{"id":5640,"date":"2002-11-16T00:00:00","date_gmt":"2002-11-15T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/11\/16\/megegyszer\/"},"modified":"2017-08-01T23:38:54","modified_gmt":"2017-08-01T21:38:54","slug":"megegyszer","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/11\/16\/megegyszer\/","title":{"rendered":"M\u00e9gegyszer….."},"content":{"rendered":"

\n Rangos kontinens viadalnak adott otthont a Kenese Marina Port m\u00e1jus v\u00e9g\u00e9n. A haz\u00e1nkban oly n\u00e9pszer\u00fb Asso oszt\u00e1ly az ut\u00f3bbi \u00e9vekben a megb\u00edzhat\u00f3 szeleir\u00f5l \u00e9s gy\u00f6ny\u00f6r\u00fb t\u00e1jair\u00f3l ismert Garda tavon tartotta Eur\u00f3pa bajnoks\u00e1gait. Elt\u00e9r\u00f5 helysz\u00ednen utolj\u00e1ra 1998-ban, Pul\u00e1ban versenyeztek a k\u00f6zel 10 m\u00e9ter hossz\u00fa, One Design oszt\u00e1ly versenyz\u00f5i.\n<\/p>\n

\n Rangos kontinens viadalnak adott otthont a Kenese Marina Port m\u00e1jus v\u00e9g\u00e9n. A haz\u00e1nkban oly n\u00e9pszer\u00fb Asso oszt\u00e1ly az ut\u00f3bbi \u00e9vekben a megb\u00edzhat\u00f3 szeleir\u00f5l \u00e9s gy\u00f6ny\u00f6r\u00fb t\u00e1jair\u00f3l ismert Garda tavon tartotta Eur\u00f3pa bajnoks\u00e1gait. Elt\u00e9r\u00f5 helysz\u00ednen utolj\u00e1ra 1998-ban, Pul\u00e1ban versenyeztek a k\u00f6zel 10 m\u00e9ter hossz\u00fa, One Design oszt\u00e1ly versenyz\u00f5i. A Kenes\u00e9n rajthoz \u00e1ll\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt hazai \u00e9s k\u00fclf\u00f6ldi \u00e9lversenyz\u00f5ket tal\u00e1lhattunk, mely el\u00f5revet\u00edtette egy par\u00e1zs verseny lehet\u00f5s\u00e9g\u00e9t.\n<\/p>\n

\n Els\u00f5sorban a versenyrendez\u00e9sr\u00f5l kell sz\u00f3lnom \u00e9s a versenyk\u00f6r\u00fclm\u00e9nyekr\u00f5l, melyek sz\u00ednvonala p\u00e9lda\u00e9rt\u00e9k\u00fben kiv\u00e1l\u00f3 volt. A telep k\u00f6zpontj\u00e1ban tal\u00e1lhat\u00f3 f\u00fcves ter\u00fcleten fel\u00e1ll\u00edtott \u00f3ri\u00e1s s\u00e1torban zajlott a versenyz\u00f5k \u00e9s vitorl\u00e1ik felm\u00e9r\u00e9se. A r\u00e9sztvev\u00f5k mez\u00f5nye 24 haj\u00f3t sz\u00e1ml\u00e1lt, k\u00f6zt\u00fck olasz, n\u00e9met \u00e9s term\u00e9szetesen z\u00f6m\u00e9ben magyar versenyz\u00f5ket. Haz\u00e1nkba utazott a tavalyi c\u00edmv\u00e9d\u00f5 Luca Valerio \u00e9s csapata, tov\u00e1bb\u00e1 a csillaghaj\u00f3ban k\u00e9tszeres vil\u00e1gbajnok Giorgio Gorla, aki a moszkvai Olimpiai j\u00e1t\u00e9kokon szint\u00e9n csillaghaj\u00f3ban bronz\u00e9rmet szerzett \u00e9s Luitpold bajor herceg. Haz\u00e1nkat olyan nevek k\u00e9pviselt\u00e9k, mint a Detre fiv\u00e9rek, Majth\u00e9nyi Szabolcs, Eszes Tam\u00e1s \u00e9s m\u00e9g sok magyar bajnok vitorl\u00e1z\u00f3.\n<\/p>\n

