{"id":5644,"date":"2002-11-16T00:00:00","date_gmt":"2002-11-15T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/11\/16\/10-ora-40-perc\/"},"modified":"2017-08-02T00:19:09","modified_gmt":"2017-08-01T22:19:09","slug":"10-ora-40-perc","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/11\/16\/10-ora-40-perc\/","title":{"rendered":"10 \u00f3ra 40 perc"},"content":{"rendered":"

\n A magyar vitorl\u00e1ssportnak nevezetes d\u00e1tuma 1955.j\u00falius 23. Ezen a napon rendezett versenyen sz\u00fcletett meg az a K\u00e9kszalag id\u00f5rekord, amelyet m\u00e9g m\u00e1ig nem d\u00f6nt\u00f6ttek meg. Az \u00f6tvenes \u00e9vek k\u00f6zep\u00e9n \u00e9rezni lehetett a politikai enyh\u00fcl\u00e9st, mert bizony a „feh\u00e9rnadr\u00e1gos” sportr\u00f3l keveset \u00edrtak 2-4 \u00e9vvel kor\u00e1bban. Am\u00edg az 51-es \u00e9s 53-as lapok m\u00e9g csup\u00e1n az eredm\u00e9nyeket hozt\u00e1k le, addig 55-ben a N\u00e9psport m\u00e1r beharangoz\u00f3t \u00edrt arr\u00f3l, hogy milyen jelent\u00f5s esem\u00e9ny lesz a Balatonon\n<\/p>\n

\n A 1955. \u00e9vi K\u00e9kszalag verseny t\u00f6rt\u00e9nete\n<\/p>\n

\n A magyar vitorl\u00e1ssportnak nevezetes d\u00e1tuma 1955.j\u00falius 23. Ezen a napon rendezett versenyen sz\u00fcletett meg az a K\u00e9kszalag id\u00f5rekord, amelyet m\u00e9g m\u00e1ig nem d\u00f6nt\u00f6ttek meg. Az \u00f6tvenes \u00e9vek k\u00f6zep\u00e9n \u00e9rezni lehetett a politikai enyh\u00fcl\u00e9st, mert bizony a „feh\u00e9rnadr\u00e1gos” sportr\u00f3l keveset \u00edrtak 2-4 \u00e9vvel kor\u00e1bban. Am\u00edg az 51-es \u00e9s 53-as lapok m\u00e9g csup\u00e1n az eredm\u00e9nyeket hozt\u00e1k le, addig 55-ben a N\u00e9psport m\u00e1r beharangoz\u00f3t \u00edrt arr\u00f3l, hogy milyen jelent\u00f5s esem\u00e9ny lesz a Balatonon: Mi lesz a h\u00e9tv\u00e9g\u00e9n? – c\u00edm\u00fb rovatban 1955.j\u00falius 21.-\u00e9n a k\u00f6vetkez\u00f5 r\u00f6vid h\u00edrt k\u00f6z\u00f6lte:\n<\/p>\n

\n „A Balaton K\u00e9kszalagj\u00e1\u00e9rt ki\u00edrt t\u00faraversenyt, a k\u00e9t\u00e9venk\u00e9nt sorra ker\u00fcl\u00f5 legnagyobb verseny\u00e9t szombaton bonyol\u00edtja le a Vasas S.E. A K\u00e9kszalagot N\u00e9meth Istv\u00e1n (Bp. Vasas) v\u00e9di a Nemere II nev\u00fb cirk\u00e1l\u00f3val, s rajta k\u00edv\u00fcl szinte valamennyi cirk\u00e1l\u00f3 \u00e9s t\u00farahaj\u00f3 nevezett a versenyre. Ez\u00fattal els\u00f5 \u00edzben rendezik meg a csillaghaj\u00f3k K\u00e9kszalagj\u00e1\u00e9rt ki\u00edrt t\u00faraversenyt: Balatonf\u00fcred-Kenese-Si\u00f3fok-Balatonf\u00f6ldv\u00e1r-Balatonf\u00fcred t\u00e1von. A nagyhaj\u00f3k rajtideje 9 \u00f3ra, a csillaghaj\u00f3k\u00e9 9 \u00f3ra 30 perc.”\n<\/p>\n

