{"id":5605,"date":"2002-12-04T00:00:00","date_gmt":"2002-12-03T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/12\/04\/majthenyi-szabolcs\/"},"modified":"2017-08-01T23:39:00","modified_gmt":"2017-08-01T21:39:00","slug":"majthenyi-szabolcs","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/12\/04\/majthenyi-szabolcs\/","title":{"rendered":"Majth\u00e9nyi Szabolcs"},"content":{"rendered":"

\n Eredm\u00e9nyeire pillantva sajn\u00e1lja az ember, hogy az 1992-es Barcelonai Olimpia ut\u00e1n a Rep\u00fcl\u0151 Hollandi leker\u00fclt az olimpiai vitorl\u00e1sversenyek m\u0171sor\u00e1r\u00f3l. Majth\u00e9nyi Szabolcs jelenleg a legeredm\u00e9nyesebb vitorl\u00e1sversenyz\u0151 Magyarorsz\u00e1gon. Fiatal kora ellen\u00e9re k\u00e9tszeres Vil\u00e1g- \u00e9s Eur\u00f3pabajnoknak mondhatja mag\u00e1t, \u00e9s mell\u00e9kesen kilenc Magyar Bajnoki c\u00edmmel b\u00fcszk\u00e9lkedhet a Rep\u00fcl\u0151 Hollandi oszt\u00e1lyban. T\u00e1rs\u00e1val, Domokos Andr\u00e1ssal 1987-\u00f3ta alkotnak megbonthatatlan egys\u00e9get, \u00e9s egym\u00e1s ut\u00e1n m\u00falj\u00e1k fel\u00fcl saj\u00e1t teljes\u00edtm\u00e9ny\u00fcket.
\n \n<\/p>\n

\n
\n Adatt\u00e1bla:
\n <\/strong>\n<\/p>\n<\/p>\n

\n sz\u00fcl. d\u00e1tum: 1972.02.01.\n<\/p>\n

\n magass\u00e1g:\u00a0 180 cm\n<\/p>\n

\n s\u00faly: 78 kg\n<\/p>\n

\n egyes\u00fclet: Spartacus VE, Balatonf\u00f6ldv\u00e1r\n<\/p>\n

\n haj\u00f3oszt\u00e1ly: Rep\u00fcl\u0151 Hollandi,\u00a0 Asso 99\n<\/p>\n

\n nevel\u0151edz\u0151: Majth\u00e9nyi Zsombor\n<\/p>\n

\n edz\u0151: Horv\u00e1th L\u00e1szl\u00f3\n<\/p>\n

\n szponzor: ICO Rt., O\u2019Neill\n<\/p>\n

\n eredm\u00e9nyek:\n<\/p>\n

\n 1993.\u00a0Trawem\u00fcnder Woche\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a01. hely
\n
\n VB \u2013 Trawem\u00fcnde GER\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a010.hely\n<\/p>\n

\n 1994.\u00a0EB \u2013 Fert\u0151 t\u00f3 AUT\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a04. hely
\n
\n VB \u2013 Adelaid AUS\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 1.hely\n<\/p>\n

\n 1995.\u00a0VB \u2013 Garda t\u00f3 ITA\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 6.hely\n<\/p>\n

\n 1996.\u00a0VB \u2013 B.f\u00f6ldv\u00e1r \u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 2.hely\n<\/p>\n

\n 1997.\u00a0US Open\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 1.hely
\n
\n VB \u2013 St.Petersburg USA\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a04.hely
\n
\n EB \u2013 Murcia ESP\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a01.hely\n<\/p>\n

\n 1998.\u00a0VB \u2013 Den Over NED\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 12.hely\n<\/p>\n

\n 1999.\u00a0VB \u2013 Lee on Solent GBR\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a05.hely\n<\/p>\n

\n 2000.\u00a0EB \u2013 Elba ITA\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 1.hely\n<\/p>\n

\n 2001.\u00a0VB \u2013 Gilleleje DEN\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a02.hely\n<\/p>\n

\n 2002.\u00a0VB \u2013 Tavira POR\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 1.hely\n<\/p>\n

\n Kilencszeres Magyar Bajnok Rep\u00fcl\u0151 Hollandi Oszt\u00e1lyban\n<\/p>\n

\n hobbi: sz\u00f6rf, s\u00ed, snowboard, foci, j\u00e9gvitorl\u00e1z\u00e1s\n<\/p>\n