\n A cs\u00fct\u00f6rt\u00f6ki hivatalos megnyit\u00f3 gy\u00e9r n\u00e9zetts\u00e9ge legink\u00e1bb azzal volt magyar\u00e1zhat\u00f3, hogy sokan m\u00e9g haj\u00f3ik daruz\u00e1s\u00e1val, majd \u00e1rbocaik \u00fczembe helyez\u00e9s\u00e9vel voltak elfoglalva, mik\u00f6zben a vizet friss Bft. 4-5-\u00f6s er\u00f5ss\u00e9g\u00fb DNy.-i sz\u00e9l gy\u00farta hull\u00e1mosra. Laz\u00edt\u00f3 halaszt\u00e1sra teh\u00e1t nem sz\u00e1m\u00edthatott a mez\u00f5ny \u00e9s megnyit\u00f3t k\u00f6vet\u00f5en hamar el\u00e9rkezett a d\u00e9lut\u00e1n 13:00 \u00f3r\u00e1s, els\u00f5 futam rajtl\u00f6v\u00e9se.\n<\/p>\n

\n Az oszt\u00e1ly egyik saj\u00e1toss\u00e1ga a h\u00e1rom k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u00f5 m\u00e9ret\u00fb orrvitorla, melyek mindegyike a haj\u00f3 gyomr\u00e1ban van egy-egy verseny minden futam\u00e1n, term\u00e9szetesen a sz\u00e9l aktu\u00e1lis ereje hat\u00e1rozza meg, hogy melyik ker\u00fcl felh\u00faz\u00e1sra. Az els\u00f5 futam el\u00f5tt a kisszeles \u00e9s a k\u00f6z\u00e9pszeles ( m\u00e1sok tal\u00e1n m\u00e1sk\u00e9ppen h\u00edvj\u00e1k, pl.: 1-es, \u00e9s 2-es )vitorla k\u00f6z\u00f6tt kellett d\u00f6nteni. A t\u00f6bbs\u00e9g\u00e9ben 2-es g\u00e9no\u00e1t v\u00e1laszt\u00f3 mez\u00f5ny b\u00e1tran rajtolt a kicsinek mondhat\u00f3 rajtvonalon, majd a szok\u00e1sos tiszt\u00e1z\u00e1sok ut\u00e1n az \u00e9lmez\u00f5ny k\u00e9tt\u00e9 v\u00e1lt. Sok\u00e1ig \u00fagy t\u00fbnt, hogy a bal oldal n\u00e9mileg jobb, \u00e1m a kreuz v\u00e9g\u00e9re egy mark\u00e1ns nyugatiasod\u00e1snak k\u00f6sz\u00f6nhet\u00f5en m\u00e9gis a jobb oldalon vitorl\u00e1z\u00f3k \u00e9rtek fel hamarabb az els\u00f5 b\u00f3j\u00e1hoz. Az els\u00f5 t\u00edzben sok magyar haj\u00f3 vitorl\u00e1zott. A k\u00e9t h\u00e1tsz\u00e9lb\u00f5l \u00e1ll\u00f3 „ban\u00e1n” p\u00e1ly\u00e1n szinte alig v\u00e1ltozott a helyzett, b\u00e1r a sz\u00e9l kiss\u00e9 gyeng\u00fclt, mire a mez\u00f5ny egy r\u00e9sze lecser\u00e9lte g\u00e9no\u00e1j\u00e1t. A befut\u00f3hoz Gorla \u00e9rkezett els\u00f5k\u00e9nt, a legjobb magyar Szilv\u00e1ssy Attila \u00e9s csapata lett az 5. helyen. A legjobb hazai Assonak tartott Yuppie Avant-Garde a 9. helyen \u00e9rt c\u00e9lba.\n<\/p>\n

