{"id":5649,"date":"2002-11-16T00:00:00","date_gmt":"2002-11-15T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/11\/16\/del-dalmacia-es-montenegro\/"},"modified":"2017-08-01T23:38:52","modified_gmt":"2017-08-01T21:38:52","slug":"del-dalmacia-es-montenegro","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/11\/16\/del-dalmacia-es-montenegro\/","title":{"rendered":"D\u00e9l-Dalm\u00e1cia \u00e9s Montenegro"},"content":{"rendered":"

\n D\u00e9l-Dalm\u00e1ciai barangol\u00e1sunkat az Adria egyik legh\u00edresebb sziget\u00e9n, Marco Polo \u00e1ll\u00edt\u00f3lagos sz\u00fcl\u0151hely\u00e9n, a Korcula-szigeten kezdj\u00fck. Vis fel\u0151l \u00e9rkezve a sziget nyugati oldal\u00e1n a terjedelmes Vela Luka-\u00f6b\u00f6l cs\u00e1b\u00edt meg\u00e1ll\u00e1sra. Az \u00f6b\u00f6l tagolt partja \u00e9s kis szigetei sz\u00e1mos nagyszer\u0171 horgonyz\u00f3helyet k\u00edn\u00e1lnak, melyeket a napk\u00f6zbeni f\u00fcrd\u0151z\u00e9sen \u00e9s b\u00fav\u00e1rkod\u00e1son k\u00edv\u00fcl ak\u00e1r \u00e9jszakai tart\u00f3zkod\u00e1sra is ig\u00e9nybe lehet venni.
\n \n<\/p>\n

\n D\u00e9l-Dalm\u00e1ciai barangol\u00e1sunkat az Adria egyik legh\u00edresebb sziget\u00e9n, Marco Polo \u00e1ll\u00edt\u00f3lagos sz\u00fcl\u0151hely\u00e9n, a Korcula-szigeten kezdj\u00fck. Vis fel\u0151l \u00e9rkezve a sziget nyugati oldal\u00e1n a terjedelmes Vela Luka-\u00f6b\u00f6l cs\u00e1b\u00edt meg\u00e1ll\u00e1sra. Az \u00f6b\u00f6l tagolt partja \u00e9s kis szigetei sz\u00e1mos nagyszer\u0171 horgonyz\u00f3helyet k\u00edn\u00e1lnak, melyeket a napk\u00f6zbeni f\u00fcrd\u0151z\u00e9sen \u00e9s b\u00fav\u00e1rkod\u00e1son k\u00edv\u00fcl ak\u00e1r \u00e9jszakai tart\u00f3zkod\u00e1sra is ig\u00e9nybe lehet venni.\n<\/p>\n

\n A sziget d\u00e9li oldala ment\u00e9n tov\u00e1bbhaladva \u00e9rdemes d\u00e9l fel\u00e9 egy kis kit\u00e9r\u0151t tenni, s felkeresni a Lastovo-szigetet, melynek tagolt \u00e9s kisebb szigetekkel \u00f6vezett partja ment\u00e9n sz\u00e1mos \u00f6b\u00f6l k\u00edn\u00e1lja a mag\u00e1nyos pihen\u00e9s nem mindennapi \u00e9lm\u00e9ny\u00e9t. A Kor\u00e8ula-sziget \u00e9szaki oldal\u00e1n haladva a Peljesac-f\u00e9lsziget k\u00f6zel ezer m\u00e9teres hegycs\u00facsai \u00f6tlenek a szem\u00fcnk el\u00e9. A f\u00e9lsziget vonal\u00e1t el\u00e9rve a mind\u00f6ssze egy m\u00e9rf\u00f6ld sz\u00e9less\u00e9g\u0171 Peljesac-csatorn\u00e1ban folytathatjuk utunkat. Itt a d\u0171zni-hat\u00e1s k\u00f6vetkezt\u00e9ben \u00e1ltal\u00e1ban er\u0151sebb a sz\u00e9l, s mivel ez \u00e1raml\u00e1ssal is p\u00e1rosul, egy j\u00f3 misztr\u00e1llal szinte rep\u00fcl a haj\u00f3 a sziget n\u00e9vad\u00f3 v\u00e1rosa fel\u00e9.\n<\/p>\n