\n K\u00e9rd\u00e9sek:\n<\/p>\n

\n
\n
\n – Tudom, hogy n\u00e1latok csal\u00e1di hagyom\u00e1ny a vitorl\u00e1z\u00e1s,\u00a0 m\u00e9gis, hogy kezdt\u00e9l vitorl\u00e1zni?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n \u00c9desap\u00e1m az MTK-ban volt edz\u0151, \u00edgy \u00e9n is ott kezdtem el vitorl\u00e1zni 1978-ban Optimisttel. Az els\u0151 versenyem a 1979-es Traubi kupa volt.\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n
\n – Ki vitorl\u00e1zik m\u00e9g a csal\u00e1dban?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A b\u00e1ty\u00e1m, Zsombor Finnben hajtott, \u00e9s b\u00e1r ma is vitorl\u00e1zik,\u00a0 egyre kevesebb id\u0151t tud a v\u00edzen t\u00f6lteni. A t\u00e1gabb csal\u00e1db\u00f3l az unokatestv\u00e9rem, Majth\u00e9nyi M\u00e1rton sok\u00e1ig versenyzett a Spariban, m\u00e9g egy\u00fctt is indultunk n\u00e9h\u00e1nyszor, a m\u00e1sodunokatestv\u00e9reim Majth\u00e9nyi Kata \u00e9s Matyi jelenleg is a Spariban vitorl\u00e1znak, \u00e9s G\u00f6mb\u00f6s L\u00f3r\u00e1nd aki ugyancsak a rokonom,\u00a0Sud\u00e1rban haj\u00f3zik.\n<\/p>\n

\n
\n – Milyen haj\u00f3oszt\u00e1lyokban versenyezt\u00e9l?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n V\u00e9gigj\u00e1rtam a szam\u00e1rl\u00e9tr\u00e1t: Optimist, Cadet, 420, 470, Rep\u00fcl\u0151 Hollandi, Asso99\n<\/p>\n

\n
\n
\n – Mi\u00f3ta\u00a0 vitorl\u00e1zol egy\u00fctt a jelenlegi manschaftoddal Domokos Andr\u00e1ssal?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n 1987-t\u0151l vitorl\u00e1zunk egy\u00fctt a balatonf\u00f6ldv\u00e1ri Spartacus Vitorl\u00e1s Egylet sz\u00edneiben. Kor\u00e1bban mindketten Optimist \u00e9s Cadet oszt\u00e1lyban versenyezt\u00fcnk, majd 420-asban ker\u00fclt\u00fcnk egym\u00e1s mell\u00e9, k\u00e9s\u0151bb \u201991-t\u0151l m\u00e1sf\u00e9l \u00e9vig 470-es oszt\u00e1lyban vitorl\u00e1ztunk. 1992-ben ker\u00fclt\u00fcnk Rep\u00fcl\u0151 Hollandiba, melyben az\u00f3ta 9-szer nyert\u00fcnk Magyar Bajnoks\u00e1got.\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n
\n – Mikor \u00fcltetetk FD-be \u00e9s mi\u00e9rt?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Az\u00e9rt \u00fclt\u00fcnk FD-be, mert a 470-esben m\u00e1r a be\u00fcl\u00e9s\u00fcnkkor nehezek voltunk, \u00e9s egy\u00e9bk\u00e9nt is mindig hollandizni akartunk. Az els\u0151 haj\u00f3nk a Detre fiv\u00e9rek tallini bronz\u00e9rmes haj\u00f3ja volt, majd a Barcelonai Olimpia ut\u00e1n Pomucz Tam\u00e1s\u00e9k haj\u00f3j\u00e1ban kaptunk bizony\u00edt\u00e1si lehet\u0151s\u00e9get.\n<\/p>\n

\n
\n – Az oszt\u00e1ly olimpi\u00e1r\u00f3l val\u00f3 kies\u00e9se mit jelentett sz\u00e1motokra?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Az olimpi\u00e1r\u00f3l val\u00f3 kies\u00e9s nagy csal\u00f3d\u00e1s volt sz\u00e1munkra, akkor voltunk abban az ide\u00e1lis \u00e9letkorban, amikor norm\u00e1lisan fel lehetett volna k\u00e9sz\u00fclni egy olimpi\u00e1ra. Sydney-re pedig m\u00e1r el\u00e9g tapasztaltak lett\u00fcnk volna ak\u00e1r egy j\u00f3 eredm\u00e9ny el\u00e9r\u00e9s\u00e9hez is.\n<\/p>\n

