{"id":5627,"date":"2002-11-17T00:00:00","date_gmt":"2002-11-16T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/11\/17\/mediterran-kupa-iii\/"},"modified":"2017-08-01T23:38:57","modified_gmt":"2017-08-01T21:38:57","slug":"mediterran-kupa-iii","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/11\/17\/mediterran-kupa-iii\/","title":{"rendered":"Mediterr\u00e1n Kupa III."},"content":{"rendered":"
\n Az idei szezonnyit\u00f3 vitorl\u00e1s t\u00faraversenyek k\u00f6z\u00fcl Posseidon \u00e9s az id\u00f5j\u00e1r\u00e1s kegyeltjei voltak a Mediterran Cup r\u00e9sztvev\u00f5i. Ide\u00e1lis vitorl\u00e1z\u00f3 id\u00f5 fogadta a versenyz\u00f5ket. Az igazi arc\u00e1t mutatta az Adria – k\u00e9t nap B\u00f3ra \/ 5 -7 Bf.\/ , egy nap lebics \/3 Bf\/, k\u00e9t nap egyre jobban er\u00f5s\u00f5d\u00f5 Jugo 3-5 Bf\/. V\u00e9gig naps\u00fct\u00e9s, optim\u00e1lis \u00fatvonalak, teljesithet\u00f5 t\u00e1vok – fantasztikus vitorl\u00e1z\u00e1s.\n<\/p>\n
\n A rendez\u00f5 szem\u00e9vel:\n<\/p>\n
\n Az idei szezonnyit\u00f3 vitorl\u00e1s t\u00faraversenyek k\u00f6z\u00fcl Posseidon \u00e9s az id\u00f5j\u00e1r\u00e1s kegyeltjei voltak a Mediterran Cup r\u00e9sztvev\u00f5i. Ide\u00e1lis vitorl\u00e1z\u00f3 id\u00f5 fogadta a versenyz\u00f5ket. Az igazi arc\u00e1t mutatta az Adria – k\u00e9t nap B\u00f3ra \/ 5 -7 Bf.\/ , egy nap lebics \/3 Bf\/, k\u00e9t nap egyre jobban er\u00f5s\u00f5d\u00f5 Jugo 3-5 Bf\/. V\u00e9gig naps\u00fct\u00e9s, optim\u00e1lis \u00fatvonalak, teljesithet\u00f5 t\u00e1vok – fantasztikus vitorl\u00e1z\u00e1s. A haj\u00f3k \u00e9s a leg\u00e9nys\u00e9gek amortiz\u00e1l\u00f3d\u00e1sa az id\u00e9n eleny\u00e9sz\u00f5 volt, gyakorlatilag csak a „szok\u00e1sos”motorhiba \u00e9s a spinnakerek k\u00f6z\u00fcl sem kellett mindegyiket megvarratni.\n<\/p>\n
\n K\u00e9t kateg\u00f3ri\u00e1ban indultak a versenyz\u00f5k: Elan 431 -roll gr\u00f3sz \u00e9s Elan 431 standard gr\u00f3sz oszt\u00e1lyban, illetve M\u00e1rk Mih\u00e1ly \u00e9s nagyon lelkes csapata saj\u00e1t tulajdon\u00fa Bavaria 38-al \/spinakker n\u00e9lk\u00fcl\/ m\u00e9rte meg tud\u00e1s\u00e1t \u00e9s haj\u00f3j\u00e1t az Elan 431- es, el\u00e9g er\u00f5s balatoni versenyz\u00f5 mez\u00f5nyh\u00f6z, j\u00f3 eredm\u00e9nnyel, melyet a k\u00fcl\u00f6nd\u00edj is bizony\u00edt.\n<\/p>\n
\n Az abszol\u00fatban \u00e9s a rollos haj\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt is els\u00f5 helyen v\u00e9gzett az \u00f5szi Mediterran Cup II -t is megnyer\u00f5 I. Cz\u00e9gai L\u00e1szl\u00f3 „77” nev\u00fb haj\u00f3val\n<\/p>\n