\n A K\u00e9kszalagot a nagyhaj\u00f3s oszt\u00e1lyok privil\u00e9gium\u00e1nak tekintett\u00e9k a t\u00f6bbi haj\u00f3oszt\u00e1lyok. Az olimpi\u00e1n oszt\u00e1lyk\u00e9nt szerepl\u00f5, \u00e9vr\u00f5l-\u00e9vre sokasod\u00f3 csillaghaj\u00f3b\u00f3l ekkor m\u00e1r 30 haj\u00f3 versenyzett rendszeresen, \u00e9s \u00e9rezt\u00e9k magukat olyan er\u00f5snek, hogy r\u00e9szt k\u00edv\u00e1njanak maguknak is e nevezetes hossz\u00fat\u00e1v\u00fa versenyb\u00f5l. El\u00e9rt\u00e9k, hogy r\u00f6videbb t\u00e1von ugyan, de r\u00e9sz\u00fckre is ki\u00edrj\u00e1k a K\u00e9kszalagot. Term\u00e9szetesen ennek „\u00e9rt\u00e9ke” nem volt azonos a nagyhaj\u00f3k\u00e9val. Az \u00f6tvenes \u00e9vekben ez csak egy alkalom volt, de a hatvanas \u00e9s a hetvenes \u00e9vekben rendszeress\u00e9 v\u00e1lt a csillaghaj\u00f3k sz\u00e1m\u00e1ra. A nyolcvanas \u00e9vekben n\u00e9h\u00e1nyszor a solingok is indulhattak. Ekkor m\u00e1r a p\u00e1lya megegyezett a nagyhaj\u00f3k\u00e9val. 1965-ben Tolnay-Rumi-V\u00f6lcsey tri\u00f3 nyert szt\u00e1rban, 1973-ban Gosztonyi Andr\u00e1s \u00e9s faller K\u00e1roly, \u00e9s 1975-ben Telegdy Istv\u00e1n \u00e9s Holovits Gy\u00f6rgy h\u00f3d\u00edtott\u00e1k el az abszol\u00fat els\u00f5 helyet. Szerencs\u00e9re k\u00e9s\u00f5bb m\u00e1r csak a nagyhaj\u00f3k indulhattak, hiszen valamikor a kezdem\u00e9nyez\u00e9s csak r\u00e9sz\u00fckre sz\u00f3lt.\n<\/p>\n

\n A sajt\u00f3 m\u00e9g fokozta a K\u00e9kszalag jelent\u00f5s\u00e9g\u00e9t, amikor 1955. j\u00falius 22-\u00e9n a k\u00f6vetkez\u00f5ket \u00edrta a N\u00e9psport „200km-en a Balaton K\u00e9kszalagj\u00e1\u00e9rt!” c\u00edmmel:… „Az utols\u00f3 K\u00e9kszalag versenyen N\u00e9meth Istv\u00e1n gy\u00f5z\u00f6tt a Nemere II nev\u00fb cirk\u00e1l\u00f3val \u00e9s \u00edgy m\u00e1r 4 esztendeje v\u00e9di a sz\u00e9p d\u00edjat. A Balaton K\u00e9kszalagj\u00e1\u00e9rt v\u00edvott verseny t\u00e1vja kb. 200 km. Ez a t\u00e1v ellensz\u00e9l eset\u00e9n, amikor a haj\u00f3k cirk\u00e1lni k\u00e9nytelenek sokszor 230-250 km-re is megn\u00f5, amit v\u00e9gigvitorl\u00e1zni hatalmas teljes\u00edtm\u00e9ny. A versenyz\u00e9s ideje term\u00e9szetesen az id\u00f5j\u00e1r\u00e1st\u00f3l f\u00fcgg. 1951-ben N\u00e9meth Istv\u00e1n \u00e9rte el a legjobb id\u00f5t: tombol\u00f3 viharban 14 \u00f3ra alatt vitorl\u00e1zta k\u00f6rbe a Balatont.”\n<\/p>\n