\n
\n -Els\u0151 kiugr\u00f3 eredm\u00e9nyetek az1994-es Fert\u0151-tavi EB-n j\u00f6tt… Voltak e t\u00e1mogat\u00f3k akkor?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Igen, itt a ny\u00edlt EB-n negyedikek lett\u00fcnk, el\u0151tt\u00fcnk v\u00e9gzett egy Ausztr\u00e1l egys\u00e9g is. Ehhez nem kellett nagy t\u00e1mogat\u00e1s, hiszen s\u00e1torban laktunk \u00e9s az utaz\u00e1s is igen egyszer\u0171 volt, viszont az eg\u00e9sz magyar csapatnak k\u00f6z\u00f6s t\u00e1mogat\u00f3ja volt a SAX nev\u0171 \u00edr\u00f3szer c\u00e9g az ICO-n kereszt\u00fcl.\n<\/p>\n

\n
\n – 1995 Ausztr\u00e1lia. Milyen haj\u00f3val mentetek?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Ausztr\u00e1li\u00e1ban k\u00f6lcs\u00f6n haj\u00f3val ment\u00fcnk, amit a k\u00e9s\u0151bbi legnagyobb riv\u00e1lisunk Ian MacCrossin szerzett. Ez egy \u00faj-z\u00e9landi h\u00e9jra \u00e9p\u00edtett ausztr\u00e1l deck-kel \u00e9s szerelv\u00e9nyekkel felszerelt kimondottan tengerre \u00e9p\u00edtett, akkor 7 \u00e9ves haj\u00f3 volt, egy Goldspar \u00e1rb\u00f3ccal, amilyet akkor l\u00e1ttunk el\u0151sz\u00f6r. A vitorl\u00e1inkat itthonr\u00f3l vitt\u00fck, a g\u00e9nu\u00e1ink is kifejezetten tengerre val\u00f3k voltak.\n<\/p>\n

\n
\n – Hol, kin\u00e9l laktatok \u00e9s ki finansz\u00edrozta az utaz\u00e1st?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Egy helyi klubtagn\u00e1l laktunk, aki a haj\u00f3 szerv\u00edzel\u00e9s\u00e9ben is sokat seg\u00edtett. Az utaz\u00e1st az ICO-t\u00f3l kapott t\u00e1mogat\u00e1sb\u00f3l \u00e9s csal\u00e1di p\u00e9nzekb\u0151l fedezt\u00fck \u00e9s \u00edg\u00e9retet kaptunk az akkori OTSH-t\u00f3l, hogy p\u00e1r h\u00f3nappal k\u00e9s\u0151bb kifizetik az \u00fatik\u00f6lts\u00e9get.\n<\/p>\n

\n
\n – Mire sz\u00e1m\u00edtottatok akkor a verseny el\u0151tt?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A verseny el\u0151tt azt gondoltuk, hogy \u00f3ri\u00e1si lesz az \u00f3ce\u00e1non v\u00e1gatni t\u00e9len, 30 fokban. Kisebbfajta csoda volt, hogy egy\u00e1ltal\u00e1n kijutottunk. Rem\u00e9lt\u00fck, hogy beker\u00fcl\u00fcnk az els\u0151 hatba, de nem ismert\u00fcnk mindenkit a mez\u0151nyb\u0151l \u00e9s azt sem tudtuk mire k\u00e9pes a haj\u00f3nk, mert a VB el\u0151tt mindig sz\u00e9tesett rajta valami, \u00fagyhogy \u00e1lland\u00f3an szerelt\u00fck.\n<\/p>\n

