{"id":590,"date":"2014-10-02T09:13:00","date_gmt":"2014-10-02T07:13:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/10\/02\/szubjektiv-beszamolo-a-2014-evi-470-es-magyar-bajnoksagrol\/"},"modified":"2017-08-02T00:00:56","modified_gmt":"2017-08-01T22:00:56","slug":"szubjektiv-beszamolo-a-2014-evi-470-es-magyar-bajnoksagrol","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/10\/02\/szubjektiv-beszamolo-a-2014-evi-470-es-magyar-bajnoksagrol\/","title":{"rendered":"Szubjekt\u00edv besz\u00e1mol\u00f3 a 2014. \u00e9vi 470-es Magyar Bajnoks\u00e1gr\u00f3l"},"content":{"rendered":"

\n tov\u00e1bb\u00e1 az oszt\u00e1ly j\u00f6v\u0151k\u00e9p\u00e9r\u0151l n\u00e9h\u00e1ny gondolat.\n<\/p>\n

\n
\n Tervek
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n 4 versenynap, sz\u00e9l, naps\u00fct\u00e9s, 12 futam, 15 indul\u00f3.\n<\/p>\n

\n
\n Val
\n <\/span>
\n
\n \u00f3s
\n <\/span>
\n
\n \u00e1g
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n 2,5 versenynap, 7 futam, 1-4 bft \u00e9szaki sz\u00e9l, jellemz\u0151en felh\u0151s id\u0151, 10 indul\u00f3. A tervek k\u00f6z\u00fcl mind\u00f6ssze az indul\u00f3 egys\u00e9gek sz\u00e1m\u00e1ra lehetett nek\u00fcnk versenyz\u0151knek r\u00e1hat\u00e1sunk, de sajnos a vitorl\u00e1z\u00f3k rem\u00e1lma, a vis maior ebbe is belesz\u00f3lt. Ugyanis t\u00f6bb egys\u00e9g betegs\u00e9g, illetve munkahelyi elfoglalts\u00e1g miatt nem tudott rajthoz \u00e1llni.\n<\/p>\n

\n OB 1. nap\n<\/p>\n

\n H\u00e1rom futam az er\u0151sen v\u00e1ltoz\u00f3 ir\u00e1ny\u00fa, v\u00e1ltoz\u00f3 er\u0151ss\u00e9g\u0171 ( 1-4 bft), \u00e9szakias sz\u00e9lben. A meglehet\u0151sen hektikus id\u0151j\u00e1r\u00e1s (esetenk\u00e9nt 30 fokn\u00e1l nagyobb sz\u00e9lfordul\u00f3k, le\u00e1ll\u00f3 sz\u00e9l) rendre sz\u00e9tzil\u00e1lta a mez\u0151nyt. A j\u00f3 oldal v\u00e1laszt\u00e1ssal, \u00e9s cs\u00edkvad\u00e1szattal nagyon el lehetett szakadni. Ezt a Margitics-Serke p\u00e1ros k\u00e9t \u00edzben is megmutatta, ugyanis az els\u0151 \u00e9s harmadik futamot „l\u00e1t\u00f3t\u00e1vols\u00e1gon k\u00edv\u00fcl” nyert\u00e9k. A 2. futamban korrig\u00e1lt\u00e1k a korai rajtjukat, igy itt elsz\u00e1llt az es\u00e9ly a mesterh\u00e1rmas kivitelez\u00e9s\u00e9re. Ebben a futamban a Bihary-Bihary testv\u00e9reknek sz\u00f3lt a duda.\n<\/p>\n

\n A mez\u0151nynek volt egy 6-7 f\u0151s magja, akik \u00e1ltal\u00e1noss\u00e1gban egy\u00fctt vitorl\u00e1ztak sok adok- kapokkal, gyakori poz\u00edci\u00f3 cser\u00e9kkel. Erre k\u00e9t mark\u00e1ns esetet eleven\u00edtek fel az al\u00e1bbiakban:\n<\/p>\n