\n A nap m\u00e1sodik futam\u00e1ban m\u00e1r minden haj\u00f3 a gyengeszeles orrvitorl\u00e1j\u00e1val rajtolt, nem is egyszer. A sorozatban k\u00e9t rajtot visszal\u00f6v\u00f5 zs\u00fbri a harmadik pr\u00f3b\u00e1lkoz\u00e1sra szigor\u00edtott rajtott rendelt el, melynek k\u00e9t \u00e1ldozata az olasz 142-es haj\u00f3 \u00e9s peches napj\u00e1t megkoron\u00e1z\u00f3 Yuppie lett. A futam azonban nem sz\u00fbk\u00f6lk\u00f6d\u00f6tt magyar sikerekben, mivel az Asso le Mio, Eszes Tam\u00e1ssal \u00e9s a Hab\u00e1gy\u00fa Kelemen Tam\u00e1ssal v\u00e9gig az els\u00f5 h\u00e1rom hely k\u00f6rny\u00e9k\u00e9n vitorl\u00e1zva v\u00e9g\u00fcl a m\u00e1sodik \u00e9s a negyedik helyet szerezte meg. A nap v\u00e9g\u00e9n kezdtek kirajzol\u00f3dni az er\u00f5viszonyok \u00e9s most \u00e1tv\u00e1ltan\u00e9k egy bels\u00f5 narr\u00e1tor szerepbe is. A nap „vesztese” a Yuppie volt, azaz mi, hiszen a ragyog\u00f3 tavaszi form\u00e1nkat feledtetve, tal\u00e1n kiss\u00e9 g\u00f6rcs\u00f6sen versenyezt\u00fcnk \u00e9s csak nehezen tudtuk magunkkal elhitetni, hogy m\u00e9g nem \u00faszott el a tisztes szerepl\u00e9s es\u00e9lye. A c\u00edmv\u00e9d\u00f5 Simo-csapat sem villogott, negyedik \u00e9s tizedik hely\u00e9vel gyorsan nyugov\u00f3ra t\u00e9rt sz\u00e1ll\u00e1shely\u00e9n. A mi haj\u00f3nkban csak r\u00f3zsasz\u00ednnek nevezett haj\u00f3 az el\u00f5z\u00f5 \u00e9vi, garda tavi versenyz\u00e9s\u00e9hez k\u00e9pest l\u00e9nyegesen magabiztosabban versenyzett, m\u00e9gis egy m\u00e1sik olasz csapat, a veter\u00e1nnak sz\u00e1m\u00edt\u00f3 Gorla vezette Pneumax , k\u00e9t nyert futammal \u00e1llt az \u00e9len. A legjobb magyar egys\u00e9g a Peecasso, azaz Szilv\u00e1\u00e9k voltak a negyedik helyen. Az esti fogad\u00e1son magyaros \u00edzek \u00e9s n\u00e9mi dixiland domin\u00e1lt.\n<\/p>\n

\n A p\u00e9nteki versenynapra h\u00e1rom futamot \u00edg\u00e9rt a versenyrendez\u00f5s\u00e9g, mely el\u00f5revet\u00edtette a gyors befejez\u00e9s es\u00e9ly\u00e9t is, szombati d\u00edjkioszt\u00f3val. A sz\u00e9l a harmadik futamban \u00e9s a nap tov\u00e1bbi h\u00e1rom rajtja ut\u00e1n (egyet visszal\u00f5ttek) gyeng\u00e9bb kivitelben f\u00fajt az el\u00f5z\u00f5 naphoz k\u00e9pest. A nagyszeles men\u00f5nek sz\u00e1m\u00edt\u00f3 Pneumax k\u00e9t gyeng\u00e9bb futamot produk\u00e1lt, \u00edgy \u00e1tmenetileg ny\u00edltt\u00e1 tette a versenyt az \u00e9len. \u00c1m az \u00f6t\u00f6dik futamot ism\u00e9t megnyerte \u00e9s ejt\u00f5vel m\u00e1r ism\u00e9t az \u00e9lr\u00f5l figyelhette a mez\u00f5ny helyoszt\u00f3 k\u00fczdelmeit. Luca Valerio csapata nagyot javult, \u00e1m „csak” egy futamot nyert a nap folyam\u00e1n. A Yuppie, azaz mi, megpr\u00f3b\u00e1ltuk feledtetni a kor\u00e1bbi napot, \u00e9s m\u00e1sodik, harmadik helyeinkkel megindultunk a tabella kellemesebb pozici\u00f3i fel\u00e9, \u00e1m az \u00f6t\u00f6dik futamban ism\u00e9t becs\u00faszott egy viszonylag magas hibapontsz\u00e1m, \u00edgy a v\u00e9geredm\u00e9nyt tekintve szinte egyetlen c\u00e9lunk a brav\u00faros negyedik hely, illetve t\u00e1gabb sk\u00e1l\u00e1n a hatban marad\u00e1s el\u00e9r\u00e9se lett. A fekete-arany sz\u00edn\u00fb, kir\u00e1lyi asso, kisebb botl\u00e1sokkal, de stabilan az \u00e9lmez\u00f5nyben vitorl\u00e1zott, mellyel tudatta, hogy vele m\u00e9g sz\u00e1molni kell az \u00e9rmes helyek eloszt\u00e1s\u00e1n\u00e1l. Az es\u00e9lyesek felsorol\u00e1s\u00e1n\u00e1l a v\u00e9g\u00e9re hagytam a r\u00f3zsasz\u00edn egys\u00e9get, akik p\u00e9nteken egy gyenge 12. hely mell\u00e9 k\u00e9t m\u00e1sodik helyet, szereztek, \u00edgy konkr\u00e9t \u00e9rmes es\u00e9lyekkel v\u00e1rt\u00e1k a z\u00e1r\u00f3 nap egyetlen futam\u00e1t, ami nem sz\u00fbk\u00f6lk\u00f6d\u00f6tt fordulatokban, dr\u00e1m\u00e1kban \u00e9s boldogs\u00e1gban.\n<\/p>\n