\n
\n – Milyen volt a verseny?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A versenyen azt\u00e1n kider\u00fclt, hogy enn\u00e9l jobb vitorla \u2013 \u00e1rb\u00f3c \u2013 haj\u00f3 kombin\u00e1ci\u00f3t nem b\u00edrtunk volna \u00f6ssze\u00e1ll\u00edtani. Az els\u0151 futamban m\u00e9g nem sz\u00e1m\u00edtott annyira a sebess\u00e9g, mert part fel\u0151l f\u00faj\u00f3, csapkol\u00f3d\u00f3 sz\u00e9l volt, amiben balatoni tapasztalatainkat kit\u0171n\u0151en tudtuk kamatoztatni, b\u00e1r a haj\u00f3 elt\u00e9r\u0151 felszerelts\u00e9ge miatt az\u00e9rt ad\u00f3dtak komplik\u00e1ci\u00f3k.
\n
\n A t\u00f6bbi futamra kif\u00fajt sz\u00e9l volt jellemz\u0151, \u00edgy a sebess\u00e9g nagyobb hangs\u00falyt kapott. Akkoriban m\u00e9g megengedett volt a s\u00falymell\u00e9ny, \u00edgy a frissebb szelekben sem ker\u00fclt\u00fcnk h\u00e1tr\u00e1nyba, kimondottan er\u0151s sz\u00e9l pedig, amiben az ausztr\u00e1lok sokkal jobbak voltak, csak a pihen\u0151 napon f\u00fajt. A verseny \u00edgy is jelent\u0151s terhel\u00e9s volt, hiszen a 2-2,5 \u00f3r\u00e1s futamokb\u00f3l 9-et rendeztek. V\u00e9g\u00fcl m\u00e1r csak a legjobb ausztr\u00e1l egys\u00e9ggel – akik az\u00f3ta t\u00f6bb VB-t nyertek \u2013 kellett csat\u00e1znunk, akik h\u00e1tr\u00e1nyosabb helyzetb\u0151l v\u00e1gtak neki az utols\u00f3 futamnak \u00e9s nem is b\u00edrtak ford\u00edtani.\n<\/p>\n

\n
\n – Mit \u00e9rezte
\n
\n tek a hihetetlen n\u00e9pszer\u0171s\u00e9gb\u0151l?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A t\u00e9li uborkaszezon, az els\u0151 vitorl\u00e1s VB arany \u00e9s az eg\u00e9sz sztori (k\u00f6lcs\u00f6nhaj\u00f3, t\u00e1mogat\u00e1s hi\u00e1nya) gener\u00e1lta a n\u00e9pszer\u0171s\u00e9get, de ez sok v\u00e1ltoz\u00e1st nem okozott az \u00e9let\u00fcnkben, r\u00e1ad\u00e1sul hamar al\u00e1bbhagyott.\n<\/p>\n

\n
\n -A VB gy\u0151zelem ut\u00e1n megh\u00edvtak a Szuperbajnok\u00a0 vet\u00e9lked\u0151re is, ahol nem vallott\u00e1l sz\u00e9gyent. Err\u0151l hallhatunk valamit?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Im\u00e1dok versenyezni, b\u00e1rmir\u0151l is legyen sz\u00f3 \u00e9s mivel el\u00e9g sok sport\u00e1gat \u0171z\u00f6k, viszonylag komplett a mozg\u00e1skult\u00far\u00e1m.
\n
\n \u00cdgy siker\u00fclt egyszer nyernem, \u00e9s a k\u00f6vetkez\u0151\u00a0 2 \u00e9vben m\u00e1sodik \u00e9s harmadik helyet szereznem.\n<\/p>\n

\n
\n – Mi t\u00f6rt\u00e9nt 1995 \u00e9s 2001 k\u00f6z\u00f6tt?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Az esem\u00e9nyek ut\u00e1n m\u00e9g m\u00e1sf\u00e9l \u00e9vig nem tal\u00e1ltunk szponzort, de \u201996-ban a hazai VB alkalm\u00e1val siker\u00fclt t\u00e1mogat\u00f3t tal\u00e1lnunk, ennek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en 2 \u00e9vvel k\u00e9s\u0151bb meg tudtuk venni \u00e9let\u00fcnk egyetlen \u00faj haj\u00f3j\u00e1t, amivel ma is versenyz\u00fcnk.
\n
\n Akkoriban nagyon sokat vitorl\u00e1ztunk, amit a mai napig kamatoztatunk. Ausztr\u00e1lia \u00f3ta, egy kiv\u00e9tellel minden vil\u00e1gversenyen 6-ban voltunk \u00e9s nyert\u00fcnk olyan rangos versenyeket is, mint a torbolei Marina Price, a rivai Intervela, az osztr\u00e1k \u00e9s az amerikai bajnoks\u00e1g.
\n
\n Itthon pedig n\u00e9h\u00e1ny kiv\u00e9tellel (8 \u00e9v alatt 4-5 verseny) mindig els\u0151k\u00e9nt v\u00e9gezt\u00fcnk.\n<\/p>\n

