{"id":5593,"date":"2002-12-12T00:00:00","date_gmt":"2002-12-11T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/12\/12\/meg-dickson-sem\/"},"modified":"2017-08-01T23:39:02","modified_gmt":"2017-08-01T21:39:02","slug":"meg-dickson-sem","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/12\/12\/meg-dickson-sem\/","title":{"rendered":"M\u00e9g Dickson sem"},"content":{"rendered":"

\n A k\u00f6z\u00e9pd\u00f6nt\u0151 harmadik napj\u00e1n is \u00f6sszecsaptak az ellenfelek. 14-17 csom\u00f3s \u00e9szaki sz\u00e9lben, kem\u00e9ny tengerviszonyok k\u00f6z\u00f6tt zajlott a harmadik futam.\n<\/p>\n

\n Az Oracle fed\u00e9lzet\u00e9n Chris Dickson \u00e1tvette a korm\u00e1nyt \u00e9s \u00edgy l\u00e9trej\u00f6tt a t\u0171z \u00e9s\u00a0j\u00e9g tal\u00e1lkoz\u00e1sa ism\u00e9t.\n<\/p>\n

\n A t\u0171z Chris Dickson egy agressz\u00edv sokat kock\u00e1ztat\u00f3 hihetetlen tehets\u00e9ggel meg\u00e1ldott versenyz\u0151, aki a kozk\u00e1zatv\u00e1llal\u00e1sainak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en sz\u00e1mtalan esetben sikertelen, de mindig oda kell figyelni r\u00e1, mert b\u00e1rhonnan felt\u00e1madhat.\n<\/p>\n

\n A j\u00e9g Russell Coutts ink\u00e1bb, analitikus prec\u00edz versenyz\u0151. Hihetetlen j\u00f3 a p\u00e1rosverseny sakkj\u00e1t\u00e9k\u00e1ban, el\u0151regondolkod\u00f3, hossz\u00fat\u00e1vra tervezett strat\u00e9gi\u00e1val.\n<\/p>\n

\n A k\u00f6z\u00f6s benn\u00fck, hogy mindketten j\u00f3l rajtolnak. A Kupa k\u00e9t kiemelked\u0151en j\u00f3 alakja most \u00f6sszem\u00e9rte tud\u00e1s\u00e1t a RR2 \u00f3ta el\u0151sz\u00f6r, ahol Chris Dickson 4 m\u00e1sodperccel ugyan, de jobb volt.\n<\/p>\n

\n Most is Dickson fel\u00e9 l\u00e1tszott elbillenni a m\u00e9rleg nyelve. A rajt ut\u00e1n kicsi \u00e9ppen csak el\u0151nynek nevezhet\u0151 t\u00e1vols\u00e1ggal vezetett az Alinghi, m\u00edkor is az Oracle elh\u00fazott a p\u00e1lya jobb oldal\u00e1ra. Ezt Coutts lassan k\u00f6vette \u00e9s \u00edgy egy v\u00e1ltoz\u00e1s seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel a k\u00f6vetkez\u0151 keresztez\u00e9sn\u00e9l az Oracle vette \u00e1t a vezet\u00e9st. Elmenni nem tudott, de az Alinghi pr\u00f3b\u00e1lkoz\u00e1sait folyamatosan visszaverte.\n<\/p>\n

\n Azut\u00e1n az utols\u00f3 cirk\u00e1l\u00f3szakaszban Chris Dickson a p\u00e1lya bal oldal\u00e1n hagyta a sv\u00e1jci haj\u00f3t, aki ezt \u00e9s a sz\u00e9lv\u00e1ltoz\u00e1st kihaszn\u00e1lva, m\u00e1r el\u0151tte vette a cirk\u00e1l\u00f3b\u00f3j\u00e1t, majd a befut\u00f3ban 48 m\u00e1sodperces el\u0151nnyel el\u0151bb \u00e9rkezett.\n<\/p>\n

\n
\n Alinghi Challenge – Oracle BMW Racing 3:0
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A m\u00e1sik futamon a pap\u00edrforma \u00e9rv\u00e9nyes\u00fclt legink\u00e1bb. A OneWorld elh\u00faz a cirk\u00e1l\u00f3 szakaszban, m\u00edg a b\u0151sz\u00e9lben hihetetlen gyors Prada spinnakerrel lerohanja. Azut\u00e1n t\u00f6rt\u00e9nik valami \u00e9s vagy egyik, vagy m\u00e1sik haj\u00f3 lemarad. Jeles\u00fcl a Prada a h\u00e1tsz\u00e9l v\u00e9g\u00e9n hib\u00e1zik b\u00fcntet\u0151t kap. Ez \u00e9ppen el\u00e9g a OneWorld-nek, hogy elh\u00fazzon \u00e9s megtartva a k\u00f6zel f\u00e9l perc el\u0151nyt els\u0151nek haladjon \u00e1t a c\u00e9lvonalon.\n<\/p>\n

