{"id":5098,"date":"2004-07-01T00:00:00","date_gmt":"2004-06-30T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2004\/07\/01\/hagyomany-es-high-tech-t-mobile-nagydij-kekszalag-vitorlasverseny\/"},"modified":"2017-08-02T00:18:50","modified_gmt":"2017-08-01T22:18:50","slug":"hagyomany-es-high-tech-t-mobile-nagydij-kekszalag-vitorlasverseny","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2004\/07\/01\/hagyomany-es-high-tech-t-mobile-nagydij-kekszalag-vitorlasverseny\/","title":{"rendered":"HAGYOM\u00c1NY \u00c9S HIGH TECH: T-MOBILE NAGYD\u00cdJ K\u00c9KSZALAG VITORL\u00c1SVERSENY"},"content":{"rendered":"

\n A 36. K\u00e9kszalag el\u0151zetes sajt\u00f3inform\u00e1ci\u00f3ja\n<\/p>\n

\n El\u0151zetes sajt\u00f3inform\u00e1ci\u00f3\n<\/p>\n

\n 2004 j\u00falius m\u00e1sodik\u00e1n d\u00e9lel\u0151tt f\u00e9l t\u00edzkor rajtol el Balatonf\u00fcred el\u0151tt a\u00a0 T-Mobile Nagyd\u00edj K\u00e9kszalag vitorl\u00e1sverseny mez\u0151nye.\u00a0 A verseny c\u00e9lja: min\u00e9l hamarabb megker\u00fclni a Balatont. A legr\u00f6videbb id\u0151 alatt c\u00e9lba fut\u00f3 haj\u00f3 egy \u00e9vig viselheti a Balaton legirigyeltebb vitorl\u00e1str\u00f3fe\u00e1j\u00e1t: a K\u00e9kszalagot.
\n
\n Ez a leghosszabb t\u00e1v\u00fa t\u00f3ker\u00fcl\u0151 verseny Eur\u00f3p\u00e1ban. 1934-ben rendezt\u00e9k meg el\u0151sz\u00f6r \u2013 a tengeri sebess\u00e9gi versenyek mint\u00e1j\u00e1ra. A h\u00e1bor\u00fas \u00e9vek kimaradtak a verseny hist\u00f3ri\u00e1j\u00e1b\u00f3l \u00e9s volt id\u0151, amikor csak minden m\u00e1sodik \u00e9vben rendezt\u00e9k meg \u2013 ez\u00e9rt a 2004. \u00e9vi K\u00e9kszalag sorrendben a harminchatodik.\n<\/p>\n

\n
\n K\u00fcl\u00f6nlegess\u00e9g\u00e9t az adja, hogy az id\u00e9n a szab\u00e1lyok \u00e9rtelm\u00e9ben indulhatnak a legkorszer\u0171bb, k\u00f6nny\u0171 \u00e9p\u00edt\u00e9s\u0171, trap\u00e9zos vitorl\u00e1sok \u2013 p\u00e9ld\u00e1ul a Liber\u00e1k is \u2013, amelyek a mai versenyhaj\u00f3-\u00e9p\u00edt\u00e9s cs\u00facs\u00e1t k\u00e9pviselik a balatoni mez\u0151nyben. Ezek a haj\u00f3k nem csak a leggyorsabbak, hanem a legl\u00e1tv\u00e1nyosabbak is: hiszen a hatalmas vitorlafel\u00fclet d\u00f6nt\u0151erej\u00e9t a leg\u00e9nys\u00e9g saj\u00e1t tests\u00faly\u00e1val egyens\u00falyozza: kereteken \u00e1llva, dr\u00f3tk\u00f6teleken l\u00f3gva, kint a v\u00edz f\u00f6l\u00f6tt\u2026\n<\/p>\n

\n
\n Minden val\u00f3sz\u00edn\u0171s\u00e9g szerint egy ilyen high-tech vitorl\u00e1s szerzi meg az id\u00e9n (is) a gy\u0151zelmet \u2013persze sok f\u00fcgg az id\u0151j\u00e1r\u00e1st\u00f3l. Extr\u00e9m er\u0151sszeles verseny eset\u00e9n ak\u00e1r a cirk\u00e1l\u00f3k, ak\u00e1r a szint\u00e9n trap\u00e9zos, sikl\u00f3test\u0171 Asso-k k\u00f6z\u00fcl is kiker\u00fclhet az els\u0151.\n<\/p>\n