\n
\n – Gondolom a VB gy\u0151zelem ut\u00e1n j\u00f6ttek a t\u00e1mogat\u00f3k is!
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Igen, a MOL volt k\u00e9t \u00e9vig, illetve \u201996-\u00f3ta az O\u2019Neill, majd a MOL ut\u00e1n az ICO, aki a kezdetekt\u0151l t\u00e1mogat.\n<\/p>\n

\n
\n
\n – Civil \u00e9letetekben mi t\u00f6rt\u00e9nt ebben az id\u0151szakban?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Mindketten elv\u00e9gezt\u00fck az egyetemet \u00e9s elkezdt\u00fcnk dolgozni. El\u0151sz\u00f6r az ELTE Tan\u00e1rk\u00e9pz\u0151 F\u0151iskolai kar\u00e1n szereztem diplom\u00e1t f\u00f6ldrajz-testnevel\u00e9s szakon, majd elv\u00e9geztem a Testnevel\u00e9si Egyetem nappali szak\u00e1t is \u00e9s ezzel p\u00e1rhuzamosan a vitorl\u00e1s szakedz\u0151it is letettem ugyanitt. Eredm\u00e9nyeim \u00e1ltal\u00e1ban j\u00f3k voltak, egy \u00e9vig k\u00f6zt\u00e1rsas\u00e1gi \u00f6szt\u00f6nd\u00edjban is r\u00e9szes\u00fcltem, amit 4,7-es tanulm\u00e1nyi \u00e1tlag f\u00f6l\u00f6tt lehetett megp\u00e1ly\u00e1zni.
\n
\n Andr\u00e1s jelenleg a Mal\u00e9v Express pil\u00f3t\u00e1ja, \u00e9n pedig az O\u2019Neill marketing menedzsere vagyok. K\u00f6zben 2 \u00e9vig edz\u0151sk\u00f6dtem a Spariban, de sajnos nem tudtam a k\u00e9t munk\u00e1t \u00f6sszeegyeztetni, \u00edgy d\u00f6ntenem kellett.\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n
\n – \u00c9s j\u00f6tt 2002, \u00fajabb VB gy\u0151zelem. Ez\u00fattal hol?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n 2002 szeptember els\u0151 hete Tavira \u2013 Portug\u00e1lia (Cadizi-\u00f6b\u00f6l \u00e9szaki r\u00e9sze).\n<\/p>\n

\n
\n
\n – Hogyan utaztatok?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Rep\u00fcl\u0151vel ment\u00fcnk, mert a haj\u00f3nkat kih\u00fazta aut\u00f3val Csanda Zs\u00f3fi \u00e9s\u00a0 Gal\u00e1ntha Gyuri, ami \u00f3ri\u00e1si seg\u00edts\u00e9g volt. K\u00f6sz\u00f6net \u00e9rte!!!\n<\/p>\n

\n
\n
\n – Kik seg\u00edtettek anyagilag?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A Spari adta a t\u00e1mogat\u00e1sok nagy r\u00e9sz\u00e9t, amit az ICO kieg\u00e9sz\u00edtett.\n<\/p>\n

