{"id":5657,"date":"2002-11-16T00:00:00","date_gmt":"2002-11-15T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/11\/16\/europa-bajnoksag-asso99-2001\/"},"modified":"2017-08-01T23:38:51","modified_gmt":"2017-08-01T21:38:51","slug":"europa-bajnoksag-asso99-2001","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2002\/11\/16\/europa-bajnoksag-asso99-2001\/","title":{"rendered":"Eur\u00f3pa Bajnoks\u00e1g ASSO99 2001"},"content":{"rendered":"
\n Az id\u00e9n is k\u00e9t rangos t\u00faraverseny, a Gorla \u00e9s a Centomiglia k\u00f6z\u00f6tti napokon zajlottak az EB futamok. \u00d6r\u00f6mteli volt az igencsak nagy l\u00e9tsz\u00e1m\u00fa magyar Asso flotta r\u00e9szv\u00e9tele a k\u00f6vetkez\u00f5 hat haj\u00f3val: YUPPIE avant-garde, Asso le mio, Peecasso, Ou Sali, Challenger, Assoluta. Az olaszokt\u00f3l rajthoz \u00e1llt a nagy szt\u00e1r, Roberto Benemati,\n<\/p>\n
\n 2001. szeptember 10-13\n<\/p>\n
\n Bogliaco Garda t\u00f3\n<\/p>\n
\n Az id\u00e9n is k\u00e9t rangos t\u00faraverseny, a Gorla \u00e9s a Centomiglia k\u00f6z\u00f6tti napokon zajlottak az EB futamok. \u00d6r\u00f6mteli volt az igencsak nagy l\u00e9tsz\u00e1m\u00fa magyar Asso flotta r\u00e9szv\u00e9tele a k\u00f6vetkez\u00f5 hat haj\u00f3val: YUPPIE avant-garde, Asso le mio, Peecasso, Ou Sali, Challenger, Assoluta. Az olaszokt\u00f3l rajthoz \u00e1llt a nagy szt\u00e1r, Roberto Benemati, a sikeres Pneumax haj\u00f3val, tov\u00e1bb\u00e1 az Asso cs\u00facsmen\u00f5 Valerio Luca a piros-z\u00f6ld kock\u00e1s Simo haj\u00f3val. A mez\u00f5ny 23 olasz, 6 magyar, 3 n\u00e9met, 2 osztr\u00e1k, 1 sv\u00e1jci egys\u00e9gb\u00f5l, \u00f6sszesen teh\u00e1t 35 haj\u00f3b\u00f3l \u00e1llt. Nagy izgalommal j\u00e1rt a m\u00e9rlegel\u00e9s. A leg\u00e9nys\u00e9g s\u00faly\u00e1t ilyen rangos versenyen nevez\u00e9skor ellen\u00f5rzik. A h\u00e1rom trap\u00e9zol\u00f3 \u00f6sszs\u00falya maximum (ruha n\u00e9lk\u00fcl) 260 kg lehet. A teljes hat f\u00f5s leg\u00e9nys\u00e9g \u00f6sszs\u00falya max. 520 kg lehet. A vitorl\u00e1kat lepecs\u00e9telt\u00e9k. Egy gr\u00f3sz, h\u00e1rom orrvitorla (1-es \u00e9s 2-es genua illetve egy er\u00f5sszeles fock), egy spinnaker haszn\u00e1lhat\u00f3. Tartal\u00e9kk\u00e9nt egy spi lehet a haj\u00f3n, de ezt szigor\u00faan leplomb\u00e1lj\u00e1k, csak a m\u00e1sik elszakad\u00e1sa eset\u00e9n lehet el\u00f5venni.\n<\/p>\n
\n Ilyen el\u00f5k\u00e9sz\u00fcletek ut\u00e1n h\u00e9tf\u00f5 d\u00e9lut\u00e1n kivitorl\u00e1ztunk az els\u00f5 futamra. Az el\u00f5irt p\u00e1lya a k\u00f6vetkez\u00f5: kreutz-h\u00e1tsz\u00e9l, kreutz-h\u00e1tsz\u00e9l. A fels\u00f5 b\u00f3ja ut\u00e1n mindig egy 60-70 m hossz\u00fa f\u00e9lsz\u00e9l is be van iktatva, a biztons\u00e1g kedv\u00e9\u00e9rt. Lent egy r\u00f6vid 200m hossz\u00fa f\u00e9lszeles befut\u00f3.\n<\/p>\n