\n A leglass\u00fabb is az \u00f5 nev\u00e9hez f\u00fbz\u00f5dik, k\u00e9t esztend\u00f5vel k\u00e9s\u00f5bb k\u00f6zel 40 \u00f3ra alatt \u00e9rt c\u00e9lba a gy\u00f5ztes haj\u00f3! A leg\u00e9rdekesebb versenyt 1936-ban Kov\u00e1cs B\u00e9la nyerte 32 \u00f3ra alatt, ekkor a mez\u00f5ny z\u00f6me majdnem m\u00e1sf\u00e9l nappal k\u00e9s\u00f5bb \u00e9rt a balatonf\u00fcredi c\u00e9lba.\n<\/p>\n

\n A Nemere II ekkor m\u00e1r a Budapesti Vasas sz\u00edneiben indult. A korm\u00e1nyn\u00e1l term\u00e9szetesen N\u00e9meth Istv\u00e1n, leg\u00e9nys\u00e9g: N\u00e9meth Gyula, Schmalz J\u00f3zsef, dr. Lettner Ferenc, N\u00f3gr\u00e1di Gyula, Bilos E. Livi\u00f3 \u00e9s K\u00e1ntor P\u00e1l. Csak ketten maradtak a r\u00e9gi leg\u00e9nys\u00e9gb\u00f5l, az \u00faj nevek a Bp. Vasassal t\u00f6rt\u00e9nt f\u00fazi\u00f3 eredm\u00e9nyek\u00e9nt ker\u00fcltek a fed\u00e9lzetre.\n<\/p>\n

\n 1955. j\u00falius 23.-\u00e1n 52 benevezett haj\u00f3val indult a K\u00e9kszalag mez\u00f5nye. N\u00e9meth Gyula a nevezetes esem\u00e9nyre a k\u00f6vetkez\u00f5k\u00e9ppen eml\u00e9kszik: „M\u00e9g mindig benne \u00e9lek az akkori verseny b\u00fbv\u00f6let\u00e9ben. Nem kellett a j\u00e9gszekr\u00e9nyt felt\u00f6lteni, mert m\u00e1r kora reggel h\u00fbv\u00f6s volt \u00e9s igen er\u00f5s \u00e9szaknyugati sz\u00e9l d\u00f6nt\u00f6gette a jegenyef\u00e1kat. A rajt ut\u00e1n mindj\u00e1rt az \u00e9lbolyban voltunk. Azt mindenki tudja, hogy a Kerekedi \u00f6b\u00f6lben az \u00e1tlagn\u00e1l jobban meger\u00f5s\u00f6dik az alapsz\u00e9l \u00e9s a p\u00f6ff\u00f6k is hosszabb ideig tartanak. Az egyik ilyen p\u00f6ffn\u00e9l egy reccsen\u00e9st hallottunk a bum fel\u00f5l \u00e9s odan\u00e9zve l\u00e1ttuk, hogy annak nutj\u00e1b\u00f3l kij\u00f6tt a nagyvitorla als\u00f3\u00e9l k\u00f6t\u00e9lszeg\u00e9lye, – vagyis a nut felszakadt. Pista b\u00e1ty\u00e1m azonnal sz\u00e9lbedobta a haj\u00f3t \u00e9s miut\u00e1n felm\u00e9rte a helyzetet d\u00f6nt\u00f6tt is. Nem adott utas\u00edt\u00e1st a reffel\u00e9sre, annak ellen\u00e9re, hogy part alatt voltunk, \u00e9s Kenes\u00e9ig ink\u00e1bb f\u00e9lszeles-h\u00e1romnegyedszeles ir\u00e1nyb\u00f3l f\u00fajt, ami ilyenkor t\u00falzottan megfekteti a haj\u00f3t. Reffel\u00e9ssel azonnal meg lehetett volna sz\u00fcntetni a vitorla kiszakad\u00e1s\u00e1t, de mi van akkor, ha gyeng\u00fcl a sz\u00e9l? Hogyan h\u00fazhatjuk fel a nagyv\u00e1sznat teljes hossz\u00e1ban? A szersz\u00e1mos l\u00e1d\u00e1b\u00f3l el\u00f5ker\u00fclt a csavarh\u00faz\u00f3, a kalap\u00e1cs, a facsavar \u00e9s a szeg. Ahol a nut \u00e9p maradt, ott csavarh\u00faz\u00f3val visszat\u00f6mk\u00f6dt\u00fck a k\u00f6t\u00e9lszeg\u00e9lyt, a s\u00e9r\u00fclt helyen pedig facsavarral a bumhoz er\u00f5s\u00edtett\u00fck a vitorla als\u00f3\u00e9l\u00e9t, s\u00f5t m\u00e9g j\u00f3 p\u00e1r szeget is bevert\u00fcnk. Gyorsan dolgoztunk, mert nem akartunk nagyon lemaradni.\n<\/p>\n

