{"id":577,"date":"2014-11-04T06:26:00","date_gmt":"2014-11-04T05:26:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/11\/04\/foldvarrol-assoval-jottek-a-der-kupaert\/"},"modified":"2017-08-02T00:00:59","modified_gmt":"2017-08-01T22:00:59","slug":"foldvarrol-assoval-jottek-a-der-kupaert","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/11\/04\/foldvarrol-assoval-jottek-a-der-kupaert\/","title":{"rendered":"F\u00f6ldv\u00e1rr\u00f3l, Assoval j\u00f6ttek a D\u00e9r Kup\u00e1\u00e9rt"},"content":{"rendered":"

\n A VIII. El Yacht D\u00e9r Kupa, a Balaton novemberi szezonz\u00e1r\u00f3 nagyhaj\u00f3s versenye az orvosoknak siker\u00fclt a legjobban. A versenyt dr. Kov\u00e1cs J\u00e1nos Bal\u00e1zs \u00e9s csapata nyerte egy Assoval, megel\u0151zve dr. Bogn\u00e1r L\u00e1szl\u00f3t \u00e9s NAU 370-nel versenyz\u0151 egys\u00e9g\u00e9t.\n<\/p>\n

\n A Picabo \u00e9s a BrainStorm \u00e1rny\u00e9k\u00e1ban, a jog\u00e1szok sz\u00e1m\u00e1ra dr. Hajd\u00fa Bal\u00e1zs \u00fcgyv\u00e9d jelentette a vigaszt, aki a rajtot kicsit lek\u00e9sve, gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 \u00faj, Narv\u00e1l nev\u0171 26 l\u00e1bas karbon haj\u00f3j\u00e1val megszerezte a verseny negyedik helyez\u00e9s\u00e9t. A k\u00e9t orvos ir\u00e1ny\u00edtotta csapat mell\u00e9 a dobog\u00f3ra egy 11mOD haj\u00f3 az Obsession leg\u00e9nys\u00e9ge \u00e1llhatott fel meglepve sz\u00e1mos es\u00e9lyesebb \u00e9s gyorsabb haj\u00f3t.\n<\/p>\n

\n A VIII. El Yacht D\u00e9r Kup\u00e1n 82 haj\u00f3 vett r\u00e9szt \u00e9s 59 haj\u00f3nak siker\u00fclt limitid\u0151n bel\u00fcl teljes\u00edtenie a Balatonakarattya, Balatonvil\u00e1gos, Balatonakarattya, Balatonkenese, Balatonakarattya p\u00e1lyajelek k\u00f6z\u00f6tt kit\u0171z\u00f6tt p\u00e1ly\u00e1t. Az idei regatt\u00e1nak k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen cseng\u0151 mott\u00f3ja lett a \u201eD\u00e9r Kupa k\u00f6dben\u201d, hiszen a 11 \u00f3rakor elhangz\u00f3 rajtjelz\u00e9s id\u0151pontj\u00e1ban a l\u00e1t\u00f3t\u00e1vols\u00e1g nem haladta meg a sz\u00e1z m\u00e9tert. Navig\u00e1ci\u00f3s eszk\u00f6z n\u00e9lk\u00fcl lehetetlen volt eltal\u00e1lni a Club Aliga fel\u00e9 tart\u00f3 ir\u00e1nyt. A k\u00f6d Kenese ir\u00e1ny\u00e1b\u00f3l, a d\u00e9li \u00f3r\u00e1kat k\u00f6vet\u0151en kezdett felszakadozni, misztikus l\u00e1tv\u00e1ny volt az Aliga fel\u0151l a BFYC el\u0151tti kapuhoz \u00e9rkez\u0151 haj\u00f3k k\u00f6db\u0151l val\u00f3 felbukkan\u00e1sa. Sokan k\u00f3v\u00e1lyogtak a k\u00f6dben, amit a p\u00e1lya k\u00f6zep\u00e9n elhelyezett kapub\u00f3l lehetett igaz\u00e1n j\u00f3l l\u00e1tni. A kapuhoz, a legfurcs\u00e1bb ir\u00e1nyokb\u00f3l \u00e9rkeztek haj\u00f3k a part \u00e9s a v\u00edz fel\u0151l egyar\u00e1nt. A kapun \u00e1thaladva kicsivel t\u00f6bb, mint egy kilom\u00e9terre volt a kenesei ford\u00edt\u00f3b\u00f3ja ahonnan a kapu meghosszabb\u00edt\u00e1s\u00e1ban kit\u0171z\u00f6tt c\u00e9lvonalon \u00e1thaladva kellett befutni.\n<\/p>\n

