{"id":582,"date":"2014-10-27T09:44:00","date_gmt":"2014-10-27T08:44:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/10\/27\/157\/"},"modified":"2017-08-02T00:15:35","modified_gmt":"2017-08-01T22:15:35","slug":"157","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/10\/27\/157\/","title":{"rendered":"1:57!"},"content":{"rendered":"

\n \u00dct\u0151s szezonz\u00e1r\u00f3: \u00faj Kenese-Keszthely rekordot \u00e1ll\u00edtott fel az RSM DTM Sailing Team\n<\/p>\n

\n Hihetetlen, de megcsin\u00e1ltunk: 1 \u00f3ra 57 perc a Balaton hosszanti \u00e1tvitorl\u00e1z\u00e1s\u00e1nak \u00faj rekordja, amely 2014. okt\u00f3ber 24-\u00e9n d\u0151lt meg, a rekordot az RSM DTM Sailing Team GC32-es katamar\u00e1nja \u00e1ll\u00edtotta be, a kor\u00e1bbi id\u0151 \u00edgy 25 perccel ker\u00fclt megjav\u00edt\u00e1sra, amelyet a k\u00e9t\u00e1rbocos Fifty-Fifty katamar\u00e1n tartott.\n<\/p>\n

\n Mindenek el\u0151tt kezdj\u00fck egy kis t\u00f6rt\u00e9neti \u00e1ttekint\u00e9ssel, hiszen fontos tudni mir\u0151l is sz\u00f3l ez a verseny:\n<\/p>\n

\n A Kenese \u2013 Keszthely Rekordverseny a legr\u00e9gebbi, ma is \u00e9l\u0151 vitorl\u00e1sverseny haz\u00e1nkban. E versenyen a rekordfut\u00e1s szab\u00e1lyai az 1921-es ki\u00edr\u00e1s \u00f3ta nem v\u00e1ltoztak, s ezen a Magell\u00e1n Klub \u2013 a hagyom\u00e1nyokhoz h\u00edven \u2013 a j\u00f6v\u0151ben sem fog semmit v\u00e1ltoztatni.\n<\/p>\n

\n Az 1920-as \u00e9vek legelej\u00e9n a Balatoni vitorl\u00e1z\u00f3k egy csoportja hi\u00e1nyolt egy hossz\u00fa t\u00e1v\u00fa versenyt a tavon. Ezen ig\u00e9ny alapj\u00e1n hat\u00e1rozta el a Balatoni Yacht Klub v\u00e1lasztm\u00e1nya 1921. \u00e1prilis 15-\u00e9n, hogy ki\u00edrja a Kenese-Keszthely Rekordversenyt. A ki\u00edr\u00e1s a Magyar Yacht 1921. j\u00faniusi sz\u00e1m\u00e1ban jelent meg:\n<\/p>\n