\n
\n \u00c9vr\u0151l-\u00e9vre rekordnevez\u00e9st k\u00f6nyvelhet el a rendez\u0151, a Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g. Tavaly 357 haj\u00f3 v\u00e1gott neki a t\u00e1vnak, id\u00e9n k\u00f6nnyen lehet, hogy m\u00e9g t\u00f6bben lesznek.\n<\/p>\n

\n
\n Sokan csak ezen az egy versenyen indulnak el csal\u00e1di t\u00farahaj\u00f3jukkal \u00e9vr\u0151l-\u00e9vre \u2013 pedig emberi sz\u00e1m\u00edt\u00e1s szerint es\u00e9ly\u00fck sincs az abszol\u00fat gy\u0151zelemre. Vajon mi lehet a K\u00e9kszalag var\u00e1zsa?
\n
\n Egyr\u00e9szt a verseny egy\u00e9rtelm\u0171s\u00e9ge. Kik\u00f6t\u00e9s \u00e9s motorhaszn\u00e1lat n\u00e9lk\u00fcl meg kell ker\u00fclni a tavat, a f\u00fcredi rajt ut\u00e1n a kenesei, a si\u00f3foki \u00e9s a keszthelyi b\u00f3ja \u00e9rint\u00e9s\u00e9vel \u2013 \u00e9s v\u00e9g\u00fcl be kell futni Balatonf\u00fcred el\u0151tt. Ez \u2013 ak\u00e1rh\u00e1nyadik helyen is fut \u00e1t a haj\u00f3 a c\u00e9lvonalon \u2013 val\u00f3di teljes\u00edtm\u00e9ny. Ha er\u0151s sz\u00e9l f\u00faj, az\u00e9rt \u2013 ha meg gyenge: akkor m\u00e9g ink\u00e1bb\u2026\n<\/p>\n

\n
\n Azt\u00e1n: t\u00e1rsadalmi esem\u00e9ny is ez a verseny. A haj\u00f3kon \u00e9s a parti rendezv\u00e9nyeken, fogad\u00e1sokon \u00e9vr\u0151l-\u00e9vre ott vannak a sportvil\u00e1g \u00e9s az \u00fczleti \u00e9let ismert szem\u00e9lyis\u00e9gei.\n<\/p>\n

\n
\n Az ut\u00f3bbi \u00e9vekben rohamosan fejl\u0151d\u00f6tt a nagyhaj\u00f3s versenyvitorl\u00e1z\u00e1s a Balatonon. Korszer\u0171 versenyhaj\u00f3kat hoztak be az orsz\u00e1gba – \u00e9s a hazai haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151k k\u00f6z\u00fcl is t\u00f6bben felveszik a keszty\u0171t.\n<\/p>\n

\n
\n Preszt\u00edzsharc teh\u00e1t ez a verseny a jav\u00e1b\u00f3l \u2013 ahol \u00fczleti szempontoknak is helye van. K\u00f6zkelet\u0171 becsl\u00e9s szerint egy-egy szalagversenyen a rajtvonalon felsorakoz\u00f3 haj\u00f3k \u00e9rt\u00e9ke k\u00f6zel van a k\u00e9tmilli\u00e1rd forinthoz! A Formula-1 futamon k\u00edv\u00fcl nincs m\u00e9g egy olyan hazai sportrendezv\u00e9ny, amelyik ekkora t\u0151k\u00e9t mozgatna meg.\n<\/p>\n

\n
\n \u00c9s nem utols\u00f3sorban maga a Balaton a titok nyitja. A sz\u00e9l, a napszakok v\u00e1ltoz\u00e1sa minden r\u00e9sztvev\u0151nek \u00e9vr\u0151l-\u00e9vre m\u00e1s, de mindig egyform\u00e1n csod\u00e1latos \u00e9lm\u00e9ny.\n<\/p>\n

