{"id":520,"date":"2015-01-25T15:19:00","date_gmt":"2015-01-25T14:19:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/01\/25\/wow-egy-ujabb-kemeny-nap-az-irodaban\/"},"modified":"2017-08-02T00:01:17","modified_gmt":"2017-08-01T22:01:17","slug":"wow-egy-ujabb-kemeny-nap-az-irodaban","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/01\/25\/wow-egy-ujabb-kemeny-nap-az-irodaban\/","title":{"rendered":"Wow, egy \u00fajabb kem\u00e9ny nap az irod\u00e1ban!"},"content":{"rendered":"

\n Conrad Colman napl\u00f3ja, 2015. janu\u00e1r 25.\n<\/p>\n

\n Ezt a trackeren nem l\u00e1thatod, mert csak naponta p\u00e1rszor friss\u00fcl, de k\u00edgy\u00f3vonalban vitorl\u00e1ztunk szanasz\u00e9t a tengeren, hogy d\u00e9lre keveredj\u00fcnk ebb\u0151l az anticiklonb\u00f3l. El\u00e9g nyugodt \u00e1tkel\u00e9s\u00fcnk volt a Doldrums-n\u00e1l az egyenl\u00edt\u0151n, es\u0151 \u00e9s vihar n\u00e9lk\u00fcl, de \u00fagy t\u0171nik, hogy most megfizet\u00fcnk ez\u00e9rt. Legal\u00e1bb h\u00e1rom zivatarfelh\u0151 van k\u00f6r\u00fcl\u00f6tt\u00fcnk \u00e1lland\u00f3an, amib\u0151l \u00e9pp keleti vagy nyugati sz\u00e9l f\u00faj, vagy pont elvesz minden szelet.\n<\/p>\n

\n Ezek a felh\u0151k retteg\u00e9sben tartj\u00e1k a vitorl\u00e1z\u00f3t, mert a kialakul\u00e1suk teljesen v\u00e9letlenszer\u0171. Pont annyira tudod megj\u00f3solni \u0151ket, mint a bubor\u00e9kok felbukkan\u00e1s\u00e1t egy faz\u00e9knyi forr\u00e1sban l\u00e9v\u0151, bugyog\u00f3 v\u00edzben. A hasonlat stimmel, mert ezek a hatalmas felh\u0151k egy szempillant\u00e1s alatt alakulnak ki az \u00f3ce\u00e1n felett felgy\u00fclemlett meleg leveg\u0151b\u0151l, az atmoszf\u00e9r\u00e1ban alakultak ki az elm\u00falt p\u00e1r nyugodt napban.\u00a0 El\u0151sz\u00f6r \u00fagy viselkednek, mint a porsz\u00edv\u00f3, ami felsz\u00edv minden leveg\u0151t a k\u00f6rny\u00e9k\u00e9n, mik\u00f6zben a feje egyre dagad, azt\u00e1n nagy sebess\u00e9ggel ok\u00e1dja vissza a tenger felsz\u00edn\u00e9re, folyton megford\u00edtva a sz\u00e9l ir\u00e1ny\u00e1t. Az egyetlen el\u0151nye a nagy zuh\u00e9, amivel le tudtuk mosni az elm\u00falt forr\u00f3 napok mocsk\u00e1t \u00e9s frusztr\u00e1lts\u00e1g\u00e1t.\n<\/p>\n

\n Alapvet\u0151en l\u00e9tezik sz\u00e9ltaktika az ilyen felh\u0151k k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 kialakul\u00e1si f\u00e1zisaira, de ezek itt \u00fagy rohang\u00e1lnak k\u00f6r\u00fcl\u00f6tt\u00fcnk, mint az Apokalipszis h\u00e1rom lovasa*, \u00e9s lehetetlens\u00e9g tervet \u00e1ll\u00edtani a meg\u00fcdv\u00f6z\u00fcl\u00e9s\u00fcnkh\u00f6z. Teh\u00e1t itt tekeregt\u00fcnk, az egyikb\u0151l kiker\u00fclt\u00fcnk kelet fel\u00e9, hogy azt\u00e1n ki\u00fcss\u00f6n minket a m\u00e1sik felh\u0151, visszak\u00e9nyszer\u00edtve nyugat fel\u00e9. Sz\u00e1mtalan vitorlacsere ut\u00e1n \u00fagy t\u0171nik, hogy a legrosszabbon m\u00e1r t\u00fal vagyunk, \u00e9s ma este m\u00e1r stabilabb szelek f\u00fajnak majd, amelyek v\u00e9gre biztons\u00e1gos ter\u00fcletre visznek.\n<\/p>\n

\n —————-\n<\/p>\n

\n * A Bibli\u00e1ban n\u00e9gy van bel\u0151l\u00fck: a
\n
\n H\u00e1bor\u00fa
\n <\/a>
\n , a
\n

\n Hal\u00e1l
\n <\/a>
\n , az
\n

\n \u00c9h\u00edns\u00e9g
\n <\/a>
\n \u00e9s a
\n

\n Pestis
\n <\/a>
\n megtestes\u00edt\u0151i. A Jelen\u00e9sek k\u00f6nyv\u00e9ben szerepelnek, \u00e9s a k\u00f6z\u00e9pkori kereszt\u00e9nys\u00e9g meghat\u00e1roz\u00f3 mot\u00edvumai voltak, de m\u00e1ig haszn\u00e1lj\u00e1k az irodalomban, a filmm\u0171v\u00e9szetben \u00e9s a zen\u00e9ben. M\u00e9g Conrad Colman is metaforak\u00e9nt haszn\u00e1lja\u2026 J\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Gilles Martin-Raget\/Barcelona World Race
\n<\/span>
\n
\n
\n Forr\u00e1s: http:\/\/www.conradcolman.com\/2015\/01\/wow-another-tough-day-in-the-office\/
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Conrad Colman napl\u00f3ja, 2015. janu\u00e1r 25. Ezt a trackeren nem l\u00e1thatod, mert csak naponta p\u00e1rszor friss\u00fcl, de k\u00edgy\u00f3vonalban vitorl\u00e1ztunk szanasz\u00e9t a tengeren, hogy d\u00e9lre keveredj\u00fcnk ebb\u0151l az anticiklonb\u00f3l. El\u00e9g nyugodt \u00e1tkel\u00e9s\u00fcnk volt a Doldrums-n\u00e1l az egyenl\u00edt\u0151n, es\u0151 \u00e9s vihar n\u00e9lk\u00fcl, de \u00fagy t\u0171nik, hogy most megfizet\u00fcnk ez\u00e9rt. Legal\u00e1bb h\u00e1rom zivatarfelh\u0151 van k\u00f6r\u00fcl\u00f6tt\u00fcnk \u00e1lland\u00f3an, amib\u0151l \u00e9pp […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1623,617,1474,407],"sailing_author":"Csepregi Panka","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/520"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=520"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/520\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=520"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=520"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=520"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}