{"id":5641,"date":"2002-11-16T00:00:00","date_gmt":"2002-11-15T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/11\/16\/az-1975-evi-kekszalag-verseny\/"},"modified":"2017-08-02T00:19:11","modified_gmt":"2017-08-01T22:19:11","slug":"az-1975-evi-kekszalag-verseny","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/11\/16\/az-1975-evi-kekszalag-verseny\/","title":{"rendered":"Az 1975. \u00e9vi K\u00e9kszalag verseny"},"content":{"rendered":"
\n Az els\u00f5 K\u00e9kszalag versenyen 1942-ben vettem r\u00e9szt mint leg\u00e9nys\u00e9g, a S\u00f3lyom I nev\u00fb, 100 m2 – en fel\u00fcli, oszt\u00e1lyonk\u00edv\u00fcli t\u00f5kes\u00falyos vitorl\u00e1son. K\u00e9s\u00f5bb, 1949-t\u00f5l 1965-ig 30-as cirk\u00e1l\u00f3n, a balatoni 50-esen, 6 – R-en, de mindig nagy f\u00e9r\u00f5hely\u00fb t\u00f5kes\u00falyos haj\u00f3n leg\u00e9nys\u00e9gk\u00e9nt, t\u00f6bbedmagammal vitorl\u00e1ztam. Lassan r\u00e1j\u00f6ttem, hogy ez a verseny a Balaton legnagyobb versenye \u00e9s a legrangosabb d\u00edj, amit magyar versenyz\u00f5 el\u00e9rhet. 1965-ben t\u00f6bbsz\u00f6ri pr\u00f3b\u00e1lkoz\u00e1s ut\u00e1n siker\u00fclt el\u00e9rnem, hogy a csillaghaj\u00f3 flott\u00e1k is r\u00e9sztvehessenek ezen a sebess\u00e9gi versenyen.\n<\/p>\n
\n Az els\u00f5 K\u00e9kszalag versenyen 1942-ben vettem r\u00e9szt mint leg\u00e9nys\u00e9g, a S\u00f3lyom I nev\u00fb, 100 m2 – en fel\u00fcli, oszt\u00e1lyonk\u00edv\u00fcli t\u00f5kes\u00falyos vitorl\u00e1son. K\u00e9s\u00f5bb, 1949-t\u00f5l 1965-ig 30-as cirk\u00e1l\u00f3n, a balatoni 50-esen, 6 – R-en, de mindig nagy f\u00e9r\u00f5hely\u00fb t\u00f5kes\u00falyos haj\u00f3n leg\u00e9nys\u00e9gk\u00e9nt, t\u00f6bbedmagammal vitorl\u00e1ztam. Lassan r\u00e1j\u00f6ttem, hogy ez a verseny a Balaton legnagyobb versenye \u00e9s a legrangosabb d\u00edj, amit magyar versenyz\u00f5 el\u00e9rhet. 1965-ben t\u00f6bbsz\u00f6ri pr\u00f3b\u00e1lkoz\u00e1s ut\u00e1n siker\u00fclt el\u00e9rnem, hogy a csillaghaj\u00f3 flott\u00e1k is r\u00e9sztvehessenek ezen a sebess\u00e9gi versenyen. A szt\u00e1r a tov\u00e1bbi \u00e9vekben es\u00e9lyesnek mutatkozott, ezen a hossz\u00fa t\u00faraversenyen, de csak kis sz\u00e9lben, v\u00e1ltoz\u00e9kony id\u00f5j\u00e1r\u00e1sban. K\u00e9t alkalommal, 1965-ben \u00e9s 1967-ben is csak kev\u00e9s v\u00e1lasztott el a gy\u00f5zelemt\u00f5l. Ez\u00e9rt is, de mag\u00e1\u00e9rt a verseny gy\u00f6ny\u00f6r\u00fb \u00fatvonal\u00e1\u00e9rt, a 24 \u00f3ra k\u00f6r\u00fcli lankadatlan figyel\u00e9s\u00e9rt, a nagy megterhel\u00e9s\u00e9rt tudatosan k\u00e9sz\u00fcltem az 1975 \u00e9vi K\u00e9kszalag versenyre.\n<\/p>\n