\n \u00c9rdekess\u00e9gek a verseny t\u00f6rt\u00e9net\u00e9b\u0151l\n<\/p>\n

\n A h\u00e1bor\u00fa ut\u00e1ni m\u00e1sodik K\u00e9kszalagon, 1951-ben tombol\u00f3 ork\u00e1n csapott le a mez\u0151nyre, a keszthelyi b\u00f3j\u00e1t m\u00e1r csak 25 haj\u00f3 \u00e9rte el.
\n
\n 1955-ben futotta a m\u00e1ig K\u00e9kszalag rekordk\u00e9nt nyilv\u00e1ntartott 10 \u00f3ra 40 perces id\u0151t a Nemere II. nev\u0171 75-\u00f6s cirk\u00e1l\u00f3, N\u00e9meth Istv\u00e1nnal a korm\u00e1nyn\u00e1l.
\n
\n Tavaly a gy\u0151ztes, Litkey Farkas \u00e9s leg\u00e9nys\u00e9ge 9 \u00f3ra 25 perc alatt k\u00f6rbe\u00e9rt a Lisa nev\u0171 haj\u00f3val \u2013 a rekordot m\u00e9gsem hiteles\u00edtett\u00e9k, hiszen a Balaton alacsony v\u00edz\u00e1ll\u00e1sa miatt nem lehetett az eredeti helyre rakni a b\u00f3j\u00e1kat, \u00e9s \u00edgy a becsl\u00e9sek szerint r\u00f6videbb volt a versenyt\u00e1v.
\n
\n Az id\u00e9n van el\u00e9g v\u00edz a Balatonban, r\u00e1ad\u00e1sul t\u00f6bb szemtan\u00fa, egykori versenyz\u0151 seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel rekonstru\u00e1lt\u00e1k is a kritikus keszthelyi b\u00f3ja hely\u00e9t. M\u00e1r csak a szakvezet\u00e9s, a rendez\u0151k sz\u00e1nd\u00e9k\u00e1n m\u00falik, hogy hivataloss\u00e1 teszik-e a rekordversenyt. A versenyz\u0151k t\u00f6bbs\u00e9g\u00e9t egy\u00e9bk\u00e9nt legf\u0151k\u00e9pp nem az id\u0151rekord \u00e9rdekli, hanem az abszol\u00fat els\u0151s\u00e9g. A rekordid\u0151 ugyanis els\u0151sorban az am\u00fagy is bizonytalan balatoni id\u0151j\u00e1r\u00e1s f\u00fcggv\u00e9nye.
\n \n<\/p>\n

\n A Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g d\u00f6nt\u00e9s\u00e9nek megfelel\u0151en a balatoni szalagversenyek \u2013 kor\u00e1bban a K\u00e9kszalag mellett l\u00e9tezett Feh\u00e9rszalag is \u2013 ezent\u00fal minden \u00e9vben K\u00e9kszalag n\u00e9ven ker\u00fclnek ki\u00edr\u00e1sra. De elt\u00e9r\u00e9sek vannak a p\u00e1ros \u00e9s a p\u00e1ratlan \u00e9vek versenyein\u00e9l: a p\u00e1ratlan \u00e9vekben csak a hagyom\u00e1nyos tervez\u00e9si elveknek megfelel\u0151 haj\u00f3k indulhatnak, m\u00edg a p\u00e1ros \u00e9vekben, \u00edgy id\u00e9n is \u201eszabadabb a p\u00e1lya\u201d \u2013azaz a legkorszer\u0171bb elvek szerint tervezett, mer\u00e9sz \u00e9p\u00edt\u00e9s\u0171 haj\u00f3k is r\u00e9szt vehetnek a regatt\u00e1n. Mindez fokozottabb biztons\u00e1gi int\u00e9zked\u00e9seket is k\u00f6vetel \u2013 ezek a haj\u00f3k p\u00e9ld\u00e1ul csak saj\u00e1t, a teljes leg\u00e9nys\u00e9g befogad\u00e1s\u00e1ra alkalmas \u00e9s a vitorl\u00e1ssal l\u00e9p\u00e9st tartani tud\u00f3 ment\u0151motoros k\u00eds\u00e9ret\u00e9ben versenyezhetnek.\n<\/p>\n

\n Az idei T-Mobile Nagyd\u00edj K\u00e9kszalag vitorl\u00e1sverseny es\u00e9lyesei\n<\/p>\n