\n
\n \u201eA Balatoni Yacht Club k\u00f6zpontja saj\u00e1t tagjai r\u00e9sz\u00e9re a foly\u00f3 1921. \u00e9vre Kenese-Keszthely rekordversenyt \u00edr ki, melynek felt\u00e9telei a k\u00f6vetkez\u0151k: A verseny nem lesz csoportos, hanem egy\u00e9ni, teh\u00e1t b\u00e1rmely clubtag egyed\u00fcl indulhat, b\u00e1rmilyen t\u00edpus\u00fa t\u0151kes\u00falyos, avagy uszonyos, de csakis fedett haj\u00f3val. Az indul\u00e1s ak\u00e1r Kenes\u00e9r\u0151l, ak\u00e1r Keszthelyr\u0151l t\u00f6rt\u00e9nhetik. A menet napj\u00e1t \u00e9s idej\u00e9t a versenyz\u0151 tetsz\u00e9se szerint v\u00e1laszthatja. Az indul\u00e1sra jelentkez\u0151 ebbeli sz\u00e1nd\u00e9k\u00e1t a clubkapit\u00e1nyn\u00e1l idej\u00e9ben bejelenti \u00e9s t\u0151le versenyigazolv\u00e1nyt k\u00e9r. A versenyigazolv\u00e1ny tartalmazza: a haj\u00f3 nev\u00e9t, legnagyobb hossz\u00e1t, sz\u00e9less\u00e9g\u00e9t \u00e9s vitorlafel\u00fclet\u00e9t, az ind\u00edt\u00e1s \u00e9s \u00e9rkez\u00e9s idej\u00e9nek igazol\u00e1s\u00e1ra sz\u00e1nt helyet, v\u00e9g\u00fcl a jelentkez\u0151 azon nyilatkozat\u00e1t, amelyben becs\u00fcletszav\u00e1ra kijelenti, hogy a menetid\u0151 tartama alatt haj\u00f3j\u00e1t sem motorikus er\u0151vel, sem egy\u00e9bk\u00e9nt nem vontatta. Az indul\u00e1s \u00e9s \u00e9rkez\u00e9s idej\u00e9nek igazol\u00e1sa \u00fagy t\u00f6rt\u00e9nik, hogy a versenyz\u0151 a kenesei, illetve a keszthelyi \u00e1llom\u00e1sf\u0151n\u00f6kkel percnyi pontoss\u00e1ggal, tint\u00e1val feljegyezteti azon hivatalos M\u00c1V-id\u0151pontot, amely id\u0151pontban a versenyz\u0151 indul\u00e1sa el\u0151tt illetve \u00e9rkez\u00e9se ut\u00e1n k\u00f6zvetlen\u00fcl az \u00e1llom\u00e1sf\u0151n\u00f6knek versenyigazolv\u00e1ny\u00e1t \u00e1tny\u00fajtja. Teh\u00e1t nem a v\u00edzen indul\u00e1s \u00e9s \u00e9rkez\u00e9s id\u0151pontja sz\u00f6gezend\u0151 le, hanem a versenyz\u0151nek a sz\u00e1razf\u00f6ld\u00f6n \u00e9s pedig a vas\u00fati \u00e1llom\u00e1s \u00e9p\u00fclet\u00e9ben az \u00e1llom\u00e1sf\u0151n\u00f6k el\u0151tt t\u00f6rt\u00e9nt jelentkez\u00e9s\u00e9nek id\u0151pontja, amelynek hiteless\u00e9g\u00e9t a k\u00e9t \u00e1llom\u00e1s f\u0151n\u00f6ke szint\u00e9n becs\u00fcletsz\u00f3val er\u0151s\u00edt meg. Az \u00e1llom\u00e1st\u00f3l a haj\u00f3ig, \u00e9rkez\u00e9sn\u00e9l pedig a haj\u00f3t\u00f3l az \u00e1llom\u00e1sig tart\u00f3 id\u0151vesztes\u00e9g minden egyes versenyz\u0151n\u00e9l oly m\u00f3don nyer megt\u00e9r\u00fcl\u00e9st, hogy e c\u00edmen a k\u00e9t igazolt id\u0151pont k\u00f6z\u00f6tti \u0151szid\u0151b\u0151l 30 perc lesz megt\u00e9r\u00edtve \u00e9s az ily m\u00f3don 30 perccel r\u00f6vid\u00edtett \u0151szid\u0151 tekintend\u0151 menetid\u0151nek. A clubkapit\u00e1ny gondoskodik arr\u00f3l, hogy a k\u00e9t \u00e1llom\u00e1sf\u0151n\u00f6k idej\u00e9ben megk\u00e9ress\u00e9k az igazol\u00e1sok teljes\u00edt\u00e9s\u00e9re, amely k\u00e9relemmel egy\u00fattal ezen versenyki\u00edr\u00e1snak egy nyomtatott p\u00e9ld\u00e1nya lesz a k\u00e9t \u00e1llom\u00e1sf\u0151n\u00f6knek megk\u00fcldve, akiknek lek\u00f6telez\u0151 sz\u00edvess\u00e9g\u00e9\u00e9rt ez\u00faton is el\u0151re k\u00f6sz\u00f6netet mondunk. Ezen rekordversenyn\u00e9l handicapol\u00e1s nincsen, teh\u00e1t csak az abszol\u00fat gyors, m\u00e9gpedig a h\u00e1rom leggyorsabb haj\u00f3 kap jutalmat (haj\u00f3plakettet), ezek is csak azon esetben, ha menetidej\u00fck 24 \u00f3r\u00e1n\u00e1l nem t\u00f6bb. Egy versenyz\u0151 a foly\u00f3 \u00e9vben legfeljebb k\u00e9tszer indulhat. A foly\u00f3 \u00e9vben el\u00e9rt legjobb id\u0151 lesz az 1922. \u00e9vi hasonl\u00f3 ki\u00edr\u00e1s minim\u00e1lis ideje, a rekord, amelyet lehet\u0151leg jav\u00edtani kell
\n
\n [1]
\n <\/a>
\n .\u201d
\n <\/em>\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n A rekord, amelyet lehet\u0151leg jav\u00edtani kell
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A korh\u0171 versenyki\u00edr\u00e1s alapj\u00e1n teh\u00e1t r\u00f6viden arr\u00f3l van sz\u00f3, hogy tetsz\u0151legesen Keszthelyr\u0151l vagy Kenes\u00e9r\u0151l is neki lehet v\u00e1gni a t\u00e1vnak, ez szabadon eld\u00f6nthet\u0151. A d\u00f6nt\u00e9st k\u00f6vet\u0151en ir\u00e1ny a vas\u00fat\u00e1llom\u00e1s, am\u00edg a csapat a haj\u00f3val a keszthelyi vagy a kenesei m\u00f3l\u00f3j\u00e1n\u00e1l v\u00e1rakozik. A csapat egyik tagja a vas\u00fat\u00e1llom\u00e1son pecs\u00e9teltet, id\u0151t \u00e9s al\u00e1\u00edr\u00e1st k\u00e9r a jegyp\u00e9nzt\u00e1rn\u00e1l, azt\u00e1n spuri a kik\u00f6t\u00e9si ponthoz, beugr\u00e1s a haj\u00f3ba.\n<\/p>\n