\n Czetl-Mih\u00e1ly p\u00e1ros az els\u0151 futamban sz\u00e9pen vitorl\u00e1zva, magabiztos m\u00e1sodik helyr\u0151l esett vissza az utols\u00f3 h\u00e1tsz\u00e9l szakaszon a meg\u00e1ll\u00f3 sz\u00e9lben az 5. helyre!\n<\/p>\n

\n Huber-Kiska a 3. futamban t\u00f6bb sz\u00e1z m\u00e9teres h\u00e1tr\u00e1nyb\u00f3l az utols\u00f3 szakaszon felj\u00f6tt a 2. helyre! Itt a Margitics-Serke egys\u00e9g vezetett, Gyapjas-P\u00e9ch Bihary\u00e9kkal folytatott a b\u0151szeles befut\u00f3 szakaszon nagy csat\u00e1t jelent\u0151s el\u0151ny birtok\u00e1ban. Ut\u00f3bbiak a befut\u00f3 el\u0151tti h\u00e1tsz\u00e9l b\u00f3ja v\u00e9tel\u00e9t k\u00f6vet\u0151en kihauzoltak, \u00e9s a c\u00e9l fel\u00e9 vitorl\u00e1ztak egym\u00e1sra figyelve a legr\u00f6videbb \u00faton spivel. Az \u0151ket k\u00f6vet\u0151 „egy\u00fctt\u00e1ll\u00e1s” , viszont az id\u0151k\u00f6zben meg\u00e1ll\u00f3 sz\u00e9lben, a b\u00f3j\u00e1t elhagyva a d\u00e9li part ir\u00e1ny\u00e1ba vitorl\u00e1zott tov\u00e1bb, \u00e9s az id\u0151k\u00f6zben kialakul\u00f3 sz\u00e9lkifli p\u00fapos r\u00e9sz\u00e9n haulzolva \u00e9les menetben has\u00edtott a befut\u00f3 ir\u00e1ny\u00e1ba szint\u00e9n spivel. Gyapi\u00e9k \u00e9s Bihary\u00e9k a p\u00e1lya sz\u00e9lcsendes oldal\u00e1n megd\u00f6bbenve tapasztalhatt\u00e1k, hogy a messzi t\u00e1volb\u00f3l meg\u00e9rkeztek Huber\u00e9k a 2. helyre.\n<\/p>\n

\n Egyebekben:\n<\/p>\n

\n k\u00e9s\u0151n j\u00f6tt meg a sz\u00e9l, sz\u00fcrk\u00fcletben pakolt \u00f6ssze a mez\u0151ny, s\u00f6t\u00e9t\u00e9d\u00e9sre \u00e9rtek haza a szervez\u0151k, versenyz\u0151k. De ez \u00edgy volt j\u00f3, egy Bajnoks\u00e1got er\u0151ltetni kell, k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen, ha olimpiai oszt\u00e1lyok v\u00e9telkednek.\n<\/p>\n

\n Az \u00e9l\u00e9n pontegyenl\u0151s\u00e9ggel:\n<\/p>\n

\n 1. Margitics-Serke\n<\/p>\n

\n 2. Bihary-Bihary\n<\/p>\n

\n OB 2. nap\n<\/p>\n

\n H\u00e1rom * 1. Ez a mai m\u00e9rlege a Gyapjas-P\u00e9ch egys\u00e9gnek. A bizony\u00edtv\u00e1nyban nem mutatna j\u00f3l, de egy 470-es versenyen megs\u00fcvegelend\u0151 teljes\u00edtm\u00e9ny. Margitics-Serke ma egy 2, 4, 4-et ment, ami a napi \u00f6sszes\u00edt\u00e9sben a 2. legjobb eredm\u00e9ny (10 pont). A napi teljes\u00edtm\u00e9ny\u00fck alpj\u00e1n bronzos helyen v\u00e9geztek 11 ponttal Bihary\u00e9k (3,5,3) \u00e9s Borsos\u00e9k (2,2,7). \u00d6sszes\u00edt\u00e9sben Gyapjas-P\u00e9ch, Margitics-Serke, Bihary-Bihary sorrenddel fordulunk a 3. versenynapra.\n<\/p>\n