\n Litkey Farkas, az egykori olimpikon finn dingis eddig h\u00e1rom K\u00e9kszalagot nyert. Ezzel be\u00e1ll\u00edtotta az 1955-\u00f6s gy\u0151ztes N\u00e9meth Istv\u00e1n rekordj\u00e1t. Ha id\u00e9n is nyer: \u0151 lehet minden id\u0151k legeredm\u00e9nyesebb K\u00e9kszalag korm\u00e1nyosa. Erre pedig minden es\u00e9lye megvan, hiszen pap\u00edrforma szerint a Balaton pillanatnyilag leggyorsabb haj\u00f3j\u00e1ban \u00fcl.
\n
\n \u201eA Gardazurra 1993-ban \u00e9p\u00fclt, 2002-ben hoztuk Magyarorsz\u00e1gra, \u00e9s abban az \u00e9vben meg is nyert\u00fck vele a K\u00e9kszalagot. Karbonsz\u00e1las anyagb\u00f3l van a test, \u00fcresen mind\u00f6ssze 1400 kg, vitorl\u00e1kkal egy\u00fctt 1800. Tizenn\u00e9gyen vitorl\u00e1zunk rajta. Kell\u00fcnk is ennyien \u2013a b\u0151szeles szakaszokon 400 n\u00e9gyzetm\u00e9ter vitorla van fenn! \u00c9n szem\u00e9ly szerint gyenge szeles versenyt v\u00e1rok \u2013 hiszen tavaly \u00e9s tavalyel\u0151tt is remek sz\u00e9l f\u00fajt, id\u00e9n nagyon val\u00f3sz\u00edn\u0171tlen, hogy megint er\u0151s sz\u00e9l lesz. Szerintem \u00e9jszaka \u00e9r c\u00e9lba az els\u0151 haj\u00f3\u2026 A csapatunk, a Libera Yacht Klub Balaton gyakorlatilag csak erre a versenyre k\u00e9sz\u00fcl, szeretn\u00e9nk az id\u00e9n is nyerni\u201d- mondta Litkey Farkas.\n<\/p>\n

\n Az ugyancsak Liber\u00e1val vitorl\u00e1z\u00f3 Brencs\u00e1n \u00c1bel \u00e9s csapata Litkey\u00e9k legnagyobb riv\u00e1lisa. Az egykori v\u00e1logatott 470-es vitorl\u00e1z\u00f3 sikeres haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151 c\u00e9get ir\u00e1ny\u00edt. A tavalyi \u00e9v kem\u00e9ny pr\u00f3bat\u00e9tel volt sz\u00e1mukra: versenyhaj\u00f3juk a Pleasure augusztusban els\u00fcllyedt, az utols\u00f3 csavarig elpusztult, egy Garda-tavi versenyen, egy harmadik helyezett befut\u00f3 ut\u00e1n\u2026 Vissza\u00fcltek kor\u00e1bbi haj\u00f3jukba, az elad\u00e1sra sz\u00e1nt Azardissimoba \u2013 \u00e9s k\u00fczdenek tov\u00e1bb.
\n
\n \u201e Nagy hib\u00e1kat kell ahhoz a Gardazurr\u00e1nak elk\u00f6vetni a verseny sor\u00e1n, hogy mi nyerhess\u00fcnk\u2026A mi haj\u00f3nk h\u00fasz \u00e9ves, kisebb is \u2013 csak er\u0151sebb sz\u00e9lben n\u0151hetnek az es\u00e9lyeink. Szerencs\u00e9re van el\u00e9g v\u00edz a Balatonban \u2013erre az id\u00e9n nem panaszkodhat senki.\u201d \u2013nyilatkozta Brencs\u00e1n \u00c1bel.\n<\/p>\n

\n Ugyancsak kishaj\u00f3s vitorl\u00e1z\u00f3, finn dingis volt Paulovits D\u00e9nes, aki az ut\u00f3bbi \u00e9vek egyik leginnovat\u00edvabb hazai haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151je. Sokak szem\u00e9ben \u0151 \u00e9s csapata a \u201efekete l\u00f3\u201d a 2004-es K\u00e9kszalagon. Nev\u00e9hez f\u0171z\u0151dik az egyre n\u00e9pszer\u0171bb 70-es cirk\u00e1l\u00f3k megtervez\u00e9se, meg\u00e9p\u00edt\u00e9se \u2013 \u00e9s elterjeszt\u00e9se a Balatonon. (Ezek a klasszikus vonalvezet\u00e9s\u0171, kis oldalmagass\u00e1g\u00fa cirk\u00e1l\u00f3k er\u0151sebb sz\u00e9lben ugyancsak versenyben vannak az el\u0151kel\u0151 helyez\u00e9sek\u00e9rt!) Az idei K\u00e9kszalagra vadonat\u00faj haj\u00f3t \u00e9p\u00edt, amelynek a megtervez\u00e9s\u00e9hez ugyanakkora mer\u00e9szs\u00e9g kellett, mint majd a megvitorl\u00e1z\u00e1s\u00e1hoz:
\n
\n \u201eRem\u00e9lem, hogy elk\u00e9sz\u00fcl\u00fcnk vele! Nagyon k\u00f6nny\u0171, karbonsz\u00e1las haj\u00f3r\u00f3l van sz\u00f3, mind\u00f6ssze 240 kg a test! 3-4 szem\u00e9lyes lesz, r\u00f6videbb 10 m\u00e9tern\u00e9l, de csak a nagyvitorl\u00e1ja 60 n\u00e9gyzetm\u00e9ter. A neve Pauger Rak\u00e9ta. Megpr\u00f3b\u00e1ljuk kicsit \u201emegzavarni\u201d a k\u00e9tes\u00e9lyesnek l\u00e1tsz\u00f3 k\u00fczdelmet!\u201d \u2013 mondta Paulovits D\u00e9nes.\n<\/p>\n