\n Ezt k\u00f6vet\u0151en a lehet\u0151 leggyorsabban v\u00e9gig kell vitorl\u00e1zni a t\u00e1vot, gyors kik\u00f6t\u00e9s, egy csapattag ism\u00e9t nyak\u00e1ba veszi a l\u00e1b\u00e1t \u00e9s fut\u00e1s megint a M\u00c1V vas\u00fati jegyp\u00e9nzt\u00e1rhoz: pecs\u00e9t, id\u0151r\u00f6gz\u00edt\u00e9s (\u00f3ra, perc) al\u00e1\u00edr\u00e1s \u00e9s nagy mosoly, \u00f6r\u00f6m vagy j\u00f6n az \u201eaztakutyaf\u00e1j\u00e1t legk\u00f6zelebb ism\u00e9t megpr\u00f3b\u00e1ljuk\u201d, persze enn\u00e9l lehet cifr\u00e1bb gondolat is, nek\u00fcnk minden esetre az el\u0151bbi jutott.\n<\/p>\n

\n
\n Eddigi rekorderek, a teljess\u00e9g ig\u00e9nye n\u00e9lk\u00fcl
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n A legels\u0151 rekord a Pelso nev\u0171 joll\u00e9hoz k\u00f6t\u0151dik, amely 1921-ben er\u0151s \u00e9szaki sz\u00e9lben Kenes\u00e9r\u0151l indulva 7 \u00f3ra 12 perc alatt ment v\u00e9gig, a tiszta ideje teh\u00e1t 6 \u00f3ra 42 perc lett. Sz\u00e1mos rekord sz\u00fcletett az\u00f3ta, az egytest\u0171 rekord Majt\u00e9nyi Szabolcs \u00e9s csapat\u00e1hoz f\u0171z\u0151dik, akik 2007. okt\u00f3ber\u00e9ben Assoval \u00e1ll\u00edtott\u00e1k fel a 3 \u00f3ra 41 perces kompenz\u00e1ci\u00f3s id\u0151vel cs\u00f6kkentett rekordot, ami igen csak j\u00f3 id\u0151nek sz\u00e1m\u00edtott.\n<\/p>\n