\n Tr\u00fckk\u00f6s nap volt, hasonl\u00f3 k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6zepette versenyzett a mez\u0151ny, mint az 1. napon.\n<\/p>\n

\n OB 3. nap\n<\/p>\n

\n V\u00e1rakoz\u00e1ssal kezdt\u00fcnk (pinyo forg\u00f3, telefonok nyomkod\u00e1sa, sakk, egy\u00e9b parti tev\u00e9kenys\u00e9gek).\n<\/p>\n

\n D\u00e9lut\u00e1n kiment\u00fcnk, v\u00edzen v\u00e1rakoz\u00e1s…azt\u00e1n megj\u00f6tt egy gyenge \u00e9szaki, amiben tudtunk egy futamot z\u00e1rni a m\u00e1sodik k\u00f6r tetej\u00e9n befuttatott p\u00e1ly\u00e1n. Els\u0151 cirk\u00e1l\u00f3 taktik\u00e1ja egy\u00e9rtelm\u0171nek t\u0171nt, a mez\u0151ny 99 sz\u00e1zal\u00e9kban ezt val\u00f3s\u00edtotta meg. Lee rajt, hosszan menni jobbcsap\u00e1son, lelp\u00f6rg\u00e9sekre kicsit igaz\u00edtani, majd b\u00f3javonal k\u00f6rny\u00e9k\u00e9n menni egy hossz\u00fa balcsap\u00e1st. Borsos\u00e9k a mez\u0151nyt\u0151l jobbra takkoltak fel, \u00e9s v\u00e9g\u00fcl nekik lett igazuk. Szorosan m\u00f6g\u00f6tt\u00fck \u00e9rt\u00e9k fel Gyapi\u00e9k, majd a B\u00f6d\u00f6r-Varr\u00f3 p\u00e1ros fordult 3. helyen. Hatsz\u00e9lben Gyapi\u00e9k egyb\u0151l kihaulzoltak, a balr\u00f3l \u00e9rkez\u0151 friss\u00fcl\u00e9seken indultak lefel\u00e9, Borsos\u00e9k mentek ejtve a legtov\u00e1bb, \u0151k a tengelyt\u0151l jobbra, m\u00edg a B\u00f6d\u00f6r-Varr\u00f3 tengelyt\u0151l enyh\u00e9n balra h\u00e1tszelezett. Elt\u00e9r\u0151 sz\u00e9ltaktik\u00e1val, de mind a 3 egys\u00e9g tal\u00e1lt megfelel\u0151 er\u0151ss\u00e9g\u0171 szelet, \u00edgy a haj\u00f3k k\u00f6z\u00f6tti k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g csek\u00e9ly maradt. A mez\u0151ny hasonl\u00f3an osztozott az el\u0151bbi h\u00e1rom vari\u00e1ci\u00f3n, keresve k\u00f6zben a legt\u00f6bb szelet. H\u00e1tsz\u00e9l v\u00e9g\u00e9n Gyapi\u00e9k, Borsos\u00e9k, B\u00f6d\u00f6r-Varr\u00f3 volt a sorrend. A cirk\u00e1l\u00f3 szakasz sz\u00e9lk\u00e9pe jelent\u0151sen \u00e1trendez\u0151dott. A p\u00e1lya jobb oldal\u00e1n t\u00f6bb sz\u00e9l f\u00fajt, azonban, a bal oldalon v\u00e1rhat\u00f3 volt egy mark\u00e1ns lep\u00f6rg\u00e9s, esetleges er\u0151s\u00f6d\u00e9ssel. Gyapi\u00e9k igyekeztek jobbra menni a le\u00e1ll\u00f3 sz\u00e9l utols\u00f3 morzs\u00e1ival, Borsos\u00e9k k\u00f6z\u00e9p jobbra, B\u00f6d\u00f6r-Varr\u00f3 balra takkolt. Mez\u0151ny z\u00f6me a jobbra taktik\u00e1n volt, kiv\u00e9ve Weinber-B\u00f6r\u00f6cz, \u00e9s Nyeste-Pint\u00e9r. A jobb oldal el\u0151sz\u00f6r megcs\u00faszott, majd j\u00f6tt a bal p\u00f6rg\u00e9s sz\u00e9llel, igy a v\u00e9g\u00e9n jobb lett a bal, majdnem. Borsos\u00e9k eleg\u00e1nsan \u00e9s higgadtan feligazitottak a b\u00f3ja vonal\u00e1ig B\u00f6d\u00f6r\u00e9k el\u00e9 al\u00e1, majd az \u0151ket hamarabb el\u00e9r\u0151 lep\u00f6rg\u00e9st kihaszn\u00e1lva be\u00e1lltak a m\u00e1sik egys\u00e9g vonal\u00e1ba, \u00e9s befutottak els\u0151 helyen. 2. B\u00f6d\u00f6r-Varr\u00f3, Gyapi\u00e9k 3. Azt\u00e1n Margitics-Serke, Weinber-B\u00f6r\u00f6cz, Nyeste-Pint\u00e9r sorrend alakult ki.\n<\/p>\n

