{"id":5639,"date":"2002-11-17T00:00:00","date_gmt":"2002-11-16T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/11\/17\/isaf-rolex-ev-vitorlazoja-dij-2001\/"},"modified":"2017-08-02T00:12:10","modified_gmt":"2017-08-01T22:12:10","slug":"isaf-rolex-ev-vitorlazoja-dij-2001","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/11\/17\/isaf-rolex-ev-vitorlazoja-dij-2001\/","title":{"rendered":"ISAF Rolex \u00c9v Vitorl\u00e1z\u00f3ja D\u00edj 2001"},"content":{"rendered":"

\n A dijat 1994-ben alap\u00edtotta a Nemzetk\u00f6zi Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g. Minden \u00e9vben k\u00e9t vitorl\u00e1z\u00f3\/csapat kapja meg. Egy n\u00f5i illetve egy f\u00e9rfi kateg\u00f3ria szerint ami a novemberben esed\u00e9kes ISAF Konferenci\u00e1n ker\u00fcl \u00e1tad\u00e1sra.\n<\/p>\n

\n Ellen MacArthur (GBR) \u00e9s Robert Scheidt (BRA) a k\u00e9t megv\u00e1laszt\u00f3tt \u00e9v vitorl\u00e1z\u00f3ja 2001-ben – jelentett\u00e9k be 13-\u00e1n este.\n<\/p>\n

\n Ellen MacArthur \u00e9s Robert Scheidt kiemelked\u00f5 teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t a vil\u00e1g vitorl\u00e1z\u00f3i ismert\u00e9k el, a tekint\u00e9lyes d\u00edj\u00e1tad\u00f3 \u00fcnneps\u00e9gen t\u00f6rt\u00e9nt bejelent\u00e9s\u00e9vel, 2001. november 13-\u00e1n, Lisszabonban, Portug\u00e1li\u00e1ban, ahol az ISAF Rolex 2001 \u00e9v vitorl\u00e1z\u00f3inak (f\u00e9rfi \u00e9s n\u00f5i kateg\u00f3ri\u00e1ban) ki\u00e1ltott\u00e1k ki \u00f5ket.\n<\/p>\n

\n A d\u00edj\u00e1tad\u00f3n, – melynek h\u00e1zigazd\u00e1ja a 1996-os olimpiai arany\u00e9rmes finn dinghy-s Mateusz Kusznierewicz (POL), aki 1999-ben volt az ISAF \u00e9v vitorl\u00e1z\u00f3ja – t\u00f6bb, mint 400 f\u00f5s vend\u00e9gsereg vett r\u00e9szt, bele\u00e9rtve a Portug\u00e1l K\u00f6zt\u00e1rsas\u00e1gi Eln\u00f6k\u00f6t, Dr Jorge Sampaio-t, Dr Jacques Rogge-t a NOB Eln\u00f6k\u00e9t a k\u00e9pvisel\u00f5k oldal\u00e1n \u00e9s 60 orsz\u00e1g j\u00f3l ismert vitorl\u00e1z\u00f3 alakjait.\n<\/p>\n

\n Az ISAF Eln\u00f6ke, Paul Henderson a 2001 \u00e9vi \u00c9v Vitorl\u00e1z\u00f3ja D\u00edjkioszt\u00f3j\u00e1n besz\u00e9d\u00e9ben a k\u00f6vetkez\u00f5ket mondta:\n<\/p>\n

\n „Ellen \u00e9s Robert szeml\u00e9ltetik milyen sokf\u00e9le, v\u00e1ltozatos is a mi sportunk, mindegyik\u00fck a vitorl\u00e1z\u00e1s spektrum\u00e1n 2 v\u00e9gletet k\u00e9pvisel. Mindketten el\u00e9rt\u00e9k a legfels\u00f5 szintet \u00e9s nagyszer\u00fb vitorl\u00e1z\u00f3k.” Ellent \u00e9s Robertet Rolex Yachtmaster kronom\u00e9terrel aj\u00e1nd\u00e9kozt\u00e1k meg \u00e9s egy ISAF Rolex a Vil\u00e1g Legjobb Vitorl\u00e1z\u00f3ja Tr\u00f3feaval amelynek a tetej\u00e9n 5 ez\u00fcst spinnaker jelk\u00e9pezi a kontinenseket.\n<\/p>\n

