{"id":541,"date":"2015-01-03T08:56:00","date_gmt":"2015-01-03T07:56:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/01\/03\/50-eves-a-soling\/"},"modified":"2017-08-02T00:01:12","modified_gmt":"2017-08-01T22:01:12","slug":"50-eves-a-soling","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/01\/03\/50-eves-a-soling\/","title":{"rendered":"50 \u00e9ves a Soling!"},"content":{"rendered":"

\n A mai napig az egyik legszebb form\u00e1j\u00fa haj\u00f3 meg\u00e9rte a f\u00e9l \u00e9vsz\u00e1zadot.\n<\/p>\n

\n 1964 \u00e9s 65 k\u00f6z\u00f6tt Jan Linge befejezte\u00a0 a Soling tervez\u00e9s\u00e9t \u00e9s elkezd\u0151dhetett a gy\u00e1rt\u00e1s. A haj\u00f3 m\u0171anyag er\u0151s\u00edt\u00e9ses \u00fcvegsz\u00e1lb\u00f3l k\u00e9sz\u00fclt- El\u0151sz\u00f6r Norv\u00e9gi\u00e1ban majd Skandin\u00e1vi\u00e1ban kezdett elterjedni miel\u0151tt vil\u00e1gsikert \u00e9rt el.\n<\/p>\n

\n Hamarosan olyan n\u00e9pszer\u0171 lett, hogy olimpiai oszt\u00e1lly\u00e1 v\u00e1lt \u00e9s a legnagyobb One Design oszt\u00e1lyk\u00e9nt versenyzett 28 \u00e9ven kereszt\u00fcl az olimpi\u00e1kon. Eg\u00e9szen 2000-ig. \u00a0Mostanra 4000 haj\u00f3 \u00e9p\u00fclt szerte a vil\u00e1gban.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Kis haz\u00e1nkban is n\u00e9pszer\u0171 haj\u00f3oszt\u00e1ly volt a Soling, m\u00e9g olimpiai oszt\u00e1ly kor\u00e1ban. Oly annyira, hogy a Balatonf\u00fcredi Haj\u00f3gy\u00e1rban m\u00e9g \u00e9p\u00fclt is j\u00f3 p\u00e1r haj\u00f3. A h\u0151skorban olyan nevek f\u00e9mjelezt\u00e9k a hazai oszt\u00e1lyt, mint\u00a0 Wossala, Fin\u00e1czy, Sz\u00e9kely, Ruj\u00e1k, Tuss, Detre ,hogy csak a legnagyobbakat eml\u00edtsem .1996-ban Wossala Gy\u00f6rgy \u00e9s csapata kijutott az Atlantai Olimpi\u00e1ra.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Az oszt\u00e1ly olimpi\u00e1r\u00f3l val\u00f3 kiker\u00fcl\u00e9se ut\u00e1n, sok sz\u00e9p magyar siker sz\u00fcletett. Wossala \u00e9s csapata t\u00f6bbsz\u00f6r volt dobog\u00f3s vil\u00e1gbajnoks\u00e1gokon. Nyert Eur\u00f3pa bajnoks\u00e1got \u00e9s Masters Vil\u00e1gbajnoks\u00e1got. Egy fiatalabb gener\u00e1ci\u00f3k\u00e9nt tudott Eur\u00f3pa bajnoks\u00e1got nyerni Gyenese Bal\u00e1zs \u00e9s csapata.\u00a0 A legnagyobb sikert a Vil\u00e1gbajnoki c\u00edmet viszont \u00e9ppen 2013-ban Litkey Farkasnak \u00e9s csapat\u00e1nak tudhatjuk be. \u00a0Az oszt\u00e1ly legeredm\u00e9nyesebb alakja mindenk\u00e9ppen Vez\u00e9r K\u00e1roly, aki h\u00e1rom Eur\u00f3pa bajnoki c\u00edm mellett, nyert vil\u00e1gbajnoks\u00e1got is \u00e9s sz\u00e1mtalan sz\u00e9p Solingos eredm\u00e9ny megalapoz\u00f3ja \u00e9s r\u00e9sztvev\u0151je volt leg\u00e9nys\u00e9gk\u00e9nt.\n<\/p>\n

\n A jubileumi Vil\u00e1gbajnoks\u00e1got Olaszorsz\u00e1gban, m\u00edg az Eur\u00f3pa bajnoks\u00e1got Berlinben rendezik. Hogy Magyar Bajnoks\u00e1g lesz-e? Rem\u00e9lj\u00fck.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A mai napig az egyik legszebb form\u00e1j\u00fa haj\u00f3 meg\u00e9rte a f\u00e9l \u00e9vsz\u00e1zadot. 1964 \u00e9s 65 k\u00f6z\u00f6tt Jan Linge befejezte\u00a0 a Soling tervez\u00e9s\u00e9t \u00e9s elkezd\u0151dhetett a gy\u00e1rt\u00e1s. A haj\u00f3 m\u0171anyag er\u0151s\u00edt\u00e9ses \u00fcvegsz\u00e1lb\u00f3l k\u00e9sz\u00fclt- El\u0151sz\u00f6r Norv\u00e9gi\u00e1ban majd Skandin\u00e1vi\u00e1ban kezdett elterjedni miel\u0151tt vil\u00e1gsikert \u00e9rt el. Hamarosan olyan n\u00e9pszer\u0171 lett, hogy olimpiai oszt\u00e1lly\u00e1 v\u00e1lt \u00e9s a legnagyobb One Design […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":7356,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[954,295,1278],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/541"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=541"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/541\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7356"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=541"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=541"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=541"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}