\n A k\u00e9s\u00e9t behoztuk, mert ha f\u00fajt a sz\u00e9l, akkor csak biztos k\u00e9zzel kellett fogni a korm\u00e1nyt \u00e9s a Nemere rohant. Figyeln\u00fcnk kellett a Tabut, mert eg\u00e9szen hihetetlen, de b\u00edrta a viharos szelet, amire kor\u00e1bban m\u00e9g nem volt p\u00e9lda. Megt\u00e1ltosodott a szint\u00e9n a Bp. Vasas szineiben indult Maki nev\u00fb 30-as cirk\u00e1l\u00f3 is, melyet id. Farkas L\u00e1szl\u00f3 vezetett. (Tulajdonosa Szalkay B\u00e9la kiv\u00e1l\u00f3 \u00e9s j\u00f3nev\u00fb motorker\u00e9kp\u00e1r versenyz\u00f5 volt, aki akkoriban Velocette gy\u00e1rtm\u00e1ny\u00fa 350-es angol g\u00e9p\u00e9vel, kateg\u00f3ri\u00e1j\u00e1ban val\u00f3s\u00e1gos egyeduralmat v\u00edvott ki mag\u00e1nak.) A Tabu kiv\u00e9tel\u00e9vel csak Vasas haj\u00f3 volt el\u00f5l, akik nemcsak az er\u00f5s sz\u00e9llel v\u00edvtak k\u00fczdelmet, hanem egym\u00e1ssal is az els\u00f5 hely\u00e9rt. Sokat kellett dolgoznunk, k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen az\u00e9rt, mert f\u00e9lsz\u00e9lben a Nemere rettenetesen luvgirig volt. K\u00e9nytelenek voltunk ketten tartani a korm\u00e1nyt. Vigy\u00e1ztunk arra, hogy ne csak a megszerzett els\u00f5 hely\u00fcnket tartsuk, hanem n\u00f6velj\u00fck is el\u00f5ny\u00fcnket, mert valahogyan \u00e9rezt\u00fck, hogy kez\u00fcnkben van a cs\u00facsid\u00f5.”\n<\/p>\n

\n Dr. Lettner Ferenc egyetemi tan\u00e1r, aki azt\u00e1n 1956-t\u00f3l 1958-ig a MagyarVitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g eln\u00f6ke lett, mint a haj\u00f3 egyik leg\u00e9nys\u00e9ge a k\u00f6vetkez\u00f5k\u00e9pp eml\u00e9kszik vissza: „N\u00e9gyen voltunk friss mancsaftok a fed\u00e9lzeten. M\u00e1r voltunk kint egy\u00fctt vitorl\u00e1zni \u00e9s edzeni az\u00e9rt, hogy egym\u00e1st, a haj\u00f3t \u00e9s az \u00f6sszehangolt munk\u00e1t is megszokjuk. De olyan viharos sz\u00e9ben mint azon a K\u00e9kszalagon m\u00e9g nem volt alkalmunk vitorl\u00e1zni. Nem vett\u00fck rosszn\u00e9ven N\u00e9meth Istv\u00e1n bar\u00e1tunkt\u00f3l, amikor kiab\u00e1lt vel\u00fcnk, mert a szelet t\u00fal kellett harsognia, ha azt akarta, hogy minden z\u00f6kken\u00f5mentesen menjen. K\u00fcl\u00f6n\u00f6sen sz\u00fcks\u00e9g volt erre akkor, amikor a bumb\u00f3l kiszakadt a vitorla.\n<\/p>\n

