{"id":5624,"date":"2002-11-19T00:00:00","date_gmt":"2002-11-18T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/11\/19\/tisza-to-vitorlas-klub-megalakulasa\/"},"modified":"2017-08-02T00:19:03","modified_gmt":"2017-08-01T22:19:03","slug":"tisza-to-vitorlas-klub-megalakulasa","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/11\/19\/tisza-to-vitorlas-klub-megalakulasa\/","title":{"rendered":"Tisza-t\u00f3 Vitorl\u00e1s Klub megalakul\u00e1sa"},"content":{"rendered":"

\n 1999 \u00e9vben egy sz\u00fbk bar\u00e1ti t\u00e1rsas\u00e1g vitorl\u00e1zgat\u00e1sa k\u00f6zben egyre er\u00f5sebb\u00e9 v\u00e1lt a gondolat, hogy szervezettebb\u00e9, egys\u00e9gesebb\u00e9 kellene tenni a Tisza-tavon foly\u00f3 vitorl\u00e1s \u00e9letet. A vitorl\u00e1s haj\u00f3k mennyis\u00e9ge alig haladta meg a 10 db.-ot ( Balaton 16, Balaton 18, 420-as, 470-es, 2db Kal\u00f3z, Finn dingi, Ami-15, 18 l\u00e1bas francia ikert\u00f5kes\u00falyos t\u00farahaj\u00f3, Asszol\/e 19 l\u00e1bas orosz v\u00f6r\u00f6sfeny\u00f5 t\u00farahaj\u00f3, k\u00e9t-h\u00e1rom saj\u00e1t \u00e9pit\u00e9s\u00fb katamar\u00e1n.\n<\/p>\n

\n 1999 \u00e9vben egy sz\u00fbk bar\u00e1ti t\u00e1rsas\u00e1g vitorl\u00e1zgat\u00e1sa k\u00f6zben egyre er\u00f5sebb\u00e9 v\u00e1lt a gondolat, hogy szervezettebb\u00e9, egys\u00e9gesebb\u00e9 kellene tenni a Tisza-tavon foly\u00f3 vitorl\u00e1s \u00e9letet. A vitorl\u00e1s haj\u00f3k mennyis\u00e9ge alig haladta meg a 10 db.-ot ( Balaton 16, Balaton 18, 420-as, 470-es, 2db Kal\u00f3z, Finn dingi, Ami-15, 18 l\u00e1bas francia ikert\u00f5kes\u00falyos t\u00farahaj\u00f3, Asszol\/e 19 l\u00e1bas orosz v\u00f6r\u00f6sfeny\u00f5 t\u00farahaj\u00f3, k\u00e9t-h\u00e1rom saj\u00e1t \u00e9pit\u00e9s\u00fb katamar\u00e1n.\n<\/p>\n

\n A kev\u00e9s haj\u00f3 h\u00e1rom f\u00f5 okra vezethet\u00f5 vissza:\n<\/p>\n

\n 1. Kik\u00f6t\u00e9si lehet\u00f5s\u00e9g csak szabadvizen b\u00f3j\u00e1ra, vagy a parton elhelyezve (elfelejtettek a Tisza-t\u00f3ra kik\u00f6t\u00f5t \u00e9piteni, pedig a t\u00f3 beruh\u00e1z\u00e1si terveiben szerepelt.)\n<\/p>\n

\n 2. Egyes r\u00e9mhirek szerint a Tisza-t\u00f3 nem vitorl\u00e1zhat\u00f3.\n<\/p>\n

\n 3. A vitorl\u00e1z\u00f3k \u00f6sszefog\u00e1s\u00e1nak hi\u00e1nya.\n<\/p>\n

\n -A harmadik pont a legk\u00f6nnyebb, n\u00e9h\u00e1ny sportember r\u00e1sz\u00e1nta mag\u00e1t, hogy kialakitson egy kis k\u00f6z\u00f6ss\u00e9get.\n<\/p>\n

\n -A kik\u00f6t\u00e9si lehet\u00f5s\u00e9g jelent\u00f5s v\u00e1ltoz\u00e1son ment kereszt\u00fcl az elm\u00falt egy \u00e9v alatt. K\u00e9t \u00faj kik\u00f6t\u00f5 \u00e9p\u00fcl (jelenleg is folynak a munk\u00e1latok ). Az ab\u00e1dszal\u00f3ki Attila \u00f6b\u00f6lben \u00e9p\u00fcl\u00f5 Szal\u00f3ki Yacht-Klub kik\u00f6t\u00f5je eur\u00f3pai szinvonalat c\u00e9lzott meg, \u00e9s az eddig elk\u00e9sz\u00fclt l\u00e9tesitm\u00e9nyek is ezt igazolj\u00e1k\n<\/p>\n

