{"id":530,"date":"2015-01-13T04:41:00","date_gmt":"2015-01-13T03:41:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/01\/13\/domokos-andrast-nem-a-vb-aranyak-motivaljak\/"},"modified":"2017-08-02T00:01:15","modified_gmt":"2017-08-01T22:01:15","slug":"domokos-andrast-nem-a-vb-aranyak-motivaljak","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/01\/13\/domokos-andrast-nem-a-vb-aranyak-motivaljak\/","title":{"rendered":"Domokos Andr\u00e1st nem a vb-aranyak motiv\u00e1lj\u00e1k"},"content":{"rendered":"

\n (sajt\u00f3anyag) A vitorl\u00e1z\u00f3 Majth\u00e9nyi Szabolcsnak \u00e9s Domokos Andr\u00e1snak lassacsk\u00e1n kij\u00e1r, hogy a Rep\u00fcl\u0151 Hollandi haj\u00f3oszt\u00e1lyt \u00e1tkeresztelj\u00e9k Rep\u00fcl\u0151 Magyarokra.\n<\/p>\n

\n
\n A p\u00e1ros a m\u00falt h\u00e9ten Sydneyben 11-dik vil\u00e1gbajnoki c\u00edm\u00e9t nyerte, \u00e9s a vb-k \u00f6sszes\u00edtett \u00e9remt\u00e1bl\u00e1zat\u00e1n az \u00e9lre rep\u00edtette haz\u00e1nkat. Majth\u00e9nyi\u00e9k els\u00f6pr\u0151 f\u00f6l\u00e9nnyel \u2013 kilenc futamon h\u00e9t els\u0151 \u00e9s k\u00e9t m\u00e1sodik helyez\u00e9ssel \u2013 v\u00e9dt\u00e9k meg c\u00edm\u00fcket, \u00e9s \u00f6v\u00e9k lett az abszol\u00fat pontverseny gy\u0151ztes\u00e9t illet\u0151 Ez\u00fcst Sombrero is. Domokos Andr\u00e1s elmondta: h\u00fasz \u00e9ve kezdt\u00e9k diadalmenet\u00fcket, \u00e9s addig folytatj\u00e1k, am\u00edg \u00e9lvezik a vitorl\u00e1z\u00e1st.
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n – A k\u00fcl\u00f6nlegess\u00e9g az volt, hogy \u00e9ppen h\u00fasz \u00e9ve nyert\u00fck az els\u0151 vil\u00e1gbajnoki aranyunkat, \u00e9s szint\u00e9n Ausztr\u00e1li\u00e1ban – nyilatkozta haza\u00e9rkez\u00e9se ut\u00e1n Domokos Andr\u00e1s. – \u00dagyhogy az \u00e9vfordul\u00f3 miatt ez a viadal t\u00f6bbet jelentett nek\u00fcnk, mint egy sima vil\u00e1gbajnoks\u00e1g. Am\u00fagy ink\u00e1bb kellemetlen volt Sydneyben, egy metropolisz k\u00f6zep\u00e9n szennyezett v\u00edzen \u00e9s leveg\u0151ben, iszonyatos haj\u00f3forgalomban versenyezni. Ez senkinek nem ide\u00e1lis, f\u0151leg az olyanoknak nem, mint \u00e9n, akik az\u00e9rt szeretnek vitorl\u00e1zni, hogy a term\u00e9szethez k\u00f6zel, sz\u00e9p k\u00f6rnyezetben legyenek. Ezt sajnos most nem lehetett elmondani.\n<\/p>\n

\n
\n – Vigasztalhat, amilyen el\u0151nnyel nyertetek\u2026
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n – Val\u00f3 igaz, de am\u00fagy akadt m\u00e1r p\u00e9lda arra, hogy ilyen f\u00f6l\u00e9nnyel gy\u0151zz\u00fcnk. 2006-ban a floridai St. Petersburgben az els\u0151 futamban m\u00e1sodikak lett\u00fcnk, ut\u00e1na viszont csak els\u0151 helyeink voltak.\n<\/p>\n

\n –
\n
\n Ilyen eredm\u00e9nyre sz\u00e1m\u00edtottatok?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n – Ezt nem lehetett el\u0151re tudni. A vitorl\u00e1z\u00e1s technikai sport, \u00e9s b\u00e1rmennyire j\u00f3l felk\u00e9sz\u00fclt egy versenyz\u0151, b\u00e1rmilyen gondosan k\u00e9sz\u00edti fel a haj\u00f3j\u00e1t, mindig benne van a pakliban, hogy a haj\u00f3val t\u00f6rt\u00e9nik valami. Sydneyben p\u00e9ld\u00e1ul az egyik magyar p\u00e1rosnak h\u00e1rom futama \u00faszott el azon, hogy az \u00e1rbocukon t\u00f6nkrement valami. Egy kompetens versenyz\u0151 nem jelentheti ki el\u0151re, hogy biztosan nyerni fog egy versenyen.\n<\/p>\n