\n M\u00e1r 1973-ban Holovits Gy\u00f6rggyel egy\u00fctt k\u00fczd\u00f6tt\u00fck v\u00e9gig ezt a t\u00faraversenyt, \u00edgy versenyz\u00f5t\u00e1rsam kit\u00fbn\u00f5 k\u00e9pess\u00e9geit m\u00e1r ismertem. \u00d6sszegeztem az „\u00f6reg” vitorl\u00e1z\u00f3k eddigi tapasztalatait is, k\u00f6z\u00fcl\u00fck Kov\u00e1cs B\u00e9la b\u00e1csit\u00f3l kaptam a legt\u00f6bb \u00e9s leghasznosabb tan\u00e1csot. K\u00e9t h\u00e9ttel a verseny el\u00f5tt fizikailag is k\u00e9sz\u00fcltem a hossz\u00fa verseny megterhel\u00e9s\u00e9re. K\u00fcl\u00f6n tervet k\u00e9sz\u00edtett\u00fcnk Holovits Gyurk\u00e1val az \u00e9lelemr\u00f5l k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u00f5 id\u00f5j\u00e1r\u00e1sra. Haj\u00f3nkat gondosan el\u00f5k\u00e9sz\u00edtettem, de az Olympia III. m\u00e9gis a parton maradt. \u00d6t nappal a verseny el\u00f5tt, a Szakoszt\u00e1ly Vezet\u00f5s\u00e9ge felaj\u00e1nlotta, hogy a Blott X. csillaghaj\u00f3val versenyezhess\u00fcnk, amit Gyurk\u00e1val \u00f6r\u00f6mmel fogadtunk. \u00d5 m\u00e1r kit\u00fbn\u00f5en ismerte ezt a haj\u00f3t, hiszen az 1972-ben Kielben rendezett olimpi\u00e1n, ezzel versenyzett.\n<\/p>\n
\n J\u00falius 18-\u00e1n reggel vont\u00e1val ment\u00fcnk F\u00f6ldv\u00e1rr\u00f3l F\u00fcredre, ahol 8-t\u00f3l a 9 \u00f3rai rajtig vitorl\u00e1ztunk, felm\u00e9rve a lehet\u00f5s\u00e9geket az enyhe sz\u00e9lben. A ny\u00edltvizi rajt ut\u00e1n el\u00f5z\u00f5 megfigyel\u00e9seink alapj\u00e1n, a csopaki part fel\u00e9 h\u00faztunk jobbcsap\u00e1son az enyhe, B-1-es \u00e9szakkeleti sz\u00e9lben. A „br\u00e1zai” -n\u00e1l a n\u00e1d sz\u00e9l\u00e9n fordultunk balcsap\u00e1sra \u00e9s a 115 indul\u00f3 versenyhaj\u00f3 elej\u00e9n voltunk, nyomunkban \u00f6t-hat csillaghaj\u00f3val. Gy\u00f6ny\u00f6r\u00fb l\u00e1tv\u00e1ny volt a m\u00e9g egy falk\u00e1ban halad\u00f3 mez\u00f5ny. A sz\u00e9l gyeng\u00fclt \u00e9s lassan a part fel\u00e9 fordult. Paloznak vonal\u00e1ban lehett\u00fcnk kb. h\u00e1rom kil\u00f3m\u00e9terre a partt\u00f3l, amikor sz\u00e9ltaktik\u00e1t v\u00e1ltoztatva \u00e1tv\u00e1gtunk balcsap\u00e1son a d\u00e9li part fel\u00e9. Er\u00f5sen ejtettem a szt\u00e1rt, hogy min\u00e9l gyorsabbak legy\u00fcnk. Elk\u00e9st\u00fcnk, de nem menthetetlen\u00fcl.\n<\/p>\n
