{"id":499,"date":"2015-02-20T11:11:00","date_gmt":"2015-02-20T10:11:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/02\/20\/fel-es-le-fel-es-le\/"},"modified":"2017-08-02T00:01:23","modified_gmt":"2017-08-01T22:01:23","slug":"fel-es-le-fel-es-le","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/02\/20\/fel-es-le-fel-es-le\/","title":{"rendered":"Fel \u00e9s le, fel \u00e9s le\u2026."},"content":{"rendered":"

\n fel \u00e9s le. Ez t\u00f6k\u00e9letesen \u00f6sszefoglalja a mai napomat.\n<\/p>\n

\n Haj\u00f3napl\u00f3, 2015. febru\u00e1r 19.\n<\/p>\n

\n Conrad Colman napl\u00f3ja\n<\/p>\n

\n Poz\u00edci\u00f3: d\u00e9li sz\u00e9less\u00e9g 47 fok 32 perc, keleti hossz\u00fas\u00e1g 127 fok 24 perc\n<\/p>\n

\n N\u00e1ndor olyan elkeser\u00edt\u0151 h\u00edrrel \u00e9bresztett reggel, hogy az utols\u00f3 sz\u00e9lm\u0171szer\u00fcnk is let\u00f6rt az \u00e1rboc tetej\u00e9r\u0151l, viszont \u00f6r\u00f6m az \u00fcr\u00f6mben, hogy nem esett be a tengerbe, hanem ott maradt l\u00f3gva. Volt egy kis id\u0151nk megjav\u00edtani, miel\u0151tt m\u00e9g minden v\u00e9kony kis dr\u00f3t elszakadna benne. Felpattantam, fel\u00f6lt\u00f6ztem, felvettem a be\u00fcl\u0151t \u00e9s a sisakot, \u00e9s felugrottam az \u00e1rbocra. Biztons\u00e1gba helyeztem a m\u0171szert, \u00e9s kicsavaroztam a csatlakoz\u00f3j\u00e1t, hogy le tudjam vinni megjav\u00edtani.\n<\/p>\n

\n Reggeliz\u00e9s k\u00f6zben arr\u00f3l besz\u00e9lt\u00fcnk, hogy hogyan is lehetne megjav\u00edtani az elt\u00f6r\u00f6tt kart, mert a ragasztott csatlakoz\u00e1s sz\u00e9tment. Hamar \u00e9szrevett\u00fck, hogy ellen\u0151rizni kell a csatlakoz\u00f3 ir\u00e1ny\u00e1t a m\u0171szerhez k\u00e9pest, mert fejjel lefel\u00e9 megragasztva nem fogja megoldani a probl\u00e9m\u00e1t. K\u00fcldt\u00fcnk e-mailt az eur\u00f3pai szak\u00e9rt\u0151knek tan\u00e1cs\u00e9rt, de m\u00e9g mindig kora reggel volt, sz\u00f3val volt p\u00e1r \u00f3r\u00e1nk a v\u00e1lasz meg\u00e9rkez\u00e9s\u00e9ig. Ek\u00f6zben r\u00e1j\u00f6tt\u00fcnk, hogy a v\u00e1lasz a k\u00e9rd\u00e9s\u00fcnkre ott van a fej\u00fcnk felett 30 m\u00e9ternyire (100 l\u00e1bnyira) az \u00e1rboc tetej\u00e9n.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Felk\u00e9sz\u00fcltem, hogy \u00fajra m\u00e1sszak, de imm\u00e1ron p\u00e1nik n\u00e9lk\u00fcl, mert m\u00e1r nem kellett megmenteni az alkatr\u00e9szt a let\u00f6r\u00e9st\u0151l, de meg kellett n\u00e9znem, hogy mi hogy van odafent. K\u00f6r\u00fclbel\u00fcl 28 csom\u00f3s sz\u00e9l f\u00fajt, siklottunk lefel\u00e9 a hull\u00e1mokr\u00f3l a kis reacherrel \u00e9s az egyes reffen l\u00e9v\u0151 gr\u00f3sszal, \u00e9s amikor elhagytam a cockpitot, 20 csom\u00f3s sebess\u00e9get l\u00e1ttam utolj\u00e1ra a kijelz\u0151n. Megfontoltuk, hogy betekerj\u00fck-e a vitorl\u00e1t, vagy kicsit lass\u00edtsunk, de val\u00f3j\u00e1ban biztons\u00e1gosabb felm\u00e1szni, ha a haj\u00f3 fesz\u00fclts\u00e9g alatt van, mert stabilabb a d\u0151l\u00e9ssz\u00f6g, \u00e9s a haj\u00f3 sebess\u00e9ge lecsillap\u00edt n\u00e9h\u00e1ny r\u00e1zk\u00f3d\u00e1st. Felm\u00e1szni egy\u00e9bk\u00e9nt nem k\u00f6nny\u0171, \u00e9s t\u00fal neh\u00e9z lett volna megk\u00e9rni N\u00e1ndort, hogy (ism\u00e9telten) cs\u00f6rl\u0151zz\u00f6n fel az \u00e1rboc tetej\u00e9re, teh\u00e1t fel kellett h\u00faznom magam. Az \u00e1rbocra kulcsolt l\u00e1bakkal felh\u00faz\u00f3kba \u00e9s backstage-be kapaszkodva h\u00faztam fel magam, a cs\u00edp\u0151mmel t\u00e1maszkodva k\u00e9pes voltam arra, hogy j\u00f3l haladjak felfel\u00e9. Az egyed\u00fcli felment\u00e9st a saj\u00e1t s\u00falyom folyamatos megtart\u00e1sa al\u00f3l a sz\u00e1lingokon val\u00f3 pihen\u00e9s jelentette.\n<\/p>\n

