{"id":592,"date":"2014-09-30T07:34:00","date_gmt":"2014-09-30T05:34:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/09\/30\/katamaran-hetvege-alsoorson\/"},"modified":"2017-08-02T00:00:55","modified_gmt":"2017-08-01T22:00:55","slug":"katamaran-hetvege-alsoorson","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2014\/09\/30\/katamaran-hetvege-alsoorson\/","title":{"rendered":"Katamar\u00e1n h\u00e9tv\u00e9ge Als\u00f3\u00f6rs\u00f6n!"},"content":{"rendered":"
\n Belek\u00f3stoltak a katamar\u00e1noz\u00e1sba fiatal versenyz\u0151ink\n<\/p>\n
\n Sikeresen z\u00e1rult az els\u0151 katamar\u00e1n h\u00e9tv\u00e9ge Als\u00f3\u00f6rs\u00f6n!\n<\/p>\n
\n Sokan lelkesen t\u00e1mogatt\u00e1k a Nacra 17 Oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9g kezdem\u00e9nyez\u00e9s\u00e9t, amely a fiatal versenyz\u0151k\u00e9rt \u00e9s a magyar ut\u00e1np\u00f3tl\u00e1s t\u00fcz\u00e9nek \u00e9letben tart\u00e1s\u00e1\u00e9rt j\u00f6tt l\u00e9tre.\n<\/p>\n
\n K\u00f6sz\u00f6nj\u00fck sz\u00e9pen Cz\u00e9gai Petinek (Procelero SE) a motorost, Sz\u00e9kely Andr\u00e1snak (Katamar\u00e1n SE) a helysz\u00edn biztos\u00edt\u00e1s\u00e1t \u00e9s 20-as Nacra-t, Szilasy Lacinak \u00e9s Pozsonyi Tibinek az F18-asokat \u00e9s Juh\u00e1sz Tibinek az SL16-ost!\n<\/p>\n
\n A katamar\u00e1n az egytest\u0171 vitorl\u00e1z\u00e1st\u00f3l teljesen elt\u00e9r\u0151 \u00e9lm\u00e9nyt ny\u00fajt. Ebbe k\u00f3stolhatott bele az a h\u00fasz fiatal vitorl\u00e1z\u00f3, akik r\u00e9szt vettek az esem\u00e9nyen. \u00d6r\u00fclt\u00fcnk a nagy \u00e9rdekl\u0151d\u00e9snek, hiszen csak a h\u00e9t elej\u00e9n hirdett\u00fcnk, \u00e9s a Laser \u00e9s 470 oszt\u00e1lyoknak \u00e9pp versenye is volt. A sz\u00e9llel sajnos nem volt szerencs\u00e9nk, mindk\u00e9t napon csak 2-5 csom\u00f3 f\u00fajt; t\u00f6bb sz\u00e9lben m\u00e9g izgalmasabb lett volna a t\u00f6bbtest\u0171 vitorl\u00e1z\u00e1s, de b\u00edzunk benne, hogy nem ez volt az utols\u00f3 alkalom, hogy a sr\u00e1cok katamar\u00e1noztak!\n<\/p>\n
\n T\u00f6bb oszt\u00e1lyt is siker\u00fclt a h\u00e9tv\u00e9g\u00e9re \u00f6sszehoznunk, lehet\u0151v\u00e9 t\u00e9ve ezzel, hogy t\u00f6bbf\u00e9le katamar\u00e1nt is ki lehessen pr\u00f3b\u00e1lni.\n<\/p>\n
\n De h\u00e1t hogyan is csoportos\u00edtjuk a katamar\u00e1nokat?\n<\/p>\n
\n A later\u00e1l fel\u00fclet\u00e9nek form\u00e1ja alapj\u00e1n. Jelenleg n\u00e9gy csoportot k\u00fcl\u00f6n\u00edten\u00e9k el egym\u00e1st\u00f3l:\n<\/p>\n
\n -szkeges\n<\/p>\n
\n -egyenes uszonyos\n<\/p>\n
\n -\u00edves uszonyos\n<\/p>\n
\n -sz\u00e1rnyas vagy rep\u00fcl\u0151\n<\/p>\n