\n II. Hal\u00e1sz Gyula Prggino\n<\/p>\n
\n III. Rauschenberger Mikl\u00f3s Bojan\n<\/p>\n
\n IV. Hevesi Istv\u00e1n Nika II.\n<\/p>\n
\n V. Kir\u00e1ly Csaba Pika\n<\/p>\n
\n VI. Frigyer Attila Sestrun\n<\/p>\n
\n VII. Szeremley Huba Lukovnjak\n<\/p>\n
\n VIII. G\u00f6mb\u00f6s L\u00f3r\u00e1nd Fija\n<\/p>\n
\n VIII. Wonke P\u00e9ter Kate\n<\/p>\n
\n IX. Kakas M\u00e1t\u00e9 Barilac\n<\/p>\n
\n X. Bal\u00e1zsy K\u00e1roly Maslinovik\n<\/p>\n
\n XI. Boss\u00e1nyi Zsolt Frano\n<\/p>\n
\n A standard oszt\u00e1lyban:\n<\/p>\n
\n I. S\u00fcdy Istv\u00e1n \u00e9s leg\u00e9nys\u00e9ge lett a gy\u00f5ztes az URSA nev\u00fb haj\u00f3val.\n<\/p>\n
\n II. F\u00e1bi\u00e1n L\u00e1szl\u00f3 Aquarius\n<\/p>\n
\n III. Gordos Zolt\u00e1n Taurus\n<\/p>\n
\n IV. Gerecs L\u00e1szl\u00f3 Leo\n<\/p>\n
\n A versenyz\u00f5k v\u00e9lem\u00e9nye: NAGYON J\u00d3T VITORL\u00c1ZTUNK\u2026\u2026\u2026.\n<\/p>\n
\n Zboray Mercedes\n<\/p>\n
\n A versenyz\u00f5 szem\u00e9vel:\n<\/p>\n
\n K\u00e9t magyar tengeri vitorl\u00e1s verseny indult m\u00e1rcius 11-\u00e9n Sukosan kik\u00f6t\u00f5j\u00e9b\u00f5l. A Mediterr\u00e1n \u00e9s a Mira-Mare. Mi az el\u00f5bbit v\u00e1lasztottuk. Tavaly a m\u00e1sik csapat szervez\u00e9s\u00e9ben vett\u00fcnk r\u00e9szt a Dubrovnik Challenge-en, most egy j\u00f3 gondolatt\u00f3l vez\u00e9relve pr\u00f3b\u00e1ltuk ki a konkurrencia szervez\u00e9s\u00e9t.\n<\/p>\n
\n \u00c9rdekes l\u00e1tv\u00e1ny volt t\u00f6bb tucat magyar aut\u00f3t \u00e9s sok ismer\u00f5s arcot l\u00e1tni Budapestt\u00f5l 600 kilom\u00e9terre. Mint egy nagyobb balatoni verseny el\u00f5tt a Sz\u00f6viben. D\u00e9lut\u00e1ni \u00e9rkez\u00e9s \u00e9s haj\u00f3 \u00e1tv\u00e9tel. Ezeket a versenyeket charter haj\u00f3kkal futj\u00e1k, kicsit ler\u00f6vid\u00edtve a t\u00e9li holtszezont, m\u00e1r m\u00e1rciusban vizen vannak a haj\u00f3k, kiadva! Ez a t\u00e9ny er\u00f5sen befoly\u00e1solja az \u00e1tad\u00e1s-\u00e1tv\u00e9teli proced\u00far\u00e1t. Az idei Elan 431-es\u00fcnk l\u00e9nyegesen bar\u00e1ts\u00e1gosabbnak t\u00fbnt a tavaly \u00f5sszel kapott m\u00e1rkat\u00e1rsn\u00e1l, de a sz\u00e9ps\u00e9g nem minden, ez sajnos k\u00e9s\u00f5bb bizonyoss\u00e1 v\u00e1lt… Kitakar\u00edtott \u00e9s j\u00f3 karban l\u00e9v\u00f5 kabin fogadott minket. Id\u00e1ig rendben is volt, de csak id\u00e1ig. J\u00f3 m\u00e1sf\u00e9l \u00f3r\u00e1s kitart\u00f3 szerel\u00e9ssel, de mindv\u00e9gig lelkesen \u00e9s kedvesen igyekezett a charter c\u00e9g megb\u00edzottja kijav\u00edtani az \u00e1ltalunk tal\u00e1lt hib\u00e1kat. Alba, m\u00fbszer, k\u00f6t\u00e9l, stb. Az els\u00f5 kellemetlen meglepet\u00e9st a vitorl\u00e1k kiteker\u00e9se okozta. Lelkiismeretesen megjav\u00edtott, de nagyon \u00f6reg toldozott-foldozott gr\u00f3sz \u00e9s genua volt a haj\u00f3hoz. A spinnaker szint\u00e9n jobb napokat l\u00e1tott \u00f6reg \u00e9s kicsi. Hosszas alkudoz\u00e1ssal sem jutunk semmire, ez van.\n<\/p>\n