\n Korculaban els\u0151sorban az ACY-hoz tartoz\u00f3 kishaj\u00f3 kik\u00f6t\u0151ben \u00e9rdemes \u00e9jszak\u00e1zni, mert a v\u00e1rosi kik\u00f6t\u0151 partfala a nyugati sz\u00e9lt\u0151l teljesen v\u00e9dtelen. Az eg\u00e9sz v\u00e1ros a helyben b\u00e1ny\u00e1szott feh\u00e9r m\u00e9szk\u0151b\u0151l \u00e9p\u00fclt: az utc\u00e1k, a h\u00e1zak, a b\u00e1sty\u00e1kkal tagolt v\u00e1rosfal er\u0151t \u00e9s m\u00e9lt\u00f3s\u00e1got sug\u00e1roz. A v\u00e1roskapu feletti oroszl\u00e1n kapun bel\u00e9pve egym\u00e1st k\u00f6vetik a l\u00e1tnival\u00f3k, melyek k\u00f6z\u00fcl els\u0151orban a Szent M\u00e1rk sz\u00e9kesegyh\u00e1z \u00e9s a mellette tal\u00e1lhat\u00f3 Egyh\u00e1zi illetve V\u00e1rosi M\u00fazeumok gy\u0171jtem\u00e9nyei \u00e9rdemelnek figyelmet. Korculat\u00f3l d\u00e9lkeleti ir\u00e1nyba tov\u00e1bbindulva alig t\u00f6bb mint t\u00edz m\u00e9rf\u00f6ld megt\u00e9tele ut\u00e1n \u00e9rj\u00fck el a rendk\u00edv\u00fcli sz\u00e9ps\u00e9g\u0171 Mljet-szigetet, amely els\u0151sorban a nyugati r\u00e9sz\u00e9n tal\u00e1lhat\u00f3 k\u00e9t \u00e9desviz\u0171 t\u00f3r\u00f3l nevezetes. Az eg\u00e9sz ter\u00fclet a Mljeti Nemzeti Park r\u00e9sze, a l\u00e1togat\u00e1shoz legc\u00e9lszer\u0171bb a sziget nyugati r\u00e9sz\u00e9n l\u00e9v\u0151 Pomena- vagy az \u00e9szaki oldalon l\u00e9v\u0151 Pola\u00e8e-\u00f6b\u00f6lben meg\u00e1llni. A tavakhoz \u00e9rve b\u00e9relhet\u00fcnk kajakot vagy \u00e9lhet\u00fcnk a helyi v\u00edzibusz k\u00edn\u00e1lta lehet\u0151s\u00e9ggel, s \u00edgy v\u00edzen barangolhatjuk be e fest\u0151i t\u00e1jat. \u00c9rdemes megtekinteni a nagyobbik t\u00f3 kis sziget\u00e9re \u00e9p\u00edtett benc\u00e9s monostort is, ahol ny\u00e1r v\u00e9g\u00e9n er\u0151s \u00f6nfegyelemre van sz\u00fcks\u00e9g a kertben term\u0151 f\u00fcgef\u00e1k l\u00e1tt\u00e1n.\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n A mljeti \u00e9desviz\u0171 tavak\n<\/p>\n

\n A Mljet-sziget ment\u00e9n tov\u00e1bbhaladva kev\u00e9s meg\u00e1ll\u00e1sra alkalmas hely k\u00edn\u00e1lkozik, de az \u00e9szaki oldalon tal\u00e1lunk az\u00e9rt \u00e9jszak\u00e1z\u00e1sra is alkalmas \u00f6bl\u00f6t. A sziget keleti v\u00e9g\u00e9vel egyvonalban kezd\u0151dik a Peljesac-f\u00e9lsziget, melyet legkeskenyebb r\u00e9sz\u00e9n egy kett\u0151s er\u0151d\u00edtm\u00e9ny fal z\u00e1r le teljes sz\u00e9less\u00e9gben. A szinte teljes \u00e9ps\u00e9g\u00e9ben l\u00e1that\u00f3, b\u00e1sty\u00e1kkal telet\u0171zdelt falrendszer k\u00e9t kis er\u0151dv\u00e1rost, Mali Stont \u00e9s Veliki Stont k\u00f6ti \u00f6ssze.\n<\/p>\n

