{"id":517,"date":"2015-01-29T16:43:00","date_gmt":"2015-01-29T15:43:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/01\/29\/szel-hullamok-es-hodsztorik\/"},"modified":"2017-08-02T00:01:18","modified_gmt":"2017-08-01T22:01:18","slug":"szel-hullamok-es-hodsztorik","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/01\/29\/szel-hullamok-es-hodsztorik\/","title":{"rendered":"Sz\u00e9l, hull\u00e1mok\u2026 \u00e9s h\u00f3dsztorik!"},"content":{"rendered":"

\n Conrad Colman napl\u00f3ja, 2015. janu\u00e1r 29.\n<\/p>\n

\n M\u00e1r n\u00e9gy hete a tengeren, \u00e9s v\u00e9gre megkaptuk, ami\u00e9rt j\u00f6tt\u00fcnk: tombol\u00f3 sz\u00e9l, \u00e1tlagosan 15 csom\u00f3 30-as r\u00e1f\u00faj\u00e1sokkal. Otthon \u00e9rzem magam, f\u0151leg hogy v\u00e9gre el\u00e9rt\u00fck a sz\u00fclet\u00e9sem sz\u00e9less\u00e9gi fok\u00e1t, \u00e9s izgulok, hogy k\u00e9pesek vagyunk-e kem\u00e9nyen nyomni ilyen k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt is, amelyek v\u00e9gre jutalmazz\u00e1k er\u0151fesz\u00edt\u00e9seinket.\n<\/p>\n

\n A sok apr\u00f3 probl\u00e9ma, majd a nemr\u00e9gen t\u00f6rt\u00e9nt felh\u00faz\u00f3-aff\u00e9runk ut\u00e1n r\u00e1j\u00f6ttem, hogy a hangulatunk egy\u00fctt s\u00fcllyedt a versenyb\u00e9li helyez\u00e9s\u00fcnkkel. Azt\u00e1n m\u00e9gis meg tudtuk ford\u00edtani a dolgokat az\u00e1ltal, hogy m\u00e9gis megoldottuk a gr\u00f3sz probl\u00e9m\u00e1j\u00e1t, \u00e9s kisebb szelekben is majdnem teljes vitorlafel\u00fclettel tudunk majd vitorl\u00e1zni, mik\u00f6zben er\u0151sebb szelekben se ker\u00fcl\u00fcnk h\u00e1tr\u00e1nyosabb helyzetbe, merthogy reffelni kellett volna, de nem tudtunk. A versenyhaj\u00f3k k\u00e9nyes j\u00f3sz\u00e1gok, de a gondokat \u00fagy megoldani, hogy j\u00e1t\u00e9kban maradjuk, \u00e9s k\u00f6zben cs\u00f6kkents\u00fck a t\u00e1vols\u00e1got az el\u0151tt\u00fcnk l\u00e9v\u0151 haj\u00f3khoz k\u00e9pest, h\u00e1t ett\u0151l \u00fagy \u00e9rezz\u00fck magunkat, mint akik uralj\u00e1k a helyzetet, \u00e9s nem csak kontrollt vesztett utasok vagyunk.\n<\/p>\n

\n Sz\u00f3val m\u00e1r n\u00e9gy hete versenyben, megvan a kell\u0151 bizalmunk, tapasztalatunk, \u00e9s a megfelel\u0151 id\u0151j\u00e1r\u00e1si k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyeink ahhoz, hogy hagyjuk, hogy a Spirit of Hungary ler\u00e1zza l\u00e1ncait \u00e9s megl\u00f3dulhasson. L\u00e1tva a decken \u00e1tcsap\u00f3 hull\u00e1mok habj\u00e1t \u00e9s a cockpit felett \u00e1tz\u00fadul\u00f3 v\u00edzf\u00fcgg\u00f6nyt, az eredm\u00e9ny leny\u0171g\u00f6z\u0151. Miut\u00e1n kiszivacsoltunk egy hull\u00e1mot, ami annyira m\u00e9lyen bev\u00e1gott, hogy minden ablak a habz\u00f3 v\u00edz al\u00e1 ker\u00fclt. Ennek a spiccel\u00e9snek van harap\u00e1sa is, mert amikor el\u0151rementem a vordeckre ellen\u0151rizni a bek\u00f6t\u00e9seket, \u00e9s fot\u00f3zni p\u00e1rat, kil\u00f6kte a l\u00e1bamat al\u00f3lam, \u00e9s megreptetett! H\u00e1t nem eg\u00e9szen olyan, mint a nagyany\u00e1d habf\u00fcrd\u0151je!\n<\/p>\n

