{"id":5292,"date":"2003-11-24T00:00:00","date_gmt":"2003-11-23T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2003\/11\/24\/arc-a-rajt\/"},"modified":"2017-08-01T23:39:45","modified_gmt":"2017-08-01T21:39:45","slug":"arc-a-rajt","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2003\/11\/24\/arc-a-rajt\/","title":{"rendered":"ARC – A rajt"},"content":{"rendered":"

\n Elrajtolt a 2003 \u00e9vi verseny a kan\u00e1ri-szigeteki Las Palmasb\u00f3l. Jelent\u00f5s magyar \u00e9rdekelts\u00e9ggel, hisz Fa N\u00e1ndor korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val j\u00f3 helyez\u00e9sre es\u00e9lyes csapat is indult a djuice (Extra Dry) fed\u00e9lzet\u00e9n.\n<\/p>\n

\n Las Palmas, kik\u00f6t\u00f5v\u00e1ros. P\u00e1r napig most az Atlantic Rally for Cruisers 2003 verseny rajtj\u00e1nak ad otthont.\n<\/p>\n

\n
\n A verseny rajtja el\u00f6tt egy nappal \u00e9rkezt\u00fcnk meg a kik\u00f6t\u00f5be. A djuice (Extra Dry) fed\u00e9lzet\u00e9n l\u00e1zas k\u00e9sz\u00fcl\u00f5d\u00e9s folyt mint ahogy a versenyen indul\u00f3 haj\u00f3kon is. Bevallom \u00f6szint\u00e9n nem gondoltam volna, hogy a csapat m\u00e1snap d\u00e9lre elk\u00e9sz\u00fcl. A fed\u00e9lzeten dobozok halma, a felszerel\u00e9s jav\u00edtgat\u00e1s\u00e1val, pakol\u00e1ssal elfoglalt leg\u00e9nys\u00e9g kem\u00e9nyen dolgozott, hogy mihamar\u00e1bb elk\u00e9sz\u00fclj\u00f6n.\n<\/p>\n

\n
\n Addig is k\u00f6r\u00fcln\u00e9zt\u00fcnk a kik\u00f6t\u00f5ben. Ezen a versenyen minden megtal\u00e1lhat\u00f3 volt ami vitorl\u00e1shaj\u00f3. A high tech VOR 60-as haj\u00f3k mellett r\u00e9gi a sz\u00e1zadfordul\u00f3 k\u00f6rny\u00e9k\u00e9n \u00e9p\u00edtett gy\u00f6ny\u00f6r\u00fb fahaj\u00f3kon kereszt\u00fcl az alig 30 l\u00e1b hossz\u00fas\u00e1g\u00fa l\u00e9lekveszt\u00f5kig szinte minden megtal\u00e1lhat\u00f3 volt a kik\u00f6t\u00f5ben. A t\u00farahaj\u00f3z\u00e1s cs\u00facsmodeljei, Swan-ok, Oyster-ek mellett a mez\u00f5ny legnagyobb haj\u00f3j\u00e1n egy 100 l\u00e1b k\u00f6r\u00fcli szerkezeten m\u00e9g k\u00e9t jetski \u00e9s egy j\u00f3l lef\u00f3li\u00e1zott motor is megtal\u00e1lhat\u00f3 volt. Hi\u00e1ba no, kinek a verseny, kinek a buli a l\u00e9nyeg.\n<\/p>\n

\n
\n Inyenceknek m\u00e9g volt egy \u00e9rdekess\u00e9g. \u00c9ppen ott horgonyzott az 1928-ban \u00e9p\u00edtett Cambria nevezet\u00fb J-yacht is, amivel akkort\u00e1jt indultak az Amerika Kupa versenyein. Leny\u00fbg\u00f6z\u00f5 m\u00e9reteit az \u00e1rboc vastags\u00e1g\u00e1n tudn\u00e1m szeml\u00e9ltetni.Egy j\u00f3l megtermett feln\u00f5tt f\u00e9rfi v\u00e1lsz\u00e9less\u00e9g\u00e9t meghaladta a gy\u00f6ny\u00f6r\u00fb fa\u00e1rboc vastags\u00e1ga.\n<\/p>\n

\n
\n A csapatot mag\u00e1ra hagytuk a m\u00e1snap reggeli tal\u00e1lkoz\u00e1s rem\u00e9ny\u00e9ben.\n<\/p>\n