\n A Peljesac-f\u00e9lsziget \u00e9s Dubrovnik k\u00f6z\u00f6tt sz\u00e1mos kisebb szigetet tal\u00e1lunk, ezek k\u00f6z\u00fcl a Jakljan-, a Sipan-, a Lopud- \u00e9s a Kolocep-sziget \u00e9jszakai tart\u00f3zkod\u00e1sra is alkalmas horgonyz\u00f3- illetve kik\u00f6t\u0151helyekkel kecsegtet. A szigetek szinte mindegyik telep\u00fcl\u00e9s\u00e9n er\u0151d\u00edtett \u0151r- \u00e9s v\u00e9dtornyok \u00e1rulkodnak a nehezebb id\u0151kr\u0151l, s a kal\u00f3zok elleni v\u00e9dekez\u00e9s sz\u00fcks\u00e9gess\u00e9g\u00e9r\u0151l.\n<\/p>\n

\n A Kolocep-szigetet elhagyva el\u0151tt\u00fcnk a horv\u00e1torsz\u00e1gi Adria legszebb \u00e9s legismertebb v\u00e1rosa, Dubrovnik. A tengerr\u0151l n\u00e9zve igaz\u00e1n leny\u0171g\u00f6z\u0151 az er\u0151s falakkal \u00e9s k\u00f6rb\u00e1sty\u00e1kkal k\u00f6r\u00fclvett \u00f3v\u00e1ros, \u00e9rdemes eg\u00e9szen a falakig elhaj\u00f3zni, hiszen elegend\u0151en m\u00e9ly a v\u00edz. Kik\u00f6tni sajnos nem lehet, kishaj\u00f3k sz\u00e1m\u00e1ra csak a mintegy 2 m\u00e9rf\u00f6ldre \u00e9szakra, a Dubrovacka-foly\u00f3 torkolata alkotta \u00f6b\u00f6lbe \u00e9p\u00edtett Miho Pracat kishaj\u00f3 kik\u00f6t\u0151ben van hely. Innen menetrendszer\u0171 aut\u00f3buszj\u00e1rattal juthatunk el az \u00f3v\u00e1rosba, a t\u00f6rt\u00e9nelmi Raguzaba.\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n Dubrovnik, \u00f3v\u00e1ros\n<\/p>\n

\n Az \u00f3v\u00e1ros sz\u00e1mtalan l\u00e1tnival\u00f3i k\u00f6z\u00fcl most csak a magyar vonatkoz\u00e1sokat emelj\u00fck ki: a ferencesek m\u00fazeum\u00e1ban l\u00e1that\u00f3 egy Szent L\u00e1szl\u00f3 karcsontj\u00e1t foglalja mag\u00e1ba foglal\u00f3 ereklyetart\u00f3, m\u00edg a katedr\u00e1lis kincst\u00e1ra egy Szent Istv\u00e1n erekly\u00e9t (koponyacsont) \u0151riz. Dubrovnikhoz szervesen hozz\u00e1tartozik az \u00f3v\u00e1rost\u00f3l d\u00e9li ir\u00e1nyban tal\u00e1lhat\u00f3 Lokrum-sziget, mely k\u00e9t \u00e9rdekes term\u00e9szeti l\u00e1tnival\u00f3val is szolg\u00e1l: egy bels\u0151, a tengerrel egy barlangszer\u0171 csatorn\u00e1val \u00f6sszek\u00f6t\u00f6tt tavacsk\u00e1val \u00e9s egy, a hull\u00e1mok \u00e1ltal mer\u00e9szen megform\u00e1lt szikla\u00edvvel. Mivel a sziget partja ment\u00e9n kik\u00f6t\u00e9sre nemigen gondolhatunk, javasolt a szigetet az \u00f3v\u00e1rosi kik\u00f6t\u0151b\u0151l rendszeresen indul\u00f3 v\u00edzitaxikkal felkeresni.\n<\/p>\n

\n Dubrovnikt\u00f3l d\u00e9lkeleti ir\u00e1nyba tov\u00e1bbhaladva hamarosan el\u00e9rj\u00fck Cavtatot. A k\u00e9t kis f\u00e9lsziget \u00e1ltal v\u00e9dett \u00f6b\u00f6lben l\u00e9v\u0151, sz\u00e1mos m\u0171eml\u00e9kkel b\u00fcszk\u00e9lked\u0151 v\u00e1roska az utols\u00f3 lehet\u0151s\u00e9g arra, hogy kijelentkezz\u00fcnk Horv\u00e1torsz\u00e1gb\u00f3l miel\u0151tt Montenegroba induln\u00e1nk.\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n Cavtat\n<\/p>\n