\n 10 \u00f3ra k\u00f6r\u00fcl megj\u00f6tt a d\u00e9li sz\u00e9l \u00e9s az a t\u00edz haj\u00f3, amelyik a d\u00e9li partot v\u00e1laszotta, dagad\u00f3 spinnakerrel, h\u00e1tsz\u00e9lben elf\u00fcst\u00f6lt el\u00f5tt\u00fcnk. De a sz\u00e9l nem j\u00f6tt tov\u00e1bb, csak k\u00ednos lass\u00fas\u00e1ggal tudtunk a sz\u00e9lcs\u00edkba be\u00e9rni. Kenes\u00e9n a 11. helyen voltunk a Csillag II. 50-es t\u00e1rsas\u00e1g\u00e1ban. A mez\u00f5ny legnagyobb r\u00e9sze Alm\u00e1di, Als\u00f3\u00f6rs vonal\u00e1ban \u00e1llt a flaut\u00e9ban. Remek d\u00e9li sz\u00e9lben, B-3-4-es, cirk\u00e1ltunk Si\u00f3fok fel\u00e9. Lassan kics\u00fasztunk ellenfeleink al\u00f3l a hull\u00e1mos v\u00edzen \u00e9s hatodik helyen fordultunk Si\u00f3fokon. A mez\u00f5nyt a Soling vezette, Tolnay Lacival a korm\u00e1nyn\u00e1l. A szikr\u00e1z\u00f3 naps\u00fct\u00e9sben h\u00e1rom-n\u00e9gy kil\u00f3m\u00e9terrel el\u00f5tt\u00fcnk csillogott ez\u00fcst\u00f6s vitorl\u00e1juk.\n<\/p>\n
\n A sz\u00e1nt\u00f3di haj\u00f3z\u00e1si b\u00f3jasorhoz \u00e9rve utol\u00e9rt\u00fck ifjabb Farkas Laci\u00e9k dragonj\u00e1t. Figyelve a b\u00f3j\u00e1kat, haj\u00f3ztunk a Cs\u00f5 fel\u00e9, m\u00e9gis kihagytuk a legels\u00f5t Si\u00f3fok fel\u00f5l. T\u00e9ved\u00e9s\u00fcnkre a zs\u00fbri motorosa figyelmeztetett. Visszafordultunk. K\u00f6r\u00fclbel\u00fcl 800 m\u00e9tert kellett h\u00e1tszelezn\u00fcnk, majd ism\u00e9t cirk\u00e1lnunk az egyre gyeng\u00fcl\u00f5 d\u00e9li sz\u00e9lben. K\u00f6zben t\u00f6bben utol\u00e9rtek \u00e9s a cs\u00f5b\u00f5l a 11. helyen k\u00f6t\u00f6tt\u00fcnk ki. T\u00f6bb szt\u00e1r k\u00f6z\u00f6tt pr\u00f3b\u00e1ltunk el\u00f5bbre ker\u00fclni a hazai f\u00f6ldv\u00e1ri vizeken Szemes fel\u00e9, mert sz\u00e9ltaktik\u00e1nk az volt, hogy a v\u00e1rhat\u00f3 er\u00f5s parti szelet a d\u00e9li part k\u00f6zel\u00e9ben kapjuk meg. A mez\u00f5ny eleje a d\u00e9lut\u00e1ni naplement\u00e9ben teljes sz\u00e9lcsendbe ker\u00fclt \u00e9s a lellei m\u00f3l\u00f3 k\u00f6zel\u00e9ben a k\u00f6zben megv\u00e1ltozott minim\u00e1lis \u00e9szakkeleti l\u00e9g\u00e1ramlatban utol is \u00e9rt\u00fck \u00f5ket. A h\u00e1tt\u00e9rb\u00f5l l\u00e1t\u00f3t\u00e1vols\u00e1gra felnyomult k\u00e9t 30-as, a K\u00e9kmad\u00e1r \u00e9s a Trinidad.\n<\/p>\n