\n A kem\u00e9nyebb viszonyok el\u0151hoztak n\u00e9h\u00e1ny \u00faj k\u00e9pess\u00e9get is, nevezetesen azt, hogy h\u00f3dok vagyunk. Az eszkim\u00f3knak t\u00f6bb mint \u00f6tvenf\u00e9le szavuk van a h\u00f3 k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 t\u00edpusaira \u00e9s \u00e1llag\u00e1ra, \u00e9n pedig meg tudom k\u00fcl\u00f6nb\u00f6ztetni a haj\u00f3n \u00e1tcsap\u00f3 hull\u00e1mot, a deckre fr\u00f6ccsen\u0151 vizet \u00e9s a cockpitba spriccel\u0151 permetet. De mi\u00e9rt pont h\u00f3d? N\u00e9h\u00e1ny k\u00e9ts\u00e9gtelen\u00fcl frusztr\u00e1lt etol\u00f3gus \u00f6sszefutott egy szerencs\u00e9tlen h\u00f3dcsal\u00e1ddal, \u00e9s mik\u00f6zben egy v\u00edzcsobog\u00e1sos hangfelv\u00e9telt j\u00e1tszottak vissza a h\u00f3dv\u00e1r mellett, n\u00e9zt\u00e9k, ahogy az \u00e1llatok lemondtak az alv\u00e1sr\u00f3l \u00e9s az \u00e9telr\u0151l, hogy \u00f6szt\u00f6n\u00f6sen megkeress\u00e9k a lyukat, \u00e9s megjav\u00edts\u00e1k az otthonukat, ami persze t\u00f6k\u00e9letes \u00e1llapotban volt.\n<\/p>\n

\n Ugyan\u00edgy \u00e9n is a legm\u00e9lyebb \u00e1lmomb\u00f3l keltem fel egy halk csobog\u00f3 hang miatt, alig volt hallhat\u00f3 a \u201cdurr\u201d \u00e9s \u201ccsobb\u201d hangok kakof\u00f3ni\u00e1j\u00e1ban, ami a napi t\u00e1rsas\u00e1gunkk\u00e1 v\u00e1lt, mi\u00f3ta a deli v\u00edzeken j\u00e1runk. Kider\u00fclt, hogy a v\u00edz az \u00e1rboctalpn\u00e1l beer\u0151ltette mag\u00e1t az egyik k\u00e1belcsatorn\u00e1ba, \u00e9s a kiel mellett gy\u0171lt \u00f6ssze. Mint egy h\u00f3d, \u00e9n is egy v\u00f6d\u00f6rrel rohang\u00e1ltam, \u00e9s addig szivacsoltam, am\u00edg meg nem tal\u00e1ltam a forr\u00e1s\u00e1t, \u00e9s meg nem \u00e1ll\u00edtottam a sziv\u00e1rg\u00e1st. Na ilyen buzg\u00f3 h\u00f3dnak lenni.\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Spirit of Hungary – Barcelona World Race
\n<\/span>
\n
\n
\n Forr\u00e1s: http:\/\/www.conradcolman.com\/2015\/01\/wind-waves-and-beaver-stories\/
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Conrad Colman napl\u00f3ja, 2015. janu\u00e1r 29. M\u00e1r n\u00e9gy hete a tengeren, \u00e9s v\u00e9gre megkaptuk, ami\u00e9rt j\u00f6tt\u00fcnk: tombol\u00f3 sz\u00e9l, \u00e1tlagosan 15 csom\u00f3 30-as r\u00e1f\u00faj\u00e1sokkal. Otthon \u00e9rzem magam, f\u0151leg hogy v\u00e9gre el\u00e9rt\u00fck a sz\u00fclet\u00e9sem sz\u00e9less\u00e9gi fok\u00e1t, \u00e9s izgulok, hogy k\u00e9pesek vagyunk-e kem\u00e9nyen nyomni ilyen k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt is, amelyek v\u00e9gre jutalmazz\u00e1k er\u0151fesz\u00edt\u00e9seinket. A sok apr\u00f3 probl\u00e9ma, majd a […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1623,617,1474,407],"sailing_author":"Csepregi Panka","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/517"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=517"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/517\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=517"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=517"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=517"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}