\n Montenegro r\u00f6gt\u00f6n a legnagyobb csod\u00e1val ind\u00edt: a m\u00e9g Horv\u00e1torsz\u00e1ghoz tartoz\u00f3 Privlaka-f\u00e9lsziget m\u00f6g\u00f6tt a gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 Kotori-\u00f6b\u00f6l, a Monarchia egykori haditenger\u00e9szeti b\u00e1zisa t\u00e1rulkozik ki. A soksz\u00e1z m\u00e9ter magas, meredek hegyoldalakkal k\u00f6r\u00fclvett tengerr\u00e9sz tulajdonk\u00e9ppen n\u00e9gy \u00f6b\u00f6l: a k\u00fcls\u0151 a Hercegnovi-, a k\u00f6z\u00e9ps\u0151 a Tijati- \u00e9s a k\u00e9t bels\u0151 a Risani- \u00e9s a Kotori-\u00f6b\u00f6l.\n<\/p>\n

\n A bej\u00e1ratot a hadi jellegnek megfelel\u0151en h\u00e1rom, a t\u00f6rt\u00e9nelem viharait el\u00e9g j\u00f3 \u00e1llapotban \u00e1tv\u00e9szelt er\u0151d \u0151rzi. Az \u00f6b\u00f6l katonai jellege egy\u00e9bk\u00e9nt ma is megvan: szinte az eg\u00e9sz Lustica-f\u00e9lsziget \u00e9s a Tivati-\u00f6b\u00f6l a jugoszl\u00e1v haditenger\u00e9szet \u00e1ltal lefoglalt ter\u00fclet, a f\u00e9nyk\u00e9pez\u00e9si tilalmat j\u00f3l l\u00e1that\u00f3 t\u00e1bl\u00e1k jelzik. Menj\u00fcnk ink\u00e1bb a t\u00fals\u00f3 oldalra, m\u00e1r csak az\u00e9rt is, mert Hercegnovi er\u0151d\u00f6kkel, falakkal, b\u00e1sty\u00e1kkal \u00e9s tornyokkal tark\u00edtott \u00f3v\u00e1rosa igazi \u00e9lm\u00e9nyt k\u00edn\u00e1l. Miel\u0151tt kik\u00f6tn\u00e9nk azonban Hercegnovi kicsi kik\u00f6t\u0151j\u00e9ben, el\u0151bb Zelenikaba kell menn\u00fcnk, hogy \u00e1tess\u00fcnk a bel\u00e9ptet\u00e9s formas\u00e1gain, Hercegnovi ugyanis nem bel\u00e9pti kik\u00f6t\u0151. A be- \u00e9s kil\u00e9ptet\u00e9s egy\u00e9bk\u00e9nt nem elhagyhat\u00f3, k\u00f6telez\u0151 program, de az illet\u00e9kes hat\u00f3s\u00e1gok gyorsan \u00e9s z\u00f6kken\u0151mentesen \u00e1tseg\u00edtenek minket a formas\u00e1gokon. Beljebb haladva v\u00e9gc\u00e9lunk, Kotor, fel\u00e9 egyre magasabb hegyek, egyre meredekebb sziklafalak \u00f6vezik utunkat. A keskeny parti s\u00e1v buja mediterr\u00e1n veget\u00e1ci\u00f3j\u00e1t n\u00e9mileg takarj\u00e1k ugyan a kereskedelmi kik\u00f6t\u0151k ipartelepei, de az \u00f6sszk\u00e9p \u00edgy is b\u00e1mulatos. Mindez persze csak el\u0151j\u00e1t\u00e9k, mert az igazi csod\u00e1k a legbels\u0151 \u00f6b\u00f6lben v\u00e1rnak minket, ahova a Verige-szoroson kereszt\u00fcl vezet az \u00fat. A szoros a nev\u00e9t (l\u00e1nc) a partok k\u00f6z\u00f6tt egykoron kifesz\u00edtett l\u00e1ncr\u00f3l kapta, mellyel a bels\u0151 \u00f6bl\u00f6ket v\u00e9dt\u00e9k az ellens\u00e9ges haj\u00f3kt\u00f3l. A szoroson \u00e1thaladva k\u00e9t kicsiny sziget, rajtuk egy templom illetve egy kolostor \u00f6tlik a szem\u00fcnkbe. Els\u0151 pillant\u00e1sra is megkap\u00f3 l\u00e1tv\u00e1ny, de \u00e1mulatunk tov\u00e1bb fokoz\u00f3dik, amikor kider\u00fcl, hogy mesters\u00e9ges szigetekr\u0151l van sz\u00f3, mindkett\u0151t a parti Perast v\u00e1ros lak\u00f3i \u00e9p\u00edtett\u00e9k haj\u00f3n idehordott k\u00f6vekb\u0151l. Ha a templom melletti kis partfaln\u00e1l \u00e9ppen ki lehet k\u00f6tni, akkor \u00e9rdemes megn\u00e9zni a templomhoz kapcsol\u00f3d\u00f3 kis m\u00fazeum eml\u00e9kt\u00e1rgyait. Perast maga, f\u00e9nykor\u00e1ban \u00f6n\u00e1ll\u00f3 k\u00f6zt\u00e1rsas\u00e1g, tengeri hatalom, m\u00e1ra elszeg\u00e9nyedve \u0151rzi b\u00fcszke m\u00faltj\u00e1nak megannyi romos eml\u00e9k\u00e9t. Palot\u00e1i, nemesi h\u00e1zai, templomai m\u00e9ltatlan \u00e1llapotban vannak, s csak rem\u00e9lni tudjuk, hogy egyszer majd lesz p\u00e9nz a fel\u00faj\u00edt\u00e1sukra.\n<\/p>\n