\n R\u00e1di\u00f3nkat hallgatva, a si\u00f3foki obszervat\u00f3riumb\u00f3l \u00e9ppen interj\u00fat k\u00e9sz\u00edtettek \u00e9s jelentett\u00e9k, hogy Szombathely-Sopron vonalon er\u00f5s \u00e9szaknyugati front k\u00f6zeledik a Balaton fel\u00e9. A Bakony felett m\u00e1r l\u00e1tszott a s\u00f6t\u00e9t felh\u00f5t\u00f6meg \u00e9s a r\u00e1di\u00f3 finoman jelezte a vill\u00e1ml\u00e1st is. El\u00f5z\u00f5leg kidolgozott terveink szerint felv\u00e1ltva egy-egy \u00f3r\u00e1t aludtunk a haj\u00f3fen\u00e9kben az\u00e9rt, hogy az \u00e9jszakai nehezebb vitorl\u00e1z\u00e1si k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt ketten figyelhess\u00fcnk. J\u00f3l sz\u00e1m\u00edtottunk: amint a nap lebukott a hegyek m\u00f6g\u00e9, megj\u00f6tt a parti sz\u00e9l \u00e9s kit\u00fbn\u00f5 temp\u00f3val, balcsap\u00e1sos f\u00e9lsz\u00e9lben haladtunk Fony\u00f3d fel\u00e9. Addig k\u00f6r\u00fclbel\u00fcl negyvenszer hinaraztam lebukva a v\u00edz al\u00e1, hogy t\u00f5kes\u00falyunkat \u00e9s a korm\u00e1nyunkat megszabad\u00edtsam a felesleges terhekt\u00f5l. Fony\u00f3d \u00e9s Ber\u00e9ny k\u00f6z\u00f6tt a sorrend a k\u00f6vetkez\u00f5 volt: szt\u00e1rban Litkey\u00e9k, Solingban Tolnay\u00e9k, szt\u00e1rban Petr\u00f3\u00e9k, azut\u00e1n mi, majd szt\u00e1rban Polniczky\u00e9k, \u00e9s kicsit t\u00e1volabb a K\u00e9kmad\u00e1r \u00e9s a Trinidad.\n<\/p>\n
\n A csillagos \u00e9g apr\u00f3 f\u00e9nyeit \u00e9s a f\u00e9lhold ez\u00fcstj\u00e9t mind t\u00f6bbsz\u00f6r eltakart\u00e1k a magasba suhan\u00f3 s\u00f6t\u00e9t felh\u00f5k. A t\u00e1volban a Bakony f\u00f6l\u00e9 komor felh\u00f5-f\u00fcgg\u00f6ny h\u00fazodott. M\u00e1r f\u00e9lelmetesen vill\u00e1mlott messze nyugaton \u00e9s n\u00e9ha-n\u00e9ha tomp\u00e1n d\u00f6rg\u00f6tt. M\u00e9g mindig parti sz\u00e9lben suhantunk Balatonber\u00e9ny fel\u00e9. F\u00e9l t\u00edz k\u00f6r\u00fcl lehetett. Hirtelen \u00e1tv\u00e1gott a vitorl\u00e1nk \u00e9s ugyanabban az ir\u00e1nyban f\u00e9lsz\u00e9lben, de jobbcsap\u00e1son vitorl\u00e1ztunk tov\u00e1bb. Ez a sz\u00e9lv\u00e1ltoz\u00e1s a k\u00f6zelg\u00f5 vihart jelezte m\u00e1r. Ir\u00e1nyt v\u00e1ltoztattunk \u00e9s a fel-fel villan\u00f3 f\u00e9nyekben a gy\u00f6r\u00f6ki fok fel\u00e9 vitorl\u00e1ztunk, kb. 4-5-\u00f6s er\u00f5ss\u00e9g\u00fb sz\u00e9lben. A hull\u00e1mz\u00e1s er\u00f5sebb volt a sz\u00e9ler\u00f5n\u00e9l, \u00edgy biztosak voltunk abban, hogy az \u00e9szaki part ment\u00e9n m\u00e1r els\u00f6p\u00f6rt a vihar els\u00f5 nyom\u00e1sa. Gyurk\u00e1val egy\u00fctt be\u00f6lt\u00f6zt\u00fcnk viharruh\u00e1inkba, ment\u00f5mell\u00e9nyt vett\u00fcnk \u00e9s \u00e1trendezt\u00fck a haj\u00f3ban l\u00e9v\u00f5 holmit: mindent h\u00e1tra tett\u00fcnk, hogy a s\u00falypontot h\u00e1tra vigy\u00fck.\n<\/p>\n