\n Eltelt n\u00e9gy \u00e9v, 2011-et \u00edrunk, amikor Rajnai Istv\u00e1n csapata a HUNCAT t\u00edpus\u00fa katamar\u00e1nnal k\u00f6zel 1 \u00f3r\u00e1t jav\u00edt a kor\u00e1bbi rekordon, az \u00faj rekord ekkor ker\u00fcl el\u0151sz\u00f6r 3 \u00f3ra al\u00e1, a rekordid\u0151 pedig 2 \u00f3ra 42 perc lett. A HUNCAT Keszthelyr\u0151l indult \u00e9s szint\u00e9n er\u0151s \u00e9szaki sz\u00e9lben v\u00e1gtatott v\u00e9gig Kenes\u00e9ig 25 csom\u00f3s cs\u00facssebess\u00e9get is el\u00e9rve.\n<\/p>\n

\n 2013 j\u00falius\u00e1ban egyszerre k\u00e9t haj\u00f3 is tov\u00e1bb tudta jav\u00edtani a kor\u00e1bbi rekordid\u0151t, r\u00e1ad\u00e1sul ugyanazon a napon. El\u0151sz\u00f6r Forg\u00e1cs Zolt\u00e1n \u00e9s Jankovics G\u00e1bor egy F20-as Nacr\u00e1val d\u00f6nt\u00f6ttek cs\u00facsot Kenes\u00e9r\u0151l Keszthelyre vitorl\u00e1zva, az \u0151 idej\u00fck 2 \u00f3ra 32 perc, teh\u00e1t 10 perccel jobb, mint a kor\u00e1bbi Huncat rekord, majd kev\u00e9ssel ezt k\u00f6vet\u0151en a Fifty-Fifty J\u00f3zsa Marci \u00e9s csapata vitorl\u00e1zott 2 \u00f3ra 22 perces rekordot, tov\u00e1bbi 10 percet jav\u00edtva az kor\u00e1bbi rekordon, \u00edgy h\u00e1t ez lett az \u00faj id\u0151 amit meg kellett d\u00f6nteni.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Nekifutottunk\u2026
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Az idei szezonunk nem indult t\u00fal f\u00e9nyesen, sz\u00e1mos technikai probl\u00e9m\u00e1t kellett \u00e1thidalni, amit az \u00faj GC32-es kifejezetten \u00faj technol\u00f3gi\u00e1ja \u00e9s a csapatunk sz\u0171nni nem akar\u00f3 innov\u00e1ci\u00f3s v\u00e1gya okozott. L\u00e9p\u00e9sr\u0151l l\u00e9p\u00e9sre \u00e9p\u00edtkezt\u00fcnk, a k\u00e9kszalagon m\u00e1r meg tudtuk villantani, hogy az \u00faj haj\u00f3 mire lehet k\u00e9pes. Sokat vitorl\u00e1ztunk \u00e9s tanultunk az idei \u00e9vben, ezt folytatjuk j\u00f6v\u0151re is sz\u00e1mos \u00faj megold\u00e1ssal k\u00e9sz\u00fclve. \u00c9szre sem vett\u00fck \u00e9s a szezon m\u00e1r a h\u00e1tunk m\u00f6g\u00f6tt volt, r\u00e1ad\u00e1sul az elm\u00falt hetekben nem is vitorl\u00e1ztunk, ez\u00e9rt k\u00e9t dolgot roppant m\u00f3don v\u00e1rtunk: egyr\u00e9szt, hogy meg\u00e9rkezzenek a GC \u00faj alkatr\u00e9szei, m\u00e1sr\u00e9szt j\u00f6tt az \u00e9vadz\u00e1r\u00f3 F18-as katamar\u00e1n verseny, r\u00e1ad\u00e1sul kifejezetten b\u00edztat\u00f3 volt az el\u0151rejelz\u00e9s. Sajnos az el\u0151rejelz\u00e9s annyira biztat\u00f3 volt, hogy az \u00e9vadz\u00e1r\u00f3 versenyt a rendez\u0151k lemondt\u00e1k, \u00edgy sz\u0171nni nem akar\u00f3 hi\u00e1ny\u00e9rzet\u00fcnk keletkezett, amit valahogyan orvosolni kellett\u2026\n<\/p>\n