\n Reggel m\u00e1r minden k\u00e9szen\u00e1llt az indul\u00e1sra. A kik\u00f6t\u00f5 sz\u00e1ly\u00e1ban lelkes komment\u00e1tor vezette fel a kifut\u00f3 ismertebb haj\u00f3kat. A mol\u00f3 sz\u00e1rnyain t\u00f6bb sz\u00e1z ember kis\u00e9rte figyelemmel az indul\u00f3kat. Igazi nagy felhajt\u00e1s.R\u00e1ad\u00e1sul a sz\u00e9l is spinnakeresrajtot ig\u00e9rt.\n<\/p>\n

\n
\n A rajtot k\u00e9t r\u00e9szre bontott\u00e1k. Az els\u00f5 12:40-kor rajtol\u00f3 csapat a racing oszt\u00e1ly volt. Ide sorolt\u00e1k be a djuice-t is. Itt indultak a VOR 60-asok, a verseny eddigi favoritjai a Farr 65-\u00f6s haj\u00f3k -akik j\u00f3p\u00e1ran profi fel\u00fcgyelet mellett fizet\u00f5s vend\u00e9gekkel teszik meg a t\u00e1vot- az \u00edr Maxi \u00e9s m\u00e9g n\u00e9h\u00e1ny az ink\u00e1bb a versenyz\u00e9s\u00e9rt nevezett haj\u00f3 is. Ez a kb 30 haj\u00f3t sz\u00e1ml\u00e1l\u00f3 csapat rajtolt teh\u00e1t el\u00f6sz\u00f6r. M\u00e1r a rajtn\u00e1l kider\u00fclt a magyar haj\u00f3 remek technikai felk\u00e9sz\u00fclts\u00e9ge. Ahogy k\u00e9s\u00f6bb N\u00e1ndi egy level\u00e9ben is irta, addig nincsen baj, am\u00edg okosnak kell lenni.Akkor van gond, ha egyszer\u00fben csak gyorsnak.\n<\/p>\n

\n
\n J\u00f3 tiz percig k\u00f6vett\u00fck a racing mez\u00f5nyt, megn\u00e9zve a spinnakerh\u00faz\u00e1s gy\u00f6trelmeit a Maxin, majd visszat\u00e9rt\u00fcnk a nagyobb mez\u00f5ny a val\u00f3di Cruiserek rajtj\u00e1hoz. Kb 200 haj\u00f3 indult 20 percel k\u00e9s\u00f6bb. Ki nyugodtan, ki kapkodva. Volt olyan indul\u00f3 is aki horgonyon megv\u00e1rta m\u00edg elrajtol a mez\u00f5ny, majd sz\u00e9p kom\u00f3tosan ut\u00e1nuk eredt.Itt l\u00e1tszott igaz\u00e1n, hogy ink\u00e1bb az \u00e1tkel\u00e9s \u00e9lm\u00e9nye a fontos, mint a j\u00f3 helyez\u00e9s. Kev\u00e9s spinnakert dagasztott a sz\u00e9l ink\u00e1bb a nyugisabb pillang\u00f3z\u00e1st v\u00e1lasztott\u00e1k sokan.\n<\/p>\n

\n A gy\u00f6ny\u00f6r\u00fb naps\u00fct\u00e9sben\u00a0 sz\u00e9p l\u00e1tv\u00e1nyt ny\u00fajtott a k\u00f6zel 230 haj\u00f3, ahogy nekiv\u00e1g az Atlanti \u00d3ce\u00e1nnak.\n<\/p><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Elrajtolt a 2003 \u00e9vi verseny a kan\u00e1ri-szigeteki Las Palmasb\u00f3l. Jelent\u00f5s magyar \u00e9rdekelts\u00e9ggel, hisz Fa N\u00e1ndor korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val j\u00f3 helyez\u00e9sre es\u00e9lyes csapat is indult a djuice (Extra Dry) fed\u00e9lzet\u00e9n. Las Palmas, kik\u00f6t\u00f5v\u00e1ros. P\u00e1r napig most az Atlantic Rally for Cruisers 2003 verseny rajtj\u00e1nak ad otthont. A verseny rajtja el\u00f6tt egy nappal \u00e9rkezt\u00fcnk meg a kik\u00f6t\u00f5be. A djuice […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5292"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5292"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5292\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5292"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5292"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5292"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}