\n Teljes volt a s\u00f6t\u00e9ts\u00e9g, ellenfelet nem l\u00e1ttunk magunk k\u00f6r\u00fc,l a vill\u00e1mok f\u00e9ny\u00e9ben sem. A gy\u00f6r\u00f6ki fok al\u00e1 \u00e9rve a sz\u00e9l el\u00e1llt \u00e9s ekkor hangokat hallottunk a Csuhib\u00f3l: egy vitorl\u00e1s \u00e1llt ott, tal\u00e1n fel\u00fclt a z\u00e1tonyra. Nagy \u00edvben, kb. 500 m\u00e9terrel a v\u00edz fel\u00f5l megker\u00fclt\u00fck. Ism\u00e9t er\u00f5s sz\u00e9l \u00e9rkezett a part fel\u00f5l \u00e9s b\u00f5 dekkv\u00edzzel rohantunk Keszthely f\u00e9nyei fel\u00e9. 11 \u00f3ra ut\u00e1n \u00e9rt\u00fcnk a j\u00f3l l\u00e1that\u00f3, villog\u00f3 s\u00e1rga f\u00e9ny\u00fb b\u00f3j\u00e1hoz. H\u00e1nyadikok vagyunk? – k\u00e9rdezt\u00fck, – miut\u00e1n bemondtuk a sz\u00e1munkat. Els\u00f5k! – hangzott a v\u00e1lasz. H\u00fb, de meleg\u00fcnk t\u00e1madt, \u00e9s m\u00e1r fordultunk is.\n<\/p>\n
\n A sz\u00e9l \u00e1lland\u00f3an er\u00f5s\u00f6d\u00f6tt \u00e9s balcsap\u00e1son, raumban rohanva ker\u00fclgett\u00fck a most m\u00e1r szembe j\u00f6v\u00f5 \u00fatjogos ellenfeleket. Ism\u00e9t Gy\u00f6r\u00f6k alatt voltunk \u00e9s a sz\u00e9l er\u00f5s\u00f6d\u00e9s\u00e9vel a hull\u00e1mok is megn\u00f5ttek. Most m\u00e1r t\u00f6meg\u00e9vel j\u00f6ttek a haj\u00f3k, csak viharvitorl\u00e1val, vagy reffelve, vagy csak fokkal, vagy horgonyon \u00e1lltak. Ez f\u00e9lelmetes volt, mert a jelek azt mutatt\u00e1k, hogy nagy vihar volt. Luv, f\u00e9lsz\u00e9l, raum \u00e9s 10 perc alatt \u00e1trohantunk a szigligeti \u00f6bl\u00f6n.\n<\/p>\n
\n A badacsonyi hegy al\u00e1 \u00e9rve hirtelen el\u00e1llt a sz\u00e9l \u00e9s a haj\u00f3nk is. \u00c1tperd\u00fclt\u00fcnk \u00e9s visszament\u00fcnk a sz\u00e9l fel\u00e9, Ber\u00e9ny ir\u00e1ny\u00e1ba, eml\u00e9kezve Kov\u00e1cs B\u00e9la szavaira: „\u00e9jszaka ker\u00fcld a bazalthegy meleg\u00e9t, mert feldobja a szelet!…” P\u00e1r sz\u00e1z m\u00e9ter k\u00ednl\u00f3d\u00e1s ut\u00e1n ism\u00e9t er\u00f5s sz\u00e9lben futott a haj\u00f3nk. Megint perd\u00fclt\u00fcnk \u00e9s er\u00f5sen ejtve, raum-h\u00e1tsz\u00e9llel Bogl\u00e1r fel\u00e9 tartottunk, minim\u00e1lis l\u00e1t\u00e1si viszonyok mellett. Csak a vill\u00e1ml\u00e1sok idej\u00e9n l\u00e1ttuk, hogy hol vagyunk. Ellenf\u00e9l sehol.\n<\/p>\n