\n -A Tisza-t\u00f3 vitorl\u00e1zhat\u00f3s\u00e1ga csak r\u00e9szben korl\u00e1tozott, ezt a t\u00f3 vizm\u00e9lys\u00e9ge hat\u00e1rozza meg. A ny\u00e1ri vizszint kb. 1.5m \u00e1tlagos legkissebb vizm\u00e9lys\u00e9get biztosit, igy az enn\u00e9l nagyobb mer\u00fcl\u00e9s\u00fb haj\u00f3k sajnos nem tudj\u00e1k a tavat ig\u00e9nybevenni. Ez a vizszint kb. m\u00e1rc. 15. – okt. 20. k\u00f6z\u00f6tt biztositott. A t\u00e9li id\u00f5szakban a t\u00f3 vizszintje kb. 1m.-rel kissebb, igy a haj\u00f3z\u00e1s nagyon korl\u00e1tozott.\n<\/p>\n

\n Ezek a bar\u00e1ts\u00e1gtalan k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek nem riasztottak vissza 17 vitorl\u00e1z\u00e1st kedvel\u00f5 sportembert, \u00e9s 2000. j\u00fan. 06.-\u00e1n a t\u00f3 g\u00e1toldal\u00e1n \u00e9rtekezve \u00fagy d\u00f6nt\u00f6ttek, hogy megalakitj\u00e1k a Tisza-t\u00f3 Vitorl\u00e1s Klubot. A n\u00e9pszer\u00fbsit\u00e9s \u00e9rdek\u00e9ben megkerest\u00fck a Style Yacht Kft-t, \u00e9s k\u00f6z\u00f6s szervez\u00e9sben haj\u00f3bemutat\u00f3t \u00e9s teszthaj\u00f3z\u00e1st tartottunk 2000. j\u00fan. 17-18 k\u00f6z\u00f6tt 2db Scholtz 22-es tipus\u00fa haj\u00f3val a Tisza-tavon. (Err\u00f5l olvashatunk a Haj\u00f3 64. Sz\u00e1m\u00e1ban.). Ezt az \u00e9vet a n\u00e9pszer\u00fbsit\u00e9s, kapcsolatteremt\u00e9s, valamint a vitorl\u00e1z\u00e1s tanul\u00e1sa jellemezte.\n<\/p>\n

\n A k\u00f6vetkez\u00f5 \u00e9vre m\u00e1r sokkal komolyabb tervekkel k\u00e9sz\u00fclt a Klub, h\u00e1rom saj\u00e1t szervez\u00e9s\u00fb verseny rendez\u00e9s\u00e9t vett\u00fck tervbe.\n<\/p>\n

\n Nagy volt a ny\u00fczsg\u00e9s j\u00fanius 16.-\u00e1n a Szal\u00f3ki Yacht Club \u00e9p\u00fcl\u00f5 kik\u00f6t\u00f5j\u00e9ben. Tucatnyi haj\u00f3 k\u00e9tnem\u00fb leg\u00e9nys\u00e9ge szerelt, k\u00e9sz\u00fclt az els\u00f5 Tisza-tavi vitorlabont\u00f3ra, mely kapcsol\u00f3dott az Ab\u00e1dszal\u00f3ki Ny\u00e1r rendezv\u00e9nysorozat megnyit\u00f3\u00fcnneps\u00e9geihez. (Aqua magazin j\u00fal. sz\u00e1m).\n<\/p>\n

\n A sikeren felbuzdulva fokozott lelkesed\u00e9ssel k\u00e9sz\u00fclt\u00fcnk az els\u00f5 \u00f6b\u00f6lker\u00fcl\u00f5 K\u00e9kszalag verseny megrendez\u00e9s\u00e9re. Az Optima Kupa K\u00e9kszalag versenyt 2001. aug. 11.-\u00e9n rendezt\u00fck meg 14 haj\u00f3 r\u00e9szv\u00e9tel\u00e9vel, k\u00f6zt\u00fck h\u00e1rom Scholtz 22-sel. A rajtot k\u00e9sleltette a zuhog\u00f3 es\u00f5, \u00e9s a szesz\u00e9lyesen meg-meg er\u00f5s\u00f6d\u00f5 sz\u00e9l, \u00e1m v\u00e9g\u00fcl is az id\u00f5j\u00e1r\u00e1s illet\u00e9kesei bel\u00e1tt\u00e1k, hogy nem tehetik t\u00f6nkre a poraib\u00f3l felt\u00e1mad\u00f3 vitorl\u00e1s\u00e9let fanatikus szolg\u00e1l\u00f3inak er\u00f5feszit\u00e9seit.\n<\/p>\n

\n Az els\u00f5 Tisza-t\u00f3 \u00f6b\u00f6lker\u00fcl\u00f5 K\u00e9kszalag vitorl\u00e1sverseny v\u00e9geredm\u00e9nye:\n<\/p>\n

\n Scholtz 22 oszt\u00e1ly :\n<\/p>\n

\n 1. J. Foxi (ifj.Scholtz Imre, Hoffman Jusztina, Cz\u00e9gai P\u00e9ter, Orm\u00e1ndlaki \u00c1ron)\n<\/p>\n

\n 2. Kata ( Lengyel Gy\u00f6rgy, Scholtzn\u00e9 Polg\u00e1r Petra, Scholtz Imre, Buczk\u00f3 T\u00fcnde)\n<\/p>\n

