{"id":573,"date":"2014-11-10T06:35:00","date_gmt":"2014-11-10T05:35:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/11\/10\/uff\/"},"modified":"2017-08-02T00:11:28","modified_gmt":"2017-08-01T22:11:28","slug":"uff","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/11\/10\/uff\/","title":{"rendered":"Uff!"},"content":{"rendered":"

\n Az elm\u00falt \u00e9vek viszonylagos nyugalma ut\u00e1n id\u00e9n \u00faj nagyvad ker\u00fclt a szuper maxik t\u00e1bor\u00e1ba.\n<\/p>\n

\n A Jim Clark \u00e1ltal megrendelt Comanche n\u00e9vre hallgat\u00f3 verda nem is ak\u00e1rmilyen. Hagyom\u00e1nyosnak semmik\u00e9ppen nem nevezhet\u0151. \u00a0Az els\u0151dleges c\u00e9l, hogy a nagy tengeri versenyeken (Transat, Transpac, Bermuda, Fastnet, Hobart,)\u00fajra\u00edrja a t\u00f6rt\u00e9nelmet.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A haj\u00f3 elk\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u00e9n\u00e9l csak a designon 32 ember dolgozott. A 100 l\u00e1b hossz\u00fa maxi 30 tonna v\u00edzkiszor\u00edt\u00e1s\u00fa, melyb\u0151l 20 a t\u0151kes\u00faly bulb\u00e1ja, amely term\u00e9szetesen billenthet\u0151. Tervez\u00e9s\u00e9n\u00e9l semmif\u00e9le el\u0151nysz\u00e1mot nem volt szabad a tervez\u0151knek figyelembe venni, s\u0151t az volt a kimondott c\u00e9l, hogy a vil\u00e1g legrosszabb el\u0151nysz\u00e1m\u00e1t kapja meg a haj\u00f3. Billenthet\u0151 t\u0151kes\u00faly, v\u00edzballaszt, els\u0151, h\u00e1ts\u00f3 trim seg\u00edti a haj\u00f3t az optim\u00e1lis halad\u00e1sban.\n<\/p>\n

\n A design k\u00e9t tervez\u0151 c\u00e9g munk\u00e1ja. A Marc Van Peteghem \u00e9s Vincent Lauriot-Pr\u00e9vost neve f\u00e9mjelezte (VPLP) \u00e9s Gillaume Verdier tev\u00e9kenys\u00e9ge nyom\u00e1n alakult a haj\u00f3. VPLP munk\u00e1i k\u00f6z\u00f6tt van t\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt a Groupama 3 \u00e9s a Bank Populare V. t\u00f6bbtest\u0171 haj\u00f3. Ezek a haj\u00f3k rekordokkal bizony\u00edtott\u00e1k m\u00e1r \u00e9letk\u00e9pess\u00e9g\u00fcket.\n<\/p>\n

\n 2007-ben \u00f6ssze\u00e1lltak \u00e9s Vend\u00e9e Globe gy\u0151ztes haj\u00f3t siker\u00fclt tervezni\u00fck. A Macif\u00a0 nagyon sikeres Open60 lett. Nem v\u00e9letlen, hogy a Comanche egy felnagy\u00edtott Open60-nak t\u0171nik.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A vitorl\u00e1zat leny\u0171g\u00f6z\u0151. A legnagyobb gennaker k\u00f6zel van az 1000 n\u00e9gyzetm\u00e9terhez. Ez nem sokkal kisebb, mint az Alinghi5 katamar\u00e1n 1100 n\u00e9gyzetm\u00e9teres vitorl\u00e1ja, amely a vil\u00e1gon a h\u00e1rom legnagyobb ilyen cucca k\u00f6z\u00f6tt van m\u00e9retben.\n<\/p>\n

\n A Comanche a Sydney-Hobart versenyen fog bemutatkozni, ahol\u00a0 a Wild Oats XI-t\u0151l k\u00eds\u00e9rli meg elh\u00f3d\u00edtani a gy\u0151zelmet. De f\u00f6ldker\u00fcl\u0151 \u00e9s transatlanti rekord is szerepel a list\u00e1n. \u00cdme n\u00e9h\u00e1ny vide\u00f3ba \u00e1gyazott k\u00e9p a nagy indi\u00e1nr\u00f3l:<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Az elm\u00falt \u00e9vek viszonylagos nyugalma ut\u00e1n id\u00e9n \u00faj nagyvad ker\u00fclt a szuper maxik t\u00e1bor\u00e1ba. A Jim Clark \u00e1ltal megrendelt Comanche n\u00e9vre hallgat\u00f3 verda nem is ak\u00e1rmilyen. Hagyom\u00e1nyosnak semmik\u00e9ppen nem nevezhet\u0151. \u00a0Az els\u0151dleges c\u00e9l, hogy a nagy tengeri versenyeken (Transat, Transpac, Bermuda, Fastnet, Hobart,)\u00fajra\u00edrja a t\u00f6rt\u00e9nelmet. A haj\u00f3 elk\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u00e9n\u00e9l csak a designon 32 ember dolgozott. A […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":7416,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[6],"tags":[299,1189,278,283],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/573"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=573"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/573\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7416"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=573"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=573"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=573"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}