\n Ekkor mer\u00fcl fel, hogy mi lenne, ha megpr\u00f3b\u00e1ln\u00e1nk egy KK rekordk\u00eds\u00e9rletet, hiszen azt a csapat am\u00fagy is tervezte, ha nem id\u00e9n, akkor legfeljebb j\u00f6v\u0151 tavasszal. Felbuzdulva a spont\u00e1n \u00f6tleten, p\u00e1r r\u00f6vid telefon ut\u00e1n egy\u00e9rtelm\u0171v\u00e9 v\u00e1lt, hogy mindenki benne van a \u201ebuliban\u201d, egyed\u00fcl Lange Petit d\u00f6nt\u00f6tte le a l\u00e1b\u00e1r\u00f3l egy gal\u00e1d v\u00edrus, p\u00f3tolhatatlan Petinket valahogy m\u00e9giscsak p\u00f3tolni kellett, \u00edgy helyette Kaiser Laci \u00fclt fel a hull\u00e1mvas\u00fatra. A szok\u00e1sos stabil csapattagok r\u00f6gt\u00f6n k\u00e9szen \u00e1lltak a kalandra, \u00edgy K\u00f6v\u00e9r Laci alias Apa a BL ura \u00e9s parancsol\u00f3ja, Fekete Andris alias Somi, aki egy budapesti csal\u00e1di kir\u00e1ndul\u00e1st halasztott a rekordk\u00eds\u00e9rlet miatt, V\u00e1ndor Robi alias Rubik megszokott korm\u00e1nyosuk, akinek lassan rep\u00fcl\u0151re is lesz jogsija \u00e9s Kalocsai Zsolt alias Kacsa a GC32 csapat gr\u00fcndol\u00f3ja v\u00e1rt\u00e1k a nagy menetet. Mindenk\u00e9ppen eml\u00edt\u00e9st \u00e9rdemel Turos Laci, aki alaszkai k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt k\u00eds\u00e9rt minket a motorosban \u00e9s \u00fcgyelt a rekordk\u00eds\u00e9rlet biztons\u00e1gos kivitelez\u00e9s\u00e9re, Cserta G\u00e1bor, aki fantasztikus fot\u00f3kat k\u00e9sz\u00edtett a menetr\u0151l, valamint Kopasz Bal\u00e1zs, aki pedig az on-line nyomk\u00f6vet\u00e9st tette lehet\u0151v\u00e9 Lange Peti pedig a partr\u00f3l on-line k\u00f6zvet\u00edtett \u00e9s komment\u00e1lt. Nem volt k\u00e9rd\u00e9s a csapat \u00f6ssze\u00e1llt!\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n Belev\u00e1gtunk\u2026
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Szerd\u00e1n \u00e9s cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n rendesen f\u00fcty\u00fclt az \u00e9szaki sz\u00e9l, komoly hidegfront bet\u00f6r\u00e9s volt, \u00edgy \u00fagy d\u00f6nt\u00f6tt\u00fcnk, hogy a m\u00e9g mindig kitart\u00f3an f\u00faj\u00f3 \u00e9szaki sz\u00e9lben p\u00e9nteken v\u00e1gunk neki a t\u00e1vnak. Reggel 8 \u00f3rakor tal\u00e1lkoztunk Balatonlell\u00e9n a lellei Bavaria Yacht Clubban, a GC32 otthon\u00e1ban. Kor\u00e1n reggel m\u00e9g 30 csom\u00f3 feletti sz\u00e9l f\u00fajt, \u00edgy k\u00e9ts\u00e9ges volt, hogy tudunk-e daruzni. F\u00e9l t\u00edzre kicsit csillapodott a sz\u00e9l, \u00edgy \u00f3vatosan nagy k\u00f6r\u00fcltekint\u00e9ssel v\u00edzre tett\u00fck az RSM DTM Sailing Team GC32-es katamar\u00e1nj\u00e1t.\n<\/p>\n