\n Az eddigiekt\u00f5l elt\u00e9r\u00f5en az utols\u00f3 futamot megpr\u00f3b\u00e1lom r\u00e9szletesebben elmes\u00e9lni, mert egy sor nem v\u00e1rt fordulat k\u00fcl\u00f6n\u00f6s dolgokat produk\u00e1lt. A nap esem\u00e9nyei halaszt\u00e1ssal kezd\u00f5dtek, majd egy \u00f3ra t\u00e1jban a zs\u00fbri a v\u00edzre sz\u00f3l\u00edtotta a 24 Assot. Kif\u00fajt \u00c9-\u00c9ny-i sz\u00e9l cs\u00edkozta a t\u00e1g \u00e9rtelembe vett f\u00fbzf\u00f5i \u00f6bl\u00f6t. A rajtn\u00e1l m\u00e1r tudatosan helyezkedtek a haj\u00f3k, pontosan fejben tartva a pontbeli \u00f6sszef\u00fcgg\u00e9seket. A l\u00f6v\u00e9s el\u00f5tt a mez\u00f5ny k\u00f6zepe m\u00e1r nekil\u00f3dult, m\u00e9gis tiszta volt a rajt. T\u00f6bben v\u00e1lasztott\u00e1k a bal oldalt \u00e9s ez a szakasz elej\u00e9n jobbnak is t\u00fbnt, de tal\u00e1n csak az\u00e9rt, mert a jobboldalon \u00e9ppen nem f\u00fajt a sz\u00e9l. A kreuz b\u00f3ja eg\u00e9szen a part alatt volt, ott ahol az aut\u00f3\u00fat olyan k\u00f6zel van a v\u00edzhez. A bal oldalon vitorl\u00e1z\u00f3 nagyobbik mez\u00f5ny kis el\u00f5nyre tett szert, mikor szel\u00fck hirtelen elfogyott, ugyanekkor a bal oldal hirtelen becs\u00edkoz\u00f3dott \u00e9s az ott vitorl\u00e1z\u00f3k megk\u00f6zel\u00edtett\u00e9k az els\u00f5 p\u00e1lyajelet. M\u00e9gis a bal oldal kerekedett fel\u00fcl, mivel egy friss\u00fcl\u00f5 \u00c9ny.-i sz\u00e9l terjedt le az \u00f6b\u00f6l bej\u00e1rat\u00e1hoz. A Majth\u00e9nyi Szabolcs korm\u00e1nyozta Fantomasso vette els\u00f5nek a b\u00f3j\u00e1t, majd libasorban j\u00f6tt a mez\u00f5ny is. A szoros \u00e9lmez\u00f5ny egym\u00e1sra figyelve az els\u00f5 harmad v\u00e9g\u00e9n vitorl\u00e1zott a h\u00e1tsz\u00e9lben, amit csak raumolgatva, f\u00e9lszelezve lehetett teljes\u00edteni. A szinte teljesen le\u00e1ll\u00f3 sz\u00e9lbenaz addig vezet\u00f5 bal oldal nagy neh\u00e9zs\u00e9gek \u00e1r\u00e1n megpr\u00f3b\u00e1lt \u00e1t\u00e9rni a jobb oldalon friss\u00fcl\u00f5 sz\u00e9lbe, amivel teljesen \u00e1trendez\u00f5d\u00f6tt a mez\u00f5ny els\u00f5 fele, \u00e1m n\u00e9h\u00e1ny haj\u00f3nak siker\u00fclt meg\u00f5riznie el\u00f5kel\u00f5 hely\u00e9t. Ilyen a Fantomasso, a r\u00f3zsasz\u00edn \u00e9s a K\u00f6nig Ludwig Dunkel. A Yuppieval negyediknek vett\u00fck a m\u00e1sodik kreuz b\u00f3j\u00e1t, b\u00e1r egy k\u00f6rrel azel\u00f5tt csup\u00e1n a 18.-nak sz\u00e1ml\u00e1ltak minket ugyanott. A 2002. \u00e9vi Asso Eb. utols\u00f3 h\u00e1tszel\u00e9ben viszonylag kif\u00fajt Bft. 2-es \u00c9.-i sz\u00e9lben haladtunk, eg\u00e9sz k\u00f6zel egym\u00e1shoz.\n<\/p>\n