\n Emlegetnek a bennfentesek a lehets\u00e9ges indul\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt egy klasszikus, ausztr\u00e1l tervez\u00e9s\u0171 18 l\u00e1bas szkiffet, amely nemr\u00e9g ker\u00fclt be az orsz\u00e1gba. Huszon\u00e9ves vitorl\u00e1z\u00f3k, a f\u00f6ldv\u00e1ri Spartacus fiataljai induln\u00e1nak el vele \u2013 ha addig siker\u00fcl elint\u00e9zni\u00fck a hivatalos formas\u00e1gokat.
\n
\n \u201eA haj\u00f3 neve Blue Star, a v\u00edzvonala 5.5 m\u00e9ter, a teljes hossza orr\u00e1rboccal egy\u00fctt 9.5 m\u00e9ter, \u00e9s t\u00f6bb mint 10 m\u00e9teres az \u00e1rboca. H\u00e1rman vitorl\u00e1zunk rajta, \u00e9s pr\u00f3b\u00e1ljuk megzabol\u00e1zni a t\u00f6bb mint 100 n\u00e9gyzetm\u00e9ter vitorl\u00e1t. K\u00f6zepes szelekben tartjuk a sebess\u00e9get a Liber\u00e1kkal\u201d \u2013 mondta a korm\u00e1nyos, az egy\u00e9bk\u00e9nt 49-esben vitorl\u00e1z\u00f3 Ujhelyi G\u00e1sp\u00e1r Mikl\u00f3s.\n<\/p>\n

\n Term\u00e9szetesen ott lesznek az idei K\u00e9kszalagon a legszebb, klasszikus balatoni haj\u00f3k is. A patin\u00e1s R-yachtok, a m\u0171eml\u00e9k Kishamis, a cirk\u00e1l\u00f3k, a csod\u00e1latosan fel\u00faj\u00edtott Nemere II, \u00e9s a Balaton leg\u00fajabb \u00e9kszere, a frissen restaur\u00e1lt Sirocco \u2013a fel\u00faj\u00edt\u00e1st ir\u00e1ny\u00edt\u00f3 haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151 mesterrel, Czittel Lajossal a korm\u00e1nyn\u00e1l. (\u00d5 is sikeres kishaj\u00f3s versenyz\u0151 volt kor\u00e1bban.)\n<\/p>\n

\n Izgalmasnak \u00edg\u00e9rkezik az Asso haj\u00f3oszt\u00e1ly mez\u0151nye: az olimpiai bronz\u00e9rmes Detre testv\u00e9rek, a h\u00e1romszoros vil\u00e1gbajnok rep\u00fcl\u0151hollandis Majth\u00e9nyi Szabolcs felbukkan\u00e1s\u00e1ra lehet sz\u00e1m\u00edtani\u2026\n<\/p>\n

\n Praktikus tudnival\u00f3k\n<\/p>\n

\n A balatonf\u00fcredi T-Mobile s\u00e1tor lesz a verseny k\u00f6zpontja. Itt, a versenyirod\u00e1n szerezhet\u0151 meg minden friss inform\u00e1ci\u00f3. A rajt megtekinthet\u0151 a balatonf\u00fcredi m\u00f3l\u00f3r\u00f3l is. \u00c9rdemes j\u00f3val el\u0151bb a helysz\u00ednre j\u00f6nni \u2013 interj\u00fakra, fed\u00e9lzeti fot\u00f3z\u00e1sra a kora reggeli \u00f3r\u00e1k alkalmasak, hiszen a versenyhaj\u00f3k legk\u00e9s\u0151bb f\u00e9l kilenckor elhagyj\u00e1k a kik\u00f6t\u0151t.\n<\/p>\n

