt\u00e1sra specializ\u00e1lt c\u00e9gek, elektromos cs\u00f3nakmotorok elk\u00e9peszt\u0151 mennyis\u00e9ge domin\u00e1lt az \u00e9n szememben a ki\u00e1ll\u00edt\u00e1son.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Persze a vitorl\u00e1sokkal sem volt hi\u00e1ny. A ki\u00e1ll\u00edt\u00e1s egyik l\u00e1tv\u00e1nyoss\u00e1ga a Fipofix, Sedlacek 16 l\u00e1bas haj\u00f3ja, mellyel \u00e1tkelt az Atlanti \u00d3ce\u00e1non. Izgalmas darab \u00e9s persze nagyon kicsi.\n<\/p>\n

\n Egy\u00e9bk\u00e9nt ez igazi haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1s. Az eg\u00e9sz kicsi joll\u00e9k mellett az \u00f6tven l\u00e1bas vitorl\u00e1sok b\u0151ven elf\u00e9rnek \u00e9s vannak is b\u0151s\u00e9ggel. Ugyan ez igaz a motoros frontra is. Nagyon nagy a v\u00e1laszt\u00e9k\u2026\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Valamikor volt egy igen n\u00e9pszer\u0171 haj\u00f3 az NDK-ban f\u0151leg, az Ixylon jolle. Jellegzetes k\u00e9t uszonnyal. Nos \u00e9n erre azt hittem, hogy az NDK hal\u00e1la ut\u00e1n el is t\u0171nt\u2026. De NEM. egy n\u00e9met c\u00e9g bemutatta, hogy az\u00f3ta mennyit fejl\u0151d\u00f6tt ez a haj\u00f3. Van itt versenyverzi\u00f3 is\u2026 Ki gondolta volna, hogy ezt m\u00e9g \u00edgy l\u00e1tom!\n<\/p>\n

\n A 26 l\u00e1b k\u00f6r\u00fcli kateg\u00f3ri\u00e1ban t\u00f6bb kih\u00edv\u00f3val tal\u00e1lkoztunk. A Hans Spitzauer volt staros, finnes versenyz\u0151 neve \u00e1ltal f\u00e9mjelzett,Lago 26 el\u00e9g egy\u00e9nire siker\u00fclt \u00e9s sok szempontb\u00f3l \u00e1tgondoltnak t\u0171nik, b\u00e1r a famunk\u00e1k nem festenek a legjobban.\u00a0 R\u00f6gt\u00f6n a k\u00f6zel\u00e9ben a Seascape hasonl\u00f3 m\u00e9ret\u0171 verd\u00e1ja \u00e9s m\u00e9g egy p\u00e1r. K\u00f6z\u00f6tt\u00fck persze a magyar Code8.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Persze ha m\u00e1r a magyar vonalat eml\u00edtettem itt van a Style Yacht is, egy gy\u00f6ny\u00f6r\u0171en felpol\u00edrozott Scholtz 8.8 Weekend-el.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A Flaar a Bravo 6.0 motorossal \u00e9s egy sz\u00e9p sz\u00fcrke Flaar 18-al. Ami m\u00e1r a kilencedik meg\u00e9p\u00fclt ilyen haj\u00f3. Picula a gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 fa haj\u00f3j\u00e1val. Wesport a cip\u0151ivel.\n<\/p>\n

\n
\n Jelent\u0151s m\u00e9ret\u0171 vitorl\u00e1s haj\u00f3k is voltak sz\u00e9pen. 50 l\u00e1b k\u00f6r\u00fcli, vagy ann\u00e1l alig kisebb Dehler, Dufour, Elan \u00e9s sok egy\u00e9b tipus is megjelent.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n Megtal\u00e1ltuk a seaEQ kik\u00f6t\u0151i felszerel\u00e9sek ottani forgalmaz\u00f3j\u00e1t. Egy olyan lengyel haj\u00f3csal\u00e1dot, ahol az \u00e1rboc h\u00e1trad\u00f6nt\u00e9se alapk\u00e9rd\u00e9s \u00e9s erre sp\u00e9cik a fed\u00e9lzeti veretek. Elektromos motorral m\u0171k\u00f6d\u0151 sz\u00f6rfdeszk\u00e9t. \u00a0Teakfa mint\u00e1s WC deszk\u00e1t \u00e9s sz\u0151nyeget. \u00c9s sok m\u00e1s \u00e9rdekes cuccot forgalmaz\u00f3t.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n \u00d6szes\u00e9g\u00e9ben j\u00f3 kis ki\u00e1ll\u00edt\u00e1st l\u00e1ttunk. Minden van ami szem sz\u00e1jnak ingere ebben a m\u0171fajban \u00e9s sokat fejl\u0151d\u00f6tt a ki\u00e1ll\u00edt\u00e1si ter\u00fclet az\u00f3ta is, ami\u00f3ta nem j\u00e1rtam ott.\n<\/p>\n


\n \"IMG_511320150306.jpg\"
\n
\n A gal\u00e9ria megtekint\u00e9s\u00e9hez kattintson a k\u00e9pre!
\n <\/span>
\n<\/a>
\n
\n
\n Fot\u00f3: Schmidt Bern\u00e1t, Beliczay P\u00e9ter
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Okozott n\u00e9mi meglepet\u00e9s a 43. Tullni Haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1s. A dolog nem mark\u00e1ns \u00e9s lehet, hogy kor\u00e1bban m\u00e1r l\u00e1tszott. A ki\u00e1ll\u00edt\u00e1son 370 ki\u00e1ll\u00edt\u00f3 vesz r\u00e9szt a katal\u00f3gus szerint. Ez el\u00e9g sokr\u00e9t\u0171 \u00edgy a felhozatal. A csoda kefe forgalmaz\u00f3j\u00e1t\u00f3l az 50 l\u00e1bas jachtokig minden megtal\u00e1lhat\u00f3 a palett\u00e1n. \u00c9s \u2013 ez az ami n\u00e9mileg meglepet\u00e9st okozott \u2013 a sz\u00e1momra […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":7284,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1062,975],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/489"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=489"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/489\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7284"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=489"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=489"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=489"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}