\n Ellen MacArthurt az ISAF Rolex \u00c9v Vitorl\u00e1z\u00f3ja 2001 D\u00edjra a 2000-2001-es egykezes f\u00f6ldker\u00fcl\u00f5 Vend\u00e9e Globe-on el\u00e9rt rendk\u00edv\u00fcli sikereinek felismer\u00e9se ut\u00e1n jel\u00f6lt\u00e9k. Bebizony\u00edtotta, hogy nem a m\u00e9ret a l\u00e9nyeg, elverve mindenkit a mez\u00f5nyben, a gy\u00f5ztest lesz\u00e1m\u00edtva, hogy a leggyorsabb egykezes n\u00f5nem\u00fb f\u00f6ldker\u00fcl\u00f5 legyen (a\n<\/p>\n

\n vil\u00e1g 2. leggyorsabb vitorl\u00e1z\u00f3ja), aki a nyitott 60-as\u00e1n, a Kingfisher fed\u00e9lzet\u00e9n 94 nap alatt fejezze be a Vend\u00e9e Globe-ot, 25780 tengeri m\u00e9rf\u00f6ld levitorl\u00e1z\u00e1sa ut\u00e1n, 30 nappal megd\u00f6ntve a kor\u00e1bbi rekordot.\n<\/p>\n

\n A Vend\u00e9e Globe ut\u00e1n, Ellen m\u00e1sodkorm\u00e1nyosk\u00e9nt volt jelen a Kingfisher fed\u00e9lzet\u00e9n, hogy megnyerje az EDS Atlantic Challenge-et (egy 5 szakaszb\u00f3l \u00e1ll\u00f3 verseny, bele\u00e9rtve a transzatlantit) \u00e9s navig\u00e1tork\u00e9nt vett r\u00e9szt a gy\u00f5ztes, 60 l\u00e1bas trimar\u00e1non, a „Foncia-Kingfisher”-en, a Challenge Mondial Assistance versenyen (2700 m\u00e9rf\u00f6ldes verseny Cherbourgb\u00f3l, az Azori szigeteken \u00e1t, a Spanyolorsz\u00e1g keleti partj\u00e1n fekv\u00f5 Tarragon\u00e1ba. A Challenge Mondial Assistance volt Ellen els\u00f5 versenye Alana Gautier-val, akivel most a 2 kezes Jacques Vabre transzat-on a „Foncia-Kingfisher” fed\u00e9lzet\u00e9n Le Havre-b\u00f3l, Franciaorsz\u00e1gb\u00f3l, Salvador de Bahia-ba Braz\u00edli\u00e1ba, ahol a t\u00f6bbtest\u00fb flott\u00e1ban jelenleg a 2. helyen \u00e1llnak.\n<\/p>\n

\n Ellen nyilatkozata:\n<\/p>\n

\n „Mindig meglep\u00f5d\u00f6m, ha egy olyan d\u00edjra jel\u00f6lnek, mint ez, de rem\u00e9lem, hogy ez a jelleg\u00fb elismer\u00e9s egyszer\u00fben azt mutatja, hogy mindenki el\u00e9rheti a c\u00e9lj\u00e1t, ha dolgozik \u00e9rte.\n<\/p>\n

\n Az \u00e9n jel\u00f6lts\u00e9gem egy d\u00edjra, egyben a csapatom jel\u00f6lts\u00e9ge is, s\u00f5t a szponzorok\u00e9, a t\u00e1mogat\u00f3k\u00e9 is az elm\u00falt \u00e9vekb\u00f5l – mik\u00f6zben \u00e9n gyakran egyed\u00fcl versenyeztem, egy nagyszer\u00fb csapat er\u00f5fesz\u00edt\u00e9se kellett ahhoz, hogy a rajtvonalhoz versenyre k\u00e9szen oda\u00e1llhassak.”\n<\/p>\n

\n Paul Brotherton Angli\u00e1b\u00f3l, aki Ellent edzette az asszimmetrikus dinghi vitorl\u00e1z\u00e1sban, szint\u00e9n r\u00e9szt vett a D\u00edjkioszt\u00f3n, hogy \u00e1tvegye az ISAF Rolex \u00c9v Vitorl\u00e1z\u00f3ja Tr\u00f3fe\u00e1t \u00e9s a Rolex kronom\u00e9tert az ISAF tiszteletbeli eln\u00f6k\u00e9t\u00f5l, \u00d5fels\u00e9ge Konstantin Kir\u00e1lyt\u00f3l.\n<\/p>\n