\n Kis kit\u00e9r\u0151 az oszt\u00e1ly j\u00f6v\u0151j\u00e9t illet\u0151en.\n<\/p>\n

\n Nyeste Gabi doktor 40 \u00e9vesen, Bigi (Bar\u00e1th G\u00e1bor) \u00f6szt\u00f6nz\u00e9s\u00e9re \u00fclt be egy 470-esbe, r\u00e1ad\u00e1sul az OB-n. Ez volt korm\u00e1nyosk\u00e9nt az els\u0151 vizre sz\u00e1ll\u00e1sa. Teh\u00e1t van \u00e9let 40 felett is, hetvenesbe is, beugr\u00f3k\u00e9nt is! Cetli m\u00e9g n\u00e1la is id\u0151sebb, t\u00f6bb mint 25 \u00e9v aktiv hetvenes m\u00falttal rendelkezik, illetve e sorok \u00edr\u00f3ja is k\u00f6zeledik m\u00e1r a negyvenhez. Hogy mi\u00e9rt irom mindezt? Mert \u00fajfent aj\u00e1nlom kedves volt hetvenesez\u0151 sportt\u00e1rsaim figyelm\u00e9be, ideje lenne m\u00e1r vissza\u00fclni, hiszen Tudod, tudom, hogy hi\u00e1nyzik ez Neked, csak eddig nem merted magadnak sem bevallani ;).\n<\/p>\n

\n M\u00e1sr\u00e9szr\u0151l aj\u00e1nlom ezt az oszt\u00e1lyt mindenki m\u00e1s figyelm\u00e9be, aki szereti, ha \u00e9les menetben is siklik alatta a haj\u00f3, \u00e9s nem kell v\u00e1rni a b\u0151szeles szakaszokig.\n<\/p>\n

\n H\u00e1rom huszas versenyz\u0151 (2 crew, 1 skipper) is kipr\u00f3b\u00e1lta a 70-es \u00e9rz\u00e9st, \u00e9s 2 ebb\u0151l m\u00e1r biztosan fel\u00fcl\u0151 is lesz! Kedves 420-as versenyz\u0151k! Szeretn\u00e9lek b\u00e1tor\u00edtani benneteket, hogy j\u00f6v\u0151re pr\u00f3b\u00e1lj\u00e1tok ki magatokat ebben az oszt\u00e1lyban is (legal\u00e1bb egy verseny erej\u00e9ig), hiszen ez lehet SZ\u00c1MOTOKRA a j\u00f6v\u0151 egyik \u00fatja. \u00c9s amikor a j\u00f6v\u0151re gondolok, nem kiz\u00e1r\u00f3lag azokr\u00f3l besz\u00e9lek, akik a nemzetk\u00f6zi mez\u0151ny elej\u00e9be t\u00f6rekszenek, hanem azokr\u00f3l a versenyz\u0151kr\u0151l is, akik egy komoly mez\u0151nyben szeretn\u00e9nek vitorl\u00e1zni.\n<\/p>\n