\n Si\u00f3fokig rep\u00fclt a Nemere! A p\u00e1lyajel v\u00e9tele ut\u00e1n m\u00e1r term\u00e9szetesen reffelve voltunk, a haj\u00f3 eg\u00e9szen a kabinablakig fek\u00fcdt. A h\u00e1rmashull\u00e1mok sim\u00e1n \u00e1tcsaptak rajtunk. Pista – okulva az 1951-es K\u00e9kszalagon t\u00f6rt\u00e9ntekb\u00f5l – elrendelte, hogy valaki \u00e1lland\u00f3an tartsa szemmel az \u00e1rb\u00f3cot \u00e9s a nagyvitorla fels\u00f5 r\u00e9sz\u00e9t. A j\u00f3l eltal\u00e1lt reffel\u00e9ssel \u00e9s a j\u00f3l megv\u00e1lasztott fock kett\u00f5vel a Nemere megfek\u00fcdt \u00e9s Keszthelyig gy\u00f6ny\u00f6r\u00fben has\u00edtotta a hull\u00e1mokat. Keszthelyn\u00e9l m\u00e1r \u00e9rezhet\u00f5 volt, hogy el\u00f5ny\u00fcnk alapj\u00e1n mes\u00e9s id\u00f5t fogunk futni. H\u00e1t \u00edgy is t\u00f6rt\u00e9nt. K\u00e9s\u00f5 d\u00e9lut\u00e1n abszol\u00fat els\u00f5nek befutottunk a f\u00fcredi m\u00f3l\u00f3n lelkesen \u00e9ljenz\u00f5 t\u00f6meg el\u00f5tt. Csod\u00e1nak sz\u00e1m\u00edtott, hogy vil\u00e1gos nappal rajtoltunk \u00e9s m\u00e9g aznap vil\u00e1gossal befutottunk kb. 200 km levitorl\u00e1z\u00e1sa ut\u00e1n. Gyorsan elterjedt a h\u00edr, hogy id\u00f5rekordot \u00e1ll\u00edtottunk fel. K\u00e9nytelenek voltunk a m\u00f3l\u00f3n sz\u00e1razf\u00f6ldre l\u00e9pni, hogy az \u00fcnnepl\u00f5 k\u00f6z\u00f6ns\u00e9ggel kezet tudjunk fogni, \u00e9s a kisz\u00e1radt torkunkat a M\u00d3L\u00d3 b\u00e1r terasz\u00e1n a bar\u00e1tok rundjaival \u00f6nt\u00f6zgetni.”\n<\/p>\n

\n Mit \u00edrt az \u00fajs\u00e1g? A N\u00e9psport 1955. j\u00falis 25.-\u00e9n, h\u00e9tf\u00f5n megjelent sz\u00e1m\u00e1ban „N\u00e9meth Istv\u00e1n harmadszor is elnyerte a balatoni K\u00e9kszalagot” c\u00edmmel a k\u00f6vetkez\u00f5k\u00e9ppen sz\u00e1molt be a versenyr\u00f5l: „Szombaton reggel rajtolt Balatonf\u00fcreden a 10. balatoni K\u00e9kszalag verseny nagyhaj\u00f3s mez\u00f5nye. A feladat a Kenese, Si\u00f3fok majd Keszthely el\u00f5tt elhelyezett b\u00f3j\u00e1k ker\u00fcl\u00e9se ut\u00e1n a legr\u00f6videbb id\u00f5 alatt bevitorl\u00e1zni a balatonf\u00fcredi c\u00e9lba. Az eg\u00e9sz nap kitart\u00f3 er\u00f5s \u00e9szaki sz\u00e9lben a r\u00e9sztvev\u00f5k nagyszer\u00fb versenyt v\u00edvtak. 11 \u00f3ra el\u00f5tt ker\u00fclt\u00e9k a kenesei b\u00f3j\u00e1t, majd nemsok\u00e1ra a si\u00f3fokit. Itt m\u00e1r N\u00e9meth Istv\u00e1n vezetett, s\u00f5t Si\u00f3fok ut\u00e1n a 75 m2-es cirk\u00e1l\u00f3 el\u00f5nye m\u00e1r k\u00f6zel 3 km volt. Az els\u00f5 haj\u00f3 innen nem eg\u00e9szen 5 \u00f3ra alatt \u00e9rte el Keszthelyt. El\u00f5nye ekkor k\u00f6zel f\u00e9l \u00f3ra volt.\n<\/p>\n