\n A h\u00edres brazil l\u00e9zer vitorl\u00e1z\u00f3, Robert Scheidt-t meg\u00e9ljenezt\u00e9k a f\u00e9rfi kateg\u00f3ri\u00e1ban el\u00e9rt ISAF Rolex \u00c9v Vitorl\u00e1z\u00f3ja D\u00edj\u00e9rt.\n<\/p>\n

\n Olyan m\u00e9rt\u00e9kben uralkodott a l\u00e9zer oszt\u00e1lyban \u00e9veken \u00e1t, ahogy m\u00e1s vitorl\u00e1z\u00f3 nagyon nehezen tudn\u00e1 \u00e1tverekedni mag\u00e1t b\u00e1rmely m\u00e1s oszt\u00e1lyon, \u00e9s \u00edgy megnyerte az 5. l\u00e9zer vil\u00e1gbajnoki c\u00edm\u00e9t 2001-ben, m\u00e1s bajnoki c\u00edmekkel egyetemben, bele\u00e9rtve a K\u00f6z\u00e9p-, \u00e9s D\u00e9l-Amerikai Bajnoks\u00e1got. Ezek a sikerek\n<\/p>\n

\n olimpiai \u00e9rmek mellett sorakoznak, arany 1996-ban \u00e9s ez\u00fcst 2000-ben. Robert els\u00f5 aranyra bukkan\u00e1sa 1985-ben t\u00f6rt\u00e9nt, amikor a D\u00e9l-Amerikai Optimist bajnoki c\u00edmet nyerte el 12 \u00e9vesen, miel\u00f5tt \u00e1tnyergelt volna a l\u00e9zer oszt\u00e1lyba, hogy ott elnyerje els\u00f5 c\u00edm\u00e9t 18 \u00e9vesen a 1991-es ISAF Ifj\u00fas\u00e1gi Vitorl\u00e1s VB-j\u00e9n. Robert c\u00e9lja volt, hogy uralm\u00e1t folytatva tov\u00e1bbi arany\u00e9rmet zsebeljen be a 2004-es Ath\u00e9ni Olimpi\u00e1n, megel\u00f5zve ezzel az Amerika Kupa \u00e9s a VOR ir\u00e1ny\u00e1ba tett l\u00e9p\u00e9seit.\n<\/p>\n

\n Az ISAF Rolex \u00c9v Vitorl\u00e1z\u00f3ja D\u00edj \u00e1tv\u00e9telekor, Robert \u00edgy nyilatkozott:\n<\/p>\n

\n „Az, hogy erre a c\u00edmre jel\u00f6lj\u00e9k, minden vitorl\u00e1z\u00f3 \u00e1lma. Nagyon b\u00fcszke vagyok, hogy elnyertem ezt a c\u00edmet \u00e9s szeretn\u00e9m ezt a ritka pillanatot megosztani a bar\u00e1taimmal, a csal\u00e1dommal \u00e9s a szponzorokkal, akik seg\u00edtettek nekem, hogy el\u00e9rjem ezt a c\u00e9lt.”<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A dijat 1994-ben alap\u00edtotta a Nemzetk\u00f6zi Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g. Minden \u00e9vben k\u00e9t vitorl\u00e1z\u00f3\/csapat kapja meg. Egy n\u00f5i illetve egy f\u00e9rfi kateg\u00f3ria szerint ami a novemberben esed\u00e9kes ISAF Konferenci\u00e1n ker\u00fcl \u00e1tad\u00e1sra. Ellen MacArthur (GBR) \u00e9s Robert Scheidt (BRA) a k\u00e9t megv\u00e1laszt\u00f3tt \u00e9v vitorl\u00e1z\u00f3ja 2001-ben – jelentett\u00e9k be 13-\u00e1n este. Ellen MacArthur \u00e9s Robert Scheidt kiemelked\u00f5 teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t a […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[6],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay Di\u00e1na","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5639"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5639"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5639\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5639"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5639"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5639"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}