\n Sz\u00f3t ejtek az\u00e9rt a dr\u00e1m\u00e1kr\u00f3l is ahogy \u00edg\u00e9rtem: A kor\u00e1bban h\u00e1rom futamot is nyer\u00f5, az Eb.-t m\u00e1r-m\u00e1r megnyer\u00f5 Pneumax az id\u00f5k\u00f6zben rem\u00e9nytelenn\u00e9 roml\u00f3 sereghajt\u00f3 pozic\u00ed\u00f3j\u00e1b\u00f3l, a kik\u00f6t\u00f5 fel\u00e9 vette az ir\u00e1nyt, ezzel elbukta az arany\u00e9rmet. Honfit\u00e1rsa p\u00e9ld\u00e1j\u00e1t k\u00f6vette a c\u00edmv\u00e9d\u00f5 Simo is, ekkor m\u00e9g csak abban lehetett biztos, hogy az els\u00f5 hatban marad, de hogy melyik helyen, az a Yuppie-n (is) m\u00falik, ugyanis esetleges futamnyer\u00e9s\u00fcnk eset\u00e9n mi lenn\u00e9nk a v\u00e9gs\u00f5 negyedikek. Volt is rem\u00e9ny erre, mivel a vezet\u00f5k szele n\u00e9mileg apadni l\u00e1tszott. Ekkor a n\u00e9metek vezettek, sark\u00e1ban m\u00e1sodik a r\u00f3zsasz\u00edn, \u00f5ket k\u00f6vette a Fantomasso, majd a Yuppie, akinek egyetlen es\u00e9lye, hogy bal csap\u00e1sra halsolva, a vezet\u00f5kt\u00f5l t\u00e1volodva \u00faj szelet keres \u00e9s megpr\u00f3b\u00e1lja a bels\u00f5 helyet megszerezni a befut\u00f3ra \u00e9lesed\u00e9s el\u00f5tt.\n<\/p>\n