\n Ugyanebben a sorrendben n\u0151 a haj\u00f3k sebess\u00e9ge is. Egy haj\u00f3test sebess\u00e9g\u00e9t az ellen\u00e1ll\u00e1sa hat\u00e1rozza meg, melyben a h\u00e1rom legl\u00e9nyegesebb t\u00e9nyez\u0151: 1., a forma, 2., a vizes\u00edtett fel\u00fclet nagys\u00e1ga, 3., a vizes\u00edtett fel\u00fclet hossza.\n<\/p>\n
\n A vizes\u00edtett fel\u00fclet a szkeges \u00e9s az egyenes uszonyos haj\u00f3kn\u00e1l ugyanakkora, m\u00edg az \u00edvelt uszonyosn\u00e1l kicsit kisebb a fel\u00fclet nagys\u00e1ga, de a hossza azonos.\n<\/p>\n
\n A szkeges haj\u00f3kon a fel\u00fclet hossz\u00fa, ez\u00e9rt ez a leglassabb fajta. Az \u00edvelt uszony egy kicsit emeli a haj\u00f3t, ez\u00e9rt cs\u00f6kken az vizes\u00edtett fel\u00fclet, \u00edgy egy kis m\u00e9rt\u00e9kben, de gyorsabb az egyenes uszonyos haj\u00f3n\u00e1l. A rep\u00fcl\u0151 haj\u00f3nak a legkisebb az ellen\u00e1ll\u00e1sa, ez\u00e9rt az a leggyorsabb is a n\u00e9gy fajta k\u00f6z\u00fcl.\n<\/p>\n
\n A man\u0151vererek, a fordul\u00e1s \u00e9s a perd\u00fcl\u00e9s is gyorsabb \u00e9s k\u00f6nnyebb a gyorsabb haj\u00f3kn\u00e1l, a legnehezebben a szkeges haj\u00f3 fordul.\n<\/p>\n
\n A h\u00e9tv\u00e9g\u00e9n \u2013 a rep\u00fcl\u0151n k\u00edv\u00fcl \u2013 mind a h\u00e1rom fajt\u00e1t ki lehetett pr\u00f3b\u00e1lni. Az SL16 volt a szkeges oszt\u00e1lyok k\u00e9pviselet\u00e9ben, F18 az egyenes uszonyos k\u00e9pvisel\u0151je \u00e9s a Nacra17 volt az \u00edvelt uszonyos h\u00f6lgy.\n<\/p>\n
\n Minden adott volt, hogy a fiataloknak bemutathassuk a t\u00f6bbtest\u0171 vitorl\u00e1z\u00e1s alapjait. A h\u00e9tv\u00e9g\u00e9t nagyon pozit\u00edv \u00e9rz\u00e9sekkel z\u00e1rtuk, hiszen a v\u00e1rt hat\u00e1st szemmel l\u00e1that\u00f3an kiv\u00e1ltottuk, \u00e9s a naps\u00fct\u00e9ses vas\u00e1rnapon is ragyog\u00f3, figyelmes \u00e9s \u00e9rdekl\u0151d\u0151 arcokat l\u00e1thattunk a v\u00edzen.\n<\/p>\n
\n Mi\u00e9rt is volt ez annyira fontos a magyar ut\u00e1np\u00f3tl\u00e1snak?\n<\/p>\n
\n T\u00f6bb szempontot is figyelemebe kell venni: univerz\u00e1lisat \u00e9s hazait is. Kezdj\u00fck az univerz\u00e1lissal! Egy fiatal vitorl\u00e1s versenyz\u0151 sz\u00e1m\u00e1ra kihagyhatatlan, hogy 18 \u00e9ves kor\u00e1ig a vitorl\u00e1z\u00e1s minden l\u00e9tez\u0151 ter\u00fclet\u00e9r\u0151l szerezzen tapasztalatokat \u00e9s gazdagodjon \u00e9lm\u00e9nyekkel. Ez seg\u00edti \u0151t majd abban a d\u00f6nt\u00e9s\u00e9ben, hogy amikor kil\u00e9p az ut\u00e1np\u00f3tl\u00e1s oszt\u00e1lyb\u00f3l, akkor milyen ir\u00e1nyba, melyik oszt\u00e1lyba menjen tov\u00e1bb. Legyen egy \u00e1tfog\u00f3 k\u00e9pe a lehet\u0151s\u00e9geir\u0151l, legyenek saj\u00e1t maga \u00e1ltal szerzett tapasztalatai, amelyekb\u0151l kialak\u00edtja a saj\u00e1t mag\u00e1r\u00f3l, mint vitorl\u00e1z\u00f3r\u00f3l alkotott j\u00f6v\u0151k\u00e9p\u00e9t. Ennek hi\u00e1ny\u00e1ban \u2013 mint sajnos azt a hazai helyzet is mutatja \u2013 sok nagyrem\u00e9ny\u0171 ut\u00e1np\u00f3tl\u00e1sban eredm\u00e9nyes versenyz\u0151 ford\u00edt h\u00e1tat a vitorl\u00e1z\u00e1snak.\n<\/p>\n