\n A rep\u00fcl\u0151 katamar\u00e1noz\u00e1s a vitorl\u00e1z\u00e1s forma 1-es kateg\u00f3ri\u00e1ja, \u00edgy a technika ellen\u0151rz\u00e9se minden menet el\u0151tt k\u00f6telez\u0151, hiszen a csapat \u00e9ps\u00e9ge mindenek el\u0151tt j\u00e1r. Miut\u00e1n ezen is t\u00fal voltunk a szok\u00e1sos rep\u00fcl\u0151 \u00fczemm\u00f3dban \u00e1tvontattuk a katamar\u00e1nt Kenes\u00e9re, gyorsan felszerelt\u00fcnk \u00e9s Kacsa \u2013azaz szem\u00e9lyem- m\u00e1r ment is az \u00e1llom\u00e1sra a szok\u00e1sos fut\u00e1st teljes\u00edteni. Az \u00e1llom\u00e1son a fekete vizesre \u00e1zott ruh\u00e1zattal els\u0151re valamilyen M\u00c1V ellen\u0151r\u00f6k ellen\u0151r\u00e9nek n\u00e9zhettek, hiszen a pecs\u00e9t \u00e9s az al\u00e1\u00edr\u00e1s k\u00e9r\u00e9sekor azt k\u00e9rdezt\u00e9k, hogy melyik vonat menetrendj\u00e9t k\u00edv\u00e1nom ellen\u0151rizni \u00e9s egy\u00e9bk\u00e9nt meg \u201ebecssz\u00f3 minden pontosan \u00e9rkezik\u201d. Gyorsan pr\u00f3b\u00e1ltam megnyugtatni a p\u00e9nzt\u00e1rost, hogy vitorl\u00e1z\u00f3 vagyok nem M\u00c1V ellen\u0151r, \u00edgy k\u00e9tked\u0151 mosollyal m\u00e1r nyomta is a pecs\u00e9tet az el\u0151re erre a c\u00e9lra k\u00e9sz\u00edtett nyomtatv\u00e1nyra, r\u00e1\u00edrta az id\u0151t: 13 \u00f3ra 22 perc. Ezt k\u00f6vet\u0151en gyors fut\u00e1s, indul\u00e1s 13 \u00f3ra 27 perckor Kenes\u00e9r\u0151l.\n<\/p>\n