\n \u00c9s aj\u00e1nlom ezen sorokat mindazon nagyhaj\u00f3soknak a figyelm\u00e9be is, akik csapatukat jelenleg is kishaj\u00f3s, vagy volt kishaj\u00f3s versenyz\u0151kb\u0151l \u00e9p\u00edtik fel, vagy szeretn\u00e9k fel\u00e9p\u00edteni. Meg kell n\u00e9zni a komolyabb hazai oszt\u00e1lyok eredm\u00e9nylist\u00e1it (Asso, Melges), meg kell n\u00e9zni a Wild Joe, Fifty-Fifty st\u00e1bj\u00e1t stb. \u00e9s egy\u00e9rtelm\u0171 lesz, kishaj\u00f3z\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl szinte nincs (kiv\u00e9telek persze mindig vannak, de ezek sosem er\u0151s\u00edtik a szab\u00e1lyt!) -komoly- nagyhaj\u00f3z\u00e1s sem. Ut\u00f3bbi sportemberek\/mec\u00e9n\u00e1sok a j\u00f6v\u0151 csapat\u00e1t\/csapatukat a mostani olimpiai egys\u00e9gek t\u00e1mogat\u00e1s\u00e1val tudj\u00e1k – ak\u00e1r maguk sz\u00e1m\u00e1ra is – biztos\u00edtani..\n<\/p>\n

\n Jelenleg a BYC adja a mez\u0151ny gerinc\u00e9t, de akt\u00edv ezen a vonalon a Spari, a THE, a Kereked is, \u00e9s a BSFVK-nak, BHSE-nek, az ASE-nek valamint a Justitianak is van, volt a k\u00f6zelm\u00faltban aktiv versenyz\u0151je. Igyekeztem a teljess\u00e9gre t\u00f6rekedni, bocs\u00e1natot k\u00e9rek, ha kihagytam valakit. Vannak biztat\u00f3 h\u00edrek, hogy ezen k\u00f6r b\u0151v\u00fclni fog, \u00a0j\u00f6v\u0151re stabilan 10 feletti mez\u0151ny v\u00e1rhat\u00f3.\n<\/p>\n

\n J\u00f6v\u0151re a THE rendezi a veter\u00e1n VB-t, m\u00e1r most \u00e9rdemes lehet a felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9st, haj\u00f3beszerz\u00e9st megkezdeni.\n<\/p>\n

\n Aki szeretne a hetvenesez\u00e9s jelen\u00e9be (naprak\u00e9sz besz\u00e1mol\u00f3k, k\u00e9pek, vide\u00f3k, keres-k\u00edn\u00e1l, edz\u00e9s lehet\u0151s\u00e9g), illetve j\u00f6v\u0151j\u00e9be betekinteni, az keressen meg a facebookon (B\u00f6d\u00f6r Gergely) vagy a bodormajo@gmail.com cimen.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

tov\u00e1bb\u00e1 az oszt\u00e1ly j\u00f6v\u0151k\u00e9p\u00e9r\u0151l n\u00e9h\u00e1ny gondolat. Tervek 4 versenynap, sz\u00e9l, naps\u00fct\u00e9s, 12 futam, 15 indul\u00f3. Val \u00f3s \u00e1g 2,5 versenynap, 7 futam, 1-4 bft \u00e9szaki sz\u00e9l, jellemz\u0151en felh\u0151s id\u0151, 10 indul\u00f3. A tervek k\u00f6z\u00fcl mind\u00f6ssze az indul\u00f3 egys\u00e9gek sz\u00e1m\u00e1ra lehetett nek\u00fcnk versenyz\u0151knek r\u00e1hat\u00e1sunk, de sajnos a vitorl\u00e1z\u00f3k rem\u00e1lma, a vis maior ebbe is belesz\u00f3lt. Ugyanis […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[11],"tags":[],"sailing_author":"M\u00e1j\u00f3","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/590"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=590"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/590\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=590"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=590"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=590"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}