\n
\n Prada Challenge – OneWorld\u00a0 1:2*
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n *A zs\u0171ri d\u00f6nt\u00e9s\u00e9nek \u00e9rtelm\u00e9ben a OneWorld tov\u00e1bbjut\u00e1s\u00e1hoz 5 gy\u0151zelem sz\u00fcks\u00e9ges\n<\/p>\n

\n A k\u00f6z\u00e9pd\u00f6nt\u0151ben lezajlott h\u00e1rom futamb\u00f3l m\u00e1r sejthet\u0151, hogy ha nagyobb probl\u00e9ma nem t\u00f6rt\u00e9nik akkor az Alinghi bejut a Louis Vuitton Kupa d\u00f6nt\u0151j\u00e9be. A „Vitorl\u00e1z\u00e1s” \u00fajs\u00e1gban Bakos Tam\u00e1s toll\u00e1b\u00f3l megjelent cikk szerint a sv\u00e1jci csapat sum\u00e1kol. Csak annyit hoz ki mag\u00e1b\u00f3l, ami felt\u00e9tlen\u00fcl sz\u00fcks\u00e9ges. L\u00e1tsz\u00f3lag nem \u00e9rdekli \u0151ket a b\u0151szeles sebess\u00e9ghi\u00e1nyuk \u00e9s nem akarnak eszetlen m\u00f3don haj\u00f3t v\u00e1ltogatni. M\u00e9g mindig az els\u0151 haj\u00f3val versenyeznek, de nem kiz\u00e1rt, hogy k\u00f6zben a m\u00e1sodik haj\u00f3jukon v\u00e9geznek fejleszt\u00e9seket az igaz\u00e1n nagy megm\u00e9rettet\u00e9s, az Amerika Kupa elnyer\u00e9se \u00e9rdek\u00e9ben.\n<\/p>\n

\n A m\u00e1sik eur\u00f3pai csapat, a Prada helyzete kezd g\u00e1zos lenni. Hi\u00e1ba v\u00e1gt\u00e1k le a haj\u00f3juk els\u0151 harmad\u00e1t, hi\u00e1ba alak\u00edtott\u00e1k \u00e1t. B\u00e1r els\u0151re \u00fagy t\u0171nt, hogy sokat gyorsultak a sv\u00e1jci \u00e9s a k\u00e9t amerikai haj\u00f3hoz \u00edgy is kev\u00e9snek bizonyulnak. A tegnapi futamgy\u0151zelm\u00fck is ink\u00e1bb a OneWorld lazas\u00e1g\u00e1nak volt k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151. \u00c9rezhet\u0151en nem tudnak mit kezdeni az ellenfel\u00fckkel a cirk\u00e1l\u00f3szakaszban.\n<\/p>\n

\n Nem hiszem, hogy b\u00e1rki felszisszenne ha v\u00e9letlen\u00fcl k\u00e9t eur\u00f3pai csapat v\u00edvn\u00e1 a d\u00f6nt\u0151t, de ha ezt a k\u00f6rt m\u00e9g meg is tudn\u00e1 nyerni a Prada, akkor is kev\u00e9s es\u00e9lye lenne a fels\u0151\u00e1gb\u00f3l \u00e9rkez\u0151 sv\u00e1jci vagy amerikai csapattal szemben.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A k\u00f6z\u00e9pd\u00f6nt\u0151 harmadik napj\u00e1n is \u00f6sszecsaptak az ellenfelek. 14-17 csom\u00f3s \u00e9szaki sz\u00e9lben, kem\u00e9ny tengerviszonyok k\u00f6z\u00f6tt zajlott a harmadik futam. Az Oracle fed\u00e9lzet\u00e9n Chris Dickson \u00e1tvette a korm\u00e1nyt \u00e9s \u00edgy l\u00e9trej\u00f6tt a t\u0171z \u00e9s\u00a0j\u00e9g tal\u00e1lkoz\u00e1sa ism\u00e9t. A t\u0171z Chris Dickson egy agressz\u00edv sokat kock\u00e1ztat\u00f3 hihetetlen tehets\u00e9ggel meg\u00e1ldott versenyz\u0151, aki a kozk\u00e1zatv\u00e1llal\u00e1sainak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en sz\u00e1mtalan esetben sikertelen, de […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[3],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5593"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5593"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5593\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5593"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5593"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5593"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}