\n Az esem\u00e9ny m\u00e9diat\u00e1mogat\u00f3ja a Pet\u0151fi r\u00e1di\u00f3, ahol id\u0151r\u0151l-id\u0151re helysz\u00edni tud\u00f3s\u00edt\u00e1sok hallhat\u00f3k a versenyr\u0151l. Az al\u00e1bbi id\u0151pontokban pedig friss sz\u00e9ljelent\u00e9s hallhat\u00f3 \u2013 mindig a h\u00edrek ut\u00e1n \u2013 a Pet\u0151fi hull\u00e1mhosszain: j\u00falius 2., p\u00e9ntek 9, 13, 15, 17, 19 \u00f3rakor, j\u00falius 3-\u00e1n szombaton pedig 9 \u00f3rakor.\n<\/p>\n

\n A K\u00e9kszalag idej\u00e9re \u2013 j\u00falius 1-4 k\u00f6z\u00f6tt – az Orsz\u00e1gos Meteorol\u00f3giai Szolg\u00e1lat\u00a0 egy fizet\u0151s szolg\u00e1ltat\u00e1s\u00e1t szabad\u00edtotta fel \u2013 a legfrissebb sz\u00e9ladatok (7 balatoni m\u00e9r\u0151\u00e1llom\u00e1s pillanatnyi adata \u00e9s az utols\u00f3 t\u00edz perc \u00e1tlaga) \u00e9s a balatoni r\u00f6vidt\u00e1v\u00fa el\u0151rejelz\u00e9s \u00e9rhet\u0151 \u00edgy el. Az el\u00e9r\u00e9s m\u00f3dja:
\n
\n www.met.hu
\n <\/a>
\n \u2013 a f\u0151oldal bal fels\u0151 sark\u00e1ban a bel\u00e9p\u00e9s gombra kattint\u00e1s \u2013 n\u00e9h\u00e1ny biztons\u00e1gi \u00fczenet k\u00f6vetkezik, a v\u00e1lasz mindig igen \u2013 ezut\u00e1n felhaszn\u00e1l\u00f3i n\u00e9v: kekszalag\u00a0 jelsz\u00f3: omsz \u2013 Bel\u00e9p\u00e9s sz\u00f3ra katt – El\u0151fizet\u0151i sz\u00f3ra kattintani \u2013 a Balaton men\u00fcpontot kiv\u00e1lasztani a sz\u00f6veges men\u00fcpontok k\u00f6z\u00fcl (k\u00e9k alapon vannak). ( A gyakorlatban egyszer\u0171bb\u2026)\n<\/p>\n

\n 30 haj\u00f3t GPS jelad\u00f3val szerelnek fel \u2013 a folyamatosan friss\u00edtett helyzetk\u00e9p a
\n

\n www.kekszalagweb.hu
\n <\/a>
\n oldalon l\u00e1that\u00f3.\n<\/p>\n

\n \u00d6sze\u00e1ll\u00edtotta: \u00a0Visy L\u00e1szl\u00f3\u00a0 MVSZ sajt\u00f3f\u0151n\u00f6k
\n
\n mobiltel.: 06 30 9411261<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A 36. K\u00e9kszalag el\u0151zetes sajt\u00f3inform\u00e1ci\u00f3ja El\u0151zetes sajt\u00f3inform\u00e1ci\u00f3 2004 j\u00falius m\u00e1sodik\u00e1n d\u00e9lel\u0151tt f\u00e9l t\u00edzkor rajtol el Balatonf\u00fcred el\u0151tt a\u00a0 T-Mobile Nagyd\u00edj K\u00e9kszalag vitorl\u00e1sverseny mez\u0151nye.\u00a0 A verseny c\u00e9lja: min\u00e9l hamarabb megker\u00fclni a Balatont. A legr\u00f6videbb id\u0151 alatt c\u00e9lba fut\u00f3 haj\u00f3 egy \u00e9vig viselheti a Balaton legirigyeltebb vitorl\u00e1str\u00f3fe\u00e1j\u00e1t: a K\u00e9kszalagot. Ez a leghosszabb t\u00e1v\u00fa t\u00f3ker\u00fcl\u0151 verseny Eur\u00f3p\u00e1ban. 1934-ben […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[9],"tags":[],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5098"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5098"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5098\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5098"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5098"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5098"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}