\n
\n
\n – Hallhatn\u00e1nk p\u00e1r sz\u00f3t a versenyr\u0151l?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A mez\u0151ny er\u0151s volt, 49 haj\u00f3, gyenge \u00e9s k\u00f6zepes sz\u00e9l, n\u00e9ha er\u0151s \u00e1raml\u00e1s. Kiegyens\u00falyozottan versenyezt\u00fcnk, a legrosszabb hely\u00fcnk 7. volt. A 9 futam alatt 32 pontot gy\u0171jt\u00f6tt\u00fcnk, kies\u0151vel 18-at. V\u00e9gig izgalmas volt, csak az utols\u00f3 futamban d\u0151lt el.\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n
\n – Okt\u00f3ber elej\u00e9n megh\u00edv\u00e1st kaptatok a Rep\u00fcl\u0151 Hollandi\u00a0 50 \u00e9ves party-j\u00e1ra Hollandi\u00e1ba…
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Igen. Az 50 \u00e9ves \u00fcnnepl\u00e9s \u00f3ri\u00e1si \u00e9lm\u00e9ny volt, olyan hollandisokkal tal\u00e1lkoztunk, akiket eddig csak h\u00edrb\u0151l ismert\u00fcnk. Gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 r\u00e9gi fahaj\u00f3kat \u00e9s hollandis relikvi\u00e1kat l\u00e1ttunk, valamint olyan f\u00e9nyk\u00e9peket, amik v\u00e9gigk\u00eds\u00e9rt\u00e9k az oszt\u00e1ly t\u00f6rt\u00e9net\u00e9t. Az olimpikonoknak rendeztek egy k\u00fcl\u00f6n versenyt, amit term\u00e9szetesen a m\u00e9g mindig akt\u00edv Bojsen-M\u00f6ller testv\u00e9rek nyertek, csak a k\u00e9tszeres olimpiai bajnok Pattisson tudta \u0151ket egyszer megszor\u00edtani.
\n
\n A ny\u00edlt verseny is nagyon \u00e9lvezetes volt, mi\u00a0McCrossin\u00e9k haj\u00f3j\u00e1t kaptuk k\u00f6lcs\u00f6n, aminek a felszerel\u00e9se igazi ausztr\u00e1l m\u00f3don g\u00e1nyolt, nehezen kezelhet\u0151 megold\u00e1sokb\u00f3l \u00e1llt. V\u00e9g\u00fcl a \u201eBojzi\u00e9kkal\u201d csat\u00e1zva 1 ponttal lemaradva 2-ok lett\u00fcnk a 64 haj\u00f3b\u00f3l.\n<\/p>\n

\n
\n -Mik a terveitek\u00a0a j\u00f6v\u0151re n\u00e9zve?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n J\u00f6v\u0151re s\u0171r\u0171bb a\u00a0program: a hazai versenyeken \u00e9s edz\u00e9seken k\u00edv\u00fcl indulunk az Osztr\u00e1k Bajnoks\u00e1gon, k\u00f6z\u00f6s edz\u0151t\u00e1bort tervez\u00fcnk Bojsen\u00e9kkel D\u00e1ni\u00e1ban, az EB el\u0151tt pedig az olaszokkal a Gard\u00e1n, majd az EB a Comoi-tavon, azt\u00e1n Marina Price a gardai Torboleban \u00e9s az \u00e9v v\u00e9g\u00e9n a melbourne-i VB \u00e9s az el\u0151versenye az Ausztr\u00e1l Bajnoks\u00e1g.<\/p>\n


\n -Ki, kik a p\u00e9ldak\u00e9peid a vitorl\u00e1z\u00e1sban?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A p\u00e9ldak\u00e9peim term\u00e9szetesen hollandisok: egyr\u00e9szt J\u00f6rg Bojsen-M\u00f6ller, akinek a precizit\u00e1sa, ezen bel\u00fcl a kit\u0171n\u0151 haj\u00f3vezet\u00e9se f\u0151leg cirk\u00e1l\u00f3 szakaszban, ami elismer\u00e9sre m\u00e9lt\u00f3 sz\u00e1momra, m\u00e1sfel\u0151l Alba Batzil, aki hihetetlen lazas\u00e1ggal b\u00edrta n\u00e9ha bucira verni a mez\u0151nyt, igaz m\u00e1skor ugyanilyen hanyag eleganci\u00e1val kap\u00e1lt valahol a mez\u0151nyben.\n<\/p>\n