\n A c\u00e9lba 19 \u00f3ra 40 perckor futott be a gy\u00f5ztes haj\u00f3, s ezzel \u00faj K\u00e9kszalag cs\u00facsot \u00e1ll\u00edtott fel: 10 \u00f3ra 40 perc alatt vitorl\u00e1zta k\u00f6rbe a Balatont.”\n<\/p>\n

\n Eredm\u00e9ny:\n<\/p>\n

\n I. Nemere II\n<\/p>\n

\n II. Maki 30-as cirk\u00e1l\u00f3. Id. Farkas L\u00e1szl\u00f3, Szalkay B\u00e9la, Horv\u00e1th S., Bp. Vasas\n<\/p>\n

\n III. Tabu 40-es cirk\u00e1l\u00f3. G\u00e1l Imre, Bp. \u00c9p\u00edt\u00f5k\n<\/p>\n

\n (….)\n<\/p>\n

\n A h\u00e1romszoros K\u00e9kszalag gy\u00f5ztes Nemere II kapit\u00e1ny\u00e1t \u00e9s leg\u00e9nys\u00e9g\u00e9t kit\u00fcntet\u00f5 figyelemmel \u00fcnnpelt\u00e9k \u00e9s m\u00e9ltatt\u00e1k az id\u00f5cs\u00facsot. Vas\u00e1rnap d\u00e9lel\u00f5tt a kik\u00f6t\u00f5ben fel\u00e1ll\u00edtott d\u00edszes asztalr\u00f3l a nagy nyilv\u00e1noss\u00e1g el\u00f5tt osztott\u00e1k ki a d\u00edjakat, \u00e9s a K\u00e9kszalagot. Az akkori k\u00f6zleked\u00e9si miniszter, Bebrits Lajos k\u00fcl\u00f6nd\u00edj\u00e1t is ekkor adt\u00e1k \u00e1t, egy gy\u00f6ny\u00f6r\u00fbsz\u00e9p \u00f3lomkrist\u00e1ly v\u00e1z\u00e1t, a klubh\u00e1z udvar\u00e1n. Nem maradt el a v\u00edzbedob\u00e1l\u00e1s sem.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A magyar vitorl\u00e1ssportnak nevezetes d\u00e1tuma 1955.j\u00falius 23. Ezen a napon rendezett versenyen sz\u00fcletett meg az a K\u00e9kszalag id\u00f5rekord, amelyet m\u00e9g m\u00e1ig nem d\u00f6nt\u00f6ttek meg. Az \u00f6tvenes \u00e9vek k\u00f6zep\u00e9n \u00e9rezni lehetett a politikai enyh\u00fcl\u00e9st, mert bizony a „feh\u00e9rnadr\u00e1gos” sportr\u00f3l keveset \u00edrtak 2-4 \u00e9vvel kor\u00e1bban. Am\u00edg az 51-es \u00e9s 53-as lapok m\u00e9g csup\u00e1n az eredm\u00e9nyeket hozt\u00e1k le, […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[9],"tags":[],"sailing_author":"Simon K\u00e1roly","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5644"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5644"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5644\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5644"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5644"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5644"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}