{"id":525,"date":"2015-01-18T22:01:00","date_gmt":"2015-01-18T21:01:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/01\/18\/conrad-naploja-01-16-17\/"},"modified":"2017-08-02T00:01:16","modified_gmt":"2017-08-01T22:01:16","slug":"conrad-naploja-01-16-17","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/01\/18\/conrad-naploja-01-16-17\/","title":{"rendered":"Conrad napl\u00f3ja 01.16-17."},"content":{"rendered":"

\n Doldrums \u00e9s az Egyenl\u00edt\u0151 k\u00f6rny\u00e9k\u00e9r\u0151l\n<\/p>\n

\n
\n A Doldrums lott\u00f3
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n Conrad Colman napl\u00f3ja, 2015. janu\u00e1r 16.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n Pr\u00f3b\u00e1lunk d\u00e9lre keveredni, de nincs t\u00fal sok sz\u00e9l. K\u00f6vett\u00fck az \u00e9szakias szelet eg\u00e9szen tegnap k\u00e9s\u0151 d\u00e9lut\u00e1nig, de biztos l\u00e1tt\u00e1tok, hogy jelent\u0151sen cs\u00f6kkent a sebess\u00e9g\u00fcnk. Azt\u00e1n egyszer csak teljesen le\u00e1llt az \u00e9szaki sz\u00e9l, \u00e9s a sz\u00e9lr\u00f3zsa minden ir\u00e1ny\u00e1b\u00f3l \u00e9rkezett vissza. D\u00e9li ir\u00e1nyba ford\u00edtottuk a haj\u00f3t, \u00e9s siker\u00fclt 1-2 csom\u00f3val haladnunk, mik\u00f6zben a vitorl\u00e1k a hull\u00e1mz\u00e1s miatt csapkodtak, \u00e9s f\u00e1raszt\u00f3 volt, mert mi korm\u00e1nyoztunk, ugyanis az autopilot nem csin\u00e1l semmit, amikor ennyire v\u00e1ltoz\u00e9konyak a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek.\n<\/p>\n

\n Az \u00e9n v\u00e1lt\u00e1som alatt felvillant a rem\u00e9nysug\u00e1r, amikor a sz\u00e9l \u00e9p\u00edtkezni kezdett, el\u0151sz\u00f6r 2 csom\u00f3r\u00f3l 3,5-re, majd 6-ra! Akci\u00f3ba lend\u00fcltem, hogy felh\u00fazzam a Code 0-t (nagy lapos vitorla, ami t\u00f6bb sz\u00f6g\u00f6n \u00e9s t\u00f6bb sz\u00e9lviszony alatt is haszn\u00e1lhat\u00f3), de amikor az \u00e1rboc fel\u00e9n\u00e9l j\u00e1rtam vele, a sz\u00e9l t\u00fal er\u0151s lett hozz\u00e1, \u00edgy lek\u00f6t\u00f6ttem a deckre az es\u0151ben. L\u00e1tv\u00e1nyosan haladtunk d\u00e9lre a zuhog\u00f3 es\u0151ben, ami lemosta a haj\u00f3r\u00f3l a saharai homokot, ami az elm\u00falt h\u00e9ten halmoz\u00f3dott fel, \u00e9s \u00e9n v\u00e9gre lemoshattam k\u00e9t h\u00e9t ragacsoss\u00e1g\u00e1t.\n<\/p>\n

\n A Doldrumsn\u00e1l a vitorl\u00e1kr\u00f3l lez\u00fadul\u00f3 v\u00edzben zuhanyozni nem t\u00fal pihentet\u0151, mert sosem tudhatod, mikor z\u00e1rja el valaki a vizet. A legrosszabb, amikor ott \u00e1llsz teljesen leszappanozva, az ujjaidr\u00f3l cs\u00f6p\u00f6g a hab, \u00e9s keresed a k\u00f6vetkez\u0151 felh\u0151t, ami lemoshatn\u00e1 r\u00f3lad. Ak\u00e1rhogy is, most j\u00f3 egy \u00f3r\u00e1n kereszt\u00fcl esett, volt id\u0151m mosakodni, \u00e9s ki\u00f6bl\u00edteni a zoknijaimat \u00e9s az als\u00f3nem\u0171t. Val\u00f3di luxus \u00e9s j\u00f3 felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9s az \u00fat k\u00f6vetkez\u0151 szakasz\u00e1ra\u2026\u00a0 amibe boldogan v\u00e1gunk majd bele, ha a sz\u00e9l visszaj\u00f6n!\n<\/p>\n

