{"id":552,"date":"2014-12-18T18:15:00","date_gmt":"2014-12-18T17:15:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/12\/18\/foldkerules-egy-nemes-celert\/"},"modified":"2017-08-02T00:01:08","modified_gmt":"2017-08-01T22:01:08","slug":"foldkerules-egy-nemes-celert","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/12\/18\/foldkerules-egy-nemes-celert\/","title":{"rendered":"F\u00f6ldker\u00fcl\u00e9s egy nemes c\u00e9l\u00e9rt"},"content":{"rendered":"

\n Ilyen hossz\u00fa \u00fatvonalon magyar haj\u00f3s m\u00e9g nem ker\u00fclte meg a F\u00f6ldet!\n<\/p>\n

\n A 36 \u00e9ves L\u00e9gr\u00e1di M\u00e1rk egyed\u00fcl v\u00e1g neki a monument\u00e1lis t\u00f6bb mint h\u00e1rom \u00e9vig tart\u00f3 t\u00far\u00e1nak ahol olyan nagy nevek nyomdokaiba l\u00e9p mint Fa N\u00e1ndor, vagy G\u00e1l J\u00f3zsef f\u00f6ld k\u00f6r\u00fcli vitorl\u00e1z\u00f3. A projektet a t\u00e1mogat\u00f3kat \u00e9s a kapit\u00e1nyt (december 17-\u00e9n) szerd\u00e1n mutatt\u00e1k be a nagyk\u00f6z\u00f6ns\u00e9gnek st\u00edlusosan a A \u201eDuna Kir\u00e1lyn\u0151je\u201d, Eur\u00f3pa haj\u00f3n. Az esem\u00e9nynek Kamar\u00e1s M\u00e1t\u00e9 \u00e9nekes, sz\u00edn\u00e9sz, hobbi vitorl\u00e1z\u00f3 volt a h\u00e1zigazd\u00e1ja aki a M\u00e1rkkal \u00e1t\u00e9lt utaz\u00e1s t\u00f6rt\u00e9neteivel sz\u00ednes\u00edtette a tervekr\u0151l k\u00e9sz\u00edtett prezent\u00e1ci\u00f3t.\n<\/p>\n

\n A kapit\u00e1ny mellet tG\u00e1l J\u00f3zseffel is tal\u00e1lkozhattak a t\u00e1mogat\u00f3k aki az \u00fatvonalterv elk\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u00e9ben \u00e9s tan\u00e1csaival seg\u00edti a f\u00f6ld ker\u00fcl\u00e9sre indul\u00f3 haj\u00f3st. A t\u00fara az\u00e9rt is k\u00fcl\u00f6nleges, mert nem egy tengerr\u0151l, hanem Budapestr\u0151l indul, majd a Fekete-tengeren \u00e1t F\u00f6ldk\u00f6zi-tengeren \u00e9s a Kan\u00e1ri-szigetek ut\u00e1n k\u00f6vetkezik az Atlanti-\u00f3ce\u00e1n \u00e1tszel\u00e9se, majd a Panama-csatorna \u00e9s a Csendes-\u00f3ce\u00e1n vizeivel kell M\u00e1rknak megbirk\u00f3zni ahol Hawaiira \u00e9s Tahitire is ell\u00e1togat. A f\u00f6ld m\u00e1sik fel\u00e9n \u00daj-Z\u00e9landra, Jap\u00e1nba \u00e9s Indon\u00e9zi\u00e1ba is ell\u00e1togat, v\u00e9g\u00fcl Madagaszk\u00e1r, a V\u00f6r\u00f6s-tenger, \u00e9s \u00fajra a F\u00f6ldk\u00f6zi-tenger k\u00f6vetkezik \u00e1m itt a t\u00fara m\u00e9g nem \u00e9r v\u00e9get mert Eur\u00f3p\u00e1t megker\u00fclve Amszterdamon \u00e1t \u00e9rkezik \u00fajra haj\u00f3j\u00e1n Budapestre. Az \u00fatvonal az id\u0151j\u00e1r\u00e1st\u00f3l \u00e9s persze a 21. sz\u00e1zadban is fel felbukkan\u00f3 kal\u00f3zvesz\u00e9ly miatt is v\u00e1ltozhat, de M\u00e1rkot ez sem rettenti meg. Szeretn\u00e9 tartani mag\u00e1t a tervhez.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n – A 45 l\u00e1bas egy \u00e1rbocos haj\u00f3t most tervezik, de az \u00e9v v\u00e9g\u00e9n m\u00e1r a l\u00e1tv\u00e1nytervek elk\u00e9sz\u00fclhetnek. A meg\u00e9p\u00edt\u00e9se egy \u00e9vbe telik ez\u00e9rt az indul\u00e1st 2016 febru\u00e1r, m\u00e1rciusra tervezz\u00fck -mondta a kapit\u00e1ny. Az utaz\u00e1som, ha minden a tervek szerint halad h\u00e1rom \u00e9s f\u00e9l \u00e9vig fog tartani. Annak idej\u00e9n G\u00e1l J\u00f3zsef a f\u00f6ld megker\u00fcl\u00e9sekor vide\u00f3ra vette t\u00far\u00e1j\u00e1t, azokat a helyeket k\u00f6zel 20 \u00e9v ut\u00e1n \u00e9n is megl\u00e1togatom \u00e9s \u00e9n is k\u00e9sz\u00edtek r\u00f3luk felv\u00e9teleket.\n<\/p>\n

\n A f\u00f6ldker\u00fcl\u00e9ssel a B\u00e1tor T\u00e1bornak is szeretn\u00e9k adom\u00e1nyokat gy\u0171jteni k\u00fclf\u00f6ldi magyarokt\u00f3l \u2013 magyar\u00e1zta L\u00e9gr\u00e1di M\u00e1rk.\n<\/p>\n

\n R\u00e9szletes inform\u00e1ci\u00f3k:
\n

\n www.foldkerules.hu
\n <\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Ilyen hossz\u00fa \u00fatvonalon magyar haj\u00f3s m\u00e9g nem ker\u00fclte meg a F\u00f6ldet! A 36 \u00e9ves L\u00e9gr\u00e1di M\u00e1rk egyed\u00fcl v\u00e1g neki a monument\u00e1lis t\u00f6bb mint h\u00e1rom \u00e9vig tart\u00f3 t\u00far\u00e1nak ahol olyan nagy nevek nyomdokaiba l\u00e9p mint Fa N\u00e1ndor, vagy G\u00e1l J\u00f3zsef f\u00f6ld k\u00f6r\u00fcli vitorl\u00e1z\u00f3. A projektet a t\u00e1mogat\u00f3kat \u00e9s a kapit\u00e1nyt (december 17-\u00e9n) szerd\u00e1n mutatt\u00e1k be a […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":7376,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1322,294],"sailing_author":"www.foldkerules.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/552"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=552"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/552\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7376"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=552"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=552"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=552"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}