\n A kor\u00e1bbi 20 csom\u00f3 feletti sz\u00e9l folyamatosan gyeng\u00fclt a keleti medenc\u00e9ben, \u00edgy 10 csom\u00f3 k\u00f6r\u00fcli sz\u00e9lben v\u00e1gtunk neki a t\u00e1vnak. Kenes\u00e9t\u0151l a Tihanyi cs\u0151ig 17-20 csom\u00f3s sebess\u00e9ggel haladtunk, a haj\u00f3t nagyr\u00e9szt siker\u00fclt teljesen a leveg\u0151ben tartani, a szignifik\u00e1ns sz\u00e9lkihagy\u00e1sokt\u00f3l eltekintve, amikor 10 csom\u00f3 k\u00f6r\u00fcli sebess\u00e9gre esett vissza sebess\u00e9g\u00fcnk. A rep\u00fcl\u00e9s \u00e9lvezetes volt, az es\u0151cseppek kisebb t\u0171k\u00e9nt szurk\u00e1lt\u00e1k az arcunkat, k\u00e9tszer kem\u00e9nyen belecsap\u00f3dtunk a Balaton v\u00edz\u00e9be. Az els\u0151 kem\u00e9ny landol\u00e1s sor\u00e1n Kaiser Laci tigrisbukfence az els\u0151 h\u00e1l\u00f3ban meg\u00f6rvendeztette a csapatot. A nagyobb C0-t nem hoztuk el, \u00edgy be kellett \u00e9rni a kisebbel, ami folyamatosan fenn volt, ezt Apa kitart\u00f3an cs\u00f6rl\u0151zte, Kacsa a nagyvitorl\u00e1t kezelte, Somi meg int\u00e9zett minden m\u00e1st, kisebb megnyugv\u00e1st k\u00f6vet\u0151en a travellert. A keleti medenc\u00e9ben a cs\u00facssebess\u00e9g\u00fcnk 23,2 csom\u00f3 volt (43 km\/h), \u00f6sszess\u00e9g\u00e9ben tisztess\u00e9ges \u00e1tlagsebess\u00e9ggel haladtunk Tihany fel\u00e9. A Tihanyi takar\u00e1sba 14 \u00f3rakor \u00e9rt\u00fcnk, a j\u00f3 sz\u00e9lir\u00e1nynak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en 7 perc alatt \u00e1thaladtunk a cs\u00f6v\u00f6n. Ekkor 10 csom\u00f3 k\u00f6r\u00fcli \u00e1tlaggal haladtunk, nem v\u00e9letlen\u00fcl mer\u00fclt fel a csapatban, hogy milyen j\u00f3 lett volna, ha 2 \u00f3r\u00e1val kor\u00e1bban indulunk, hiszen ekkor l\u00e9nyegesen jobbak voltak a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Tihany ut\u00e1n eg\u00e9szen Balatonakali magass\u00e1g\u00e1ig a sz\u00e9l az \u00e9szaki front erej\u00e9t meghazudtolta, ez\u00e9rt messze nem tudtuk kihaszn\u00e1lni a GC32 menettulajdons\u00e1gait, \u00edgy nem volt m\u00e1st tenni Rubiknak \u00e9lesebben kellett vinnie a j\u00e1rg\u00e1nyt , mint a tervezett 248 fokos ir\u00e1ny, a megtett t\u00e1v \u00edgy n\u00f6vekedett. A C0-t is le kellett szedni, ami egyre jobban d\u00f6nt\u00f6tte a f\u00e9lszeles menetben a haj\u00f3t, maradt a fok \u00e9s a nagyvitorla, de \u00edgy is rep\u00fclt\u00fcnk. Balatonsz\u00e1rsz\u00f3t el\u00e9rve m\u00e1r l\u00e1tszott, hogy a sz\u00e9l folyamatosan friss\u00fclni fog, innen m\u00e1r az \u00e1tlagsebess\u00e9g folyamatosan 20 csom\u00f3 felett volt.\n<\/p>\n