\n
\n \u00dajra d\u00e9len!
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n
\n Conrad Colman napl\u00f3ja, 2015. janu\u00e1r 17.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n M\u00e1r hatszor kereszteztem az egyenl\u00edt\u0151t vitorl\u00e1k alatt, \u00edgy m\u00e1r nem olyan izgalmas m\u00e9rf\u00f6ldk\u0151, mint valamelyik \u201efok\u201d, ami az \u00faton v\u00e1r r\u00e1nk, de m\u00e9g \u00edgy is megel\u00e9gedetts\u00e9ggel t\u00f6lt el, amikor a GPS \u00e1tv\u00e1lt N-r\u0151l S-re, \u00e9s arra gondolok, hogy elkezd\u00fcnk lefele cs\u00faszni a boly\u00f3n. Hagytam N\u00e1ndort tov\u00e1bb aludni, \u00edgy figyelhettem a v\u00e1lt\u00e1st, \u00e9s \u00e9lvezhettem a b\u00e9k\u00e9s napfelkelt\u00e9t, amikor a puha baracksz\u00edn sugarak megjelentek a horizonton, \u00e9s leh\u00e1mozt\u00e1k az \u00e9jszaka s\u00f6t\u00e9ts\u00e9g\u00e9t. Neptunnak adtam a k\u00e1v\u00e9m utols\u00f3 cseppjeit, hogy megk\u00f6sz\u00f6njem az \u00e1tkel\u00e9s\u00fcnket, de semmi egyebet, mert sem a sz\u00e9l, sem a tenger nem seg\u00edtett minket, mi\u00f3ta elrajtoltunk.\n<\/p>\n

\n Amilyen sz\u00e9p volt a napfelkelte, olyan szomor\u00fa volt l\u00e1tni, hogy elm\u00falik az \u00e9jszaka, mert a tiszta \u00e9g el\u0151sz\u00f6r mutatta meg a d\u00e9l keresztje csillagk\u00e9pet ezalatt a verseny alatt, \u00e9s igaz\u00e1n \u00fagy \u00e9reztem, hogy \u00fcdv\u00f6z\u00f6l a f\u00e9lteke, amin sz\u00fclettem. Nem csak az \u00e9gen voltak f\u00e9nyek, hanem a v\u00edzben is egy tucat apr\u00f3 tintahal foszforeszk\u00e1lt, akik a delfinekkel egy\u00fctt k\u00f6vettek minket. Igaz\u00e1n csod\u00e1s \u00e9jszaka volt.\n<\/p>\n

\n Most, m\u00e1sf\u00e9l d\u00e9li fokn\u00e1l v\u00e9gre tal\u00e1ltunk szelet a v\u00e1rt d\u00e9lkeleti ir\u00e1nyb\u00f3l, \u00e9s \u00e9lvezettel tudunk lefele haladni a versenyp\u00e1ly\u00e1n. A s\u00f6t\u00e9t felh\u0151k \u00e1ltal hozott sz\u00e9ler\u0151s\u00f6d\u00e9s okozta izgatott vitorlacsere ut\u00e1n, az er\u0151s\u00f6d\u0151 sz\u00e9l felsz\u00edv\u00f3dott, \u00e9s most a legnagyobb orrvitorl\u00e1val \u00e9s teli nagyvitorl\u00e1val haladunk. Most fejezt\u00fck be a korm\u00e1nycsap\u00e1gyak extra er\u0151s\u00edt\u00e9s\u00e9nek lamin\u00e1l\u00e1s\u00e1t, \u00fcgyelve a felcsap\u00f3d\u00f3 hull\u00e1mokra \u00e9s a szem\u00f6ld\u00f6k\u00fcnkr\u0151l cs\u00f6p\u00f6g\u0151 izzads\u00e1gra. Az egyenl\u00edt\u0151i nap fejbe ver, \u00e9s csak a vitorl\u00e1k \u00e1rny\u00e9k\u00e1ban tal\u00e1lunk enyh\u00fcl\u00e9st, \u00e9s h\u0171v\u00f6s szell\u0151t. Egy r\u00f6vid z\u00e1por form\u00e1j\u00e1ban halad\u00e9kot kaptunk, ami j\u00f3 lehet\u0151s\u00e9g volt egy \u00fajabb zuhanyra.\n<\/p>\n