\n
\n -Hogy ker\u00fclt\u00e9l Sydneybe az olimpiai csapat mell\u00e9? Mi volt a feladatod? Hogy \u00e9rezted magad?
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Sydney-re a sz\u00f6vets\u00e9gt\u0151l kaptam felk\u00e9r\u00e9st, hogy a verseny el\u0151tti 2 h\u00e9tben seg\u00edtsem a csapat munk\u00e1j\u00e1t Fin\u00e1czy Gyuri vezet\u00e9s\u00e9vel. A regisztr\u00e1ci\u00f3t \u00e9s egy\u00e9b adminisztr\u00e1ci\u00f3t int\u00e9ztem, \u00fczembehelyeztem a motorost a v\u00edzi edz\u00e9sekhez, seg\u00edtettem a haj\u00f3k \u00e9s vitorl\u00e1k felk\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u00e9ben, a helyi viszonyok megismer\u00e9s\u00e9ben, valamint az edz\u00e9sek, edz\u0151futamok tapasztalatainak feldolgoz\u00e1s\u00e1ban. A hangulat \u00e9s a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek kit\u0171n\u0151ek voltak, szinte v\u00e9gig er\u0151s sz\u00e9l volt, ami persze a versenyre m\u00e1r nem volt jellemz\u0151. Sajnos a futamokra m\u00e1r nem maradhattam ott, de \u00edgy is szenz\u00e1ci\u00f3s \u00e9lm\u00e9ny volt.\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n
\n -Hogy j\u00f6tt az Asso-z\u00e1s 2002-ben? Eddig \u00fagy t\u0171nt, nem vonz a nagyhaj\u00f3z\u00e1s…
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Az Assoz\u00e1s m\u00e1r kor\u00e1bban j\u00f6tt, el\u0151sz\u00f6r n\u00e9h\u00e1ny \u00e9ve\u00a0 Petr\u00e1nyi Zoli\u00e9kkal mentem n\u00e9h\u00e1ny versenyt \u00e9s m\u00e1r akkor nagyon megtetszett, azt\u00e1n id\u00e9n a szezon elej\u00e9n keresett meg Guly\u00e1s G\u00e1bor, hogy korm\u00e1nyos kellene a csapat\u00e1hoz. T\u00f6bbsz\u00f6ri gy\u0151zk\u00f6d\u00e9s ut\u00e1n belementem, hogy pr\u00f3b\u00e1ljunk ki egy szezont. A f\u0151 k\u00e9rd\u00e9s az volt, hogyan fog belef\u00e9rni az id\u0151mbe, meg persze az, hogy a csapat mennyire lesz m\u0171k\u00f6d\u0151k\u00e9pes. Szerencs\u00e9re t\u00f6bbs\u00e9g\u00fcket r\u00e9gr\u0151l ismertem, \u00edgy voltak elk\u00e9pzel\u00e9seim, mire sz\u00e1m\u00edthatok. Nem is csal\u00f3dtam. Nagyon j\u00f3 a csapat \u00e9s van lelkesed\u00e9s, ez meg is l\u00e1tszott a teljes\u00edtm\u00e9ny\u00fcnk\u00f6n. A sebess\u00e9g\u00fcnk\u00f6n m\u00e9g van mit fejleszteni \u00e9s a csapatban is vannak m\u00e9g tartal\u00e9kok, de j\u00f6v\u0151re is csak hazai vizeken fogunk vitorl\u00e1zni, ami bizonyos m\u00e9rt\u00e9kben lass\u00edtja a fejl\u0151d\u00e9st. A nagyhaj\u00f3z\u00e1s \u00e1ltal\u00e1ban t\u00e9nyleg nem vonz, de ez az oszt\u00e1ly kicsit m\u00e1s. Itt megtal\u00e1lhat\u00f3k a kishaj\u00f3s vitorl\u00e1z\u00e1s elemei mind a taktik\u00e1ban, mind pedig a haj\u00f3vezet\u00e9sben (gondolok itt p\u00e9ld\u00e1ul az er\u0151s szeles raumol\u00e1sokra). Persze f\u0151leg a p\u00e1lyaversenyeket szeretem, ahol sok hasznos tapasztalatot szerezhetek a hollandiz\u00e1shoz is.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Eredm\u00e9nyeire pillantva sajn\u00e1lja az ember, hogy az 1992-es Barcelonai Olimpia ut\u00e1n a Rep\u00fcl\u0151 Hollandi leker\u00fclt az olimpiai vitorl\u00e1sversenyek m\u0171sor\u00e1r\u00f3l. Majth\u00e9nyi Szabolcs jelenleg a legeredm\u00e9nyesebb vitorl\u00e1sversenyz\u0151 Magyarorsz\u00e1gon. Fiatal kora ellen\u00e9re k\u00e9tszeres Vil\u00e1g- \u00e9s Eur\u00f3pabajnoknak mondhatja mag\u00e1t, \u00e9s mell\u00e9kesen kilenc Magyar Bajnoki c\u00edmmel b\u00fcszk\u00e9lkedhet a Rep\u00fcl\u0151 Hollandi oszt\u00e1lyban. T\u00e1rs\u00e1val, Domokos Andr\u00e1ssal 1987-\u00f3ta alkotnak megbonthatatlan egys\u00e9get, \u00e9s egym\u00e1s […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Pallay Tibor","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5605"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5605"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5605\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5605"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5605"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5605"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}