{"id":519,"date":"2015-01-27T17:46:00","date_gmt":"2015-01-27T16:46:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/01\/27\/nandor-es-conrad-nem-jo-nagyon-rossz-napja\/"},"modified":"2017-08-02T00:01:18","modified_gmt":"2017-08-01T22:01:18","slug":"nandor-es-conrad-nem-jo-nagyon-rossz-napja","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/01\/27\/nandor-es-conrad-nem-jo-nagyon-rossz-napja\/","title":{"rendered":"N\u00e1ndor \u00e9s Conrad nem j\u00f3, nagyon rossz napja"},"content":{"rendered":"
\n Conrad Colman napl\u00f3ja, 2015. janu\u00e1r 27.\n<\/p>\n
\n Van egy gyerekk\u00f6nyv ezzel a c\u00edmmel, hogy \u201eNem j\u00f3, nagyon rossz nap*\u201d, \u00e9s ez a c\u00edm passzolt a mai napunkhoz.\n<\/p>\n
\n A gyenge sz\u00e9lb\u0151l val\u00f3 menek\u00fcl\u0151 utunkat k\u00f6vetve az id\u0151j\u00e1r\u00e1s el\u0151rejelz\u00e9s felett csorgattuk a ny\u00e1lunkat, ami azt mutatta, hogy szolid 20 csom\u00f3s szel\u00fcnk lesz kedden, \u00e9s v\u00e9gre nekil\u00e1thatunk utol\u00e9rni a t\u00f6bbieket. Ezzel a tudattal kezdt\u00fcnk el felk\u00e9sz\u00fclni az er\u0151sebb sz\u00e9lviszonyokra, amiben r\u00e9sz\u00fcnk lesz, am\u00edg p\u00e1r h\u00e9t m\u00falva vissza nem t\u00e9r\u00fcnk az Atlanti-\u00f3ce\u00e1nra. \u00c9szrevettem n\u00e9h\u00e1ny kid\u00f6rzs\u00f6l\u0151d\u00f6tt r\u00e9szt a gr\u00f3szon, \u00fagyhogy el\u0151k\u00e9sz\u00edtettem p\u00e1r vitorlafoltot \u00e9s a Dr. Sails ruganyos epoxy ragaszt\u00f3j\u00e1t, hogy gyorsan leh\u00fazzuk a gr\u00f3szt, feltegy\u00fck a foltokat, \u00e9s 10 percen bel\u00fcl vissza is h\u00fazva m\u00e1r teljes sebess\u00e9ggel haladhatunk.\n<\/p>\n
\n Kider\u00fclt, hogy bonyolultabb a dolog, mert tal\u00e1ltunk n\u00e9h\u00e1ny r\u00e9szt, ami t\u00f6bb ragaszt\u00f3t \u00e9s kevlar patchet ig\u00e9nyelt, hogy rendesen meg legyen csin\u00e1lva. A h\u0151s\u00e9gben a neh\u00e9z gr\u00f3szunk \u00a0utols\u00f3 szakasz\u00e1t cs\u00f6rl\u0151zni komoly er\u0151fesz\u00edt\u00e9st ig\u00e9nyelt, szakadt r\u00f3lunk a v\u00edz, \u00fagyhogy \u00f6r\u00fclt\u00fcnk, amikor v\u00e9gre fent volt a vitorla, \u00e9s meghalzolhattunk d\u00e9l fel\u00e9. Halzol\u00e1s ut\u00e1n vettem \u00e9szre, hogy a gr\u00f3sz lelazult, \u00fajra felh\u00faztuk, \u00e9s biztons\u00e1gosan r\u00f6gz\u00edtettem a felh\u00faz\u00f3t a hely\u00e9n. A vitorla megint lecs\u00faszott, ami ideges\u00edt\u0151 volt, mert m\u00e1r volt ezzel probl\u00e9m\u00e1nk kor\u00e1bban is. T\u00e1vcs\u0151vel megn\u00e9zve kider\u00fclt (igen, t\u00e9nyleg ennyire magas az \u00e1rboc), hogy a felh\u00faz\u00f3 kij\u00f6tt, \u00e9s gyakorlatilag belev\u00e1gott az \u00e1rbocba.\n<\/p>\n
\n A carbon \u00e1rbocunk hihetetlen\u00fcl er\u0151s, de a high tech felh\u00faz\u00f3 k\u00f6tel\u00fcnk kem\u00e9nyebbnek bizonyult. Terhel\u00e9s alatt kiugrott a csig\u00e1b\u00f3l az \u00e1rboc tetej\u00e9n, \u00e9s belef\u0171r\u00e9szelt 30 centit az \u00e1rbocba, am\u00edg teljesen be nem szorult. Kiakadtunk, mint maga a felh\u00faz\u00f3, mert a vitorla se le se fel, mik\u00f6zben \u00e9rkez\u0151ben volt a er\u0151s\u00f6d\u00e9s (sz\u00e9ler\u0151s\u00f6d\u00e9s), \u00e9s ez olyan, mintha a g\u00e1zped\u00e1l padl\u00f3ig lenne nyomva, mik\u00f6zben az \u00fat kanyarodik. Felh\u00faztam N\u00e1ndort az \u00e1rbocra, \u0151 n\u00e9h\u00e1ny k\u00eds\u00e9rlet ut\u00e1n le tudta v\u00e1gni felh\u00faz\u00f3t, hogy ki lehessen f\u0171zni (azt hiszem, ma tanultam n\u00e9h\u00e1ny \u00faj magyar sz\u00f3t!), \u00e9s lek\u00fcldte nekem az elv\u00e1gott v\u00e9g\u00e9t jav\u00edtani. Most van egy extra gr\u00f3szfelh\u00faz\u00f3nk csig\u00e1val bek\u00f6tve a hely\u00e9re az \u00e1rboc tetej\u00e9n a s\u00e9r\u00fclt helyett.\n<\/p>\n
\n A jav\u00edt\u00e1s k\u00f6vetkezm\u00e9nye, hogy a tov\u00e1bbiakban nem haszn\u00e1lhatjuk a gr\u00f3sz teljes fel\u00fclet\u00e9t, teh\u00e1t kis szelekben kompromisszum kell a verseny h\u00e1tral\u00e9v\u0151 r\u00e9sz\u00e9ben. Ez elk\u00e9peszt\u0151en frusztr\u00e1l\u00f3, mert az elm\u00falt hetekben egyre jobbak \u00e9s jobbak voltunk, \u00e9s t\u00e9nyleg v\u00e1rtuk, hogy a legjobbat hozhassuk ki magunkb\u00f3l. M\u00e9gis b\u00fcszk\u00e9k lehet\u00fcnk magunkra, hogy milyen j\u00f3l dolgoztunk egy\u00fctt a gyors jav\u00edt\u00e1s \u00e9rdek\u00e9ben, \u00e9s nem kellett kik\u00f6tni, hogy megoldjuk, vagy feladni a versenyt.\n<\/p>\n
\n M\u00e9g mindig itt vagyunk, \u00e9s k\u00fczd\u00fcnk\u2026. Folytat\u00f3dik a k\u00f6vetkez\u0151 fejezetben.\u00a0 V\u00e1rom a pozit\u00edv esem\u00e9nyeket, \u00e9s rem\u00e9lem, hogy a k\u00f6vetkez\u0151 oldalakon m\u00e1r azok v\u00e1rnak r\u00e1nk!\n<\/p>\n
\n ————–\n<\/p>\n