{"id":531,"date":"2015-01-12T17:53:00","date_gmt":"2015-01-12T16:53:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/01\/12\/oceani-szorny-rt\/"},"modified":"2017-08-02T00:01:14","modified_gmt":"2017-08-01T22:01:14","slug":"oceani-szorny-rt","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/01\/12\/oceani-szorny-rt\/","title":{"rendered":"\u00d3ce\u00e1ni Sz\u00f6rny Rt"},"content":{"rendered":"
\n Conrad Colman \u00edr\u00e1sa a Spirit of Hungary fed\u00e9lzet\u00e9r\u0151l tegnapr\u00f3l.\n<\/p>\n
\n Az \u00e9jszak\u00e1ban nem csak a gyerekszob\u00e1ban ugorhatnak sz\u00f6rnyek el\u0151 a semmib\u0151l.Egy hossz\u00fa d\u00e9lut\u00e1non kereszt\u00fcl vezettem a haj\u00f3t a kor\u00e1bbi oszt\u00e1lyb\u00f3l szerzett szok\u00e1saim szerint\u2026 Egy \u00fcveg v\u00edz \u00e9s n\u00e9mi mogyor\u00f3 a kezem \u00fcgy\u00e9ben, fent a nagy gennaker \u00e9s egyes reffen a gr\u00f3sz. Sajnos ahogy lesz\u00e1llt az este, a sz\u00e9l er\u0151s\u00f6d\u00f6tt, er\u0151sebb volt a biztons\u00e1gosan vitorl\u00e1zhat\u00f3 tartom\u00e1nyn\u00e1l, \u00edgy feltett\u00fck a kis reachert. N\u00e1ndorral a cockpitban besz\u00e9lgett\u00fcnk a vitorlacsere ut\u00e1n, amikor egyszercsak mindketten fura, tompa zajt hallottunk. Felt\u00e9teleztem, hogy el\u00fct\u00f6tt\u00fcnk valamit, ellen\u0151rizt\u00fck a korm\u00e1nyokat \u00e9s amit a kielb\u0151l l\u00e1ttunk, de minden tiszta volt. Folytattuk h\u00e1t utunkat a kisebb vitorl\u00e1kkal, de eg\u00e9sz \u00e9jjel a m\u0171szerekkel k\u00fczdve csak nem l\u00e1ttuk az elv\u00e1rt adatokat. Hajnalban \u00fagy d\u00f6nt\u00f6tt\u00fcnk, hogy \u00fajra felh\u00fazzuk a nagyobb gennakert, de a sebess\u00e9g m\u00e9gsem n\u0151tt annyira, mint az v\u00e1rhat\u00f3 lett volna.\n<\/p>\n
\n Azt\u00e1n egyszer csak beugrott a fura hang, amit \u00e9jjel hallottunk. Ledugtam a GoPro kamer\u00e1t a haj\u00f3 al\u00e1, \u00e9s a fot\u00f3kr\u00f3l kider\u00fclt, hogy j\u00f3kora h\u00e1l\u00f3t vagy textilt vonszolunk a kielen. Betekert\u00fck a gennakert, \u00e9s sz\u00e9lbe \u00e1lltunk, majd tolatni kezdt\u00fcnk, hogy a cucc le\u00fasszon a kielr\u0151l. A tov\u00e1bbi fot\u00f3kr\u00f3l kider\u00fclt, hogy a h\u00e1l\u00f3 r\u00e9szben lekoptatta a fest\u00e9ket a kielr\u0151l, de egy\u00e9bk\u00e9nt nem s\u00e9r\u00fclt meg.\n<\/p>\n \n Nem igaz\u00e1n tudom, hogyan, de a nagy izgalomban N\u00e1ndor megcs\u00faszott, amikor j\u00f6tt vissza a cockpitba, \u00e9s beverte a fej\u00e9t. Amikor \u00fajra felvett\u00fck az ir\u00e1nyt, levette a sapk\u00e1j\u00e1t, \u00e9s kider\u00fclt, hogy egy 3 centis v\u00e9res seb van a kopony\u00e1ja h\u00e1ts\u00f3 r\u00e9sz\u00e9n. Teljes s\u00fcrg\u0151ss\u00e9gi ell\u00e1t\u00e1si m\u00f3dba kapcsolva lev\u00e1gtam a haj\u00e1t, leborotv\u00e1ltam a seb k\u00f6rny\u00e9k\u00e9t, lekezeltem Betadine-nal, \u00e9s steril tapaszokkal \u00f6sszeh\u00faztam a sebet. K\u00e9szen \u00e1lltam, hogy bevessem a rajt el\u0151tti orvosi tr\u00e9ningen tanult \u00faj varrat-technik\u00e1mat, de N\u00e1ndor jobbnak l\u00e1tta ezt a megold\u00e1st. Tal\u00e1n elvettem a kedv\u00e9t azzal, hogy \u00f6szt\u00f6n\u00f6sen a fuxol\u00f3 k\u00e9szletem 10 centis t\u0171j\u00e9hez \u00e9s 1 mm-es dyneema c\u00e9rn\u00e1j\u00e1hoz ny\u00faltam\u2026.\n<\/p>\n \n Most m\u00e1r tudom, hogy vannak emberek, akik sz\u00e9ls\u0151s\u00e9ges esetekben hasonl\u00edtani tudnak kis kedvenc\u00fckre, p\u00e9ld\u00e1ul szak\u00e1llas-rongyos f\u00e9rfiak a bozontos kuty\u00e1ikhoz, de az\u00e9rt ez m\u00e9gis \u0151r\u00fclts\u00e9g. Nincs sz\u00fcks\u00e9g a haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151 \u00e9s a haj\u00f3 egyidej\u0171 sports\u00e9r\u00fcl\u00e9seire!\n<\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n