\n 3. Suhanc ( Czegl\u00e9di S\u00e1ndor, L\u00e9vai Ferenc, Czegl\u00e9di \u00c1d\u00e1m )\n<\/p>\n

\n \u00d6sszevont Yacht oszt\u00e1ly :\n<\/p>\n

\n 1. Avalon ( Balogh J\u00e1nos, B\u00e1rdos Zolt\u00e1n, B\u00e1rdos Zolt\u00e1nn\u00e9 )\n<\/p>\n

\n 2. J\u00e9gmad\u00e1r ( Vidra Zolt\u00e1n, Vidra R\u00f3bert, Zsitva Krist\u00f3f )\n<\/p>\n

\n 3. Jan\u00f3 ( Lib\u00e1rdi G\u00e9za, Horv\u00e1th Gyula, Burj\u00e1n Szil\u00e1rd )\n<\/p>\n

\n \u00d6sszevont Jolle oszt\u00e1ly :\n<\/p>\n

\n 1. Katamar\u00e1n ( Szekr\u00e9nyesi Istv\u00e1n )\n<\/p>\n

\n 2. \u00d6csi, kal\u00f3z ( Szab\u00f3 Imre, M\u00e9sz\u00e1ros Attila )\n<\/p>\n

\n 3. J\u00e9gt\u00f6r\u00f5, kal\u00f3z ( N\u00e9meth Ferenc, Decsi Ferenc )\n<\/p>\n

\n A m\u00e1sutt rutinrendezv\u00e9nynek sz\u00e1mit\u00f3 dijkioszt\u00f3 \u00e9s bar\u00e1ti \u00e9lm\u00e9nycsere a Szal\u00f3ki Yacht Klub \u00e9p\u00fcl\u00f5 kik\u00f6t\u00f5j\u00e9ben, a \\\\\\\\\\\\\\”Kal\u00f3ztany\u00e1n\\\\\\\\\\\\\\” m\u00e9g az \u00fajdons\u00e1g \u00f6r\u00f6m\u00e9vel t\u00f6lt\u00f6tte el a r\u00e9sztvev\u00f5ket. Mindenki kiv\u00e1l\u00f3nak min\u00f5sitette a p\u00e1ly\u00e1t, a vizet, a rendez\u00e9st, \u00e9s ez megnyugtat\u00f3 el\u00e9gt\u00e9telt jelentett az odaad\u00f3 szervez\u00f5knek.\n<\/p>\n

\n A K\u00e9kszalag verseny megnyerte els\u00f5 fell\u00e9p\u00e9s\u00e9t, folytat\u00e1s j\u00f6v\u00f5re az addig meg\u00e9p\u00fcl\u00f5, k\u00f6zel 160 f\u00e9r\u00f5helyes modern kik\u00f6t\u00f5ben.\n<\/p>\n

\n Az Ad\u00e1dszal\u00f3ki Ny\u00e1r rendezv\u00e9nysorozat z\u00e1r\u00f3\u00fcnnep r\u00e9szvev\u00f5ik\u00e9nt aug. 26.-\u00e1n rendezt\u00fck az \u00e9v utols\u00f3 hivatalos verseny\u00e9t, 10 haj\u00f3 r\u00e9szv\u00e9tel\u00e9vel, ami igen sikeres volt, hiszen a n\u00e9pszer\u00fbsit\u00e9s \u00e9rdek\u00e9ben minden haj\u00f3 a maxim\u00e1lis terhelhet\u00f5s\u00e9g\u00e9t kihaszn\u00e1lva, n\u00e9pes leg\u00e9nys\u00e9get vitt mag\u00e1val a nagyszer\u00fb id\u00f5ben.\n<\/p>\n

\n Ezzel nem fejez\u00f5d\u00f6tt be a vitorl\u00e1z\u00e1s erre az \u00e9vre a Tisza-tavon, hiszen ameddig az id\u00f5j\u00e1r\u00e1s \u00e9s a t\u00f3 vizszintje engedi a vizen vagyunk.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

1999 \u00e9vben egy sz\u00fbk bar\u00e1ti t\u00e1rsas\u00e1g vitorl\u00e1zgat\u00e1sa k\u00f6zben egyre er\u00f5sebb\u00e9 v\u00e1lt a gondolat, hogy szervezettebb\u00e9, egys\u00e9gesebb\u00e9 kellene tenni a Tisza-tavon foly\u00f3 vitorl\u00e1s \u00e9letet. A vitorl\u00e1s haj\u00f3k mennyis\u00e9ge alig haladta meg a 10 db.-ot ( Balaton 16, Balaton 18, 420-as, 470-es, 2db Kal\u00f3z, Finn dingi, Ami-15, 18 l\u00e1bas francia ikert\u00f5kes\u00falyos t\u00farahaj\u00f3, Asszol\/e 19 l\u00e1bas orosz v\u00f6r\u00f6sfeny\u00f5 […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Balogh J\u00e1nos","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5624"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5624"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5624\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5624"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5624"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5624"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}