\n 1. futam. szeptember 10. (D\u00e9li sz\u00e9l 3 Bft.)\n<\/p>\n
\n Gyorsan kialakult a d\u00e9li sz\u00e9l, ez\u00e9rt nem vitt\u00e9k messzire a p\u00e1ly\u00e1t. Az els\u00f5 menetet a h\u00e1tsz\u00e9l v\u00e9g\u00e9n lel\u00f6vik, mivel elt\u00fbnt a b\u00f3ja. A m\u00e1sodik rajt els\u00f5re elmegy. Tipikus gardai menet a sziklafal fel\u00e9. Friss\u00fcl a sz\u00e9l \u00e9s p\u00f6r\u00f6g le a part fel\u00e9 k\u00f6zeledve. Akik r\u00f6gt\u00f6n luvb\u00f3l kifordultak j\u00f3l j\u00f6nnek jobbcsap\u00e1son. Ezt csin\u00e1lta a fekete Assolut\u00e1val Litkey Bence, \u00edgy az els\u00f5k k\u00f6z\u00f6tt van. A boly al\u00e1 fordulunk, felett\u00fcnk Simo halad, az \u00faj barna vitorl\u00e1j\u00e1val. Beleh\u00fazunk egy friss\u00fcl\u00e9sbe a bal oldalon \u00e9s fordulunk. \u00d6ten \u00e9pp elmennek el\u00f5tt\u00fcnk de nem veszik a b\u00f3j\u00e1t. J\u00f3 \u00fctemben fordulunk r\u00e1 a b\u00f3j\u00e1ra, \u00edgy az el\u00f5bbi boly m\u00e1r csak al\u00e1nk tud fordulni. K\u00e9t haj\u00f3 f\u00f6l\u00f6tt \u00e1tfutunk a r\u00f6vid f\u00e9lsz\u00e9lben, \u00edgy harmadiknak kezdj\u00fck a h\u00e1tszelet. Nagyon gyorsak vagyunk, \u00e9s j\u00f3kat halzolunk \u00edgy felmegy\u00fcnk az els\u00f5 helyre. A m\u00e1sodik kreutzban Simo-t tartjuk, ezzel jobbr\u00f3l elmegy a lila deckes olasz Cossiodoro, akit v\u00e9g\u00fcl a befut\u00f3 szakaszban nem siker\u00fcl megel\u00f5zni, \u00edgy m\u00e1sodiknak futunk be Simo el\u00f5tt.\n<\/p>\n
\n 2. futam. szeptember 11. (D\u00e9li sz\u00e9l 4 Bft.)\n<\/p>\n
\n Megint d\u00e9lut\u00e1n futunk ki az er\u00f5s\u00f6d\u00f5 d\u00e9li sz\u00e9lben. Az els\u00f5 rajtn\u00e1l Benemati visszamegy, a b\u00f3j\u00e1n\u00e1l lehalzol \u00e9s igen l\u00e1tv\u00e1nyosan beleluvol egy osztr\u00e1k haj\u00f3ba. A m\u00e1sodik (fekete z\u00e1szl\u00f3s) rajtra indul el a futam. Gyakran el\u00f5fordul k\u00e9s\u00f5 d\u00e9lut\u00e1n, hogy a bal oldalon frissebb a sz\u00e9l. Ezt k\u00e9s\u00f5n vett\u00fck \u00e9szre \u00e9s m\u00e1r nem \u00e9rt\u00fcnk le l\u00e9be a rajtn\u00e1l. K\u00f6z\u00e9pr\u00f5l fordulunk ki. A felett\u00fcnk lev\u00f5k t\u00f6bb sz\u00e9lben haladnak, \u00edgy sokan nagy el\u00f5nnyel bej\u00f6nnek balr\u00f3l a b\u00f3j\u00e1hoz. A futamot a veter\u00e1n Fezzardi Bruno nyeri, Pneumax \u00e9s Simo el\u00f5tt. A magyar flott\u00e1b\u00f3l majdnem mindenkinek ez a kies\u00f5 futama.\n<\/p>\n
\n 3. futam. szeptember 11. (D\u00e9li sz\u00e9l 2-1 Bft.)\n<\/p>\n