\n
\n – Miben voltatok jobbak a mez\u0151nyn\u00e9l?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n – Mind a taktikai, mind a technikai felk\u00e9sz\u00fclts\u00e9gben. Taktikai felk\u00e9sz\u00fclts\u00e9g alatt a versenyre val\u00f3 \u00e9retts\u00e9get \u00e9rtem, illetve azt, hogy ki \u00e9rt\u00e9keli \u00e9s haszn\u00e1lja ki jobban a verseny k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyeit, a sz\u00e9lv\u00e1ltoz\u00e1sokat, a hull\u00e1mviszonyokat. A technikai r\u00e9sz pedig a haj\u00f3, a rudazat, a vitorl\u00e1k \u00f6sszehangolts\u00e1ga, \u00e9s a man\u0151verek sz\u00ednvonala.\n<\/p>\n

\n
\n – Ami az ut\u00f3bbi illeti, tavaly lett \u00faj haj\u00f3tok.
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n – \u00c1prilisban kezdt\u00fcnk el vele vitorl\u00e1zni, miut\u00e1n elk\u00e9sz\u00fclt. M\u00e1r ebben nyert\u00fck a j\u00faliusi sk\u00f3ciai vil\u00e1gbajnoks\u00e1got is, de akkor m\u00e9g nagyon \u00faj volt a haj\u00f3, nem igaz\u00e1n volt kipr\u00f3b\u00e1lva, \u00f6tven \u00f3r\u00e1t sem tudtunk el\u0151tte vitorl\u00e1zni vele. Sydneyben az\u00e9rt m\u00e1r j\u00f3val komfortosabban \u00e9rezt\u00fcnk benne magunkat.\n<\/p>\n

\n
\n – Meddig terveztek m\u00e9g, hogyan k\u00e9pzelitek a j\u00f6v\u0151t?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n – Ami engem illet, m\u00e1r nem motiv\u00e1l, hogy m\u00e9g egy vil\u00e1gbajnoki c\u00edmet nyerj\u00fcnk, sem, hogy tizen\u00f6t vagy h\u00fasz legyen. R\u00e1ad\u00e1sul ahhoz, hogy \u00edgy tudjunk vitorl\u00e1zni, megfelel\u0151 anyagi h\u00e1tt\u00e9rre lenne sz\u00fcks\u00e9g. Ehhez k\u00e9pest a t\u00e1mogat\u00e1sunk nem el\u00e9g ahhoz, hogy v\u00e9gigcsin\u00e1ljunk egy \u00e9vet, saj\u00e1t magunknak is kell p\u00e9nzt beleadnunk. M\u00e1sr\u00e9szt komoly fizikai ig\u00e9nybev\u00e9tel ez a sport, a korm\u00e1nyosnak is, de nekem, a leg\u00e9nys\u00e9gnek m\u00e9g ink\u00e1bb. Am\u00edg m\u00e9g \u00e9lvezhet\u0151 a versenyz\u00e9s ezen a szinten, csin\u00e1lom, viszont ha m\u00e1r t\u00f6bb lesz benne a f\u00e1jdalom, akkor m\u00e1r nem lesz \u00e9rdemes. Eddig is az motiv\u00e1lt, hogy szeretek vitorl\u00e1zni, de m\u00e1r kicsit fanatizmusnak \u00e9rzem, hogy negyven \u00e9ves kor felett is csin\u00e1lja az ember. Majd kider\u00fcl, hogy m\u00e9g meddig megy\u2026<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

(sajt\u00f3anyag) A vitorl\u00e1z\u00f3 Majth\u00e9nyi Szabolcsnak \u00e9s Domokos Andr\u00e1snak lassacsk\u00e1n kij\u00e1r, hogy a Rep\u00fcl\u0151 Hollandi haj\u00f3oszt\u00e1lyt \u00e1tkeresztelj\u00e9k Rep\u00fcl\u0151 Magyarokra. A p\u00e1ros a m\u00falt h\u00e9ten Sydneyben 11-dik vil\u00e1gbajnoki c\u00edm\u00e9t nyerte, \u00e9s a vb-k \u00f6sszes\u00edtett \u00e9remt\u00e1bl\u00e1zat\u00e1n az \u00e9lre rep\u00edtette haz\u00e1nkat. Majth\u00e9nyi\u00e9k els\u00f6pr\u0151 f\u00f6l\u00e9nnyel \u2013 kilenc futamon h\u00e9t els\u0151 \u00e9s k\u00e9t m\u00e1sodik helyez\u00e9ssel \u2013 v\u00e9dt\u00e9k meg c\u00edm\u00fcket, \u00e9s \u00f6v\u00e9k […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[61,91,1596,285],"sailing_author":"Tur\u00e1k P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/530"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=530"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/530\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=530"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=530"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=530"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}