\n A fjordszer\u0171en \u00f6sszesz\u0171k\u00fcl\u0151 Kotori-\u00f6b\u00f6l legv\u00e9g\u00e9n, a 1749 m magas Lovcen-hegy l\u00e1b\u00e1n\u00e1l v\u00e1r minket az \u00f6b\u00f6l n\u00e9vad\u00f3 v\u00e1rosa, Kotor. A kicsit el\u0151reugr\u00f3 part miatt lassank\u00e9nt bontakozik ki el\u0151tt\u00fcnk a meredek hegyoldalra is felkapaszkod\u00f3 falakkal teljesen k\u00f6r\u00fclvett \u00f3v\u00e1ros, s az el\u0151tte fekv\u0151, j\u00f3l ki\u00e9p\u00edtett kik\u00f6t\u0151. A hangulatos \u00f3v\u00e1ros felfedez\u00e9s\u00e9t b\u00e1rmely kapun bel\u00e9pve el lehet kezdeni, egy er\u0151s \u00f3ra m\u00falt\u00e1n \u00fagyis kiismerj\u00fck magunkat. A d\u00f6nt\u0151en XVI-XVIII. sz\u00e1zadi \u00e9p\u00fcletek k\u00f6z\u00f6tt barangolva, felt\u00e9tlen\u00fcl szak\u00edtsunk id\u0151t a sz\u00e9kesegyh\u00e1z \u00e9s a magyar eml\u00e9keket is bemutat\u00f3 tenger\u00e9szeti m\u00fazeum megtekint\u00e9s\u00e9re.\n<\/p>\n

\n Az \u00f6b\u00f6lb\u0151l kifel\u00e9 haladva \u00e9rdemes egy r\u00f6vid kit\u00e9r\u0151t tenni Tivat fel\u00e9: a kik\u00f6t\u0151ben \u00e1ll\u00f3 sz\u00e1mos hadihaj\u00f3, tengeralattj\u00e1r\u00f3 \u00e9s egy h\u00e1rom\u00e1rbocos vitorl\u00e1s iskolahaj\u00f3 igazi tenger\u00e9szeti csemeg\u00e9t \u00edg\u00e9r, m\u00e9g akkor is, ha t\u00fal sok\u00e1ig nem t\u0171rik n\u00e9zel\u0151d\u00e9s\u00fcnket a jugoszl\u00e1v hadsereg zordon \u0151rei.\n<\/p>\n

\n A ny\u00edlt tengeren a part ment\u00e9n d\u00e9lkeleti ir\u00e1nyba haladva els\u0151 meg\u00e1ll\u00f3hely\u00fcnk Budva. A k\u00f6zel 2500 \u00e9ves m\u00faltra visszatekint\u0151, er\u0151d\u00edtett falakkal k\u00f6r\u00fclvett \u00f3v\u00e1rost sajn\u00e1latos m\u00f3don 1979-ben egy f\u00f6ldreng\u00e9s majdnem teljesen elpuszt\u00edtotta. Nemzetk\u00f6zi \u00f6sszefog\u00e1snak h\u00e1la, m\u00e1ra a helyre\u00e1ll\u00edt\u00e1s d\u00f6nt\u0151 r\u00e9sze megt\u00f6rt\u00e9nt, \u00edgy a l\u00e1togat\u00f3k \u00fajra \u00e9lvezhetik a velencei jelleg\u0171 \u00e9p\u00fcletek k\u00f6z\u00e9 szorult girbe-gurba sik\u00e1torok ut\u00e1nozhatatlan hangulat\u00e1t. Ez a hangulat egy\u00e9bk\u00e9nt csak az \u00f3v\u00e1rosban \u00e9l, a kik\u00f6t\u0151vel szemben m\u00e1r hamis\u00edtatlan mai, tengerparti sz\u00f3rakoz\u00f3hely d\u00fcb\u00f6r\u00f6g mulat\u00f3kkal, diszk\u00f3kkal, vid\u00e1m parkokkal \u00e9s nem kis l\u00e1rm\u00e1val.\n<\/p>\n