\n Sajnos a Doldrumson val\u00f3 a lass\u00fa \u00e1tkel\u00e9s\u00fcnk egy megm\u00e1sz\u00e1sra v\u00e1r\u00f3 nagy hegyet hagyott nek\u00fcnk. A legk\u00f6zelebbi versenyt\u00e1rsunk, a One Ocean One Planet m\u00e1r t\u00f6bb, mint 700 m\u00e9rf\u00f6ldre van, a vezet\u0151 poz\u00edci\u00f3ban vitorl\u00e1z\u00f3k pedig ennek t\u00f6bb, mint dupla t\u00e1vols\u00e1g\u00e1ra. \u00d6ntelts\u00e9g \u00e9s tiszteletlens\u00e9g lenne azt mondani a t\u00f6bbi versenyz\u0151nek, hogy sim\u00e1n le tudjuk gy\u0151zni ezt a t\u00e1vols\u00e1got, de t\u00e1voltartjuk magunkat az \u0151ket f\u0171t\u0151 verseny t\u00fcz\u00e9t\u0151l, \u00e9s a t\u00e1vols\u00e1g rem\u00e9lhet\u0151leg elm\u00e1llik a k\u00f6vetkez\u0151 hetek, h\u00f3napok (!) alatt. A rajtunk ut\u00e1n Bizony\u00e1ra meg\u00e9rdeml\u00fcnk n\u00e9mi szelet, hogy haladjunk tov\u00e1bb az \u00fatukon! K\u00f6vessetek tov\u00e1bbra is!\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Forr\u00e1s:
\n

\n https:\/\/www.facebook.com\/mancsaft.szakszervezet
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Spirit of Hungary – Barcelona World Race
\n<\/span>
\n
\n
\n Forr\u00e1s: http:\/\/www.conradcolman.com\/2015\/01\/the-doldrums-lottery\/ , http:\/\/www.conradcolman.com\/2015\/01\/back-to-the-south\/
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Doldrums \u00e9s az Egyenl\u00edt\u0151 k\u00f6rny\u00e9k\u00e9r\u0151l A Doldrums lott\u00f3 Conrad Colman napl\u00f3ja, 2015. janu\u00e1r 16. Pr\u00f3b\u00e1lunk d\u00e9lre keveredni, de nincs t\u00fal sok sz\u00e9l. K\u00f6vett\u00fck az \u00e9szakias szelet eg\u00e9szen tegnap k\u00e9s\u0151 d\u00e9lut\u00e1nig, de biztos l\u00e1tt\u00e1tok, hogy jelent\u0151sen cs\u00f6kkent a sebess\u00e9g\u00fcnk. Azt\u00e1n egyszer csak teljesen le\u00e1llt az \u00e9szaki sz\u00e9l, \u00e9s a sz\u00e9lr\u00f3zsa minden ir\u00e1ny\u00e1b\u00f3l \u00e9rkezett vissza. D\u00e9li ir\u00e1nyba […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":7325,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[302,89,1534],"sailing_author":"Csepregi Panka","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/525"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=525"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/525\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7325"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=525"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=525"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=525"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}