\n Leeben rajtolunk \u00e9s hosszan megy\u00fcnk ki balra. Nagyon j\u00f3! A felett\u00fcnk lev\u00f5kt\u00f5l t\u00e1volodunk, viszont alattunk pr\u00e9sel egy n\u00e9met haj\u00f3. Lebiztos\u00edtjuk a mez\u00f5nyt \u00e9s beh\u00fazunk k\u00f6z\u00e9pre. Ez\u00e9rt k\u00e1r volt, mert akik t\u00f5l\u00fcnk balra vannak, mind el\u00e9nk ker\u00fclnek. De m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk van Simo \u00e9s Pneumax. A h\u00e1tszelet mesterien csin\u00e1ljuk, \u00e9s felj\u00f6v\u00fcnk negyediknek. R\u00f6gt\u00f6n kifordulunk balra \u00e9s futtatunk, mivel felett\u00fcnk d\u00f6glik le a sz\u00e9l. L\u00e1tjuk a c\u00e9lhaj\u00f3t felmenni, teh\u00e1t r\u00f6vid\u00edt\u00e9s lesz. Alattunk Simo m\u00e9g jobban futtat. J\u00f3kor h\u00fazunk kicsit feljebb, elkapva egy jobb oldali p\u00f6rg\u00e9st. V\u00e9g\u00fcl biztosan nyerj\u00fck a futamot a 111-es \u00e9s Simo el\u00f5tt. M\u00e1r s\u00f6t\u00e9t van mire kivont\u00e1zunk.\n<\/p>\n
\n 4. futam. szeptember 12. (\u00c9szaki sz\u00e9l 4-5 Bft.)\n<\/p>\n
\n Friss\u00fcl\u00f5 sz\u00e9l a kora reggeli \u00f3r\u00e1ban, ez\u00e9rt r\u00e1fesz\u00edt\u00fcnk a vantnikra. J\u00f3 nagy h\u00e1romk\u00f6r\u00f6s p\u00e1ly\u00e1t raktak ki, 60 fokra. Eg\u00e9szen luvban rajtolunk. \u00c9lesedn\u00fcnk kell, mert Simo alattunk \u00e9lesen \u00e9s gyorsan halad. J\u00f6n Pneumax! Megforgatjuk. Tov\u00e1bb megy\u00fcnk. De a vak\u00edt\u00f3 reggeli naps\u00fct\u00e9sben nem l\u00e1tjuk a b\u00f3j\u00e1t, ez\u00e9rt piszokul t\u00falkreutzoljuk magunkat. Tizen\u00f6t\u00f6diknek fordulunk. A h\u00e1tsz\u00e9lben j\u00f6v\u00fcnk fel. A m\u00e1sodik kreutzban \u00e9s h\u00e1tsz\u00e9lban nagyon gyorsak vagyunk \u00e9s 6 haj\u00f3nak elmegy\u00fcnk. Simo nagyon nagy f\u00f6l\u00e9nnyel vezet. Az als\u00f3 b\u00f3j\u00e1n\u00e1l egy tutaj alakul ki. Sajnos szab\u00e1lytalanul tudjuk csak venni a b\u00f3j\u00e1t, ez\u00e9rt megcsin\u00e1ljuk a kreutz elej\u00e9n a b\u00fcntet\u00f5t. Intenek a Cassidoro-r\u00f3l, ok\u00e9 l\u00e1tt\u00e1k. Megint j\u00f3l siker\u00fcl a kreutz \u00e9s felmegy\u00fcnk \u00f6t\u00f6dik helyre, amit tartunk a c\u00e9lig.\n<\/p>\n
\n 5. futam. szeptember 13. (\u00c9szaki sz\u00e9l 4-3 Bft.)\n<\/p>\n
\n Nyolc \u00f3ra el\u00f5tt reggel m\u00e1r ott a mez\u00f5ny, a rajtra v\u00e1rva. A nagy k\u00e9rd\u00e9s ilyenkor: mennyire friss\u00fcl be a sz\u00e9l? Melyik vitorl\u00e1t h\u00fazzuk. Nem nagyok a hull\u00e1mok! Gyengeszelest h\u00fazunk. J\u00f3 d\u00f6nt\u00e9s volt. Fekete z\u00e1szl\u00f3s rajt ut\u00e1n fel\u00edrnak 5 haj\u00f3t. K\u00f6zt\u00fck van sajnos Peecasso is. \u00d3vatosan rajtolunk kicsit beragadunk. Simo-nak megint nagyon j\u00f3 a rajtja \u00e9s nagy forral vezet. T\u00edz k\u00f6r\u00fcl fordulunk. Nagyon k\u00fczd\u00fcnk \u00e9s fel tudunk j\u00f6nni az \u00f6t\u00f6dik helyre. Simo nyer \u00e9s ezzel m\u00e1r bajnok. Mediatel m\u00e1sodik \u00e9s ezzel h\u00e1rom pontra megk\u00f6zel\u00edt.\n<\/p>\n