\n Sz\u00e1rsz\u00f3t k\u00f6vet\u0151en egyre gyorsult a GC32 \u00e9s az ir\u00e1nysz\u00f6g is kit\u0171n\u0151 volt, 22 csom\u00f3 k\u00f6r\u00fcl sz\u00e1rnyaltunk, majd Balatonbogl\u00e1r ut\u00e1n a sebess\u00e9g\u00fcnk folyamatosan 25 csom\u00f3 f\u00f6l\u00e9 ker\u00fclt, ekkorra a t\u00e1rsalg\u00e1si sz\u00f3kincs k\u00e9t alapvet\u0151 sz\u00f3ra sz\u0171k\u00fclt: nyiss, z\u00e1rj (m\u00e1rmint a fokot \u00e9s a nagyvitorl\u00e1t)! A Badacsonytomaj-Fony\u00f3d tengelyt el\u00e9rve a rep\u00fcl\u0151 haj\u00f3 igaz\u00e1n elem\u00e9ben \u00e9rezhette mag\u00e1t – hiszen a sebess\u00e9g tov\u00e1bb n\u0151t – ekkor \u00e9rt\u00fck el a kor\u00e1bban m\u00e1r megtapasztalt cs\u00facssebess\u00e9g\u00fcnket, ami 30,3 csom\u00f3 volt. A gy\u00f6r\u00f6ki cs\u00fccsk\u00f6t 15 \u00f3ra 25 perckor \u00e9rintett\u00fck, ekkor m\u00e1r l\u00e1tszott, hogy az elm\u00falt 1 \u00f3ra sz\u00e1rnyal\u00e1s\u00e1nak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en meglesz az \u00faj rekord, a k\u00e9rd\u00e9s mind\u00f6ssze annyi volt, hogy siker\u00fcl-e 2 \u00f3ra alatt teljes\u00edteni a t\u00e1vot?\n<\/p>\n

\n
\n Megcsin\u00e1ltuk\u2026
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n Gy\u00f6r\u00f6kt\u0151l kevesebb, mint 20 perc alatt siker\u00fclt el\u00e9rn\u00fcnk a keszthelyi m\u00f3l\u00f3t, majd ism\u00e9t gyors fut\u00e1s \u00e9s pecs\u00e9tel\u00e9s a keszthelyi vas\u00fat\u00e1llom\u00e1son. Szerencs\u00e9re nem volt nagy sor a p\u00e9nzt\u00e1rn\u00e1l, no meg a TEK-es jelmezem hat\u00e1s\u00e1ra gyors adminisztr\u00e1ci\u00f3 k\u00f6vetkezett, a regisztr\u00e1lt id\u0151 pedig 15 \u00f3ra 49 perc volt, \u00edgy 2014. okt\u00f3ber 24-\u00e9n megsz\u00fcletett az els\u0151 2 \u00f3ra alatti Kenese-Keszthely rekord: 1 \u00f3ra 57 perc.\n<\/p>\n

\n
\n Sailing Team RSM DTM Hungary KK csapattagok:
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n V\u00e1ndor R\u00f3bert\n<\/p>\n

\n K\u00f6v\u00e9r Laszl\u00f3\n<\/p>\n

\n Fekete Andr\u00e1s\n<\/p>\n

\n Kaiser L\u00e1szl\u00f3\n<\/p>\n

\n Kalocsai Zsolt\n<\/p>\n

\n
\n [1]
\n <\/a>
\n Forr\u00e1s: Budapest, 1921. \u00e1prilis 15. A Balatoni Yacht Club v\u00e1lasztm\u00e1nya\n<\/p>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Cserta G\u00e1bor
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\u00dct\u0151s szezonz\u00e1r\u00f3: \u00faj Kenese-Keszthely rekordot \u00e1ll\u00edtott fel az RSM DTM Sailing Team Hihetetlen, de megcsin\u00e1ltunk: 1 \u00f3ra 57 perc a Balaton hosszanti \u00e1tvitorl\u00e1z\u00e1s\u00e1nak \u00faj rekordja, amely 2014. okt\u00f3ber 24-\u00e9n d\u0151lt meg, a rekordot az RSM DTM Sailing Team GC32-es katamar\u00e1nja \u00e1ll\u00edtotta be, a kor\u00e1bbi id\u0151 \u00edgy 25 perccel ker\u00fclt megjav\u00edt\u00e1sra, amelyet a k\u00e9t\u00e1rbocos Fifty-Fifty katamar\u00e1n […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":6588,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1262,591,268],"sailing_author":"Kacsa","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/582"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=582"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/582\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6588"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=582"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=582"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=582"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}