\n A helyzetet egy nagyk\u00e9perny\u00f5s GPS korm\u00e1ny\u00e1ll\u00e1sra szerel\u00e9s\u00e9vel igyeksz\u00fcnk jav\u00edtani, ami minden sz\u00fcks\u00e9ges \u00e9s sz\u00fcks\u00e9gtelen inform\u00e1ci\u00f3t megad a skipper r\u00e9sz\u00e9re, s\u00f5t unalmasabb percekben remek sz\u00f3rakoz\u00e1si lehet\u00f5s\u00e9get k\u00edn\u00e1l 12 col \u00e1tm\u00e9r\u00f5vel, sz\u00ednesben. M\u00fbszaki \u00e9rz\u00e9kkel meg\u00e1ldott csapat figyelm\u00e9nek lek\u00f6t\u00e9s\u00e9re kiv\u00e1l\u00f3an alkalmas. Az ar\u00e1ny 7 f\u00f5, 4 m\u00e9rn\u00f6k, brrr, eg\u00e9szs\u00e9gtelen ennyi technikai affinit\u00e1ssal v\u00edzre sz\u00e1llni. A verseny el\u00f5est\u00e9j\u00e9n m\u00e9g jelent\u00f5s \u00f6nbizalommal meg\u00e1llap\u00edtjuk, b\u00e1rhol is v\u00e9gz\u00fcnk, a legtekint\u00e9lyesebb korm\u00e1ny\u00e1ll\u00e1snak j\u00e1r\u00f3 d\u00edj abszol\u00falt es\u00e9lyesei vagyunk. B\u00e1natunkra ilyen d\u00edjat nem osztottak.\n<\/p>\n
\n A charter haj\u00f3kkal futott tavaszi versenynek van egy saj\u00e1tos hangulata. Itthon m\u00e9g nincs szezon, bakon \u00e1llnak a haj\u00f3k. Lent az Adri\u00e1n m\u00e1r tavasz van. \u00c9jszaka m\u00e9g kell a h\u00f5sug\u00e1rz\u00f3, de nappal m\u00e1r \u00e1ltal\u00e1ban 20 fok k\u00f6r\u00fcli a h\u00f5m\u00e9rs\u00e9klet \u00e9s gyakran f\u00fajnak j\u00f3 szelek, n\u00e9ha kicsit t\u00f6bb is mit j\u00f3!\n<\/p>\n
\n A verseny: Sukosan – Vodice – Milna (Brac sziget) – Vis – Primosten, 5 futam, Vodice k\u00e9tszer van a programban.\n<\/p>\n
\n Mindk\u00e9t verseny vas\u00e1rnap rajtol, de ellenkez\u00f5 ir\u00e1nyban. A Mediterr\u00e1n d\u00e9lnek a Mira-Mare \u00e9szaknak indul, r\u00e1ad\u00e1sul egy \u00e9jszakai futammal. Nemhi\u00e1ba a kih\u00edv\u00e1s, de az\u00e9rt f\u00e9l\u00e9nken bevallva nem b\u00e1ntam, hogy nek\u00fcnk egy r\u00f6videbb nappali futam jutott.\n<\/p>\n
\n Reggel a skipper \u00e9rtekezlettel indul, ahol megkapjuk az aznapi penzumot \u00e9s a sz\u00fcks\u00e9ges instrukci\u00f3kat. K\u00e9t haj\u00f3oszt\u00e1ly \u00e9s egy lelkes r\u00e9sztvev\u00f5 alkotja a mez\u00f5nyt. N\u00e9gy norm\u00e1l gr\u00f3szos \u00e9s 13 rollos Elan 431-es valamit egy Bavaria 38-as. A rollos haj\u00f3nak is megvan az el\u00f5nye, nagyobb sz\u00e9lben k\u00f6nnyebb reffelni, de sebess\u00e9ge ennek ellen\u00e9re elmarad a norm\u00e1l, enn\u00e9l a t\u00edpusn\u00e1l t\u00f6bbnyire telelatnis nagyvitorl\u00e1val szerelt v\u00e1ltozatt\u00f3l.\n<\/p>\n