\n Bogl\u00e1r ut\u00e1n, h\u00e1romnegyedvizen er\u00f5s \u00e9szakkeleti sz\u00e9llel (B-5) \u00e9s ehhez tartoz\u00f3 hull\u00e1mz\u00e1sban haj\u00f3ztunk. Kelet fel\u00f5l m\u00e1r pirkadt, h\u00e1rom \u00f3ra k\u00f6r\u00fcl lehetett. A lellei m\u00f3l\u00f3t\u00f3l, amit tiszt\u00e1n l\u00e1ttunk, kb. 500 m\u00e9terre fordultunk jobbcsap\u00e1sra \u00e9s a szepezdi \u00f6b\u00f6l ir\u00e1ny\u00e1t tudtuk tartani. Rohamosan vil\u00e1gosodott el\u00f5tt\u00fcnk, v\u00e9sztj\u00f3sl\u00f3an komor \u00e9s s\u00f6t\u00e9t volt m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk. Vill\u00e1mlott szakadatlan \u00e9s nagyon er\u00f5sen d\u00f6rg\u00f6tt. A Bakony hegyvonulat\u00e1nak tetej\u00e9n feh\u00e9r gomolyfelh\u00f5k buktak \u00e1t. L\u00e1ttuk \u00e9s \u00e9rezt\u00fck, hogy nagy sz\u00e9l j\u00f6n.\n<\/p>\n
\n F\u00e9lvizen lehett\u00fcnk, amikor hirtelen \u00e9szakira fordult a sz\u00e9l, majd \u00e9szak-nyugatira. R\u00f6gt\u00f6n mi is balcsap\u00e1sra fordultunk, Tihany fel\u00e9. Megj\u00f6tt a vihar! Kilencven-sz\u00e1z kil\u00f3m\u00e9ter\/\u00f3ra lehetett az els\u00f5 nyom\u00e1sok sebess\u00e9ge. A v\u00edz porzott m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk \u00e9s a raumban v\u00e1gtat\u00f3 szt\u00e1r hull\u00e1mait\u00f3l alig kaptunk leveg\u00f5t. A heves sz\u00e9ll\u00f6k\u00e9sek elnyomt\u00e1k a m\u00e9g keletr\u00f5l \u00e9rkez\u00f5 hull\u00e1mokat \u00e9s szinte sima v\u00edzen siklottunk. Rep\u00fclt a haj\u00f3. Az egyetlen fesz\u00edt\u00f5, ami ilyenkor az \u00e1rbocot tartja, pattan\u00e1sig fesz\u00fclt. Gyurka teste, mint egy motorcs\u00f3nak orra, v\u00e1gta a vizet: \u00e9n beb\u00fajtam m\u00f6g\u00e9 \u00e9s onnan korm\u00e1nyoztam a szinte felemelked\u00f5 csillaghaj\u00f3t. Sikl\u00e1s sikl\u00e1st k\u00f6vetett \u00e9s az \u00e1lland\u00f3 v\u00edzf\u00fcgg\u00f6nyben is \u00e9rezt\u00fck, hogy a vihar mindink\u00e1bb nyugatira fordul. Minden er\u00f5nkkel pr\u00f3b\u00e1ltuk a haj\u00f3t ejteni, hogy el tudjunk a tihanyi n\u00e1d alatt cs\u00faszni, mert \u00e9rezt\u00fck, hogy abban az ork\u00e1nban nem tudunk fordulni… Siker\u00fclt.\n<\/p>\n
\n A tihanyi hegy alatt kicsit gyeng\u00fclt a sz\u00e9l \u00e9s a sz\u00e9ls\u00f5 n\u00e1dsz\u00e1lakat \u00e9ppen \u00e9rintve elcs\u00fasztunk a Beruh\u00e1z\u00e1si Bank telepe el\u00f5tt. Kif\u00fajtuk magunkat. Visszan\u00e9zve l\u00e1ttam, hogy a t\u00e1volban k\u00e9t 30-as k\u00fcszk\u00f6dik a tombol\u00f3 viharban. Eg\u00e9sz k\u00f6zel a part \u00e9s a fels\u00f5 b\u00f3jasor mellett cirk\u00e1ltunk Als\u00f3\u00f6rs fel\u00e9 m\u00e1r a fels\u00f5 Balaton viz\u00e9n. Megfelezt\u00fck a vezet\u00f5 t\u00e1vols\u00e1got, k\u00e9t kil\u00f3m\u00e9ter Als\u00f3\u00f6rs fel\u00e9, k\u00e9t kil\u00f3m\u00e9ter Tihany fel\u00e9.\n<\/p>\n