\n A yardstick I\/1 oszt\u00e1lyban nyert a BrainStorm nev\u0171 NAU 370-es megel\u0151zve a Narv\u00e1l nev\u0171 Pauger 26-ost \u00e9s a harmadik helyre rangsorolt Balatonf\u00f6ldv\u00e1rr\u00f3l \u00e9rkez\u0151 Asso-t, a Picabo-t. A yardstick I\/2 oszt\u00e1lyban a one design haj\u00f3k vitt\u00e9k a pr\u00edmet. Czap Zolt\u00e1n \u00e9s csapata nyert egy 11mOD haj\u00f3val az Obsession-nel maga m\u00f6g\u00e9 utas\u00edtva k\u00e9t Melges 24-es egys\u00e9get. M\u00e1sodikk\u00e9nt \u00e1llhatott dobog\u00f3ra Csolt\u00f3 \u00c1kos a Ponente korm\u00e1nyosa, m\u00edg a bronz\u00e9rmes az \u00c1brah\u00e1mhegyr\u0151l \u00e9rkez\u0151 M\u00e1rta M\u00e1ri\u00e1t korm\u00e1nyz\u00f3 Matlaszkovszky Mikl\u00f3s lett.\n<\/p>\n

\n Yardstick II-ben k\u00e9t 25-\u00f6s jolle k\u00f6z\u00e9 \u00e9kel\u0151d\u00f6tt be egy Sud\u00e1r Regatta. T\u00f6nk\u0151 G\u00e1bor nyert az Orionnal megel\u0151zve a P\u00e1l Gaszton, B\u00e1ti P\u00e9ter, Sud\u00e1r Regatta \u00f6sszet\u00e9tel\u0171 csapatot \u00e9s egy klasszikus 25-\u00f6st a Fabatk\u00e1t. Yardstick III-ban Makkos G\u00e1bor nyert a Folkeboat oszt\u00e1ly leg\u00fajabb tagj\u00e1val, megel\u0151zve a Flamencot korm\u00e1nyz\u00f3 Csorba G\u00e1bort. Ebben az oszt\u00e1lyban csup\u00e1n k\u00e9t haj\u00f3 futott be szintid\u0151n bel\u00fcl. A verseny \u00e9rdekess\u00e9ge volt, hogy a Szentiv\u00e1nyi Imre korm\u00e1nyozta Almira 14 \u00f3ra 59 perc 59 m\u00e1sodperckor \u00e9rte el a c\u00e9lvonalat, \u00edgy \u0151k voltak az utols\u00f3 id\u0151ben befutott haj\u00f3.\n<\/p>\n

\n Az Elan 310 oszt\u00e1lyt a Pyxis nyerte Nov\u00e1k Csaba korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val, megel\u0151zve a Szemenyei Csaba ir\u00e1ny\u00edtotta Reverto-t. Az oszt\u00e1ly t\u00f6bbi tagja szintid\u0151n k\u00edv\u00fcl \u00e9rt vissza a c\u00e9lter\u00fcletre. A NAU 370 oszt\u00e1lyban BrainStorm, Magnum, Evolution sorrendben futottak be a haj\u00f3k. A Nautic flotta sorrendje Menta, Bettus, Cosinus volt.\n<\/p>\n

\n
\n Eredm\u00e9nyek
\n <\/a>
\n
\n

\n K\u00e9pek
\n <\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A VIII. El Yacht D\u00e9r Kupa, a Balaton novemberi szezonz\u00e1r\u00f3 nagyhaj\u00f3s versenye az orvosoknak siker\u00fclt a legjobban. A versenyt dr. Kov\u00e1cs J\u00e1nos Bal\u00e1zs \u00e9s csapata nyerte egy Assoval, megel\u0151zve dr. Bogn\u00e1r L\u00e1szl\u00f3t \u00e9s NAU 370-nel versenyz\u0151 egys\u00e9g\u00e9t. A Picabo \u00e9s a BrainStorm \u00e1rny\u00e9k\u00e1ban, a jog\u00e1szok sz\u00e1m\u00e1ra dr. Hajd\u00fa Bal\u00e1zs \u00fcgyv\u00e9d jelentette a vigaszt, aki a […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[957,1545],"sailing_author":"Compass Magazin","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/577"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=577"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/577\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=577"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=577"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=577"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}