\n Miut\u00e1n visszaigazoltam a csatlakoz\u00f3 ir\u00e1ny\u00e1t a jav\u00edt\u00e1shoz, N\u00e1ndorral megragasztottuk a sz\u00e9lm\u0171szert, \u00e9s betett\u00fck a meleg motort\u00e9rbe. N\u00e9h\u00e1ny \u00f3r\u00e1val k\u00e9s\u0151bb, amikor felh\u0151k gy\u00fclekeztek a horizonton, felm\u00e1sztam harmadszorra is az \u00e1rboc tetej\u00e9re N\u00e1ndor \u00f6r\u00f6mteli ki\u00e1lt\u00e1s\u00e1val a cockpitb\u00f3l, hogy m\u0171k\u00f6d\u00f6tt, amikor visszadugtam! Nagy megel\u00e9ged\u00e9st jelent, hogy a h\u00e1tral\u00e9v\u0151 50 napban nem kell saccolnom a sz\u00e9l erej\u00e9t \u00e9s ir\u00e1ny\u00e1t, k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen a Csendes-\u00f3ce\u00e1non val\u00f3 \u00e1tkel\u00e9skor! Le \u00fajra a deckre, vitorl\u00e1t cser\u00e9lt\u00fcnk, \u00e9s igencsak \u00e9reztem a karomban \u00e9s a v\u00e1llaimban a napi mel\u00f3t, est\u00e9re ki is ment bel\u0151lem az er\u0151.\n<\/p>\n

\n Ut\u00f3irat. Gyakran n\u00e9zegetem a t\u00e9rk\u00e9pet, hogy jellegzetes \u00fatjelz\u0151ket tal\u00e1ljak, hogy pontosan jelenthessem a sz\u00e9less\u00e9gi \u00e9s hossz\u00fas\u00e1gi fokokat, mert n\u00e9h\u00e1ny ember fokokban gondolkozik, amikor meg kell hat\u00e1rozni a helyzet\u00fcnket. A mindennapjainkban m\u00e1shoz viszony\u00edtjuk a helyzet\u00fcnket, mint pl. \u201eemellett a fa mellett \u00e1llok, vagy tal\u00e1lkozzunk a parkban\u201d. Ilyen \u00f6sszevet\u00e9sben neh\u00e9z meghat\u00e1rozni, hogy hol vagyunk, ugyan\u00fagy mint ahogy Ausztr\u00e1lia k\u00f6zepe egy hatalmas sivatag b\u00e1rmilyen nagyobb v\u00e1ros n\u00e9lk\u00fcl. M\u00e9gis b\u00fcszk\u00e9n jel\u00f6li a t\u00e9rk\u00e9p az Ivy Tank Motelt*! V\u00e9g\u00fclis Perth \u00e9s a keleti part k\u00f6z\u00f6tt ezen k\u00edv\u00fcl egy nagy csom\u00f3 semmi van\u2026\n<\/p>\n

\n ——–\n<\/p>\n

\n * \u00e9s t\u00e9nyleg:
\n

\n http:\/\/goo.gl\/TRiAjB
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Spirit of Hungary – Barcelona World Race
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

fel \u00e9s le. Ez t\u00f6k\u00e9letesen \u00f6sszefoglalja a mai napomat. Haj\u00f3napl\u00f3, 2015. febru\u00e1r 19. Conrad Colman napl\u00f3ja Poz\u00edci\u00f3: d\u00e9li sz\u00e9less\u00e9g 47 fok 32 perc, keleti hossz\u00fas\u00e1g 127 fok 24 perc N\u00e1ndor olyan elkeser\u00edt\u0151 h\u00edrrel \u00e9bresztett reggel, hogy az utols\u00f3 sz\u00e9lm\u0171szer\u00fcnk is let\u00f6rt az \u00e1rboc tetej\u00e9r\u0151l, viszont \u00f6r\u00f6m az \u00fcr\u00f6mben, hogy nem esett be a tengerbe, hanem […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":7299,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[617,859,407],"sailing_author":"Csepregi Panka","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/499"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=499"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/499\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7299"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=499"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=499"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=499"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}