\n Ezek a vitorl\u00e1sok nem versenyhaj\u00f3k, sem vitorl\u00e1z\u00f3 tulajdons\u00e1gaikat sem pedig felszerelts\u00e9g\u00fcket tekinve. Technikai probl\u00e9m\u00e1k mindig vannak, friss tavaszi szelekben szinte nem volt olyan egys\u00e9g, ahol valami ne szakadt vagy t\u00f6rt volna, de valamennyi probl\u00e9ma t\u00f6bb\u00e9-kev\u00e9sb\u00e9 megold\u00f3dott \u00e9s nem befoly\u00e1solta jelent\u00f5s m\u00e9rt\u00e9kben a verseny alakul\u00e1s\u00e1t.\n<\/p>\n
\n Szerencs\u00e9sek voltunk, szinte minden futamon j\u00f3 sz\u00e9lben \u00e9s t\u00f6bbnyire naps\u00fct\u00e9sben vitorl\u00e1ztunk. A rendez\u00e9sre sem lehet panasz, j\u00f3 rajtok, kev\u00e9s vita \u00e9s egy\u00e9rtelm\u00fb d\u00f6nt\u00e9sek jellemezt\u00e9k a harmadik Mediterr\u00e1n kup\u00e1t.\n<\/p>\n
\n A v\u00e9gelsz\u00e1mol\u00e1sn\u00e1l nyolcadikok lett\u00fcnk, ment m\u00e1r jobban is, most nem j\u00f6ttek a lapok, de ez sem szegte kedv\u00fcnket. A versenyt Cz\u00e9gai L\u00e1szl\u00f3 \u00e9s csapata elismer\u00e9sre m\u00e9lt\u00f3an j\u00f3 vitorl\u00e1z\u00e1ssal nyerte. Mi, a t\u00f6bbi csapat egy sz\u00e9p \u00e9lm\u00e9nnyel gazdagodtunk, j\u00f3 volt vitorl\u00e1zni m\u00e1rciusban az Adri\u00e1n.\n<\/p>\n
\n Bereczki Zsombor<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Az idei szezonnyit\u00f3 vitorl\u00e1s t\u00faraversenyek k\u00f6z\u00fcl Posseidon \u00e9s az id\u00f5j\u00e1r\u00e1s kegyeltjei voltak a Mediterran Cup r\u00e9sztvev\u00f5i. Ide\u00e1lis vitorl\u00e1z\u00f3 id\u00f5 fogadta a versenyz\u00f5ket. Az igazi arc\u00e1t mutatta az Adria – k\u00e9t nap B\u00f3ra \/ 5 -7 Bf.\/ , egy nap lebics \/3 Bf\/, k\u00e9t nap egyre jobban er\u00f5s\u00f5d\u00f5 Jugo 3-5 Bf\/. V\u00e9gig naps\u00fct\u00e9s, optim\u00e1lis \u00fatvonalak, teljesithet\u00f5 […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SAILING.HU v\u00e1logat\u00e1s","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5627"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5627"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5627\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5627"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5627"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5627"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}