\n 6. futam. szeptember 13. (\u00c9szaki sz\u00e9l 3-2 Bft.)\n<\/p>\n
\n A gyeng\u00fcl\u00f5 \u00e9szaki sz\u00e9lben lemegy\u00fcnk leebe rajtolni, ami nagyon bej\u00f6n. A rajt ut\u00e1n kics\u00faszunk a felett\u00fcnk lev\u00f5kt\u00f5l. Mediatel alattunk megy, biztosan tartjuk, de nem fordulunk a k\u00e9p\u00e9be. A fordul\u00e1s ut\u00e1n rossz s\u00e1von vagyunk, alattunk is cs\u00fasznak ki, felett\u00fcnk is gyorsabbak. Mediatel szorosan m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk h\u00e1tszelezik. Kihalzolunk el\u00f5le. Ezzel adunk neki egy nagy es\u00e9lyt. Ki is haszn\u00e1lja \u00e9s felmegy els\u00f5 helyre. Megint r\u00f6vid\u00edt\u00e9s a le\u00e1ll\u00f3 \u00e9szaki sz\u00e9lben. A befut\u00f3 kreutzban v\u00edzen van t\u00f6bb sz\u00e9l, de a c\u00e9l el\u00f5tt a partiaknak frissebb a szel\u00fck, \u00edgy nagyon vesz\u00e9lyesen j\u00f6nnek. Szerencs\u00e9re csak Simo ment be el\u00f5tt\u00fcnk. A befut\u00f3n\u00e1l azt hitt\u00fck, hogy harmadikok lett\u00fcnk, mivel a m\u00e1sodik futamban a Pneumaxot m\u00e1sodik hely\u00e9r\u00f5l kiz\u00e1rt\u00e1k s\u00falyos k\u00e1rokoz\u00e1s miatt. (Egy visszal\u00f5tt rajtn\u00e1l \u00f6sszet\u00f6rt egy assot \u00e9s egy gumimotorost. ) Ez rosszul j\u00f6tt nek\u00fcnk, mivel ez volt a kies\u00f5 futamunk, de a t\u00f6bbiek el\u00f5r\u00e9bb l\u00e9ptek egyet.\n<\/p>\n
\n Amikor ki\u00e9rt\u00fcnk a kik\u00f6t\u00f5be \u00e9rtes\u00fclt\u00fcnk arr\u00f3l, hogy Benematti a Pneumax korm\u00e1nyosa visszadolgozta mag\u00e1t a m\u00e1sodik futamban, \u00edgy egy ponttal t\u00f6bb lett a konkurenseknek \u00e9s ez el\u00e9g volt nek\u00fcnk a m\u00e1sodik helyhez<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Az id\u00e9n is k\u00e9t rangos t\u00faraverseny, a Gorla \u00e9s a Centomiglia k\u00f6z\u00f6tti napokon zajlottak az EB futamok. \u00d6r\u00f6mteli volt az igencsak nagy l\u00e9tsz\u00e1m\u00fa magyar Asso flotta r\u00e9szv\u00e9tele a k\u00f6vetkez\u00f5 hat haj\u00f3val: YUPPIE avant-garde, Asso le mio, Peecasso, Ou Sali, Challenger, Assoluta. Az olaszokt\u00f3l rajthoz \u00e1llt a nagy szt\u00e1r, Roberto Benemati, 2001. szeptember 10-13 Bogliaco Garda […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Detre Zsolt","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5657"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=5657"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/5657\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=5657"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=5657"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=5657"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}