\n A Nacra 17 Oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9g kezdem\u00e9nyez\u00e9se ebben egy l\u00e1ncszem, hiszen a t\u00f6bbtest\u0171 vitorl\u00e1z\u00e1s olyan \u00e9lm\u00e9nyt ny\u00fajt, amely b\u00e1tran felveheti a versenyt b\u00e1rmely m\u00e1s \u00e9lm\u00e9nysporttal vagy ak\u00e1r a videoj\u00e1t\u00e9kokkal! Ez \u00e1ltal lehet\u0151s\u00e9get ad arra, hogy megtartsuk fiatal versenyz\u0151inket 18-20.\u00e9v\u00fck bet\u00f6lt\u00e9se ut\u00e1n is.\n<\/p>\n
\n Hazai vizeken….\n<\/p>\n
\n Az ut\u00e1np\u00f3tl\u00e1s oszt\u00e1lyok \u00e9vtizedek \u00f3ta bebetonozott st\u00e1tusz\u00e1n v\u00e1ltoztatni kell. A haj\u00f3oszt\u00e1ly politika maradis\u00e1ga \u00e9s fejleszthetetlens\u00e9ge miatt Magyarorsz\u00e1g t\u00f6bb fejl\u0151d\u00e9si st\u00e1diumb\u00f3l m\u00e1r kimaradt. De sosem k\u00e9s\u0151 v\u00e1ltoztatni! Minden \u00e9rintettnek ildomos elgondolkodnia azon, hogy 18-20 \u00e9ves kor felett hov\u00e1 t\u0171ntek az ifj\u00fa rem\u00e9nys\u00e9gek, mi\u00e9rt nincsenek versenyz\u0151ink? Az egyes\u00fcleteknek, a versenyz\u0151knek, a sz\u00fcl\u0151knek, a szakvezet\u0151knek, edz\u0151knek XXI.sz\u00e1zadi j\u00f6v\u0151k\u00e9pre van sz\u00fcks\u00e9g\u00fck, egy az MVSz \u00e1ltal meghat\u00e1rozott, l\u00e9p\u00e9start\u00f3 haj\u00f3oszt\u00e1ly-polik\u00e1ra.\n<\/p>\n
\n Ebben szeretn\u00e9nk seg\u00edteni az MVSz-t, de mindenek el\u0151tt azokat a fiatalokat, akik m\u00e9g itt vannak, \u00e9s\u00a0 \u00e9g benn\u00fck a t\u0171z a vitorl\u00e1s sport\u00e9rt. L\u00e9trehozn\u00e1nk egy katamar\u00e1n oszt\u00e1lyt, ut\u00e1np\u00f3tl\u00e1s kor\u00fa versenyz\u0151k sz\u00e1m\u00e1ra. Mindezt az egyes\u00fcletekkel, edz\u0151kkel k\u00f6z\u00f6sen szeretn\u00e9nk \u00e9letre kelteni, hogy egyet\u00e9rt\u00e9sben sz\u00fclessem meg az oszt\u00e1ly, ennek hi\u00e1ny\u00e1ban a k\u00edv\u00e1nt hat\u00e1st nem fogja meghozni.\n<\/p>\n
\n A pozit\u00edv visszajelz\u00e9sek, \u00e9s a fent le\u00edrtak miel\u0151bbi megval\u00f3s\u00edt\u00e1s\u00e1nak \u00e9rdek\u00e9ben okt\u00f3ber 25-26-\u00e1n (szombat, vas\u00e1rnap -az \u00e9vadz\u00e1r\u00f3t k\u00f6vet\u0151en) folytatjuk ezt a kezdem\u00e9nyez\u00e9st, \u00e9s hasonl\u00f3 m\u00f3don ugyanilyen h\u00e9tv\u00e9g\u00e9t fogunk szervezni.\n<\/p>\n
\n Az el\u0151jelentkez\u00e9s az\u00e9rt fontos, hogy a l\u00e9tsz\u00e1mnak megfelel\u0151 mennyis\u00e9g\u0171 haj\u00f3t tudjunk biztos\u00edtani. Jelentkezni m\u00e1r most is lehet:\n<\/p>\n
\n L\u00e1z\u00e1r Ant\u00f3nia (Toni)
\n
\n
\n lazar.antonia1@gmail.com
\n <\/span>
\n <\/a>
\n \/ 30 396 13 72\n<\/p>\n