\n Budv\u00e1t\u00f3l 3 tmf-re d\u00e9lkeletre kis hal\u00e1szh\u00e1zakkal bor\u00edtott kicsiny f\u00e9lsziget h\u00edvogat: Sv. Stefan. Kik\u00f6tni nem tudunk, de a f\u00e9lsziget t\u00f6v\u00e9n\u00e9l l\u00e9v\u0151 homokos strand el\u0151tt le lehet horgonyozni, s \u00edgy bocival indulhatunk e fest\u0151i l\u00e1tv\u00e1ny k\u00f6zelebbi megismer\u00e9s\u00e9re. S b\u00e1r maradtunk volna t\u00e1vol: ami romantikus, tengerillat\u00fa hal\u00e1szfalunak t\u0171nt, az m\u00e1ra val\u00f3j\u00e1ban egy mesters\u00e9gesen megkompon\u00e1lt, luxus nyaral\u00f3v\u00e1ross\u00e1 v\u00e1lt. K\u00e1r \u00e9rte.\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n Sv. Stefan\n<\/p>\n

\n Sv. Stefan \u00e9s az alb\u00e1n hat\u00e1r k\u00f6z\u00f6tti szakaszon Petrovac (egy XVI. sz. velencei er\u0151d a kik\u00f6t\u0151ben), Bar (a montenegroi part egyetlen kishaj\u00f3 kik\u00f6t\u0151je) \u00e9s Ulcinj (egykori h\u00edrhedt kal\u00f3zf\u00e9szek, a t\u00f6r\u00f6k\u00f6k \u00e1ltal idetelep\u00edtett alg\u00edri kal\u00f3zok otthona) sz\u00e1m\u00edthat \u00e9rdekl\u0151d\u00e9s\u00fcnkre. Sajnos a kik\u00f6t\u00e9si lehet\u0151s\u00e9gek el\u00e9g errefel\u00e9 sz\u0171k\u00f6sek, a horgonyz\u00f3helyek pedig csak r\u00e9szben v\u00e9dettek. Nyugodt id\u0151ben viszont \u00e9rdemes \u00e1t\u00e9lni e keleties hangulat\u00fa v\u00e1rosk\u00e1k hangulat\u00e1t \u00e9s f\u00fcrd\u0151zni a hosszan elny\u00fal\u00f3 homokos partokon megt\u00f6r\u0151 hull\u00e1mokban.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

D\u00e9l-Dalm\u00e1ciai barangol\u00e1sunkat az Adria egyik legh\u00edresebb sziget\u00e9n, Marco Polo \u00e1ll\u00edt\u00f3lagos sz\u00fcl\u0151hely\u00e9n, a Korcula-szigeten kezdj\u00fck. Vis fel\u0151l \u00e9rkezve a sziget nyugati oldal\u00e1n a terjedelmes Vela Luka-\u00f6b\u00f6l cs\u00e1b\u00edt meg\u00e1ll\u00e1sra. Az \u00f6b\u00f6l tagolt partja \u00e9s kis szigetei sz\u00e1mos nagyszer\u0171 horgonyz\u00f3helyet k\u00edn\u00e1lnak, melyeket a napk\u00f6zbeni f\u00fcrd\u0151z\u00e9sen \u00e9s b\u00fav\u00e1rkod\u00e1son k\u00edv\u00fcl ak\u00e1r \u00e9jszakai tart\u00f3zkod\u00e1sra is ig\u00e9nybe lehet venni. D\u00e9l-Dalm\u00e1ciai barangol\u00e1sunkat az […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Moln\u00e1r Csaba","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5649"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5649"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5649\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5649"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5649"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5649"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}