\n M\u00e1r az Ap\u00e1ts\u00e1g alatt haj\u00f3ztunk, hat \u00f3ra k\u00f6r\u00fcl j\u00e1rt az id\u00f5. Ekkor t\u00fbnt fel a cs\u00f5ben a k\u00e9t \u00fcld\u00f6z\u00f5 30-as. A sz\u00e9l 6-7-es er\u00f5ss\u00e9g\u00fb lehetett. Teljes leitv\u00e1gnit \u00e9s teljesen kih\u00fazott raum\u00f5znit haszn\u00e1ltunk. Gyors volt a haj\u00f3. V\u00edz nem volt benne, mi azonban ann\u00e1l jobban el\u00e1ztunk. F\u00e9l h\u00e9t k\u00f6r\u00fcl futottunk \u00e1t els\u00f5nek a c\u00e9lvonalat.\n<\/p>\n
\n Nagyon f\u00e1radtak voltunk, de minden\u00e9rt k\u00e1rp\u00f3tolt minket Gyurk\u00e1val, hogy mi\u00e9nk k\u00e9t \u00e9vre a Balaton K\u00e9kszalagja. A hossz\u00fa verseny alatt mindenfajta ir\u00e1ny\u00fa \u00e9s er\u00f5ss\u00e9g\u00fb sz\u00e9l volt, h\u00e1rom viharba is beker\u00fclt\u00fcnk, de a hajnali nyom\u00e1s felejthetetlen \u00e9lm\u00e9nyt \u00e9s k\u00fczdelmet ny\u00fajtott.\n<\/p>\n
\n Most m\u00e1r tudtam, hogy a K\u00e9kszalag a Balaton legnemesebb versenye.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Az els\u00f5 K\u00e9kszalag versenyen 1942-ben vettem r\u00e9szt mint leg\u00e9nys\u00e9g, a S\u00f3lyom I nev\u00fb, 100 m2 – en fel\u00fcli, oszt\u00e1lyonk\u00edv\u00fcli t\u00f5kes\u00falyos vitorl\u00e1son. K\u00e9s\u00f5bb, 1949-t\u00f5l 1965-ig 30-as cirk\u00e1l\u00f3n, a balatoni 50-esen, 6 – R-en, de mindig nagy f\u00e9r\u00f5hely\u00fb t\u00f5kes\u00falyos haj\u00f3n leg\u00e9nys\u00e9gk\u00e9nt, t\u00f6bbedmagammal vitorl\u00e1ztam. Lassan r\u00e1j\u00f6ttem, hogy ez a verseny a Balaton legnagyobb versenye \u00e9s a legrangosabb d\u00edj, […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[9],"tags":[],"sailing_author":"Telegdy Istv\u00e1n","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5641"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5641"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5641\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5641"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5641"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5641"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}