\n Terv\u00fcnk nem siker\u00fclt, mit\u00f6bb a 130-as olasz el\u00e9nk ker\u00fclt, de csak a futamban. A vezet\u00f5 h\u00e1rmas fel\u00e9lesedett a befut\u00f3 ir\u00e1ny\u00e1ba. Vezetett a n\u00e9met herceggel a fed\u00e9lzet\u00e9n az egykori Rep\u00fcl\u00f5 hollandis Plettner, m\u00f6g\u00f6tte az el\u00f5zni nagyon akar\u00f3 r\u00f3zsasz\u00edn, majd Majth\u00e9nyi\u00e9k. A 130-as olasz haj\u00f3val mi sem voltunk messzebb h\u00e1rom haj\u00f3hosszn\u00e1l, de belesz\u00f3lni az \u00e9rmek eloszt\u00e1s\u00e1ba nem tudtunk. Amennyiben v\u00e1ltozatlan maradt volna a vezet\u00f5k sorrendje, \u00fagy \u00f6sszetettben Luitpold herceg\u00e9k az els\u00f5k, m\u00e1sodikok a r\u00f3zsasz\u00edn haj\u00f3sok, harmadikok Giorgio Gorl\u00e1\u00e9k. A r\u00f3zsasz\u00edn nem akart belet\u00f6r\u00f5dni a m\u00e1sodik helyez\u00e9sbe, ez\u00e9rt er\u00f5sen t\u00e1madta a n\u00e9met haj\u00f3t a szab\u00e1lyok adta lehet\u00f5s\u00e9geknek megfelel\u00f5en. A nem \u00e9ppen higgadt versenyz\u00f5 Plettner ord\u00edtva h\u00e1r\u00edtotta a t\u00e1mad\u00e1sokat, mik\u00f6zben csup\u00e1n m\u00e9terek voltak h\u00e1tra a „nemes assz\u00f3b\u00f3l”. A k\u00e9t haj\u00f3 az \u00e9sszer\u00fb menetir\u00e1nyra szinte mer\u00f5legesen, majd hirtelen ism\u00e9t j\u00f3 ir\u00e1nyba haladt. A sz\u00e9l minim\u00e1lisra cs\u00f6kkent. A -protest- ord\u00edtoz\u00e1s folyamatoss\u00e1 v\u00e1lt a k\u00e9t haj\u00f3 k\u00f6z\u00f6tt, majd egyszer csak egy m\u00e1sfajta hangoskod\u00e1sra lettek mindketten figyelmesek. Arra, hogy kiss\u00e9 alattuk, a befut\u00f3 b\u00f3ja k\u00f6zel\u00e9ben a Hun-104-es Fantomassz\u00f3, \u00f6r\u00f6mm\u00e1morban \u00e1thaladt a befut\u00f3n, mivel siker\u00fclt nekik lee-ben \u00e1tt\u00f6rni a k\u00e9t kakaskod\u00f3 haj\u00f3 alatt.\n<\/p>\n

\n Ekkor \u00e9rdekes dolog t\u00f6rt\u00e9nt! -a haragos, pillanatokkal kor\u00e1bban m\u00e9g \u00f3vni is k\u00e9sz r\u00f3zsasz\u00edn olaszok, az \u00faj helyzetben vill\u00e1mgyorsan kisz\u00e1molt\u00e1k, hogy a magyar haj\u00f3 futamgy\u00f5zelme az \u00f5 malmukra hajtotta vizet, \u00e9s \u00edgy \u00f5k az ide bajnokok! Az indulatos csataki\u00e1lt\u00e1sokb\u00f3l vill\u00e1mgyorsan \u00f6r\u00f6m\u00fcnnep lett, m\u00edg ugyanebben a pillanatban a n\u00e9met haj\u00f3ban \u00fcl\u00f5kben egy „vil\u00e1g” omlott \u00f6ssze.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Rangos kontinens viadalnak adott otthont a Kenese Marina Port m\u00e1jus v\u00e9g\u00e9n. A haz\u00e1nkban oly n\u00e9pszer\u00fb Asso oszt\u00e1ly az ut\u00f3bbi \u00e9vekben a megb\u00edzhat\u00f3 szeleir\u00f5l \u00e9s gy\u00f6ny\u00f6r\u00fb t\u00e1jair\u00f3l ismert Garda tavon tartotta Eur\u00f3pa bajnoks\u00e1gait. Elt\u00e9r\u00f5 helysz\u00ednen utolj\u00e1ra 1998-ban, Pul\u00e1ban versenyeztek a k\u00f6zel 10 m\u00e9ter hossz\u00fa, One Design oszt\u00e1ly versenyz\u00f5i. Rangos kontinens viadalnak adott otthont a Kenese Marina […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Tim\u00e1r P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5640"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5640"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5640\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5640"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5640"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5640"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}